Forum BMW3ER

Rozmowy Motoryzacyjne - Ile koni dostarzy sporo zabawy w E46

lukaszsz - 22-02-14, 11:26
Temat postu: Ile koni dostarzy sporo zabawy w E46
Pytanie odnosi się do użytkowników E46. Jakie posiadania silniki i co możecie z nich wyciągnąć pod względem zabawy.

np. jadą w koła latarni po dodaniu gazu samochód jest możliwość wprowadzenia samochodu w poślizg suchy/mokry parking?
lub
kręcenie bączków?
Wiadomo nie chodzi mi tu o jakieś wyczynowe ślizgi ale jedynie podszkolenie się umiejętność w padania w poślizg i z niego wychodzenie dla mnie samochód nie ma służyć jedynie do przemieszczania się.

Pytanie prawdopodobnie do użytkowników silników
E46 320i 1991 ccm3 150 KM
E46 323i 2494 ccm3 170 KM
E46 318i 1995 ccm3 143 KM
E46 320i 2171 ccm3 170 KM

mniejsze chyba sobie nie poradzą a 2,8 i 3.0 to liczę na to że to pikuś dla nich

Czy takie samochody 320i i 318i mogą służyć do nauki jazdy bokiem a za razem ekonomia w codziennej eksploatacji?

whitedevil - 22-02-14, 11:31

jak potrafisz odpowiednio obchodzić się z pedalem gazu i sprzegla to i nawet 1.6 postawisz bokiem
kazda wersja z wymienionych przez Ciebie pojdzie bokiem lecz
a jak chcesz nauczyć się latać bokami to kup sobie e30 i będziesz mial auto do zabawy
a jak szukasz ekonomi to kup lanosa

lukaszsz - 22-02-14, 11:38

co do ekonomi to jedyną granicą to koszt zakupu bo jedynak 2.8 czy 3.0 to już jest cena wyższa za samochód dobrze utrzymany a nie chodziło o cenę paliwa czy części. A co do E30 to nie stać mnie na utrzymanie dwóch samochodów.
whitedevil - 22-02-14, 11:41

jak chcesz już kupować e46 to tylko i wylącznie z silnikiem 6 garowym czyli od 2.0 w góre
kazikm3 - 22-02-14, 11:42

Tylko zauważ jedną rzecz w e46 nie ma SZPERY, tylko M3 ;)
whitedevil - 22-02-14, 11:44

kazikm3 napisał/a:
Tylko zauważ jedną rzecz w e46 nie ma SZPERY, tylko M3 ;)


bez szperunku też da rade lecz nie jest to ta sama zabawa jak na szperze :hyhy:

grucha - 22-02-14, 11:45

bluedevil napisał/a:
jak chcesz już kupować e46 to tylko i wylącznie z silnikiem 6 garowym czyli od 2.0 w góre

a po lifcie od 2.2L bo poliftowe 2.0L ma R4 ;)

lukaszsz - 22-02-14, 11:49

6 garów słyszałem że lepsza kultura pracy ale np silnik E46 318i 1995 ccm3 143 KM na danych producenta jest wydajniejszy niby 7koni mniej ale 10Nm więcej a co za tym idzie lepsza prędkość w sprincie ktoś może mi te dwa silniki opisać jeśli chodzi o ich zachowywanie się a realnym użytkowaniu? Bo jak na razie ro miałem możliwość jednostką 320i i nie mam porównania.
grucha - 22-02-14, 11:51

lukaszsz napisał/a:
318i 1995 ccm3 143 KM

odpuść sobie ten silnik, ma problem z rozrządem (poszukaj w necie sporo jest o tym motorze N42b20)

krzysiekpian - 22-02-14, 12:18

lukaszsz, to chcesz auto z silnikiem do sprintów czy do driftów? Bo jak już napisał bluedevil, jak potrafisz to i 1.6 bokiem polatasz, a jak chcesz poszaleć z prędkościami to 2.5 ->... no i trzeba by trochę pomyśleć o podinwestowaniu silnika i nie tylko, nie mam tutaj na myśli tylko stożka, bo niektóre osoby myślą że jak go mają zamontowanego, to już nie wiadomo ile kucy więcej. Do latania bokami, to musi być szpera, minimum te 25%, a z tego co mi wiadomo to M3 tylko mają szperę, więc musiał byś też dyfer zmienić w normalnej.
whitedevil - 22-02-14, 12:23

jak dla mnie bez sensu temat kolega sam nie wie czy chce latać bokami czy sprintem i tak jak napisalem wcześniej jak chcesz auto do zabawy to zamiast kupować e46 kup e30 bądź e36 i za kase którą chcesz przeznaczyć na e46 możesz kupić e36 w dużym silnikiem którym i polatasz bokiem i się pościgasz
krzysiekpian - 22-02-14, 12:29

bluedevil napisał/a:
za kase którą chcesz przeznaczyć na e46 możesz kupić e36 w dużym silnikiem którym i polatasz bokiem i się pościgasz


