Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - E46 - jaka benzyna do miasta ?

AutoDoktor - 14-02-14, 00:19
Temat postu: E46 - jaka benzyna do miasta ?
Witam !

Pomału przymierzam się do E46 a że trochę czasu jeszcze mam to poszerzam swoją wiedzę na temat tego modelu... największym znakiem zapytania jest jaki silnik będzie dla mnie odpowiedni. Wybór padł na silnik benzynowy - ani diesel ani LPG nie ma w moim wypadku najmniejszego sensu - to jest pewne.
Męczy mnie jak to w końcu jest z tym spalaniem. Mam nadzieję, że pomożecie mi wybrać silnik który będzie najbardziej odpowiedni. Dla uproszczenia tematu :

- trasa raz w miesiącu 100km
- jazda miejska 500km
- głównie odcinki max 3km, najczęściej zero skrzyżowań i bardzo małe natężenie ruchu, przypomina to wręcz jazdę z końca wsi na początek miasta :D
- garaż

w tej chwili mam samochód z silnikiem 1.6 - przeciętny użytkownik twierdzi, że po mieście ten samochód ma palić 12 litrów, na krótkich odcinkach więcej a ja ze swoim stylem jazdy mieszczę się w tej "dwunastce", pewnie z racji tego, że na co dzień nie obchodzę się brutalnie z gazem :wstyd:

Może śmiesznie to wszystko opisałem, ale chciałem to przedstawić jak najbardziej obrazowo ;)
Do rzeczy - czy jest taki silnik benzynowy w którym zmieszczę się powiedzmy... w 13l/100km ?

Uprzedzając pytania - pewnie i 20 litrów na 100 by nie było potężnym problemem, ale biorąc pod uwagę mój styl jazdy i że samochód ma mi służyć po prostu do wygodnego przemieszczania się bez szaleństw to chyba rozumiecie mnie, że nie chcę za dużo spalać :)

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi ! :ok:

Artur.325 - 14-02-14, 11:02

Skoro piszesz,że na swojej codziennej trasie nie masz w zasadzie żadnych skrzyżowań
czy świateł,do tego mały ruch i delikatnie obchodzisz się z gazem to nawet mimo krótkich odcinków to spokojnie mógłbyś wziąć nawet 2.5,2.8 i bez problemu zmieścisz się w 12l/100.
A i w razie potrzeby jest już czym pojechać :ok:

AutoDoktor - 14-02-14, 12:02

uhum... najbardziej pasował by mi 318i 143KM, chyba spokojnie spełni moje wymagania ?
whitedevil - 14-02-14, 12:07

jeśli już chcesz kupić BMW to tylko i wylącznie 6 garów i spokojnie zmieścisz się w 12l spalania
MikeUK - 14-02-14, 18:47

AutoDoktor napisał/a:
uhum... najbardziej pasował by mi 318i 143KM, chyba spokojnie spełni moje wymagania ?


Na pewno spełni wymagania jednak silnik nie ma najlepszych opinii, myślę, że najrozsądniejszym wyjściem będzie tak jak Artur.325 napisał silnik 2.5 albo 2.8, ja mam 2.2 i codziennie jeżdżąc po niewielkim mieście + dojazd do pracy 25 km w jedną stronę drogą ekspresową spala mi 10-11 , jazda w większości raczej spokojna. Te większe silniki palą praktycznie tyle samo a są bardziej żwawe.

