Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - Bmw e46 stukanie na zimnym silniku

Mich@l - 24-07-13, 12:55
Temat postu: Bmw e46 stukanie na zimnym silniku
Witam. Od pewnego czasu a mianowicie kupna samochdou pojawiaja sie klopoty. Ostatnio uslyszalem w moim samochodzie to ze jak jest zimny silnik i doda sie gazu na 2 tys obrotow to cos stuka w silniku. Ale jak osiagnie temperature to przestaje stukac. Wydaje mi sie zo to moze byc zawor pompy olejowej ale to sa tylko przypuszczenia. Bardzo prosze o pomoc. Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
kat23 - 24-07-13, 15:40

prosimy o filmik (taki dłuższy i nie w jednym miejscu ) i co to za silnik bo w e46 trochę tego było no i najważniejsze pytanie jak stara oliwa jest i JAKA ?
Mich@l - 24-07-13, 16:30

Olej wymieniałem jakieś 300 kilometrow temu. Samochod chodzi na oleju castrol 5w30 pełny syntetyk. A jesli chodzi o filmik to dam jutro.
Mich@l - 24-07-13, 17:42

udało mi sie nagrac filmik dzisiaj oto link do niego:
http://w108.wrzuta.pl/fil..._zimnym_silniku

kat23 - 24-07-13, 22:44

słabo znam się na m54, dla mnie brzmi to jak łańcuch który obija się o obudowę ale mogę się mylić w m50 właśnie słyszałem takie coś przy łańcuchu. Niech się wypowiedzą bardziej oblatani w tym silniku
x_e_o_n - 25-07-13, 16:54

Skonczyl Ci sie rozrzad ...............
albo popekaly slizgi albo napinacz lancucha lub tez same vanosy sie posypaly ogolnie to kupiels jakis starszny shit ile to ma przebiegu ?? ???

Mich@l - 25-07-13, 18:20

Wez mnie Mariusz nie strasz. Przebiegu ma mało 160 tys. i przebeg jest udokumentowany. No i co ja mam z tym zrobić?
kat23 - 25-07-13, 22:09

ściągnij dekiel i zobacz w jakim stanie łańcuch a następnie się dowiedz ile łańcuch + napinacze i ślizgi w sklepie. Powiedz mi na jakim świecie żyjesz każdy dokument można podrobić a tym bardziej książkę serwisową. Kuzyn teraz siedzi w Niemczech pod Stuttgartem i mówił mi że tam ludzie tylko robią auta przed przeglądem który jest na 2 lata a tak to nawet pod maskę nie zajrzą .......
x_e_o_n - 25-07-13, 22:36

Lancuch slizgi vanosy i juz mamy kwote ponad 4 kola jak sam sobie nie zrobi

Przebieg jest fikcja nie ma opcji zeby przy 160k tak sie rozlecial rozrzad

kat23 - 26-07-13, 09:46

no dobra ale na pierwszy ogień łańcuchy ślizgi i napinacz jak chcesz to robić a vanosy to już grubsza sprawa ;/ ;/
polecam ori łańcuch bo zamienniki zdarzają się sporo odbiegać długością ;/ ;/

Jerry_Cornelius - 26-07-13, 11:42

Zanim zagalopujesz się na remont silniora zobacz koszta bo czasami opłaci się wsadzenie nowego motoru a tu już możesz pokusić się o 2,8 :)

Pozdr

Anglik - 26-07-13, 11:48

Jerry_Cornelius napisał/a:
Zanim zagalopujesz się na remont silniora zobacz koszta bo czasami opłaci się wsadzenie nowego motoru a tu już możesz pokusić się o 2,8 :)

Pozdr


albo 3.0 m54 nawet jeden mam można sie dogadać :cwaniak2:

Mich@l - 26-07-13, 16:21

No to mnie teraz zalamaliscie. Nagralem 2 filmik dluzszy ktory moze bedzie bardziej przejzysty. Oto link
http://w521.wrzuta.pl/fil..._zimnym_silniku

Koło wtorku jade do mechanika i zobacze co on powie. Dziekuje wam wszystkim za podpowiedzi. Nieukrywam ze jestem bardzo teraz zalamany. Jak kupwalem samochod bylo wszystko ok. silnik pracowal bardzo ladnie i nie bylo zadnych stukow a silnik pracowal rowno i cicho. No nic na kogos musilo pasc a w tym przypadku na mnie.

grucha - 26-07-13, 17:06

Przypadki chodzą po ludziach i wszystko da się zrobić czy naprawić... nie ma co się załamywać (może i przebieg jest realny, być może ktoś wcześniej zalał złą oliwe i się posypało)
tak ode mnie, w moim byłym N42 też były podobne stuki przy rozrządzie co prawda kiedy dodawałem gazu to silnik ładnie wkręcał się na obroty i stukanie ustępowało a w ASO kierowik serwisu stwierdził "ten typ tak ma" :20: ....