Popieram kolegę, ja bym nie kupywał e46 do latania bokami :D :D

lukaszsz - 22-02-14, 12:38

Byłem ciekawy jedynie waszych opinii co lepsze, ale co do sprintu to było jedynie porównanie katalogowe. Dzięki za odpowiedzi bo trochę naświetliliście mi jak wygląda stosunek mocy i jazdy bokiem wiadomo ze szpera to podstawa ale to auto ma służyć i do poruszania się codziennego. I liczę trochę na waszą wyrozumiałość a nie czepianie się za słówka.
krzysiekpian - 22-02-14, 12:46

25% szpera i mozesz tez spokojnie na codzien autem jezdzic, do tego 2.5 lub 2.8, spalanie zbliżone do Siebie.
hanys - 22-02-14, 13:16

E46 323i 2494 ccm3 170 KM sam taki mam, bokiem polecisz ale żeby w miejscu się zakręciła to mniejsze koła bo na 17'' nie dałem rady a na zimowych 15" daje rade, co do mocy bd zadowolony, sam szukałem 2.8 bo przesiadłem się z civica vteca i nie chciałem żeby steracić na mocy a 323 mnie pozytywnie zaskoczyło. Od 0-100 przyśpiesza tylko troszke lepiej niż honda ale od 120 do 220 to masz moment :cwaniak2: . Ale jeżeli jesteś żyła i Ci szkoda na paliwo albo po prostu nie masz na paliwo to nawet nie kupuj bo Cię to auto zassa do baku razem z oparami :D

co do tych 17" żeby nie było że nie umiem... zakręcisz ale musisz wyłączyc całkowicie ASC..

lukaszsz - 22-02-14, 13:45

hanys napisał/a:
E46 323i 2494 ccm3 170 KM sam taki mam, bokiem polecisz ale żeby w miejscu się zakręciła to mniejsze koła bo na 17'' nie dałem rady a na zimowych 15" daje rade, co do mocy bd zadowolony, sam szukałem 2.8 bo przesiadłem się z civica vteca i nie chciałem żeby steracić na mocy a 323 mnie pozytywnie zaskoczyło. Od 0-100 przyśpiesza tylko troszke lepiej niż honda ale od 120 do 220 to masz moment :cwaniak2: . Ale jeżeli jesteś żyła i Ci szkoda na paliwo albo po prostu nie masz na paliwo to nawet nie kupuj bo Cię to auto zassa do baku razem z oparami :D

co do tych 17" żeby nie było że nie umiem... zakręcisz ale musisz wyłączyc całkowicie ASC..


dzięki właśnie o taką odpowiedz mi chodziło

o spalanie się nie martwię bo i tam mam ciężką nogę i nawet w 1.6 miał bym duże spalanie i litra w tą czy w ta nie robi mi różnicy

koonrad - 22-02-14, 14:35

kazikm3 napisał/a:
Tylko zauważ jedną rzecz w e46 nie ma SZPERY, tylko M3 ;)


dokładnie tak, także w e46 bez moda w postaci szpery latanie bokiem utrudnione, nie niemożliwe tylko utrudnione
natomiast za kasę na e46 spokojnie znajdziesz e36 albo swapa e30 już z przygotowane do latania boczkiem..

whitedevil - 22-02-14, 19:28

hanys napisał/a:
E
co do tych 17" żeby nie było że nie umiem... zakręcisz ale musisz wyłączyc całkowicie ASC..


a od kiedy to się kręci na zalączonym ASC????

hanys - 22-02-14, 21:00

bluedevil napisał/a:
hanys napisał/a:
E
co do tych 17" żeby nie było że nie umiem... zakręcisz ale musisz wyłączyc całkowicie ASC..


a od kiedy to się kręci na zalączonym ASC????


nie o to chodzi.. w przed liftowych e46 niemożna całkowicie wyłączyc ASC, zawsze coś tam łapie..

