Forum BMW3ER

Felgi, Opony & Zawieszenie - Pompowanie opon Azotem...

Morfii - 07-04-09, 10:04
Temat postu: Pompowanie opon Azotem...
Próbował ktoś kiedyś czegoś takiego ?? ?? Jeśli tak to czy warto i jakie koszty :P

Korzyści ponoć duże:

* Maksymalna przyczepność opony do jezdni.
* Krótsza droga hamowania.
* Stabilne ciśnienie w oponie.
* Mniejsze zużycie napędu.
* Oszczędność paliwa.
* Równomierne zużycie bieżnika opony.
* Znacznie wydłużony okres użytkowania opony.
* Koło zapasowe zawsze gotowe do użycia.
* Redukcja ryzyka eksplozji opony.
* Brak korozji wewnętrznej strony felgi i zaworu.

darth talil - 07-04-09, 10:34
Temat postu: Re: Pompowanie opon Azotem...
Morfi napisał/a:

Korzyści ponoć duże:

* Maksymalna przyczepność opony do jezdni.
* Krótsza droga hamowania.
* Stabilne ciśnienie w oponie.
* Mniejsze zużycie napędu.
* Oszczędność paliwa.
* Równomierne zużycie bieżnika opony.
* Znacznie wydłużony okres użytkowania opony.
* Koło zapasowe zawsze gotowe do użycia.
* Redukcja ryzyka eksplozji opony.
* Brak korozji wewnętrznej strony felgi i zaworu.


wszystko to sie zgadza-ale dotyczy w glownej mierze pojazdow ciezarowych-gdyz auta osobowe sa za lekkie na wykorzystanie wlasciwosci kol pompowanych azotem -koszt pompowania azotu-przy zmianie opon to ok20-30pln u mnie w ,,wiosce'' :D

Morfii - 07-04-09, 10:52

No to, to wiem że raczej do ciężarowych to się stosuje ale nie ma przeciwwskazań by w osobówce tak zrobić :ok: :ok: tylko czy to coś pomoże ??
lolejko - 07-04-09, 11:00

Morfii napisał/a:
tylko czy to coś pomoże ??

Pomoże opróżnić portfel :P
Nawet nie odczujesz róznicy, a jak odczujesz to tylko psychiczne nastawienie będzie cię zwodzić :P

MAJSU - 07-04-09, 12:10
Temat postu: Re: Pompowanie opon Azotem...
Morfii napisał/a:
Próbował ktoś kiedyś czegoś takiego ?? ?? Jeśli tak to czy warto i jakie koszty :P

Korzyści ponoć duże:

* Maksymalna przyczepność opony do jezdni.
* Krótsza droga hamowania.
* Stabilne ciśnienie w oponie.
* Mniejsze zużycie napędu.
* Oszczędność paliwa.
* Równomierne zużycie bieżnika opony.
* Znacznie wydłużony okres użytkowania opony.
* Koło zapasowe zawsze gotowe do użycia.
* Redukcja ryzyka eksplozji opony.
* Brak korozji wewnętrznej strony felgi i zaworu.


To samo uzyskasz kontrolując ciśnienie w oponach raz na dwa tygodnie a co do tego korodowania wewnętrznej strony felgi i zaworu to większej bzdury nie słyszałem :brawo: Jeszcze nie widziałem felgi skorodowanej od środka a elementy zaworu są cynkowane.

P.S. Polecam wam sprawdzić ciśnienie w oponie zapasowej bo tego nikt nie robi a potem na trasie zmieniamy kapcia na kapeć :)

Enzo - 07-04-09, 12:19

Wiekszych bredni nie slyszalem, mi tezchcieli to wcisnac.
Ale, jak i mzadalem jedna pytanie: "Jak mam niby to odczuc jak zwykle powietzre zawiera prawie 80% azotu"? hmmm i zaczel osie stekanie :lol:

Tupac The Thug - 07-04-09, 15:47

Jeżeli chcesz zauważyć jakieś zmiany musisz sporo podróżować to wtedy efekty sa zauważalne ale przy miejskiej jeździe strata kasy przetestowane sprawdzone przezemnie :cwaniak: ogółem nieopłacalne :no:
yeahman - 07-04-09, 18:04

Azot w gumkach to przerost formy nad treścią, no chyba że komuś sprawi to przyjemność z satysfakcji bo w sumie drogie nie jest :P

