Forum BMW3ER

Blacharstwo, Lakiernictwo & Kosmetyka - Polerka. Jak to zrobić?

yeahman - 11-02-08, 22:16
Temat postu: Polerka. Jak to zrobić?
Zakupiłem dziś pastę Tempo lekko ścierną i Sonax politurki.

Jak tego użyć ?? Co najpierw co potem ?? Ręcznie czy szlifierką oscylacyjną ?? Lakier mam w opłakanym stanie w ciągu 3 miesięcy przewidziane lakierowanie całego auta więc chciałem po eksperymentować amatorszczyzną :D

lolejko - 11-02-08, 22:47

Jeśli masz ryski to na początek pasta polerska 3M Fast cut lub G3.Tempo tylko ręcznie sie jedzie!
Podczas polerowania zwracac uwage trzeba uwagę na czystosc podczas samego szlifowaania. Musisz posiadać czyściutką wodę. czyste wiadro, czystą gabkę (najlepiej taka lakiernicza ) .Papiery namoczone 20 minut wczesniej w cieplej wodzie zeby byly miekkie. Ja do wody wlewam sobie jeszcze ludwika.
Technikę polerowania trzeba sobie samemu opracować czyli jak ci lepiej. Ja robie tak.
Wcieram samochód do sucha.
Co wazne gąbka musi być namoczona wcieplej lub goracej wodzie po namoczeniu jest miekka wyzymamy z niej wode zakladamy na polerke(z regulacja obrotow oczywiscie) i do maksa pozbywamy jej wody.
Paste nakladam dlonia odrazu ja drozcierajac lub rozcieram gabka.
Nie polecam polerowac na dworze przy sloncu to samo dotyczy politur.Nastepnie na najnizszych obrotach poleki pod srednio sporym naciskiem dalej wcieram paste, Jesli widze ze "loj" z g3 ni daje poslizgu delikatnie spryskuje woda ze spryskiwacza zwiekszam obroty na maximum i po kolei po srednim naciskiem od poczatku polerowanego elementu do konca po jakies 20cm od gory do dolu poleruje do tad az lakier zrobi sie cieply (bo przeciez o to w polerowaniu chodzi) oczywiscie zawsze trzeba miec pod reka spryskiwacz z woda i czasem trzeba dolozyc troche pasty. Do sprawdzenia mozna uzyc zmywacza do sylikonu wypolerowany suchy element przetrzec miekka szmatka lub miekkim papierowym recznikiem nawilzonym zmywaczem. Po odparowaniu zobaczymy wszystkie niedopolerowane miejsca.Do kolorow czarnych granatowych (tych szczegolnie wymagajacych starannego wypolerowania mozna uzyc jezcze jakiejs pasty mniej sciernej gdyz g3 zostawia drobne ryski choc to tez zalezy od tego kto poleruje) a na koniec politura. Ja kozystalem właśnie z Sonaxu naprawdę dobry
produkt choc na te krytyczne kolory czasem sie nie sprawdzal trzeba bylo jezdzic na szmacie raczka. Oczywiscie polerowanie czarna gabeczka maszynowo przy dosc sporym uzyciu wody w koncowej fazie. Trzeba tez uwazac na polerowanie plastikow tam rozgrzewanie lakieru konczy sie
albo takimi bomblami albo zdarciem lakieru, trzeba uzwac wiecej wody i nie dociskac polerki.
Osobiście polecam polerkę mechaniczna szlifierka z regulacją obrotów tak 1800obr/min.
Papier ścierny 2000 można polecieć jeżli lakier jest zmatowiały konkretnie!
Namoczyc papierek w ciepłej wodzie z mydłem dla lepszego poślizgu!
Jeśłi pierwszy raz robisz uważaj żebyś nie poprzecierał lakieru szczególnie na załamaniach! Najlepiej sobie poćwiczyć na masce z jakiegoś szrota!

MAĆKO - 12-02-08, 21:44

YEAHMAN OSTATNIO TEZ KUPILEM TEMPO PASTE TO JUZ NIE JEST TO CO KIEDYS ZAWIODLEM SIE NAROBILEM SIE JAK DZINKS I RYSY NIE ZNIKLY NA KUMPLA AUCIE .dodam tylko ze paste obojetnie jaka nakladam i trzymam na lakierze okolo minuty nie wcieram jej natychmiast
yeahman - 15-03-08, 00:43

No i potraktowałem Bawarę tempo lekkościerną oryginałem. Lakier nabrał blasku. pokryło 100% rysek :yeah: błyszczy głębią koloru. Ale roboty trochę z tym jest :(
padre - 15-03-08, 00:56

Co do Tempo to mam pozytywne odczucia, gdyż lakier na kilku zapuszczonych wozach sprowadzonych z Niemiec na sprzedaż uzdrowiłem, a nawet kiedyś jak przejechałem zapuszczony biały akryl to kupcy sie pytali czy był malowany.
Faktem jest, że teraz już bym nie zastosował tego, gdyż wolę mechaniczną polerkę, która nie zostawia rysek po tarciu.

yeahman - 15-03-08, 01:05

Jak często można pobawić się z tempo ?? Mnie efekt bardzo się podoba i najchętniej to co 2 tyg bym polerke robił. Jednak teraz w kolejce czeka sonax politura :D
lolejko - 15-03-08, 01:09

No ja bym z tempo nie przesadzał! Jak dobrze pamiętam to zalecają raz w roku albo 2 !! !
Ja i tak tempo nie lubię! Efekt daje nie powiem, ale ślady po sobie zostawia! Najlepjej mechanicznie polecieć na mokro!

yeahman - 15-03-08, 01:40

E tam ja to co miesiąc będę uskuteczniał co najmniej. Spodobało mi się :yeah:
vmasher - 15-03-08, 11:25

koledzy jeżeli już w temacie polerki, to chetnie oddał bym swoje autko do polerowania komuś kto się na tym dobrze zna i zrobi to profrsionalnie ?? jak jest ktos taki, lub macie kogos godnego polecenia to piszcie !!
patryk w-wa - 15-03-08, 13:09