krzysiekpian - 14-02-14, 20:07

AutoDoktor, nie warto kupywać małego silnika, a po za tym ten 1.8 nie może pochwalić się dobrymi opiniami. Lepiej już pójść w 2.5 lub 2.8. Jak nie będziesz szalał non stop, to spalanie powyżej 12-13l nie powinno spokojnie przekroczyć. Ja sam u Siebie, tylko że e36 wyrzucam 1.6, a ląduje tam 2.8.
grucha - 14-02-14, 20:17

krzysiekpian napisał/a:
1.8 nie może pochwalić się dobrymi opiniami

mylisz silniki kolego ;) 318 ma 2.0L (n42/46b20) 143km

krzysiekpian - 14-02-14, 20:29

grucha napisał/a:
krzysiekpian napisał/a:
1.8 nie może pochwalić się dobrymi opiniami

mylisz silniki kolego ;) 318 ma 2.0L (n42/46b20) 143km


Faktycznie, pomyliłem silnik. Chodziło mi o n42/46b18

grucha - 14-02-14, 20:32

krzysiekpian napisał/a:
Faktycznie, pomyliłem silnik
:piwo:
co nie zmienia faktu że silniki z serii n42 faktycznie nie są doskonałe

grabolek363 - 14-02-14, 22:07

Jak ktos robi 3km w jedna strone to nawet nie wyobrazam sobie brutalnego obchodzenia z pedalem gazu, no chyba ze ktos jest cwierc mozgiem i nie wie ze przez pierwsze kilka km to auto lapie temperature i dopiero po kilku km ma odpowiednie smarowanie... sa i tacy :D zima olej 0stopni a ten but, a potem placz ze mu stuka ze pnaewki wymienial xD troche off top, jak koledzy pisza do takiej jazdy od 170km w gore nie ma sensu brac nic mniejszego... Ja poruszam sie po wawie 328i w Pb i wychodzi mi ok 13-14... ale ja mam 25km do pracy w jedna str z czego wiekszosc to 3 pasy wiec po kilku km nie zamulam i jade dosc dynamicznie;)
tytan1326 - 15-02-14, 00:00

Jeżeli bierzesz pod uwagę auta sprzed liftu, to 318i b19 to fajny silnik i nie taki dupny jak te n... Mocy wystarczyłoby na wożenie dupy. Jak polift,to tak jak koledzy pisali 2.2<2.5
KolaK - 15-02-14, 00:28

tytan1326 napisał/a:
Jeżeli bierzesz pod uwagę auta sprzed liftu, to 318i b19 to fajny silnik


Nie jest to demon prędkości, ani nie ma 6 cyl - ale moją dupe do pracy wozi całkiem przyzwoicie ;)

Przy twojej jeździe nie zawracałbym sobie głowy pojemnością - po prostu wybierz tą która będzie zadbana w normalnych pieniądzach, to duży komfort przy kupnie, nie chce odradzać konkretnych jednostek, ale możesz ew. je wykluczyć.

eMką nie jeździłem, ale powiem Ci jedno, jaką nie kupisz i tak będziesz żałował że mocy za mało :lol: :lol: ale jak auto ma jeździć to zadbane 318 kosztuje też inne pieniądze niż 328

pozdro

AutoDoktor - 15-02-14, 17:34

nad B19 się zastanawiałem, ale biorąc pod uwagę to, że w tej chwili mam dokładnie tą samą moc w mniejszym samochodzie to raczej nie chcę niczego wolniejszego :) ale nie mówię nie - kwestia zastanowienia się. Przedlift czy polift ? no właśnie póki co nie wiadomo - czas pokaże jakimi funduszami będę dysponował i za jakie pieniądze sprzedam samochód którym jeżdżę w tej chwili :)

Dzięki za opinię Panowie !

Martino88 - 17-02-14, 23:02

moim zdaniem szukaj czegos po prostu w dobrym stanie technicznym.
jesli nie zalezy Ci na osiagach to wszystko od 1.8is bedzie dla Ciebie dobre zarowno do miasta jak i w trase

boqler - 17-02-14, 23:09

Hm ja też jestem za R6 :) ja mam do pracy ~13km, sporo skrzyżowań i omijania dziur i mieszczę się w 12 :) a jeżdżę różnie :D
KolaK - 18-02-14, 00:35