bartekb1 - 22-02-14, 22:47

lukaszsz napisał/a:
hanys napisał/a:
E46 323i 2494 ccm3 170 KM sam taki mam, bokiem polecisz ale żeby w miejscu się zakręciła to mniejsze koła bo na 17'' nie dałem rady a na zimowych 15" daje rade, co do mocy bd zadowolony, sam szukałem 2.8 bo przesiadłem się z civica vteca i nie chciałem żeby steracić na mocy a 323 mnie pozytywnie zaskoczyło. Od 0-100 przyśpiesza tylko troszke lepiej niż honda ale od 120 do 220 to masz moment :cwaniak2: . Ale jeżeli jesteś żyła i Ci szkoda na paliwo albo po prostu nie masz na paliwo to nawet nie kupuj bo Cię to auto zassa do baku razem z oparami :D

co do tych 17" żeby nie było że nie umiem... zakręcisz ale musisz wyłączyc całkowicie ASC..


dzięki właśnie o taką odpowiedz mi chodziło

o spalanie się nie martwię bo i tam mam ciężką nogę i nawet w 1.6 miał bym duże spalanie i litra w tą czy w ta nie robi mi różnicy

Jak się o spalanie nie martwisz to bierz 323 tylko nie myśl że 1.6 spali tyle ile 2.0 a 2.0 tyle co 2.5
Nie mówmy oczywiście o eksploatacji. Mnie właśnie to zgubiło :)

kazikm3 - 22-02-14, 22:50

Miałem przedlifta i normalnie wyłączałem ASC ;)
The Polak - 22-02-14, 22:59

Ja zamiast e46 do zabawy brałbym e36 2.8 i za resztę kasy szpera i zawieszenie.
vojtek - 23-02-14, 01:03

hanys napisał/a:
nie o to chodzi.. w przed liftowych e46 niemożna całkowicie wyłączyc ASC, zawsze coś tam łapie..


pierwsze słyszę :O
całkowicie wyłącza się ASC,
W wersjach z DSC, żeby wyłączyć wszystkie systemy trzeba było przetrzymać przycisk

///ESIU - 23-02-14, 01:55

konie jak konie ale szpera to podstawa a z tym w e46 to spory problem .....
hanys - 23-02-14, 02:25

kazikm3 napisał/a:
Miałem przedlifta i normalnie wyłączałem ASC ;)


jakim sposobem? ja zakładałem nawet temat i nikt nie potrafił mi pomóc, standardowe metody nie działają, podobno mam zablokowane to pod innym przyciskiem tak nawet ktoś mówił.

kazikm3 - 23-02-14, 10:26

Naciskałem przycisk ASC pojawiała się kontrolka na zegarach i jazda bez ASC ;)
hanys - 23-02-14, 13:27

kazikm3 napisał/a:
Naciskałem przycisk ASC pojawiała się kontrolka na zegarach i jazda bez ASC ;)


70% wyłączenia, czy ileś tam.. nie drąże już tematu bo wiele nerwów na to straciłem ;) pozdrawiam

RazoR91 - 23-02-14, 13:59

A wypięcie bezpiecznika nic nie da ? ;)
hanys - 23-02-14, 15:46

RazoR91 napisał/a:
A wypięcie bezpiecznika nic nie da ? ;)


to daje 100% odblokowania ale nie moge tego odblokowac poprzez guziki

Czesiu - 23-02-14, 18:00

hanys napisał/a:
RazoR91 napisał/a:
A wypięcie bezpiecznika nic nie da ? ;)


to daje 100% odblokowania ale nie moge tego odblokowac poprzez guziki


A próbowałeś przytrzymać przycisk ASC? Bo u mnie w e46 1.8 po wciśnięciu zapalała się kontrolka na zegarach ale system dalej działał. Dopiero po przytrzymaniu wyłączał się całkowicie i można było latać bokami. A żeby włączyć trzeba było zgasić auto i po odpaleniu wracało do normy.

kazikm3 - 23-02-14, 19:58

Przytrzymanie przycisku działa w po liftach z DSC :cwaniak2:
pojawiają się wtedy dwie kontrolki od DSC i ręcznego i masz auto bez systemu ;)

hanys - 23-02-14, 21:10

kazikm3 napisał/a:
Przytrzymanie przycisku działa w po liftach z DSC :cwaniak2:
pojawiają się wtedy dwie kontrolki od DSC i ręcznego i masz auto bez systemu ;)


a w przed liftach dłuższe trzymanie przycisku wyłączy ASC 70% czy ileś tam i trzeba ponownie zgasić auto żeby je załączyć ;)

Czesiu - 23-02-14, 21:37

A to bardzo możliwe... w sumie e46 miałem bardzo krótko i to w wersji upośledzonej, kiera z prawej strony. :lol:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group