Ja uzywam mleczka formula 1 bardzo latwo sie naklada i wyciera a samochod blyszczy sie jak nowy 20 minut roboty mozna sobie raz na 2 tygodnie przeleciec i autko jest jak nowe. Nigdy nie uzywam zadnych tempo roboty jest strasznie duzo a efekt taki sobie cala zime nie woskuje samochodu to po zimie przelece go 2 razy formula i jest super jak mamy kogos do pomocy to w 30 minut nalozymy ja dwa razy polecam.
yeahman - 15-03-08, 13:14

patryk w-wa, jakie dokładnie ma działanie to mleczko ??
misza - 24-03-08, 16:51

z pastami lekkościernymi i innymi tego typu raczej bym nie przesadzał,
ponieważ kiedyś możecie zetrzeć lakier do podkładu

SNB SWEDEN - 27-03-08, 14:44

Dzis zakupilem paste Tempo teraz pytanie jak tego uzywac mysle o polerowaniu maszynowym dzieki za odp
yeahman - 27-03-08, 14:49

SNB SWEDEN, hehe a Ty w co się bawisz.. że niby nie wiesz jak się auto poleruje.. :haha: ??

Tempo nie używa się maszynowo !!

SNB SWEDEN - 27-03-08, 15:48

yeahman napisał/a:
SNB SWEDEN, hehe a Ty w co się bawisz.. że niby nie wiesz jak się auto poleruje.. :haha: ??

Tempo nie używa się maszynowo !!

Nie nie bawie sie zadalem pytanie jak widziales nie uzywalem nigdy tej pasty wiec pytam skoro wszyscy mowia ze jest taka super tez chcialem sprawdzic i tyle

lolejko - 27-03-08, 16:04

Tempo wcale nie jest super! Pozostają po niej rysy. Zmatowiałe lakiery nie powiem doprowadza do porządku, ale efekt najlepszy uzyskasz pastą polerską G3 lub 3M! One są do mechanicznego polerowania! Z tym, że jeśli tego nigdy nie robiłeś to lepiej nie rób bo sobie poprzecierasz lakier!
SNB SWEDEN - 27-03-08, 16:12

lolejko napisał/a:
Tempo wcale nie jest super! Pozostają po niej rysy. Zmatowiałe lakiery nie powiem doprowadza do porządku, ale efekt najlepszy uzyskasz pastą polerską G3 lub 3M! One są do mechanicznego polerowania! Z tym, że jeśli tego nigdy nie robiłeś to lepiej nie rób bo sobie poprzecierasz lakier!

No juz kilka aut w swoim zyciu zrobilem wiec o przetarcie lakieru nie ma sie co martwic G3 nie dla mnie a 3m juz odstawilem,wszyscy ogolnie pisza ze Tempo jest tak rewelacyjna dlatego kupilem zeby troche pojezdzic na tym i zrobie to maszynowo zobaczymy co z tego wyjdzie jak wroce jutro do domu bo narazie jestem w Polsce odrazu w sobote dorwe cos w pracy zeby przetestowac ciekawosc mnie pozera zobaczymy co wyjdzie

yeahman - 27-03-08, 16:43

SNB SWEDEN, to jest na stary zmatowiały zniszczony lakier. Nie zabieraj się z tym do nowego bo będzie kuku. Jeśli lakier wygląda tragicznie to temo przyprowadzi go do porządku ale to tez nie będzie to co po G3. Maszynowo to odradzam bo porobią się rysy.
SNB SWEDEN - 27-03-08, 17:19

yeahman napisał/a:
SNB SWEDEN, to jest na stary zmatowiały zniszczony lakier. Nie zabieraj się z tym do nowego bo będzie kuku. Jeśli lakier wygląda tragicznie to temo przyprowadzi go do porządku ale to tez nie będzie to co po G3. Maszynowo to odradzam bo porobią się rysy.

No zobaczymy czas pokaze kolego a dlaczego na nowym lakierze bedzie kuku?Robiles maszynowo?

yeahman - 27-03-08, 17:31

SNB SWEDEN, Bo ta pasta jest dość twarda i ma konkretne takie granulki w sobie ala piasek. Maszynowo nie polecam bo przecież to musisz wcierać w lakier, a ja nie radziłbym tych granulek wcierać w lakier bo będzie kuku. Instrukcja każe poczekać aż zrobi się skorupa, później tą skorupę się prawie że skrobie z lakieru jest tak twarda. Maszyna to nie jest dobry pomysł ale to w końcu Twój pomysł Twój lakier, Twoja odpowiedzialność...
SNB SWEDEN - 27-03-08, 17:43

yeahman napisał/a:
SNB SWEDEN, Bo ta pasta jest dość twarda i ma konkretne takie granulki w sobie ala piasek. Maszynowo nie polecam bo przecież to musisz wcierać w lakier, a ja nie radziłbym tych granulek wcierać w lakier bo będzie kuku. Instrukcja każe poczekać aż zrobi się skorupa, później tą skorupę się prawie że skrobie z lakieru jest tak twarda. Maszyna to nie jest dobry pomysł ale to w końcu Twój pomysł Twój lakier, Twoja odpowiedzialność...

Wydawalo mi sie ze nie bylo tam granulek pisze lekko scierna ,poprobowac mozna to nic nie kosztuje a nie robi sie tego na samochodzie a na specjalnych lakierowanych tablicach do testow :)

yeahman - 27-03-08, 18:13

SNB SWEDEN, a no chyba że tak. W końcu profesjonalista z Ciebie. Zdaj relację z tego zabiegu bo jestem ciekawy jakie masz co do tej pasty uwagi. :piwo:
SNB SWEDEN - 27-03-08, 18:16

yeahman napisał/a:
SNB SWEDEN, a no chyba że tak. W końcu profesjonalista z Ciebie. Zdaj relację z tego zabiegu bo jestem ciekawy jakie masz co do tej pasty uwagi. :piwo:

Profesjonalista hmmm slyszalem i czytalem inne opinie ale relacje postaram sie zdac zarowno opisowa jak i zdjeciowa teraz szykuje sie do zabiegu jednej z Buniek ktora jest na sporcie 325 w pieknym kolorze to ma byc moje auto democar jesli wyrazicie zgode wlozymy foty

lolejko - 27-03-08, 18:31

SNB SWEDEN napisał/a:
teraz szykuje sie do zabiegu jednej z Buniek ktora jest na sporcie 325 w pieknym kolorze to ma byc moje auto democar jesli wyrazicie zgode wlozymy foty

No jasne że wyrazimy, chwal się chwal trójeczką!!!

