Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - Modyfikacje dolotu E36

mshk - 08-09-13, 19:44
Temat postu: Modyfikacje dolotu E36
Witam jak w temacie czy ktoś z was dokonywał przeróbek dolotu w swoich autach ,ja zastanawiam sie nad tym zabiegiem ponieważ w ciepłe upalne dni auto po nagrzaniu się dostaje lekkiego muła,na zimnym jest ok.Zaś w chłodniejsze dni np: pod wieczór gdy już jest chłodniej auto pracuje poprawnie bez względu czy jest rozgrzanie czy nie. Tym bardziej że w M50B20 jest ubogi dolot i dodatkowo po części zasłonięty przez lampę.Ostatnio koleszka miał identyczny problem w hondzie przeróbka dolotu wyjaśniła wszystko. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi itp
Pozdrawiam

sabbath - 09-09-13, 22:25
Temat postu: może spróbój coś zakombinować z filtrem np: Simopta w zamkni
Może spróbój coś zakombinować z filtrem np: Simota w zamkniętej obudowie i doprowadzeniem powietrza ze zderzaka. Kolega z bmw-sport.pl miał taki patent w Z3.
mshk - 10-09-13, 06:11
Temat postu: Re: może spróbój coś zakombinować z filtrem np: Simopta w za
sabbath napisał/a:
Może spróbój coś zakombinować z filtrem np: Simota w zamkniętej obudowie i doprowadzeniem powietrza ze zderzaka. Kolega z bmw-sport.pl miał taki patent w Z3.

Właśnie chce dać dolot od zderzaka, tylko u mnie dolot jest płaski, i zastanawiam się jak tu przerobić na rurkę okrągłą, mile widziane fotki

x_e_o_n - 10-09-13, 08:00

Dolot w M50 jest bardzo dobry ........... problem to puszka filtra
Simota to najgorsze dziadostwo jakie istnieje na swiecie !! !!
Temperatura zmienia owszem parametry silnika ale nawet gdyby zniklo 10KM a nie ma szans na taki spadek mocy to nie ma szans na odczucie te szczegolnie ze moc to maks obroty a watpie ze jezdzisz moca ....
Wywal ori puszke wsadz filtr gabkowy np. ITG odseparuj przegroda z aluminium i masz sprawe zalatwiona

mshk - 10-09-13, 21:06

x_e_o_n napisał/a:
Dolot w M50 jest bardzo dobry ........... problem to puszka filtra
Simota to najgorsze dziadostwo jakie istnieje na swiecie !! !!
Temperatura zmienia owszem parametry silnika ale nawet gdyby zniklo 10KM a nie ma szans na taki spadek mocy to nie ma szans na odczucie te szczegolnie ze moc to maks obroty a watpie ze jezdzisz moca ....
Wywal ori puszke wsadz filtr gabkowy np. ITG odseparuj przegroda z aluminium i masz sprawe zalatwiona

A poprawienie lepszego dolotu zimnego powietrza np ze zderzaka nic nie da???

RazoR91 - 10-09-13, 22:34

A nie jest tak że przepływka nie lubi sie za bardzo ze stożkiem ?

xeon, nie wiem ale kolega nie ma nigdzie napisane czy ma m52 czy m50 chyba ze to samo, nie ogarniam jeszcze :wstydnis:

A co do samego dolotu. moze nie masz pewnego kawałka plastiku, bo z puszki filtra powinno byc takie cos. NR 11


Ja mam jakąś inną puchę z wąskim wyjsciem poboru powietrza (z tak to nazwę :cwaniak: ) i będę musiał cos wymyslić, może ze spirorury

mshk - 10-09-13, 23:04

Mam M50B20 i dokładnie mam to samo co ty, mam też element numer 11, ale jak zobaczyłem ze miejsce gdzie zasysa powietrze jest po części zasłonięte lampą to postanowiłem cos z tym zrobić, i dla testu chce przerobić dolot do puszki żeby sprawdzić czy to coś pomoże.
RazoR91 - 11-09-13, 17:24

Ten kolega w Hondzie to ma którą generacje ? Pewnie V / VI wiec tam chyba najlepsza opcją jest doprowadzenie powietrza ze zderzaka do puszki, a filtr K&N lub zwykły.
Honda z seryjnym dolotem w gorącu puchnie ze szok.