Ja mam R4 i 13,7 km do pracy spalanie mam koło 10,5 - wnioski wyciagnij samemu :P
buks - 18-02-14, 15:07

Ja mam do pracy 35km i zastanawiam się nad 330i +lpg ale trochę się jeszcze waham. Co powiecie? 35km zero świateł raczej non stop można >90km/h jechać. Są wioski ale bardzo krótkie.
seniorita - 18-02-14, 15:11

buks napisał/a:
a mam do pracy 35km i zastanawiam się nad 330i +lpg ale trochę się jeszcze waham. Co powiecie? 35km zero świateł raczej non stop można >90km/h jechać. Są wioski ale bardzo krótkie.


Spokojnie, zmieścisz się w 20 litrach

tony_rider - 18-02-14, 15:12

330i to super auto ze świetnym silnikiem, a i lpg znosi bardzo dobrze :) Sam się zastanów jak to widzisz i co wolisz, bo na 35 km w jedną stronę to i dieselek 2.0 byłby fajny :)
buks - 18-02-14, 15:33

Cytat:
Spokojnie, zmieścisz się w 20 litrach


20l/100km? żartujesz sobie?

seniorita - 18-02-14, 15:35

buks napisał/a:
Cytat:
Spokojnie, zmieścisz się w 20 litrach

20l/100km? żartujesz sobie?


nie

buks - 18-02-14, 15:41

Cytat:
Cytat:
Spokojnie, zmieścisz się w 20 litrach

20l/100km? żartujesz sobie?


nie


nie kpij sobie ze mnie. Czytałem trochę to forum i wiem co ludzie piszą.

seniorita - 18-02-14, 15:50

buks napisał/a:
Cytat:
Cytat:
Spokojnie, zmieścisz się w 20 litrach

20l/100km? żartujesz sobie?

nie

nie kpij sobie ze mnie. Czytałem trochę to forum i wiem co ludzie piszą.


a super, to jak wiesz, to nie wiem po co pytasz, lepsza wiedza teoretyczna niż praktyczna

buks - 18-02-14, 15:57

Dobra... dzięki za Twoją opinię. Ciekawe co inni na to?
ksx9 - 18-02-14, 19:49

miałem styczność z e39 w automacie 530i to faktycznie w mieście pali dużo, 16-20 zależy od nogi, w trasie można zejść do ~13l/100km, a juz w takiej prawdziwej trasie gdzie sie leci 800km w jedna strone to do 11 :)

e46 jest troszke lżejsze co oznacza że litr urwiesz ;)

buks - 18-02-14, 21:15

Czyli jednak nie tak źle jak to opisuje seniorita. Heh...
spinaczo - 19-02-14, 00:39

buks, zapomnij o niskim spalaniu w 330i. Seniorita ma rację.

Te auta są często w średnim stanie technicznym co zwiększa spalanie. Gazownik w 99 na 100 przypadków nie korzysta w ogóle z korekt i nie stroi auta pod wskazania z adaptacji w Inpie więc chlają niesamowicie.

ksx9 - 19-02-14, 09:00

spinaczo napisał/a:
Te auta są często w średnim stanie technicznym co zwiększa spalanie.


Dokładnie, w aucie o którym mowie była zakładana dobra sekwencja przy czym było też kombinowane coś w sterowniku silnika - możliwe że to ta korekta o której mówisz.
Ponadto miało wysypany jeden kat, po wymianie obydwóch na pełne jazda całkiem się zmieniła, zyskał na mocy i zaczął mniej palic :) drobny szczegół że koszt katów to 800zł i to z anglika(pasują pod europe), a sekwencja kosztowała ponad 4tys

spinaczo - 19-02-14, 11:39

-przepływka w średnim stanie
-vanos dogorywa
-przypchane katy
-ospałe albo nieżywe sondy


Wykluczamy powyższe, do tego pełna eksploatacja dobre graty do LPG i można stroić na drodze z podglądem w Inpę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group