SNB SWEDEN - 27-03-08, 18:39

Ale to nie moja trojka jedynie auto jednego z moich klientow,nie posiadam osobiscie zadnego BMW te mozna powiedziec dopieszam wizualnie :) Oczywiscie najpierw musze spytac wlasciciela o wyrazenie zgody na wklejenie fotek :)
yeahman - 27-03-08, 21:41

SNB SWEDEN, Jak już skończysz, to wstaw fotki. Z naszej strony nie ma problemu.


Powracamy do tematu :cisza:

SNB SWEDEN - 29-03-08, 20:20

Tak mi wyszlo dzisiaj po pascie tempo maszynowo wolne obroty troszke wody moze to nie jest szczyt moich marzen ale maszynowo da sie robic(jak cos sknocilem ze zdjeciami poprawcie)

Zdjęcie 1

Zdjęcie 2

Zdjęcie 3

Zdjęcie 4


Ale namieszałeś z tymi zdjęciami :D
[no_limit]

CarbonPlast - 18-03-09, 21:48

Do naprawdę dobrej profesjonalnej polerki mechanicznej i ręcznej polecam pasty firmy ABEL AUTO do znalezienia na internecie, moim zdaniem jedne z najlepszych na rynku mało dostępne w sklepach bo to pasty dla profesjonalistów (Trochę drogie ale wystarcza na kilka aut wiec koszty można podzielić z kolegami chętnymi wypolerować swoje auta) ...jeżeli ktoś wypoleruje tymi pastami auto to przyzna mi racje. NOWKA TO MALO POWIEDZIANE ... :ok:
scorpion - 20-03-09, 12:05

SNB SWEDEN widzę kolce :ok:
///ESIU - 20-03-09, 19:19

ja wtrące swoje 3 grosze

juz nigdy nie podejme sie robienia mechanicznej polerki sam

polecam sprawdzone zakłady lakiernicze

cartonik - 21-03-09, 21:21

///ESIU napisał/a:
ja wtrące swoje 3 grosze

juz nigdy nie podejme sie robienia mechanicznej polerki sam

polecam sprawdzone zakłady lakiernicze
racja nie powinno sie tego robic samemu jesli sie niema doswiadczenia i sprzetu!! ja robilem juz nie raz polerke bo pracowałem na lakierni to wiem co to znaczy polerować! a ja Polecam Paste 3M bardzo ale to bardzo dobra pozniej mleczko na maszyne 3m!
x_e_o_n - 22-03-09, 08:23

:) ESIU a co zrobiles :P ja uwazam z kolei ze najlepiej mi sie robi Faracle G6 a na koniec czarna gabka i Faracle G10 wychodzi idealnie
cartonik - 22-03-09, 08:27

x_e_o_n napisał/a:
ESIU a co zrobiles :P ja uwazam z kolei ze najlepiej mi sie robi Faracle G6 a na koniec czarna gabka i Faracle G10 wychodzi idealnie
o i sie tez zgodze farekla tez dobra :D
E46 - 22-03-09, 09:29

Ja polecam jeszcze kosmetyki SNB SWEDEN, teoretycznie drogie, w praktyce tanie, bo starczają na długi czas :) .
x_e_o_n - 22-03-09, 10:19

E46 napisał/a:
Ja polecam jeszcze kosmetyki SNB SWEDEN, teoretycznie drogie, w praktyce tanie, bo starczają na długi czas :) .


na kazdym forum cos o tej firmie ktos pisze reklama na sile w zadnym sklepie tego nie ma nikt tym nie robi skad mozna wiedzic co to jest ?? ???? ludzie z bandy SNB zawsze beda mowic ze kozak bo jak mozna inaczej widzialem gdzies auto zrobione przez nich i nie rozni sie niczym od auta wypolerowanego przez fachowca Faracle czy 3M

lolejko - 22-03-09, 10:21

x_e_o_n napisał/a:
auto zrobione przez nich i nie rozni sie niczym od auta wypolerowanego przez fachowca Faracle czy 3M

Dokładnie. Reklama podziałała na psychikę. Są tańsze środki i taki sam efekt.

E46 - 22-03-09, 14:20

x_e_o_n napisał/a:
E46 napisał/a:
Ja polecam jeszcze kosmetyki SNB SWEDEN, teoretycznie drogie, w praktyce tanie, bo starczają na długi czas :) .


na kazdym forum cos o tej firmie ktos pisze reklama na sile w zadnym sklepie tego nie ma nikt tym nie robi skad mozna wiedzic co to jest ?? ???? ludzie z bandy SNB zawsze beda mowic ze kozak bo jak mozna inaczej widzialem gdzies auto zrobione przez nich i nie rozni sie niczym od auta wypolerowanego przez fachowca Faracle czy 3M


Powiem w ten sposób, korzystałem z różnych specyfików. Denerwowało mnie, że niektóre trzeba było długo wcierać w lakier, do innych przykleiał się kurz.

A tutaj nakładam na gąbkę niewielką ilość SNB SWEDEN, kilka delikatnych ruchów i lakier ma połysk.