Tylko nie wiem czy dobrym pomysłem będzie wyciecie dziury w puszcze, bo ponoc jest tak zbudowana zeby celowo zawirowac powietrze :)

Ja tej 11 nie mam ale juz mam pomysł co zrobić

jasiel - 11-09-13, 19:12

Myślę że można śmiało otwór w puszcze wycinać, zrób coś takiego jak mam w dinanie w e46.
Doprowadź sobie dodatkowa rurę do oryginalnej puszki. Fotki jak to wygląda w dedykowanym dolocie dinana masz u mnie w galerii.

mshk - 12-09-13, 20:32

Widziałem fotki i fajnie to wygląda,a powiedz jasiel poprawił ci się dół ,zauważyłeś poprawę w dynamice
blazdj - 14-11-13, 21:03

ja tam słyszałem że w e36 każdy mod jest na minus.
Węglos - 14-11-13, 21:55

Wg. mnie dolot zimnego i odgroda ciepłego od silnika jeszcze nigdy nie zaszkodziła :) No może w zimie wydluzy nagrzewanie sie :)
blazdj - 16-11-13, 18:47

tak tak tylko że niby wszystko jest policzone i pomyślane przez niemców i takie wsadzenie od tak sobie stożka co ma inne właściwości to troche lipa, tak samo jak zabawa z tłumikami, robienie przelotów itp. Widziałem odseparowane stożki, power rury, strumienice itp ponad 1000zł wydane a jak jechało tak jedzie
whitedevil - 16-11-13, 18:54

blazdj napisał/a:
tak tak tylko że niby wszystko jest policzone i pomyślane przez niemców i takie wsadzenie od tak sobie stożka co ma inne właściwości to troche lipa, tak samo jak zabawa z tłumikami, robienie przelotów itp. Widziałem odseparowane stożki, power rury, strumienice itp ponad 1000zł wydane a jak jechało tak jedzie


modyfikacje ukladu dolotowego jak i wydechowego nie spiete z pozniejszym streowaniem silnika czyli nowa mapa masz racje po czesci ale po pierwsze jesli chodzi o dolot to montaz stozka odseparowanego od cieplego powietrza daje chocby zmiane dziweku silnika tak samo jak i uklad wydechowy a co do przemyslen niemcow kazdy silnik kazdy ma zapas mocy ktory mozna z niego wydobyc ale trzeba to robic z glowa, pozatym nie zawsze masz mozliwosc zainstalowania ori ukladu dolotowego ja akurat mam swapa na m54b30 w e36 coupe i nie mam miejsca zeby wsadzic puche z 3.0 pod maske wiec czasam jest tak ze stozek jest obcja dla ori dolotu

mcinek343 - 17-11-13, 17:07

Mam ten sam dylemat. Setki tematów przeczytałem i wychodzi na to, że jak coś pakować to nalepiej ITG, a nie żadne Simoty czy Aomy. Teraz Pytanie, czy miał, bądź ma ktoś z was wkładkę lub stożek z ITG? Bo nie mam pojęcia co wybrać, gdyż opinie na temat stożka w m50 są podzielone i ciężko cokolwiek stwierdzić, a nie chcę wyrzucić pieniędzy w błoto, tym bardziej ze to niemało kosztuje jak na filtr
Artur.325 - 17-11-13, 18:10

Sam stożek ITG jest na pewno jednym z lepszych,aczkolwiek jeśli nie odseparujesz go od gorącego powietrza może nawet zamulić silnik,jedynie poprawi dźwięk.
Ja miałem u siebie jedynie wkładkę K&N w m50b25,odczucia?minimalnie lepszy dźwięk,przyrostu mocy raczej nie ma się co spodziewać,jedyny plus to że wystarczy go wymyć i starcza na wiele lat.
ITG są dosyć drogie,nie wiem czy doda ci mocy,nawet jeśli to zapewne tego nie odczujesz,
chyba że w głowie ;)
Wg. mnie sam filtr może poprawić jedynie dźwięk,nie oczekiwał bym fajerwerków i osobiście chyba wolałbym przeznaczyć kasę na coś innego.Tyle ode mnie ;)
Pozdro.