Mich@l - 26-07-13, 18:23

Grucha dzieki za slowa otuchy. Ale teraz troche mysle o tym rozrzadzie i wydaje mi sie ze rozrzad by bylo słychac tez na rozgrzanym silniku a u mnie jak bmw jest rozgrzane to ładnie pracuje bez stukania. Moge dodać ze te problemy pojawiły sie po wymianie oleju i moze to jest przyczyna? Moze moja bmka powinna jezdzic na posyntetyku a nie na pelnym syntetyku? Bo zeby zaraz brac i wymieniac silnik to troche absurdalne.
grucha - 26-07-13, 18:38

może wcześniej ktoś lał jakiś syf z gilem bez normy bmw... a Ty zalałeś oliwą z normą LL04 lub LL98 ?
Mich@l - 26-07-13, 18:45

Ten olej co zalałem to castrol edge 5w30 a z iaka norma to nie wiem. Taki olej kazał mi kupic ten koles co bralem od niego samochod.
grucha - 26-07-13, 18:49

Mich@l, to taka rada ode mnie, TYLKO I WYŁĄCZNIE olej z normą BMW LL04 ewentualnie LL98, masz jeszcze bańkę po tym oleju ? jak masz to zerknij czy jest tam gdzieś napisane co wlałeś dokładnie
masloszczak - 26-07-13, 21:31

grucha napisał/a:
Mich@l, to taka rada ode mnie, TYLKO I WYŁĄCZNIE olej z normą BMW LL04 ewentualnie LL98, masz jeszcze bańkę po tym oleju ? jak masz to zerknij czy jest tam gdzieś napisane co wlałeś dokładnie


dlaczego koniecznie z normą LL?
proszę podaj jakieś argumenty poza rekomendacją przez BMW własnej normy.

x_e_o_n - 27-07-13, 09:27

Oleje LongLife to najwiekszy syf na swiecie robia totalny syf w silniku nagar ktory sie robi jest nie do usuniecia

CHcesz dobry olej to lej MOTULA , MOBILA a nie jakies long lajfy dla oszczednych zeby sie bujac 25000 km nienormalne

CO do grzechotania to ewidentnie slychac rozrzad wiec albo jak napisalem masz trafiony napinacz lancucha albo nie ma cisnienia lub jest cos zatkane ze sie nie chce nabic nie miej jednak nikt Ci tego przez neta nie poradzi

Fabian LDZ - 27-07-13, 09:46

Edge 5W30 ma normę LL04 i w cale nie znaczy to że olej można wymieniać co 20 czy 30 tys km ;)
to jest tylko norma jakościowa BMW którą tak samo spełniają niektóre oleje motula czy mobila czy też nawet lotosa

grucha - 27-07-13, 09:59

x_e_o_n napisał/a:

CHcesz dobry olej to lej MOTULA

dokładnie zgadzam się z tym w 100%, chodziło mi tylko żeby lać z normą LL04 a nie olej BMW LongLife 04 :)
dla jasności ja zawsze i w kazde auto leje LL (nie tylko w BMW) i zawsze interwał wymiany skracam do max 15 tysi

M@rio - 27-07-13, 22:00

x_e_o_n napisał/a:
Oleje LongLife to najwiekszy syf na swiecie robia totalny syf w silniku nagar ktory sie robi jest nie do usuniecia

Zgadza się. Rozbierałem silnik gdzie olej zmieniany był co 20 tyś. Masakra i łańcuch do wymiany, silnik nissana :(

x_e_o_n napisał/a:

CO do grzechotania to ewidentnie slychac rozrzad wiec albo jak napisalem masz trafiony napinacz lancucha albo nie ma cisnienia lub jest cos zatkane ze sie nie chce nabic nie miej jednak nikt Ci tego przez neta nie poradzi


Problem z napinaczem łańcucha potrafi być związany również z filtrem oleju. Kup inny filtr (BOSH NANN ) broń cie Filtrona i zobacz czy problem ustąpi.
Jak będziecie mieli okazję porównajcie sobie filtr oleju Filtrona i np.Bosh -a.

Mich@l - 28-07-13, 12:28

Na pierwszy ogien do wymiany pujdzie filtr oleju i zawor pompy olejowej oraz sprawdze stan pompy olejowej jak to nie pomoze to trzeba bedzie brac sie za silnik.
Mich@l - 03-08-13, 19:24

Sprawdziłem rozrzad i napinacz i wszystko co sie dało i nic. Rozrzad jest w bardzo ladnym stanie a napinacz tez wydaje mi sie ok. I nadal cos stuka. Moze macie inne pomysly?
callisto - 07-08-13, 17:55

z filmiku ciezko doslyszec skad dokladnie dochodza stuki, jesli dzwiek jest intensywniejszy w tylnej czesci slinki(od kabiny)sprawdz pompe podcisnienia czy poprawnie działa
Mich@l - 19-08-13, 10:51

Problem rozwiazany wymieniłem zawor pompy olejowej i filtr oleju. Teraz jest wszystko ok. :yeah:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group