A co do tych cech to.. :15:

seebba - 08-04-09, 16:45

panowie ja u siebie u wulkanizatora nabiłem azotem razem z wyważeniem po cenie takiej jak z powietrzem...to sobie na takich będe śmigać...... :P
ghostrider11 - 02-11-09, 14:40

Z tych samych pozytywow ktore sa na poczatku to tylko cisnienie sie nie zmienia gdyz azot sie nie zozszerza przy zmianach temp tak jak powietrze reszta to bzdury straszne
AMEN :ok:

lolejko - 02-11-09, 16:13

Chłyt martedindowy
vmasher - 02-11-09, 16:18

lolejko napisał/a:
Pomoże opróżnić portfel :P
Nawet nie odczujesz róznicy, a jak odczujesz to tylko psychiczne nastawienie będzie cię zwodzić :P


ja od siebie dodam tylko tyle że osobiście cały czas pompuję koła azotem

widzę tylko jeden plus - przez pół roku nie trzeba praktycznie sprawdzać ciśnienia, azot trzyma ciśnienie w oponach od kwietnia do września i we wszystkich kołach jest takie samo

seebba - 02-11-09, 18:30

dokladnie .....u sebe mam to samo....azocik jest gciocha....
lolejko - 02-11-09, 18:42

Na O2 też nie dopompowywuje. zZmieniam koła co sezon i aby wtedy uzupełniam ciśnienie jeśli potrzeba. Także to tez nie argument jeśli szczelne jest koło.
Także, kto ma ochote to pompuje, kto nie też nic się nie zmieni.

vmasher - 02-11-09, 18:48

nieprawda i będę się kłócił w tej kwestii

na azocie wogóle nie sprawdzam ciśnienia bo nie spada

jak zmieniałem opony nabiłem O2 i ciśnienia ubywało, a potem przepompowałem azotem i było ok

powietrze pod wpływem temperatury robi się gęstsze lub rzadsze i stąd ubytki ciśnienia

azot nie ma tych właściwości i dlatego trzyma ciśnienie

lolejko - 02-11-09, 19:17

vmasher napisał/a:
nieprawda i będę się kłócił w tej kwestii

na azocie wogóle nie sprawdzam ciśnienia bo nie spada

jak zmieniałem opony nabiłem O2 i ciśnienia ubywało, a potem przepompowałem azotem i było ok

powietrze pod wpływem temperatury robi się gęstsze lub rzadsze i stąd ubytki ciśnienia

azot nie ma tych właściwości i dlatego trzyma ciśnienie

No u mnie powietrze nie spiernicza z kół. Dla mnie to i tak przereklamowane i ma się nijak do aut na codzień. F1 okej rozumiem tam to inna bajka.
Nie wiem ile teraz kosztuje napełnienie opon, ale kiedyś pamiętam że 10zł. Także 10zł 3pack w błoto ;) .

vmasher - 02-11-09, 19:22

lolejko napisał/a:
Nie wiem ile teraz kosztuje napełnienie opon, ale kiedyś pamiętam że 10zł. Także 10zł 3pack w błoto ;) .


ja też nie wiem - zawsze mi biją za darmoszkę :P

kiedyś pamiętam że płaciłem 5pln od koła

kostek_ja - 02-11-09, 19:33

Enzo napisał/a:
"Jak mam niby to odczuc jak zwykle powietzre zawiera prawie 80% azotu"?

A i tak nie da rady napompować w 100% azotem ;)

Przy jeździe codziennej też nie widzę różnicy. Ale na torze jak opony łapią temperatury to zdecydowanie wolniej rośnie ciśnienie. Kiedyś na MTD u kolegi wzrosło o 1bar a u mnie 0,3-0,4. I tak obaj spuściliśmy trochę, ale ja zdecydowanie mniej :)

Ja pompuje azotem. Drogie to nie jest (5zł od koła), a mam stabilniejsze ciśnienie.

vmasher - 02-11-09, 19:44

dokładnie jak pisze Kostek, a czego ja zapomniałem dodać
na azocie opony się tak nie rozgrzewają no i to co pisałem wcześniej a co dodał Kostek - stabilniejsze ciśnienie

yeahman - 02-11-09, 20:32

vmasher napisał/a:
na azocie opony się tak nie rozgrzewają

Gumy się nie spali? :D

vmasher - 02-11-09, 22:00

yeahman napisał/a:
Gumy się nie spali? :D


z tym akurat nie było problemu, chociaż wydaje mi się jeszcze że opony pompowane azotem są trochę mniej ciche podczas jazdy - ale to może tylko moje wrażenie

