|
Forum BMW3ER
|
|
Paliwa & Spalanie - E46 - jaka benzyna do miasta ?
AutoDoktor - 14-02-14, 00:19 Temat postu: E46 - jaka benzyna do miasta ? Witam !
Pomału przymierzam się do E46 a że trochę czasu jeszcze mam to poszerzam swoją wiedzę na temat tego modelu... największym znakiem zapytania jest jaki silnik będzie dla mnie odpowiedni. Wybór padł na silnik benzynowy - ani diesel ani LPG nie ma w moim wypadku najmniejszego sensu - to jest pewne.
Męczy mnie jak to w końcu jest z tym spalaniem. Mam nadzieję, że pomożecie mi wybrać silnik który będzie najbardziej odpowiedni. Dla uproszczenia tematu :
- trasa raz w miesiącu 100km
- jazda miejska 500km
- głównie odcinki max 3km, najczęściej zero skrzyżowań i bardzo małe natężenie ruchu, przypomina to wręcz jazdę z końca wsi na początek miasta
- garaż
w tej chwili mam samochód z silnikiem 1.6 - przeciętny użytkownik twierdzi, że po mieście ten samochód ma palić 12 litrów, na krótkich odcinkach więcej a ja ze swoim stylem jazdy mieszczę się w tej "dwunastce", pewnie z racji tego, że na co dzień nie obchodzę się brutalnie z gazem
Może śmiesznie to wszystko opisałem, ale chciałem to przedstawić jak najbardziej obrazowo
Do rzeczy - czy jest taki silnik benzynowy w którym zmieszczę się powiedzmy... w 13l/100km ?
Uprzedzając pytania - pewnie i 20 litrów na 100 by nie było potężnym problemem, ale biorąc pod uwagę mój styl jazdy i że samochód ma mi służyć po prostu do wygodnego przemieszczania się bez szaleństw to chyba rozumiecie mnie, że nie chcę za dużo spalać
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi !
Artur.325 - 14-02-14, 11:02
Skoro piszesz,że na swojej codziennej trasie nie masz w zasadzie żadnych skrzyżowań
czy świateł,do tego mały ruch i delikatnie obchodzisz się z gazem to nawet mimo krótkich odcinków to spokojnie mógłbyś wziąć nawet 2.5,2.8 i bez problemu zmieścisz się w 12l/100.
A i w razie potrzeby jest już czym pojechać
AutoDoktor - 14-02-14, 12:02
uhum... najbardziej pasował by mi 318i 143KM, chyba spokojnie spełni moje wymagania ?
whitedevil - 14-02-14, 12:07
jeśli już chcesz kupić BMW to tylko i wylącznie 6 garów i spokojnie zmieścisz się w 12l spalania
MikeUK - 14-02-14, 18:47
AutoDoktor napisał/a: | uhum... najbardziej pasował by mi 318i 143KM, chyba spokojnie spełni moje wymagania ? |
Na pewno spełni wymagania jednak silnik nie ma najlepszych opinii, myślę, że najrozsądniejszym wyjściem będzie tak jak Artur.325 napisał silnik 2.5 albo 2.8, ja mam 2.2 i codziennie jeżdżąc po niewielkim mieście + dojazd do pracy 25 km w jedną stronę drogą ekspresową spala mi 10-11 , jazda w większości raczej spokojna. Te większe silniki palą praktycznie tyle samo a są bardziej żwawe.
krzysiekpian - 14-02-14, 20:07
AutoDoktor, nie warto kupywać małego silnika, a po za tym ten 1.8 nie może pochwalić się dobrymi opiniami. Lepiej już pójść w 2.5 lub 2.8. Jak nie będziesz szalał non stop, to spalanie powyżej 12-13l nie powinno spokojnie przekroczyć. Ja sam u Siebie, tylko że e36 wyrzucam 1.6, a ląduje tam 2.8.
grucha - 14-02-14, 20:17
krzysiekpian napisał/a: | 1.8 nie może pochwalić się dobrymi opiniami |
mylisz silniki kolego 318 ma 2.0L (n42/46b20) 143km
krzysiekpian - 14-02-14, 20:29
grucha napisał/a: | krzysiekpian napisał/a: | 1.8 nie może pochwalić się dobrymi opiniami |
mylisz silniki kolego 318 ma 2.0L (n42/46b20) 143km |
Faktycznie, pomyliłem silnik. Chodziło mi o n42/46b18
grucha - 14-02-14, 20:32
krzysiekpian napisał/a: | Faktycznie, pomyliłem silnik |
co nie zmienia faktu że silniki z serii n42 faktycznie nie są doskonałe
grabolek363 - 14-02-14, 22:07
Jak ktos robi 3km w jedna strone to nawet nie wyobrazam sobie brutalnego obchodzenia z pedalem gazu, no chyba ze ktos jest cwierc mozgiem i nie wie ze przez pierwsze kilka km to auto lapie temperature i dopiero po kilku km ma odpowiednie smarowanie... sa i tacy zima olej 0stopni a ten but, a potem placz ze mu stuka ze pnaewki wymienial xD troche off top, jak koledzy pisza do takiej jazdy od 170km w gore nie ma sensu brac nic mniejszego... Ja poruszam sie po wawie 328i w Pb i wychodzi mi ok 13-14... ale ja mam 25km do pracy w jedna str z czego wiekszosc to 3 pasy wiec po kilku km nie zamulam i jade dosc dynamicznie;)
tytan1326 - 15-02-14, 00:00
Jeżeli bierzesz pod uwagę auta sprzed liftu, to 318i b19 to fajny silnik i nie taki dupny jak te n... Mocy wystarczyłoby na wożenie dupy. Jak polift,to tak jak koledzy pisali 2.2<2.5
KolaK - 15-02-14, 00:28
tytan1326 napisał/a: | Jeżeli bierzesz pod uwagę auta sprzed liftu, to 318i b19 to fajny silnik |
Nie jest to demon prędkości, ani nie ma 6 cyl - ale moją dupe do pracy wozi całkiem przyzwoicie
Przy twojej jeździe nie zawracałbym sobie głowy pojemnością - po prostu wybierz tą która będzie zadbana w normalnych pieniądzach, to duży komfort przy kupnie, nie chce odradzać konkretnych jednostek, ale możesz ew. je wykluczyć.