whitedevil - 17-11-13, 19:59

ja mialem stozek gabkowy ITG wyladowal juz w piwnicy powiem szczerze dziweks ilnika bardzo fajny na tym stozku ale niestety moj wytrzymal cale dwa miesiac i sie poprostu rozpadl porozklejal obecnie mam simote w obudowie i jestem bardzo zadowolony
mcinek343 - 17-11-13, 20:26

Mi nie chodzi o przyrost mocy, bo nawet jeśli doda 2km to i tak tego nie odczuje. Chodzi mi głównie o dźwięk :D Więc lepiej dać wkładkę powiedzmy k&n, czy jakiś inny wynalazek? Jak już mówiłem, chodzi mi o dźwięk, nie o moc. Nie chcę oczywiście żeby zamuliło te marne 150km :D

bluedevil, masz tego airboxa ? http://allegro.pl/filtr-s...3685796618.html Jest znaczna poprawa w dźwięku?

whitedevil - 17-11-13, 20:32

tak takiego ale srednica 80mm
mcinek343 - 17-11-13, 21:00

I nie odczułeś spadku żadnego? A dźwięk jak ? :D
whitedevil - 17-11-13, 21:02

zadnego spadku nie ma a dzwiek jest napewno lepszy jak na ori puszce z tym ze ja doprowadzilem jeszcze dolot zimnego powietrza spod atrapy nerek taki maly tuning co by nie zasysal mi cieplego powietrza od silnika
mcinek343 - 17-11-13, 21:31

Dzięki wielkie, przemyślę to wszystko dokładnie jeszcze. Wydaje mi się, że wkładka jakoś specjalnie dźwięku nie da, dlatego poszukuję czegoś innego
mati0618 - 18-11-13, 10:46

Jak już chcesz stożek to zmontuj sobie taka osłonę żeby odseparować go od ciepłego powietrza z silnika.


sabbath - 18-11-13, 20:37
Temat postu: re
Tak jak na tych fotkach powyżej, mozna dodatkowo okleić ściankę aluminiową taśmą odbijająca ciepło i prysnąć czarnym sprayem i nie bedzie śladu że coś było klejona, a dodatkowo odbije to ciepło.
RazoR91 - 18-11-13, 22:57

Jak dla mnie jeden z modów na przyszły sezon. Bo dzieki temu ze silnik nie bierze ciepłego powietrza to nie "spuchnie". Tak jak moja była Honda d14 jak sie troche przejechało ogniem to zaraz puchła i nie było czym jechać i tu jest troche podobnie.


A co do stożka, nie wiem czy nie lepsze jest doprowadzenie zimnego powietrza do seryjnej puchy z lepszym filtrem, ewentualnie jakiejs wiekszej puchy.
Mocy nie doda ale bedzie lepiej się jeździło :)

whitedevil - 18-11-13, 23:00

jesli masz seryjny silnik to wkladka kn i po sprawie nie trzeba nic cudowac
mcinek343 - 19-11-13, 20:43

o Odizolowaniu wiem doskonale, zrobię tak jak na fotkach, dzięki wielkie Panowie ;)


RazoR91 Też miałem honde, tyle ze d15 i miałem to samo, w hondzie pierwszy mod, to dolot...

Nilg - 24-02-15, 23:02

Witam, pozwolę sobie odświeżyć temat.

Planuję wrzucić filtr gąbkowy ITG do swojego m52b28. Chciałbym wykonać osłonę termiczną zbliżoną do rozwiązań firm takich jak K&N, Pipercross i innych, taką jak wyżej na fotkach pokazał mati0618.

Pytanie moje brzmi - czy ktoś ma to może pomierzone, spisane parametry/dane takiej osłony, lub nawet może wzór w cadzie albo jnnym programie?
A może ktoś ma inne sprawdzone rozwiązanie i mógłby mi coś doradzić?

Będę wdzięczny za wszelką pomoc, nie chcę robić fuszerki tylko żeby to było możliwie pro wykonane ;)

sienek1989 - 24-02-15, 23:14

Nilg napisał/a:
Witam, pozwolę sobie odświeżyć temat.

Planuję wrzucić filtr gąbkowy ITG do swojego m52b28. Chciałbym wykonać osłonę termiczną zbliżoną do rozwiązań firm takich jak K&N, Pipercross i innych, taką jak wyżej na fotkach pokazał mati0618.