dodam jeszcze że kiedyś oglądałem reportaż jak testowali na torze gdzieś w Anglii 2xM3 o identycznych parametrach, rozmiarach opon, ciśnieniu itp.
obydwie takie same, ale jedna pompowana azotem, a druga powietrzem

i eMka która miała koła napompowane azotem robiła tor w kilka sekund krócej niż ta z powietrzem

dla porównania test przeprowadzali 3 razy i za każdym razem ta z azotem w oponach miała lepszy czas

lolejko - 02-11-09, 22:05

vmasher napisał/a:
kilka sekund krócej

:hyhy: :hyhy: :hyhy:

vmasher - 02-11-09, 22:07

lolo nie ma się co cieszyć, bo tak było - właśnie próbuję znaleźć to na YT

a kilka sekund na torze jak wiemy to jest w ch...uj

Annoth - 02-11-09, 22:10

może ta z O2 była przykatowana? :lol: . A tak pozatym to siedze cicho bo w tej kwesti to zielony jestem
vmasher - 02-11-09, 22:16

ja też już się nie udzielam, bo swoje zdanie wyraziłem i nie mam nic do dodania

może oprócz tego, że np w Formule 1 i w lotnictwie już od dawna pompują koła azotem - ale oni raczej także robią to bo tak im się widzi i żadnych korzyści z tego nie ma :hyhy: :hyhy: :hyhy: :15: :15: :15:

ja np korzyści widzę i wolę sobie dmuchnąć azotem niż powietrzem, ale to każdego indywidualna sprawa

tyle ode mnie w temacie :lol:

lolejko - 02-11-09, 22:22

vmasher napisał/a:
a kilka sekund na torze jak wiemy to jest w ch...uj

Kilka sekund jeśli juz, to mógł zdobyć jeśli jedna miała slicki, druga nie. Do tego jakieś zawieszenie typowo torowe, a w drugiej ori z M3 to jeszcze uwierzę.
Ale, to że azot w oponie nagle dodaje kilka sekund, to musiałbym być już spity na amen.
Nawet setnych sekund nie poprawi w M3. Może 0,2s poprawić, ale w F1. A tam nawet 0,000001s ma duże znaczenie.
Juz tak nie kombinujcie jakim to azot w oponach jest cudem.
Zgodzę się, że auto typowo torowe może pompować azot, bo tam to ma sens.
Ale w cywilnym aucie nie ma najmniejszego sensu.
Slogany typu cichsze opony, wolniej się zużywająca guma w oponach, mniejsze zużycia paliwa i itp. Jest w tych textach racja, ale jest wyolbrzymiona przez sprzedawców, marketingowców i dziennikarzy.
Rzeczywistośc inaczej się przedstawia, bo te oszczędności są zwracalne dopiero po kilku latach eksploatacji uwzględniająć, ze raz się zapłaciło za pompowanie kół.
W transporcie cięzkim i sporcie okej, ale na codzien na pewno nie jest to sensowne. Chyba, że ktoś lepiej się z tym czuje.

Hehehee temat rzeka powstał :)

kostek_ja - 02-11-09, 23:20

lolejko napisał/a:
vmasher napisał/a:
a kilka sekund na torze jak wiemy to jest w ch...uj

Kilka sekund jeśli juz, to mógł zdobyć jeśli jedna miała slicki, druga nie. Do tego jakieś zawieszenie typowo torowe, a w drugiej ori z M3 to jeszcze uwierzę.
Ale, to że azot w oponie nagle dodaje kilka sekund, to musiałbym być już spity na amen.
Nawet setnych sekund nie poprawi w M3. Może 0,2s poprawić, ale w F1. A tam nawet 0,000001s ma duże znaczenie.


Slicki dają na 3-4min próbie nawet kilkanaście sekund. Myślę że jakieś sekundy (może 2-3) są do urwania na powiedzmy 5min torze przy wysokich temp. gdzie opony bardzo łatwo rozgrzać. Nigdy nie sprawdzałem jak ciśnienie wpływa na osiągane czasy, ale jak w upalne dni opony zaczęły mi gorzej trzymać to sprawdzałem ciśnienie, spuściłem 0,3-0,4 bara i było o niebo lepiej. Tak więc posługując się przykładem który podałem wcześniej. Na azocie ciśnienie mogło wzrosnąć o te 0,5 bara mniej na którymś z kolei okrążeniu. Wówczas taka różnica byłaby możliwa.

Ale jak już pisałem na co dzień nie widzę różnicy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group