Forum BMW3ER

Rozmowy Motoryzacyjne - Prawda o M40.

Misior - 30-12-13, 22:56
Temat postu: Prawda o M40.
:bmw:
Witam serdecznie.

Mimo posiadania od niedawna M40B18 spędziłem już niezliczone godziny na czytaniu różnych forum, poświęconych BMW. Przewijającą się opinią, jeśli chodzi o M40, jest "jaki to nieudany silnik", bociany, chodzi jak diesel, itd.
Naturalnie, sam posiadając M40 mogę się wydawać nieobiektywny. Chciałbym jednak podać parę argumentów za M40-ką, jako swego rodzaju przeciwwagę dla w/wym. opinii. Pominę już litościwym milczeniem wywody typu "BMW zaczyna się od 6 garów". Oto kilka arg na rzecz naszego bohatera:
1. Proszę pokazać mi współczesny silnik, który przejedzie bez kapitalki 200, 300, 400 czy jeszcze więcej tysięcy kilometrów. Owszem, jest M10, M20, ale to też BMW :) Moje M40 po przebiegu 240 kkm dopiero wkracza w wiek dorosły.
2. Spalanie - liczę 10 l benzyny na 100 km, uwzględnia to i miasto i trasę i częste bączki (drifty) :D W 2 litrach wzwyż ciężko osiągnąć taki wynik. Natomiast kiedy przyprowadzałem Betę i jechałem "po dziadkowemu", spalanie na 100 km wyniosło 7,5 litra... Wynik godny Fiesty, nie BMWicy :padam:
3. BANALNA budowa silnika - porównywalna z budową silnika P65/66 w Trabancie 601 :D
4. Co 1 cewka, to nie 4 (lub co gorsze 6) :P
5. "Jak zadbasz, tak masz" - trudno się dziwić klekotowi, jeśli np. filtr oleju wymienia się co 2 wymiany oleju, albo leje się najtańszy olej, "bo był tańszy o 15 złotych". M40 lubi kiedy dba się o olej, w zamian odwdzięczając się najlepszym, co drzemie w jego metalowym sercu :5:
6. Tańsze klamoty w porównaniu z większymi silnikami (patrz p. 4).
7. Z przerdzewiałym tłumikiem dźwięk silnika niemal jak V8 :lol:

Na marginesie, moją Bunią E30 1.8i (M40B18 113 KM) mogę bez kompleksów stawać z E34 M50B20 (150 KM), często nawet będąc w przedzie.

Ogólnie rzecz biorąc, są setki silników dużo gorszych, nawet młodszych. M40 lubi dobry olej i częstą jego wymianę. Czy to aż takie duże wymaganie z jego strony?...

wryl - 31-12-13, 00:07

e30 318 Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 10.80 s.
e34 520 Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 11.30 s. lub 10.60 roznie źródła podają

zdziwionyś zjedz snikersa :piwo:

Misior - 31-12-13, 00:43

No właśnie NIE zdziwiony :)
Daniel_325i - 31-12-13, 01:34

pisząc o tych bączkach i driftach miałeś na myśli zimę?
///ADi - 31-12-13, 02:06

Misior napisał/a:
Mimo posiadania od niedawna M40B18


I to jest słowo klucz, nie wiem po co w ogóle powstał ten temat ale są tu ludzie którzy mają ogromną wiedzę PRAKTYCZNĄ w temacie BMW i raczej nikogo nie przekonasz do tego że M40 to zajebisty silnik... cieszymy się że jesteś zadowolony z tego silnika jednak spójrz prawdzie w oczy... są dużo lepsze silniki BMW a ten nigdy nie będzie poszukiwany ani kultowy wręcz przeciwnie.

David6 - 31-12-13, 08:35

Misior napisał/a:
Tańsze klamoty w porównaniu z większymi silnikami (patrz p. 4).


To co zaoszczędzisz możesz wydać na wymianę paska rozrządu :hyhy:

Hubabuba - 31-12-13, 09:13

To co zaoszczędzisz możesz wydać na wytarty wałek rozrządu, pestki i dźwigienki i pasek :yeah:
Misior - 31-12-13, 09:38

Daniel_325i napisał/a:
pisząc o tych bączkach i driftach miałeś na myśli zimę?