eMką nie jeździłem, ale powiem Ci jedno, jaką nie kupisz i tak będziesz żałował że mocy za mało ale jak auto ma jeździć to zadbane 318 kosztuje też inne pieniądze niż 328
pozdro
AutoDoktor - 15-02-14, 17:34
nad B19 się zastanawiałem, ale biorąc pod uwagę to, że w tej chwili mam dokładnie tą samą moc w mniejszym samochodzie to raczej nie chcę niczego wolniejszego ale nie mówię nie - kwestia zastanowienia się. Przedlift czy polift ? no właśnie póki co nie wiadomo - czas pokaże jakimi funduszami będę dysponował i za jakie pieniądze sprzedam samochód którym jeżdżę w tej chwili
Dzięki za opinię Panowie !
Martino88 - 17-02-14, 23:02
moim zdaniem szukaj czegos po prostu w dobrym stanie technicznym.
jesli nie zalezy Ci na osiagach to wszystko od 1.8is bedzie dla Ciebie dobre zarowno do miasta jak i w trase
boqler - 17-02-14, 23:09
Hm ja też jestem za R6 ja mam do pracy ~13km, sporo skrzyżowań i omijania dziur i mieszczę się w 12 a jeżdżę różnie
KolaK - 18-02-14, 00:35
Ja mam R4 i 13,7 km do pracy spalanie mam koło 10,5 - wnioski wyciagnij samemu
buks - 18-02-14, 15:07
Ja mam do pracy 35km i zastanawiam się nad 330i +lpg ale trochę się jeszcze waham. Co powiecie? 35km zero świateł raczej non stop można >90km/h jechać. Są wioski ale bardzo krótkie.
seniorita - 18-02-14, 15:11
buks napisał/a: | a mam do pracy 35km i zastanawiam się nad 330i +lpg ale trochę się jeszcze waham. Co powiecie? 35km zero świateł raczej non stop można >90km/h jechać. Są wioski ale bardzo krótkie. |
Spokojnie, zmieścisz się w 20 litrach
tony_rider - 18-02-14, 15:12
330i to super auto ze świetnym silnikiem, a i lpg znosi bardzo dobrze Sam się zastanów jak to widzisz i co wolisz, bo na 35 km w jedną stronę to i dieselek 2.0 byłby fajny
buks - 18-02-14, 15:33
Cytat: | Spokojnie, zmieścisz się w 20 litrach |
20l/100km? żartujesz sobie?
seniorita - 18-02-14, 15:35
buks napisał/a: | Cytat:
Spokojnie, zmieścisz się w 20 litrach
20l/100km? żartujesz sobie? |
nie
buks - 18-02-14, 15:41
Cytat: | Cytat:
Spokojnie, zmieścisz się w 20 litrach
20l/100km? żartujesz sobie?
nie |
nie kpij sobie ze mnie. Czytałem trochę to forum i wiem co ludzie piszą.
seniorita - 18-02-14, 15:50
buks napisał/a: | Cytat:
Cytat:
Spokojnie, zmieścisz się w 20 litrach
20l/100km? żartujesz sobie?
nie
nie kpij sobie ze mnie. Czytałem trochę to forum i wiem co ludzie piszą. |
a super, to jak wiesz, to nie wiem po co pytasz, lepsza wiedza teoretyczna niż praktyczna
buks - 18-02-14, 15:57
Dobra... dzięki za Twoją opinię. Ciekawe co inni na to?
ksx9 - 18-02-14, 19:49
miałem styczność z e39 w automacie 530i to faktycznie w mieście pali dużo, 16-20 zależy od nogi, w trasie można zejść do ~13l/100km, a juz w takiej prawdziwej trasie gdzie sie leci 800km w jedna strone to do 11
e46 jest troszke lżejsze co oznacza że litr urwiesz
buks - 18-02-14, 21:15
Czyli jednak nie tak źle jak to opisuje seniorita. Heh...
spinaczo - 19-02-14, 00:39
buks, zapomnij o niskim spalaniu w 330i. Seniorita ma rację.
Te auta są często w średnim stanie technicznym co zwiększa spalanie. Gazownik w 99 na 100 przypadków nie korzysta w ogóle z korekt i nie stroi auta pod wskazania z adaptacji w Inpie więc chlają niesamowicie.
ksx9 - 19-02-14, 09:00
spinaczo napisał/a: | Te auta są często w średnim stanie technicznym co zwiększa spalanie. |
Dokładnie, w aucie o którym mowie była zakładana dobra sekwencja przy czym było też kombinowane coś w sterowniku silnika - możliwe że to ta korekta o której mówisz.
Ponadto miało wysypany jeden kat, po wymianie obydwóch na pełne jazda całkiem się zmieniła, zyskał na mocy i zaczął mniej palic drobny szczegół że koszt katów to 800zł i to z anglika(pasują pod europe), a sekwencja kosztowała ponad 4tys
spinaczo - 19-02-14, 11:39
-przepływka w średnim stanie
-vanos dogorywa
-przypchane katy
-ospałe albo nieżywe sondy
Wykluczamy powyższe, do tego pełna eksploatacja dobre graty do LPG i można stroić na drodze z podglądem w Inpę.
|
|