Dla mnie najlepszą opcją polerki jest:
- zmatownie lakieru papierem 2000 lub 2500 ( w zależności od stanu lakieru)
- polerowanie mechaniczne gąbka plus pasta Farecla G3
- dalej można użyć trochę pasty tempo (niekoniecznie)
- i na koniec jakiś dobry wosk np. SNB SWEDEN

Satyskacja gwarantowana.

p.s.

jeszcze mogę polecić Specjal Brill- znalazłem go tylko w jednym sklepie :) , na Marsa w Warszawie.

x_e_o_n - 22-03-09, 14:52

Jak po G3 uzywac tempo ?? ???? temp ma garnulacje odpowiednika pasty Farecla do matowania lakieru :) sprobuj kiedys polerka zrobic odswierzenie lakieru mleczkiem G10 fakt ciezko osiagalne ale efekt gwarantowany
vmasher - 22-03-09, 15:21

moim zdaniem super efekt wychodzi po paście farecla G3 lub G6 i potem autopolitura z Shell`a ;)
E46 - 22-03-09, 15:31

x_e_o_n napisał/a:
Jak po G3 uzywac tempo ?? ???? temp ma garnulacje odpowiednika pasty Farecla do matowania lakieru :) sprobuj kiedys polerka zrobic odswierzenie lakieru mleczkiem G10 fakt ciezko osiagalne ale efekt gwarantowany


Farecla zdecydowanie bardziej jest ścierna od tempo. Polerek trochę w życiu zrobiłem i póki co żadnego auta nie zepsułem :) .

vmasher - 22-03-09, 15:40

Cytat:
Farecla zdecydowanie bardziej jest ścierna od tempo. Polerek trochę w życiu zrobiłem i póki co żadnego auta nie zepsułem :) .


tempo to najgorsze siano - pierd*li lakier i nic poza tym, efekt na 2 dni po tempo

dobre do maluchów i polonezów

seebba - 22-03-09, 16:54

oczywiście :cwaniak2: :hyhy:
tempo to sit i tyle.......

cartonik - 22-03-09, 17:20

Cytat:
tempo to najgorsze siano - pierd*li lakier i nic poza tym, efekt na 2 dni po tempo

dobre do maluchów i polonezów
POPIERAM!!! jak ktos jest lakiernikiem profesjonalnym to nawet nie powie takiego slowa jak Tempo! Panowie jak mozna od tego zacznijmy takiego Gó..a uzywać to ja nie wiem!! :zly:
kojot - 25-04-09, 20:47

yeahman, daj znac to moja bawarke na błysk zrobisz jak tak ci dobrze poszło.chyba ze znajde samemu czas w tygodniu.ale z tym ostatnio cięzko :(
darth talil - 25-04-09, 23:09

mhm-sie kompletnie nie znam :wstyd: a moge recznie mleczko g10(szfager ma dostep :yeah: a na to jakis wosk-recznie?czy musze sie pier...lic ryzykowac maszynowo jakimis preparatami po kolei? :dewil: recznie to zawsze wiecej milosci dla buni :yeah: a jesli juz jakimis preparatami to poprosze ogolna kolejnosc bez nazw producentow :hyhy:
lolejko - 26-04-09, 08:35

Ręcznie to się zajedziesz :)
x_e_o_n - 26-04-09, 09:47

musi byc maszyna zeby byl efekt recznie mlzesz nakladac wosk albo inna politure bardzo lekko scierna inaczej recznie nakladajac np.G3 bardziej zmatujesz lakier niz wypolerujesz

E46 jesli uwazasz ze farecla jest bardziej scierna niz tempo to ciesze se ze nikt z moich znajomych nie mial mozliwosci skorzystac z twoich uslug

///ESIU - 26-04-09, 11:35

najlepszy efekt będzie jak auto trafi do lakiernika na polerke bo samemu to mozna jedynie spie..olic robote
vmasher - 26-04-09, 11:39

ja wczoraj się trochę pobawiłem ręcznie produktami sonax`u

najpierw nałożyłem politurkę a później twardy wosk w płynie

z efektu jestem bardzo zadowolony, lakier nabrał połysku i głębi, a poza tym widać że jest gładki jak szkło :yeah: :yeah: :yeah:


co prawda narobić się trzeba ale jestem mega zadowolony :cwaniak2:

Shreku - 26-04-09, 13:01

vmasher napisał/a:
lakier nabrał połysku i głębi, a poza tym widać że jest gładki jak szkło


jesteś pewny? a powiedz co zrobiłeś przed nakładaniem tych środków? jakieś mycie czy coś?

vmasher - 26-04-09, 14:58

Cytat:
jesteś pewny? a powiedz co zrobiłeś przed nakładaniem tych środków? jakieś mycie czy coś?


shreku po prostu umyłem auto szamponem i dalej jechałem tymi środkami sonaxu

dla mnie rewelka, lakier tak pięknie lśni że napatrzeć się nie mogę :yeah: :yeah: :yeah:

postaram się później wrzucić fotki ;)

cartonik - 26-04-09, 16:12

Panowie nie ma co sie kłócić raz pożyczyłem od kumpla polekre za 200zł powiedziałem ze tego wiecej nie pożyczę!!!! raz probowalem recznie nic z tego! Polerka musi być dobrej firmy ostatnio kumpel porzyczył mi polerke za 2000zł to jest maszyna rupesa :D nie da sie wypolerować auta na dlugi czas recznie po prostu sie nieda jak pracowałem na lakierni to też czasem próbowaliśmy recznie tam gdzie nie do polerowane nie da sie po prostu sie nieda maszyna musi być dobra gąbka musi być no i przede wszystkim pasty. Seria 3M bardzo dobra farekla Również bez matowana 3M grubo ziarnista z matowaniem malo ziarnista później Mleczko na maszynie to jest calkiem inny efekt niż ręcznie! Pozdrawiam
KROPA_BMW 530d - 31-05-09, 14:47

Mam takie pytanie odnośnie polerki. Mój kumpel pomalował auto i wyszła na nim tzw.łuska. Czy da rade z tym coś zrobić poprzez polerowanie?
lolejko - 31-05-09, 20:59

Łuska czy skórka pomarańcza (morka)? Zależy jaka ta morka wielka.
KROPA_BMW 530d - 31-05-09, 21:06

lolejko napisał/a:
Łuska czy skórka pomarańcza (morka)? Zależy jaka ta morka wielka.


Właśnie to wygląda jak skórka pomarańcza. ta morka jest taka średnia.

lolejko - 31-05-09, 21:14

To wprawny polernik powinien to uratować.
KROPA_BMW 530d - 31-05-09, 21:27

lolejko napisał/a:
To wprawny polernik powinien to uratować.


Jutro pojedziemy coś poszukać i zobaczymy co nam powiedzą.