Nie wiem co w tym dziwnego, ale wchodzi bokiem bezproblemowo też na suchej nawierzchni.

MIKUr1 - 31-12-13, 09:43

W zasadzie również mogę stwierdzić, że M40 to niezła konstrukcja. 8v a moc bardzo przystępna, całkiem spoko się odpycha w lekkiej budzie, i wbrew pozorom jakby zrobić ten rozrząd jak Bóg przykazał to jest jeden duży wydatek na 200 tyś przebiegu a czasem i więcej, plus ewentualnie opcja założenia dźwigienek z M43. Silnik prosty i na prawdę trwały. Ma w zasadzie jedną wadę która czyni go pogardzanym i każdy zamiast jakiejkolwiek naprawy woli robić swap - to jest silnik montowany do Beemki a nie Opla. Ten silnik ze swoją mocą pod maską Śmigła jest niemal jak proteza. Nawet do jazdy po bułki wolałbym ISa, bo ten motor już w miarę zaczyna jechać. Mi M40 niestety frajdy nie dostarcza, ale jeśli komuś odpowiada jego moc to jest to pozycja warta uwagi.
lolejko - 31-12-13, 13:19

Jesli chodzi o M40, to uważam go za udany silnik. Prosta konstrukcja, moc w miare jakaś jest jeśli mowa o E30. Wiele M40tek widziałem katowanych specjalnie bo drugi silnik na Swapa czekał i żadna sięnie zajechała. Jak na tamte lata, mało która marka miała tak wytrzymały silnik. Porównywalnym silnikiem nie do zajeba...a miały Ople w montowane w Omegah A 2.0 C20NE czy jakoś tak.
Wytrwały silnik to jest pewne.

Artur.325 - 31-12-13, 13:50

To prawda,oplowskie C20NE też jest niezłe.Miałem kiedyś w vectrze a,nawet po zerwaniu rozrządu nic się nie stało,wystarczył nowy pasek i dalej jazda :ok:
A co do M40,nie miałem takiego i bez urazy,ale mimo tych wszystkich "zalet"
raczej nie chciałbym mieć.Zdecydowanie wybrał bym is-a,nie mówiąc już o M50...

Hubabuba - 31-12-13, 14:47

lolejko napisał/a:
Omegah A 2.0 C20NE czy jakoś tak.


heh, wywołałeś u mnie miłe wspomnienia. Po zrobieniu prawka w 2005r kupiłem Omegę A z silnikiem 2.4 (C24NE) w automacie... i potwierdzam, nie do zajechania. :ok:

Misior - 31-12-13, 19:22

Artur.325, niekoniecznie sam wybrałbym BMW z takim silnikiem, ale mając ofertę zamiany Forda Fiesta 1.3 na BMW... :D
juhas2008 - 01-01-14, 12:15

Ja również miałem M40. Chodził napradwe fajne. Mocy może żeby dużo nie było ale jakoś sobie radził. Co do żywotności to silniki bardzo trwałe, (prócz wałka rozrządu i dźwigienek zaworowych które się wycierały). M40 jest silnikiem kolizyjnym a mi po zerwaniu paska nic się nie stało.
A było tak że na parkingu cofałem i zgasł, po kręceniu rozrusznikiem nie było kompresji. Więc myślę że na pewno pasek szczelił i silnik na złom i zrobię swapa, więc wbiłem 1 bieg i wjechałem na rozruszniku spowrotem na miejsce parkingowe. Brat scholował mnie do domu i do garażu wjechałem również na rozruszniku. Miałem stary pasek rozrządu to pomyślałem zobaczę czy zapali. Ustawiłem rozrząd założyłem pasek i odpaliła. Zmieniłem pasek na nowy i przejeździła M40 jeszcze wiele km do czasu Swapu na M50. Dodam że M40 jeździła na zwykłej instalacji gazowej.
Gdyby nie wycierał się wałek rozrządu to silnik był by naprawdę dobrą jednostką to przemieszczania się z miejsca na miejsce.

sad_madman - 01-01-14, 14:12
Temat postu: Re: Prawda o M40.
Misior napisał/a:

Na marginesie, moją Bunią E30 1.8i (M40B18 113 KM) mogę bez kompleksów stawać z E34 M50B20 (150 KM), często nawet będąc w przedzie.

