Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - [e36] duże spalanie silnika m43b16

przemek_sbs2k - 29-01-14, 13:47
Temat postu: [e36] duże spalanie silnika m43b16
Witajcie,

Wiem że postów dotyczących spalania e36 było już dość dużo, ale nigdzie nie znalazłem jakiegoś sensownego rozwiązania.
Moje e36 z 97roku z silnikiem m43b16 bardzo dużo pali. Ostatnio zalałem 13litrów, wyzerowałem licznik, raptem przejechałem po mieście 70km i już mam głęboką rezerwe. Wskaznik paliwa dosłownie maleje w oczach. To samo komp OBC (ale on jest połączony z zegarami wiec tym się nie sugeruje).

Auta nie piłuje, obroty trzymam max do 2,5/3RPM, opony mam standardowe 15''. Może mi ktoś coś sensownego doradzić ?? Może cos jest nie tak z samymi zegarami lub pływakiem w baku, bo w starym e36 z 92roku tak własnie bylo, że wskazówka paliwa spadała bardzo nisko.

Przemek

KOPYCIARZ - 29-01-14, 14:28

na wskaźnik nie patrz. wyjezdzij do końca paliwo. wlej 5 litrow i wyjezdzij znow do końca. potem 5 dzielisz na liczbe km przejechanych i razy 100. np. 5/70=0,0714*100=7,14L/100km. oczywiście jak czujesz ze bereta zaczyna ci przerywac wlej paliwo, nie dopuść do zatrzymania silnika. szkoda pompy paliwa. powiem ci ze jak wskazowka lezy na 0 to w baku jeszcze około 5 litrow jest.
Rafalec - 29-01-14, 14:38

tak jak kolega wyżej napisał a jeśli nadal wyjdzie ci dużo to masz sondę do wymiany
///ESIU - 29-01-14, 14:57

przyszła zima i jazda w miescie na ssaniu....
przemek_sbs2k - 29-01-14, 15:08

to nie chodzi napewno o zime, bo auto mam od wakacji i cały czas jest tak samo.

Zauważylem jeszcze ze WISKO mi non stop chodzi, przez co chyba nie pozwala rozgrzać silnika, bo mam cały czas wskaznik lekko za niebieskie pole.

Jerry_Cornelius - 29-01-14, 15:29

przemek_sbs2k napisał/a:
to nie chodzi napewno o zime, bo auto mam od wakacji i cały czas jest tak samo.

Zauważylem jeszcze ze WISKO mi non stop chodzi, przez co chyba nie pozwala rozgrzać silnika, bo mam cały czas wskaznik lekko za niebieskie pole.


Toś termostat walnięty skoro "temp" nie łapie ;) lub brak płynu chłodzącego w chłodnicy

;)

przemek_sbs2k - 29-01-14, 15:42

płyn jest napewno co do termostatu to nie wiem bo nie zmieniałem go. A myślicie ze to nie jest wina samego WISKO??
KOPYCIARZ - 29-01-14, 17:40

zagrzej go na postoju do okolo 70 stopni pierwsza rajka za niebieskim. dotknij weza od termostatu, jezeli cieply to go brak lub sie zaciol. wisko powinno krecic sie lekko na postoju, gdy jednak zlapie temp powinno krecic sie z oporem, oczywiscie reka na zgaszonym sprawdzasz.
Jerry_Cornelius - 29-01-14, 18:08

przemek_sbs2k napisał/a:
płyn jest napewno co do termostatu to nie wiem bo nie zmieniałem go. A myślicie ze to nie jest wina samego WISKO??


Wisko to załącza jak masz już temp. Gorzej jak w ogóle nie łapiesz tzn powoli wychodzi z niebieskiego pola - to albo mało płynu, nieodpowietrzone, lub termostat, w najgorszym przypadku czujnik temp "walnięty"

przemek_sbs2k - 29-01-14, 19:35

Dzięki za odpowiedz Panowie. Mowiac szczerze wydaje mi się ze Wisko kręci sie cały czas tak samo, przyśpiesza z obrotami silnika.
Auto sciagnołem z niemiec od jakiejś starszej babki i chyba raczej nikt tam z elektryką nie grzebał :)

KOPYCIARZ - 29-01-14, 21:25

przegazuj na otwartej masce... wiatrak huczy glosno i szumi? nie boj się zakrecic wiatrakiem na zgaszonym... to nie boli...
przemek_sbs2k - 29-01-14, 22:36

kolego jak dodaje gazu to on robi taki świst
coats - 30-01-14, 16:32

jesli Ci temperatura do pionu nie wstaje nawet w te mrozy to wymien terostat bo jest zepsuty.
Jesli Ci wisko caly czas kreci sie rowno z obrotami silnika zmien wisko, bo tez sie popsulo.
Po tym jak to zrobisz zdaj relacje co do spalania.

Powodzenia ;)

danieldeni20 - 30-01-14, 16:45

Niedogrzewa się bo wygląda na ciągłe otwarty termostat.. Stąd może więcej palić.. Sprawdź też inna stacje cpn...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group