Paczkoś - 31-05-09, 22:15

w tym przypadku trzeba zmatować auto papierem wodnym 1500/2000 do gładkości i wypolerować np pasta 3m zielony korek na twardszej gąbce a po tej paście użyć 3m żółty korek na miękkiej gąbce i będzie ładny połysk, lub pasta 3G tez nie będzie zła. tylko przy matowaniu trzeba ostrożnie, żeby nie przetrzeć.
vmasher - 31-05-09, 22:19

Paczkoś napisał/a:
w tym przypadku trzeba zmatować auto papierem wodnym 1500/2000 do gładkości


najlepiej zmatowić na korku i to żeby nie przetrzeć - zależy ile tego bezbarwnego nalał na auto lakiernik (poza tym dobry lakiernik powinien sam przepolerować po malowaniu)

nie polecam się bawić w takie zabiegi samemu, bo można zaszkodzić lakierowi (przetarcia claru)

co do skórki "pomarańcza" jak nie jest duża, to nie ma się co martwić - przyjrzyjcie się autom z salonu jakie skórki mają :hyhy: :hyhy: :hyhy:

Paczkoś napisał/a:
lub pasta 3G tez nie będzie zła.


co do pasty G3 to jest chyba najlepsza do polerki po mechanicznej - jedyny minus dużo czyszczenia po niej :P

Paczkoś - 31-05-09, 22:53

dokładnie vmasher, ja w pracy zawsze polerkę robię i nadlewam więcej klaru żeby było z czego drzeć:) i tez nie polecam jeśli ktoś tego nie robił. bo wystarcza dwa ruchy za dożo i lipa element do lakierowania.. a co do korka to jeszcze lepsza jest cienka (jakieś 5mm) guma.. bo łatwiej wyczuć pod palcami a tez równo zetrze, no i wiadomo przy rantach bez niczego tylko papier na rękę. no i wiadomo żeby nie matować w miejscach w których maszyna nie podejdzie np pod klamką
KROPA_BMW 530d - 01-06-09, 09:09

vmasher napisał/a:
Paczkoś napisał/a:
w tym przypadku trzeba zmatować auto papierem wodnym 1500/2000 do gładkości


najlepiej zmatowić na korku i to żeby nie przetrzeć - zależy ile tego bezbarwnego nalał na auto lakiernik (poza tym dobry lakiernik powinien sam przepolerować po malowaniu)

nie polecam się bawić w takie zabiegi samemu, bo można zaszkodzić lakierowi (przetarcia claru)

co do skórki "pomarańcza" jak nie jest duża, to nie ma się co martwić - przyjrzyjcie się autom z salonu jakie skórki mają :hyhy: :hyhy: :hyhy:

Paczkoś napisał/a:
lub pasta 3G tez nie będzie zła.


co do pasty G3 to jest chyba najlepsza do polerki po mechanicznej - jedyny minus dużo czyszczenia po niej :P


Na korku tzn jak??

A co do aut salonowych to masz racje mają niezłą skórkę pomarańczy. Tu aż takiej nie ma.

Na jutro umówiliśmy sie z lakiernikiem i powie wtedy dokładnie co i jak.

x_e_o_n - 01-06-09, 17:21

Zaczalem uzywac 3M pasty do polerowania cena dosc duza 120pln ale szybciej ladnije i nie ma tyle czyszczenia co po G3
Paczkoś - 01-06-09, 18:14

x_e_o_n napisał/a:
Zaczalem uzywac 3M pasty do polerowania cena dosc duza 120pln ale szybciej ladnije i nie ma tyle czyszczenia co po G3
dokładnie bo nie jest taka sucha jak G3 mimo tego ze 3M używa się jej na sucho. a jesli chodzi o matowanie na korku to papier ścierny owijamy na klocku z korka:) i ot cala technika hehe
TomekZG1 - 11-03-10, 16:34

Witam

Poszukuję sprawdzonej pasty lekko ściernej na drobne ryski, w przyzwoitej cenie, no i oczywiście sprawdzonej przez was :) Wystarczy nazwa i cena :) A do tego szukam wosku, który nałożę po paście aby się ładnie świeciło i żeby była ochrona lakieru, wymagania tak jak do pasty ściernej :) Mam nadzieje że pomożecie :)

cartonik - 11-03-10, 16:47

TomekZG1 napisał/a:
Witam

Poszukuję sprawdzonej pasty lekko ściernej na drobne ryski, w przyzwoitej cenie, no i oczywiście sprawdzonej przez was :) Wystarczy nazwa i cena :) A do tego szukam wosku, który nałożę po paście aby się ładnie świeciło i żeby była ochrona lakieru, wymagania tak jak do pasty ściernej :) Mam nadzieje że pomożecie :)


g3 - kolo 100zł 1KG
3m z niebieskim korkiem - kolo 100zł 1litr


Co do wosku to ja tego nie stosuje.

TomekZG1 - 15-03-10, 21:20

cartonik napisał/a:
TomekZG1 napisał/a:
Witam

Poszukuję sprawdzonej pasty lekko ściernej na drobne ryski, w przyzwoitej cenie, no i oczywiście sprawdzonej przez was :) Wystarczy nazwa i cena :) A do tego szukam wosku, który nałożę po paście aby się ładnie świeciło i żeby była ochrona lakieru, wymagania tak jak do pasty ściernej :) Mam nadzieje że pomożecie :)


g3 - kolo 100zł 1KG
3m z niebieskim korkiem - kolo 100zł 1litr


Co do wosku to ja tego nie stosuje.