Jakbyś wsadził do e30 taki silnik to też byś wypruł. Nie ukrywajmy ale E34 to naprawdę jest ciężkie auto (moje waży 1580kg + kierowca) to nie ma ono najmniejszych szans.

Misior - 21-01-14, 21:58

No więc, M40 fajne, ale zdjąłem pokrywę rozrządu :lol:
Mam nadzieję już niedługo będę użerał się z M52 :wstydnis:

MIKUr1 - 21-01-14, 22:24

No, czyli tytuł tematu adekwatny :P
Masters - 21-01-14, 23:47

hahaha, czytałem od początku i koniec mnie rozbawił ;) ale fajnie, że się przyznałeś, a nie ciąłeś w pręta, to się ceni :)
Misior - 22-01-14, 00:14

Dzięki :) Ogólnie rzecz biorąc - gdyby nie nieszczęsna góra, to M40 byłoby dla mnie bdb silnikiem (M43 nie miałem okazji jeździć, ale prawdopodobnie to właśnie jest M40 bez tych bolączek). Jednak jeśli do głowy strzeliło M52, to już chyba nie ma ratunku... :D
lobek - 22-01-14, 00:21

m43 wcale nie lepszy, za słabe ot co ;)

jakby miały tak 70km więcej, to by były fajne :P

rzepol - 22-01-14, 00:35

M43 od M40 wg mnie o wiele lepszy
barteke36 - 22-01-14, 10:07

Również byłem szczęśliwym posiadaczem M40stki. Jak wszystko chodziło to było ok. Gorzej jak zaczęło się grzechotanie rozrządu. Największa pomyłka BMW to wsadzanie M40 do E34 :/ To wogóle jakaś pomyłka.

Szczerze bym wolał M10 niż M40

Teraz brat szuka E36 i ogląda niektóre właśnie z M40... odrazu odradzam...

The Polak - 22-01-14, 13:44

Swoją drogą ciekawe dlaczego bmw wszędzie wsadzało to m40. Mieli m42 mające wszystko to czego brakowało w m40, a i tak pchali m40. Przecież w e34 to już by jechało porównywalnie z m20b20.
///ADi - 22-01-14, 19:42

1.6 8V Opla też jest zajebisty...
ArturM - 22-01-14, 20:02

a czy w M40 jest kolizyjny rozrzad w razie wu czy nie??
Misior - 22-01-14, 20:06

The Polak napisał/a:
Swoją drogą ciekawe dlaczego bmw wszędzie wsadzało to m40. Mieli m42 mające wszystko to czego brakowało w m40, a i tak pchali m40. Przecież w e34 to już by jechało porównywalnie z m20b20.

Podejrzewam że dlatego wsadzali, ponieważ był (na papierze) mocniejszy niż M10, oszczędniejszy, wytrzymalszy i bardziej bezobsługowy (samoczynna regulacja luzów zaworowych). Może też tańszy w produkcji niż M42? Życie jednak skorygowało teorię...

Ale tak swoją drogą... Wyobraźmy sobie lśniące M40 "out of the box" - to musiało być super :)

The Polak - 22-01-14, 20:34

Arturs napisał/a:
a czy w M40 jest kolizyjny rozrzad w razie wu czy nie??


Kolizyjny. U mnie skrzywił 3 zawory, bo ustawiałem wałki według książki od e30 zamiast samemu pomyśleć. :no:

ArturM - 22-01-14, 20:56

dzieki to bede musial go zmienic bo dochodzi 50tys jego zywota chyba ze wytrzyma jeszcze troche zanim zrobie swap na M50B25. pozd.
Misior - 23-01-14, 01:06

