Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - LPG w biturbo?

szay - 24-09-13, 22:20
Temat postu: LPG w biturbo?
Mam już za sobą duży bagaż doświadczeń z LPG w 2,5l M54, w e46 - generalnie jestem zadowolony i chętnie się podzielę jakby co, a że apetyt rośnie w miarę jedzenia rozważam gaz i w kolejnym aucie z większym motorem... :)
Stąd właśnie moje pytanie - spotkał się ktoś z instalacją w 3,0 bi-turbo?? W E90, albo E60?
Ogólnie wiem, że założyć się da, zestroić też, bo to normalny wtrysk itd. spokoju mi jednak nie daje, że silniki turbo doładowane już z założenia są dość mocno obciążone termicznie. Pytanie czy taki motor poradzi sobie też i wytrzyma z gazem, który jak wiadomo, daje jeszcze nieco wyższą temperaturę...?

Gringo - 24-09-13, 23:49

szay napisał/a:
bo to normalny wtrysk



DI.....czyli bezposredni.....

Mateusz118 - 25-09-13, 08:56

335i nie zagazujesz.

Najmocniejszy silnik jaki można gazować to:

N52B30 czyli 258KM z 330i

MIKUr1 - 25-09-13, 08:58

Każdy można :P Tylko niestety przy wtrysku bezpośrednim oszczędności nie są już tak duże, więcej trzeba dać za instalkę no i spada trwałość wtrysków benzynowych.
VADER - 25-09-13, 19:06

Kolego zaloguj się na forum lpg tam ci doradzą co i jak ,jest koleś który ma swój zakład co zakłada lpg w nie byle jakich furach,sam jeździł swoją zagazowaną M5 e60 więc doradzi co i jak.
szay - 25-09-13, 21:03

VADER napisał/a:
Kolego zaloguj się na forum lpg tam ci doradzą co i jak ,jest koleś który ma swój zakład co zakłada lpg w nie byle jakich furach,sam jeździł swoją zagazowaną M5 e60 więc doradzi co i jak.


O! I to jest koncepcja - dzięki!!! :)
...bo sprawdzałem i ten 306 czy 308 KM w 335i i w 535 (E60) nie mają bezpośredniego wtrysku... eMki to już bym się gazować nie odważył... ;) To już szaleństwo by było! Za dużo koni z litra:)

MIKUr1 - 25-09-13, 21:39

Przede wszystkim te silniki to układ Twin Turbo. Druga sprawa jest taka, że SĄ NA BEZPOŚREDNIM wtrysku, ich oznaczenie to N54. Najmocniejsza trójka na wtrysku pośrednim to 330i z N52 i 258 koni mocy, natomiast najmocniejsze piątki z pośrednim to 540i (306KM), 545i (333KM) lub 550i (367KM) - wszystkie trzy V8.
mariusz_ek - 25-09-13, 21:45

Znajomy jeździ Audi s4 (344KM) i sam montował sobie dobrą instalację i chodzi aż miło.
Wiem, że ma to na dwóch reduktorach; ale co dokładniej to nie mam pojęcia. Grunt, że się wścieka i pali jedyne 30litrów lpgPower :lol:

Mateusz118 - 25-09-13, 21:57

mariusz_ek napisał/a:
Znajomy jeździ Audi s4 (344KM) i sam montował sobie dobrą instalację i chodzi aż miło.


W BMW ograniczeniem jest tylko rodzaj wtrysku, a właściwie utrudnieniem. Czy N/A czy doładowany, nie ma znaczenia, wszystko może mieć LPG.

Mała ciekawostka:





:lol: :lol: :lol:

Gringo - 25-09-13, 23:18

MIKUr1 napisał/a:
Druga sprawa jest taka, że SĄ NA BEZPOŚREDNIM wtrysku, ich oznaczenie to N54


Tak samo jak N55;)Tylko ze tutaj to juz tylko jedna turbina Twin-Scroll.

VADER - 26-09-13, 13:26

Wchodź na forum i pytaj ,wiem że przy takich mocach instalka jest droga bo i wtryski muszą być b.dobre odpowiednie do mocy dwa reduktory itd.
spinaczo - 27-09-13, 14:15

Mateusz118, nie wiem co w tym śmiesznego, oficjalni Tunerzy BMW robią auta po 900km w LPG a tu się wyśmiewasz z biedniutkiego Viperka paliwożłopa.

MIKUr1, wyczerpał temat.

szay - 27-09-13, 16:25

...a że te N54 biturbo chodzą na bezpośrednim wtrysku to nie wiedziałem...
Jest też przy okazji nadzieja, że same z siebie za dużo nie palą, chociaż jak się przejechałem taką E60 kawałek to średnią 27l/100 km pokazywała... :)
Dzięki wszystkim raz jeszcze!

krejzer - 27-09-13, 17:46

mam 2.8 na kompresorze które ma podobno coś koło 300 kucy(nie hamowane) i w gazie chodzi płynnie i nie ma spadku mocy ale musi to robić koleś co ogarnia te sprawy , jakbym chciał zwiększyć moc do 400 kucy to mówi że 2 reduktor i też będzie jeździć . Teraz jest już taka technologia Instalacji Gazowych że mało jest samochodów które nie można zagazować wszystko kwestią do kogo pojedziesz o poradę :)
krejzer - 27-09-13, 17:47

a przy dzisiejszych cenach paliwa to jest to jednak jakaś oszczędność , benzyny pochłania 100 na 100 czyli za 100 wlejesz i 100km przejedziesz a gazu 20 litrów , jak miałem isa 140 koni to mi palił 15xd
Zakov - 05-11-13, 18:03

Gringo napisał/a:
MIKUr1 napisał/a:
Druga sprawa jest taka, że SĄ NA BEZPOŚREDNIM wtrysku, ich oznaczenie to N54


Tak samo jak N55;)Tylko ze tutaj to juz tylko jedna turbina Twin-Scroll.


I standardowe wtryski, zamiast piezo-elektrycznych. Co akurat jest dużą zaletą.

Jeśli gazować to najlepiej N52 z pośrednim wtryskiem.

Mofeix - 17-11-13, 18:45

da się zagazowac wtrysk bezpośredni, tylko zestrojone to musi byc tak ze będzie palić trochę benzyny cały czas zeby smarować wtryski benzynowe co prawda do bedzie 1-2l ale inaczej sensownie sie nie da

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group