A sama pasta wystarczy? Żeby się ładnie świeciło? No i żeby był taki w miarę długotrwały skutek?

eryk328e46 - 15-03-10, 22:25

Powiem szczerze ze do mechanicznego polerowania tylko sprzet z regulacja obrotow. Choc i tak mozna tylko popsuc jesli sie niema doswiadczenia. Recznie tez mozna choc naklad pracy jest duzy. Nie polecam tempo ,ktore bylo dobre ale do duzych fiatow :lol: Nowszy lakier rysuje i to bardzo !! !!! Podziwiam proby mechaniczne tempo ,ktore jest tylko do obrobki recznej :hyhy: Ja uzywam srodki firmy Meguiars (USA) bardzo fajne i wydajne choc nie tanie.

http://www.forum.meguiars...2d7d085992097d5

A tak wygladala moja byla po tych srodkach:

http://www.flickr.com/pho...ith/3466629298/

TomekZG1 - 15-03-10, 22:33

No efekt jest :) Tempo nigdy w życiu ;] Lakier i tak się świeci tylko wiadomo drobne rysy no i może się świecić jeszcze bardziej :D No i będę to robił ręcznie, eryk328e46 efekt jest :ok:
eryk328e46 - 15-03-10, 22:36

A tak wyglada moja obecna czarnulka po recznej polerce:

http://www.flickr.com/pho...ith/3466721608/

TomekZG1 - 15-03-10, 22:40

Polerujesz ręcznie czy maszynowo? Możesz podać dokładną nazwę tego preparatu ? :)
eryk328e46 - 15-03-10, 22:52

Poleruje recznie a uzywam tylko srodki firmy Meguiars:

1 zaczynam szamponem z odzywka Gold Class
2 Deep Crystal step 1
3 Deep Crystal step 2
3 byl tez Deep Crystal step 3 (zapomnialem i zostawilem po uzyciu i ktos sobie zabral)
4 na konie wosk Gold Class Liquid Wax

Oczywiscie do aplikacji specjalny pad z gabki wielokrotnego uzycia (po uzyciu woda z mydlem i jak nowy) Do mycia rekawica ,a do polerowania reczniki z microfibry. I do felg specjalna szczotka :cwaniak2:

Ponizej link do katalogu produktow. Maja troche tego wiec ciezko sie zdecydowac. Sa bardzo wydajne wiec nie zdazylem jeszcze ich zuzyc ,ale w przyszlosci skusze sie na wosk NXT ;)

http://www.meguiars.pl/shop/index.php?cPath=21

adri4n - 03-04-10, 01:13

a jak oceniacie produkty firmy K2 ?? dają rade??
głównie chodzi mi o takie oto coś: http://moto.allegro.pl/it...ca_z_gabka.html

walker0210 - 03-04-10, 11:47

adri4n napisał/a:
głównie chodzi mi o takie oto coś: http://moto.allegro.pl/it...ca_z_gabka.html


A to nie jest aby przypadkiem tylko wosk ??

eryk328e46 - 03-04-10, 11:55

Firma K2 tez ma podobna paste do tempo. :no: Niewiem jak ten produkt z linka ,ale nie oczekiwalbym zbyt wiele. Wiem ze srodki ktore uzywam sa drogie.Ale wystarczaja na bardzo dlugo (mam ten sam zestaw 2 lata) i efekt utrzymuje sie na wiele miesiecy. W praktyce wystarczy 3-4 razy w roku aplikacja i to wszystko. Brud nie trzyma sie na aucie i po deszczu auto jest prawie jak po myciu. Na poczatek wystarczy miec tylko 2 srodki:

1 Deep Crystal step 1
2 wosk Gold Class Liquid Wax

Potem uzupelnic sobie pakiet i zakupic Deep Crystal step 2.
Deep Crystal step 3 polecany jest do ciemnych aut wiec do jasnych kolorow to zbedny wydatek. Jest zestaw szmpon z odzywka w jednym i wosk + aplikator (gabka do nakladania) i chyba jeszcze recznik z microfibry (niezbedny)

szay - 15-05-10, 18:34

Ja też "lecę ręcznie". Roboty kupę, ale efekt spoko!!! ;) Na spokojnie, przy okazji każdego mycia jadę sobie jeden element... Mam jeden z najgorszych, bo czarny - wszystko widać, różnych drobnych rysek auto w swojej historii sporo nazbierało - zwłaszcza na tylnej klapie, gdzie pewnie ktoś raz po raz przejechał przy okazji mycia szyby myjką na stacji z wodą i piaskiem... ;( Ale wychodzę już na prostą i sunia wygląda na coraz młodszą...! hihihi ;) :9:
eryk328e46 - 16-05-10, 21:05

No fakt tez mam czarna i czasami juz mam dosc tego koloru ,wiec chyba przerzuce sie na srebrny :ok:
Enzo - 02-07-10, 21:45

Wiec tak bede spzredawal mo jdupowoz audi bo kupuje dupowoz BMW, ale nie w tym rzecz.
No i to audi to naprawde byl dupowoz i niepamietam kiedy byl poelrowany i lakier jest starsznie akszaniasty wrecz matowy no i musze go dosiwerzyc :)

Tylko nie piszcie, zeby mdla do warsztat uco to robi bo chce sam (najpeirw wytestuje na driftowozie gdzie i tak bedzie nowy lakier ;) )>

Wiec czytajac caly temat doszedlem do wniosku:

- myje auto (lakier) czekam az wyschnie
- matuje lakier na mokro papaierkami 2000 i 2500
- Zakladam gabke polerska na szlifierke i na gabke (czy na lakier?) mleczko polerskie Farecla G10
- Poleruje
- Na koniec Sonax politura ito juz recznie

Dobrze czy cos nie tak?

lolejko - 02-07-10, 23:05

Enzo napisał/a:
- myje auto (lakier) czekam az wyschnie
- matuje lakier na mokro papaierkami 2000 i 2500
- Zakladam gabke polerska na szlifierke i na gabke (czy na lakier?) mleczko polerskie Farecla G10
- Poleruje
- Na koniec Sonax politura ito juz recznie

Gąbkę musisz wziąść pomarańczową lub Białą. I nie na szlifierkę tylko na polerę z regulacją obrotów.
Na początek małe obroty i rozsmarowywujesz polerując auto. Stopniowo zwiększasz obroty by nadać połysk. Polecam Pastę 3M biały korek. Rewelka :)
Sonax politurka na koniec bęzie jak najbardziej okej, ale lepiej dać 3M czerwony korek :)
Musisz uważać by nie przetrzeć lakieru. Na rogach i załamaniach uważaj.