A propos kolizyjności i rozrządu: jak wymieniałem wczoraj pasek - a miał przejechaną nieokreśloną ilość km, ale więcej niż 70 tysięcy km - to był bez żadnych widocznych uszkodzeń, przetarć, itd. :yeah: Rolki i napinacz z luzem i grzechotaniem, ale pasek - super. Wiadomo, Contitech :)
Założyłem Gatesa i jeżdżę trochę z duszą na ramieniu - wizualnie i w ręku wydawał się bardziej delikatny, niż Conti... Rolki INA, ale z napisem SLOVAKIA o zgrozo... Poprzednie były też INA, ale z napisem GERMANY. Chociaż najważniejsze, czyli łożyska, tu i tu JAPAN, firmy NTN :)

///ESIU - 23-01-14, 08:17

rolek INA nie kupisz juz innych jak SLOVAKIA, ale nie przejmuj się, my zakłądamy je od kilku nastu lat i nie było nigdy problemu
MalenstwoLK - 23-01-14, 10:20

The Polak napisał/a:


Ale tak swoją drogą... Wyobraźmy sobie lśniące M40 "out of the box" - to musiało być super :)





ArturM - 26-01-14, 13:51

czemu korek wlewu oleju jest od strony podszybia?
Misior - 26-01-14, 19:30

A swoją drogą, słyszeliście o wspaniałym silniku w nowej 114i? To ja już chyba wolę klekota M40... :2:
David6 - 26-01-14, 20:28

1.6 o mocy 102KM to silnik z czasów E36 :D w 1 serii będzie też 1.6 ale z turbiną i uwaga ... 102KM i 180NM :D Przyspieszenie do setki to 11 sekund :D Gdzie tu postęp? :D
The Polak - 26-01-14, 20:46

David6 napisał/a:
1.6 o mocy 102KM to silnik z czasów E36


Z czasów e30 nawet. :)

lobek - 27-01-14, 23:28

Misior, na 114i bardzo mało klientów się decyduje, niewiele drożej można mieć 116i z turbo ;) I to jest najczęściej wybierany silnik przy zakupie nowych F20 ;)

David6 napisał/a:
w 1 serii będzie też 1.6 ale z turbiną i uwaga ... 102KM i 180NM

Nie wiem o jakiej serii 1 piszesz, ale w f20 1.6, owszem ma, turbo, ale ma 136KM i 240nM - i wbrew pozorom - odpycha się całkiem nieźle (książkowo 8,5s do 100km/h), na dodatek świst turbiny, jak na seryjne rozwiązanie, jest cudowny. Miałem okazje przetestować właśnie 116i ;)

tomek328i - 28-01-14, 01:34

lobek napisał/a:
Misior, na 114i bardzo mało klientów się decyduje, niewiele drożej można mieć 116i z turbo ;) I to jest najczęściej wybierany silnik przy zakupie nowych F20 ;)

David6 napisał/a:
w 1 serii będzie też 1.6 ale z turbiną i uwaga ... 102KM i 180NM

Nie wiem o jakiej serii 1 piszesz, ale w f20 1.6, owszem ma, turbo, ale ma 136KM i 240nM - i wbrew pozorom - odpycha się całkiem nieźle (książkowo 8,5s do 100km/h), na dodatek świst turbiny, jak na seryjne rozwiązanie, jest cudowny. Miałem okazje przetestować właśnie 116i ;)


ta wypowiedz jest bardziej realna niż poprzednia i jest jakiś rezultat :)

Misior - 28-01-14, 07:54

Przepraszam lobek, ale nie jest czasem tak, że 114i, 116i i 118i mają jeden i ten sam silnik o pojemności 1.6, różniący się mocą i momentem?
lobek - 28-01-14, 09:08

No jest ten sam, ale piszemy przecież o 114i i 116i, wiec o różnych mocach, chyba że skupiliscie się wyłącznie na pojemnościach, wtedy rozmowa średnio ma sens.. W dieslach poprzedniej generacji 1er (e8x) było podobnie, 118d i 123d miały ta sama pojemność, ale co z tego skoro dynamika zupełnie inna..