Pytanie moje brzmi - czy ktoś ma to może pomierzone, spisane parametry/dane takiej osłony, lub nawet może wzór w cadzie albo jnnym programie?
A może ktoś ma inne sprawdzone rozwiązanie i mógłby mi coś doradzić?
Na upartego bierz kawałek kartonu , nożyczki i do dzieła docinaj i zrobisz sobie sam szablon
Będę wdzięczny za wszelką pomoc, nie chcę robić fuszerki tylko żeby to było możliwie pro wykonane ;)

sienek1989 - 24-02-15, 23:15

Na upartego bierz kawałek kartonu , nożyczki i do dzieła docinaj i zrobisz sobie zrobisz szablon
Nilg - 02-03-15, 06:06

sienek1989 napisał/a:
Na upartego bierz kawałek kartonu , nożyczki i do dzieła docinaj i zrobisz sobie zrobisz szablon


No jak nie będzie innego sposobu to coś w tym stylu właśnie zamierzam zrobić :)
Ale pomyślałem, że jeśli ktoś już sobie wykonał taką osłonę, to ma to dokładniej i lepiej zrobione niż ja wymierzę kawałkiem kartonu :)

Blitz - 07-03-16, 10:16

Właśnie w drodze do mnie jest stożek w obudowie Simoty i zastanawiam się jak najlepiej poprowadzić dolot zimnego powietrza... Ze zdrzaka (miejsce tunelu chłodzenia tarcz) trochę ryzykowne (kałuże itd).

Ma ktoś u siebie jakieś rozwiązanie ? Może za nerkami ? Nie mam auta na podwórku i nie pamiętam dokładnie ile tam miejsca.

Daytona78 - 07-03-16, 12:49

Ja będę niebawem zakładał u siebie dolot przygotowany przez MAG-Sport.
Muszę tylko przygotować sobie obudowę odgradzającą dolot od komory silnika.

Ja chce rozwiązać to tak, że:
1. Pierwszy strumień powietrza będzie wpadał przez oryginalne otwory znajdujace się z lewej strony grilla.

2. Drugi strumień powietrza chcę dociągnąć z kratki ze zderzaka m-pakiet.
W tym celu będę chciał z blachy zrobić niewielki "chwytak powietrza", który będzie łapał powietrze z górnej części zderzka i doprowadzę go rurą do miejsca gdzie znajduje się obudowa dolotu.

"Chwytak" przymocuję do belki zderzaka.

Z tuneli do chłodzenia tarcz bym niekorzystał ponieważ są one niżej a co za tym idzie będą łapały cieplejsze powietrze.

chudy - 07-03-16, 17:49

wedlug mnie simota to lipa, spora cena za nic ciekawego.
ja mialem w m50 dolot na pipercrossie (stozek) zabudowany w airobxie ktorego uspawalem z nierdzewki i wylozony mata termiczna.
Najpierw mialem dolot pociagniety z ori miejsca pozniej podlaczylem sie pod pod kratek w m paku.
Na moje efekt byl lepszy jak dolot byl przy ziemi ale niestety to tylko odczucia ktore bez hamowni nic powiedza.
Na stozku pipercrossa silnik wydawal mi sie elastyczniejszy i nie czulem spadku mocy jak to bylo przy zwyklym smieciu pseudo stozkowi za 50zl.
a tu foto miejsca wlotu powietrza w mpaku

E0_hater - 07-03-16, 18:15

Masz gdzieś foto jak wyglądał sam airbox ? Jestem ciekaw twojego pomyslu
KlimeQ - 07-03-16, 18:31

chudy, nie zaciągał wody? Mam w tym samym miejscu wyprowadzoną rurę w swoim E46 ale jeszcze nie połączone z boxem.
chudy - 07-03-16, 18:32

niestety nie mam.
mialem zrobiona zabudowe prawie na calej tej wnece w ktorej siedzi ori pucha.

wody nie zaciagal raczej nie ma takiej opcji wiec bez obaw, kilka razy po jezdzie w deszczu kaluzach sprawdzalem dolot i przy samym filtrze nie bylo grama wody.

Dav - 07-03-16, 21:47

Fajnie nawet to ci wyszło. Niestety aby w pełni skorzystać z takiej modyfikacji trzeba by było stroić auto na hamowni a i przy okazji może jakieś sportowe wałki, port polishing i zanim sie człowiek obejrzy dobije do połowy wartości auta :lol:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group