Enzo - 05-07-10, 21:07

taki efekt mi wyszedl na e30, jest git czy da sie lepiej?

lolejko - 05-07-10, 21:59

W sumie to bardzo nie widać :)
Dav - 19-02-11, 23:54

Nie czytałem tego co pisaliscie wyżej ale powiem wam, że pasta polerska tempo i sonax to zło.Wiem co mówie, zawierają one wiele silikonu, na dodatek polerowanie bez puźniejszego zabezpieczenia woskiem zupełnie mija sie z celem.Na dodatek przed polerowaniem prawie że niezbędne jest glinkowanie http://moto.allegro.pl/la...1449163527.html (<-poradnik).Polecam przeczytać też ten http://www.detailer.pl/bl...autor-davekg-3/ .Do polerowania ręcznego bardzo dobrą opinią cieszy sie pasta Meguiars Clear Coat Safe Polishing Compound

A i tak nawiasem mówiąc: Lakier w BMW należy do jednych z najdtwardszych (czyli najcięższych do korekcji).

kaczoro - 02-07-11, 20:24

Panowie,
Jaką polerkę zakupić w celach typowo prywatnych (max. polerowanie 2-3 aut w ciągu roku)?
Coś takiego (budżetowe polerki :P ) :
http://allegro.pl/ferm-po...1676817769.html
http://allegro.pl/profesj...1678095747.html
http://allegro.pl/polerka...1679627541.html
http://allegro.pl/polerka...1690300921.html

Czy np. taka szlifiera z regulowanymi obrotami? Mam możliwość zakupu takiego sprzętu po dosyć okazyjnej cenie ;)
http://www.narzedzia.pl/S...ronic,4278.html

Pozdrawiam.

sucre - 02-07-11, 20:44

Nie sprawdzałem tych linków ale polecam Kestrel Sim 180, używam od dwóch lat. Cena około 300zł , kupisz w MRcleaner i all4auto.
adri4n - 04-09-11, 00:07

witam. czy taka oto polerka jest coś warta? używa ktoś takiej?? czy wystarczy do prywatnego użytkowania??

http://allegro.pl/polerka...1801391173.html

scooter - 04-09-11, 11:24

na własny użytek w zupełności ci starczy
///ESIU - 04-09-11, 22:26

ja mam taką, mój ziomek ma taką, mój drugi ziomek ma tez taką, ziomka ziomek ma taką i jego ziomek tez ma taką i kazdy bardzo chwali :ok:
MaciekM - 05-09-11, 14:51

Skoro temat odżył to zapytam,co polecacie do ręcznego polerowania ?
Daniel_325i - 05-09-11, 16:12

na domowe polerowanie w zupełności wystarczy :) również ją polecam :)
Dav - 05-09-11, 16:27

meguiars polishing compound

i polerować tym
CHEMICAL GUYS APLIKATOR GERMAN, TRI KOLOR - CUTTING/FINISHING

I co do samej ręcznej polerki, jest to bardzo ciężka robota, namachasz się ale nie uzyskasz nawet w połowie tego co mechaniczną polerką zwłaszcza na twardych lakierach BMW, które cięzko się poleruje mechanicznie, ja bym na twoim miejscu odpuścił.
http://www.youtube.com/watch?v=byRA0lCXpzg

///ADi - 05-09-11, 17:32

nalezy dodać, ze nieumiejętne posługiwanie się padem trikolor zafunduje nam pięęękne hologramy... ;)
koko2403 - 12-11-11, 22:16

///ADi napisał/a:
nalezy dodać, ze nieumiejętne posługiwanie się padem trikolor zafunduje nam pięęękne hologramy... ;)


Potwierdzam widziałem u kumpla jak się uczył na swoim autku tym własnie padem

bobeq - 02-02-12, 18:18

W takim razie jak go używać właściwie ?
x_e_o_n - 02-02-12, 20:30

nie powinno sie uzywac polerki ktora sie kreci tylko mimosrodowa nie zostawia zadnych hologramow
///ADi - 02-02-12, 23:02

orbitalna polerka na pewno jest bezpieczniejsza... dla uzyskania bardzo dobrych efektów niestety niezbędna jest rotacyjna... ale do tego potrzeba doświadczenia :)
x_e_o_n - 02-02-12, 23:24

no wlasnie i na podstawie 12 letnich doswiadczen uwazam ze lepsza orbitalna po rotacyjne zawsze sa hologramy takie jest moje zdanie i niekomu nie kaze sie z nim zgadzac najlepiej sprobowac samemu :)
///ADi - 02-02-12, 23:59

nie negowałem tego co napiałeś... raczej dodałem coś od siebie :piwo:
x_e_o_n - 03-02-12, 08:57

spoko spoko :piwo:
sucre - 05-02-12, 12:46

Xeon chyba nie chcesz mi powiedzieć że orbitalną wyprowadzisz samochód tak jak rotacją???
No i jaki problem w hologramach??? Jedziesz pastą wykańczającą na finishowym padzie i po problemie.

x_e_o_n - 05-02-12, 14:19

chce Ci powiedziec ze jestem w stanie wyprowadzic orbitalna lepiej niz rotacyjna

Ja problemu w hologramach nie widze powstaja one tylko i wylacznie na wskutek uzywania polerek rotacyjnych :)

o padach pastach nie musisz mi tlumaczyc naprawde nie ja zadalem pyatnie i nie potrzebuje pouczen :)

sucre - 05-02-12, 14:48

Bez urazy ale ja nie wiem co robiłeś przez te 12 lat...
Z tego co widzę nie wiesz nawet co to są hologramy....
Hologramy powstają w skutek używania past typu cutting i polishing i odpowiednich padów. Maszyna nie ma nic do tego ( chociaż fakt że rotacja jest duuużo bardziej agresywna od maszyny dual action ).
Dodam że jeżeli ktoś ma duże doświadczenie to potrafi tak wykończyć paste cutting że hologramów nie będzie.
Bmw ma tak twarde lakiery że nie ma możiwości, powtarzam, nie ma możliwości zrobić pełnej korekty maszyną DA.