Bmw juz od jakiegoś czasu zaniechalo oznaczania pojemności w skrotach, wiec nie rozumiem uwagi :P

///ESIU - 28-01-14, 11:21

David6 napisał/a:
Gdzie tu postęp? :D


gdzie tu postep ?

a no spory, EURO 6 :hyhy:
no i niepowtaralna awaryjnosć
przecież w dzisiejszych czasach jest NIE DOPUSZCZALNE aby silnik robił 400tyś km bez jakiej kolwiek wieszej naprawy :hyhy:

Ba ! dzisiejsze silniki są "ustawione" na 200 tyś przelotu i na złom !! mało tego jak się ktos uprze zrobić remont to mu się to nie uda ! poprostu nie ma częsci zamiennych, nie ma nigdzie dostępnych momentów dokrecenia głwwicy , panewek itd itp po prostu sie nie da jednorazówki

samochód powinien jeździć góra 3 lata to jest jakieś 200 tyś km i powinno się iść kupić nowy bo po trzech latach jest nowa wymagana norma emisji spalin,

no cóż to tak jak z drukarkami trzeba sobie kupić nowe :ok:

Misior - 28-01-14, 20:19

...a nie napełniać kartridże :D
Misior - 24-11-14, 11:39

Długo nie pisałem, bo co nieco się pozmieniało. Mam teraz oprócz E30 również E34 z M50B20 i wiecie co? Poza niebiańską symfonią z wydechu M50B20 w E34 przyśpiesza porównywalnie do M40B18 w E30. Masa robi swoje :)
danieldeni20 - 24-11-14, 20:46

Brat ma e36 z M40b18 i porażka... problemy z chłodzeniem (nie wiem czy czasem silnik nie jest przegrzany ale wątpię bo idzie jak ma iść) ... A to gaz strzla bo ma na parowniku .. Kupił 1.5 miecha temu i już zbiera na E46 od Niemca ale na 16tu 1.8 zaworach ;) Sama praca silnika z wydechem sportowym końcowym jest przyjemna dla ucha ..nic nie klekocze
The Polak - 24-11-14, 21:55

Że gaz strzela to akurat nie jest wina m40.
Kupił zajechanego trupa i tyle

WojtekK - 25-11-14, 00:08

Mialem m40b16 w e30 i złego slowa nie powiem. Po kupnie zmienilem rozrzad swiece filtry i oczywiscie olej i wszystko bylo ok. Jezdzilem nim prawie dwa lata, kilka razy robiąc trase do niemiec ok 1200 km i zadnych problemow, wiadomo z mocą nie ma szalu ale do codziennej jazdy wystarczajaca.

Wg mnie narzekaja ci ktorzy kupili trupa albo mysleli ze bmw z1.6 to maszyna do palenia gumy.

A jeszcze taka ciekawostka... spotkalem raz w germaniii e34 z m40b18g (fabryczna instalacja gazowa) bo nie wszyscy wiedza ze takie cos do piątek tez wkladali :-)

gozdyr166 - 25-11-14, 00:24

ja mam m40b16 w e30, brak przyśpieszenia to fakt, ale powiem szczerze że nie jest źle, niedługo planuje swap i m40 wykorzystuje do granic możliwości, a ona z dnia nadzień nabiera mocy i ochoty na szaleństwa :lol: :hyhy: :D :lol:
The Polak - 25-11-14, 08:49

WojtekK napisał/a:

A jeszcze taka ciekawostka... spotkalem raz w germaniii e34 z m40b18g (fabryczna instalacja gazowa) bo nie wszyscy wiedza ze takie cos do piątek tez wkladali :-)


Można gdzieś w internecie znaleźć coś na temat oryginalnego gazu? Bo kiedyś szukałem ale nic nie znalazłem.

whitedevil - 25-11-14, 09:10

The Polak napisał/a:
WojtekK napisał/a:

A jeszcze taka ciekawostka... spotkalem raz w germaniii e34 z m40b18g (fabryczna instalacja gazowa) bo nie wszyscy wiedza ze takie cos do piątek tez wkladali :-)


Można gdzieś w internecie znaleźć coś na temat oryginalnego gazu? Bo kiedyś szukałem ale nic nie znalazłem.


tu masz kilka infiormacji w tej kwesti:

http://cng.auto.pl/forum/...-518g-t724.html
http://2008.yiparts.com/en/Model/DL/2812/SUB/1811/

dodam tylko od siebie ze inatslacja ta która była montowana fabrycznie w e34 518 i e36 316 byly zasilane gazem cng a nie lpg


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group