x_e_o_n - 05-02-12, 16:33

Chlopie skonc pierdlic co mnie obchodza lakiery na BMW :) co ja robilem przez 12 lat pilem zrobilem kilka projektow nawalilem kilka tysiecy postow bez potrzeby na roznych forach i uczylem sie na wlasnej skorze co z czym i jak , malo czytalem porad internetowych bo pozniej zaczyna sie wierzyc w :cenzura:
Nie wiem co o sa hologramy nie mam pojecia potrafie lakierowac , polerowac , odnawiac lakier , szpachlowac podkladowac robic hologramy nie wiem co to jest pasta G3-G10 lub roznej gradacji pasty z 3M ogolnie to nic nie wiem a jakobym wiedzial wszystko taki juz jestem

Umiesz , wiesz , znasz sie ok super to sie chwali rob tak zeby bylo dobrze i nie wpieprzaj sie jak ktos inny to robi moze jeszcze zaczniesz mnie uczyc jak sie powinno obchodzic z laskami ?? ?

sucre - 05-02-12, 17:13

Widać że jesteś bucem i jak Ty mi piszesz że orbitalną lepiej wyprowadzisz lakier niż rotacją to c :cenzura: a się znasz na polerowaniu. Jak malujesz/szpachlujesz itp. samochody tak jak polerujesz to współczuje Twoim klientom, których masz pewnie dużo ale chałe wciskać polakom nie jest trudno.
Koniec OT z mojej strony.

Nie przeklinamy na forum

x_e_o_n - 06-02-12, 09:18

MISZCZU

:padam: :brawo:

troszke ten buc mi tu nie pasuje ale jakos przezyje

kucharz - 06-02-12, 09:32

epitetami możecie się wymieniać na gg albo mailem, w tym temacie proszę pisać konstruktywne wypowiedzi
x_e_o_n - 06-02-12, 09:38

kucharz :) lajt przeciez miszcz napewno zartowal
fanthomass - 06-02-12, 20:33

Mogę mieć takie coś za groszę, idzie tym jakoś robić ?

links

x_e_o_n - 06-02-12, 21:44

szalu nie ma na aukcji 45pln to juz cena ponizej jakiejkolwiek jakosci ale da sie tym juz spokojnie odnowic lakier
mar_1981 - 27-02-12, 17:58

fanthomass napisał/a:
Mogę mieć takie coś za groszę, idzie tym jakoś robić ?

links


Można, spróbować zamontować ramię z igłą, położyć na talerzu płytę winylową i spróbować sił jako DJ :lol:

adin - 21-10-12, 15:58

Cześć, miałem strasznie zniszczony lakier więc wziąłem się za polerowanie, kupiłem paste G3 i jeszcze dorwałem od znajomego G6, nie mogłem dojść do tego w jakiej kolejności je stosować bo na zdrowy rozsądek to G3 później G6, ale wyczytałem gdzieś, że odwrotnie :O zrobiłem test na tylnej klapie i różnicy nie widziałem... ale G6 szło mi jakoś lepiej, więc całe auto nią opykałem :P
Wyszło ogólnie na + chociaż mogło by być w niektórych miejscach lepiej, ale to już przeżyje, teraz pytanie :hyhy:
Czy przelecieć to jakimś mleczkiem ( G10 ) politurą czy jakimś innym specyfikiem - proszę od razu o nazwy bo nie siedze w temacie co sie nadaje..
Jakiego wosku użyć? koloryzującego czy jakiego? - pod słońce widać jeszcze ryski bo nie darłem mocno lakieru.

Sory za długość, ale jak mówiłem, nie siedzę w temacie więc chciałem wszystko opisać
:)

:bmw: :bmw: :bmw:

x_e_o_n - 21-10-12, 19:59

no dokladnie zrobiles na odwrot najpier g3 pozniej g6 ewentualnie g10
adin - 21-10-12, 20:48

x_e_o_n napisał/a:
g3 pozniej g6


Czyli nie na odwrót, tylko pominąłem g3 bo różnica była dla mnie niezauważalna a źle mi się nią robiło..

Powiedzmy że teraz przelecę g10 albo czymś innym, co polecicie najlepiej tańsze albo po prostu w mniejszym opakowaniu? jaki wosk jeszcze po tym?

Dav - 21-10-12, 22:38

Tak na chłopski rozum ci powiem:
Przeczytaj etykietke, która pasta jest bardziej agresywna i od tej zacznij (bardziej agresywna znaczy się, że bardziej ździera lakier), potem poprawiasz to w razie potrzeby mniej agresywna aby wykończyc powierzchnie. Podstawowa sprawa jedziesz ręcznie czy maszynowo?

adin - 22-10-12, 07:25

Z tubek nic nie rozumiem, zero polskiego :P Tyle znalazłem na necie, wychozi na to że G3 jest do szybkiego usunięcia rys a G6 do uzyskania lepszego efektu - chyba :D ale to i tak mnie już nie dotyczy, chyba że będe poprawiać coś :P

Farecla G3:
Jednoetapowy system, który pozwala na szybkie polerowanie - wygładzanie powierzchni i osiąganie wysokiego połysku.
szybko i łatwo usuwa ślady po szlifowaniu papierem P1500 oraz mniejsze defekty powierzchni, łatwa w użyciu , minimalizuje czas polerowania, wszechstronne astosowanie (ręczne i maszynowe), nie zawiera silikonu.

Farecla G6:
Pasta G6 to produkt o wysokiej jakości, który może być używany na twardszych wysezonowanych powierzchniach. G6 szybko i łatwo usuwa defekty po papierze P1500, łatwa w użyciu, poleruje bardzo dokładnie.

Dav, Jadę oczywiście maszynowo.

mar_1981 - 23-10-12, 13:29

1. Jeżeli nie masz doświadczenia zawsze zaczynaj od "delikatniejszej" kombinacji pad/pasta.
2. Farecla to nie jest pasta najwyższych lotów.
3. Wosk koloryzujący...nie lubisz swojego samochodu? ;)
4. Zajrzyj na http://www.detailingclub.pl i powinieneś otrzymać odpowiedzi na swoje pytania...a nawet więcej

adin - 23-10-12, 18:50

mar_1981 napisał/a:
nie lubisz swojego samochodu?
Lubię :p ale przyznam że nigdy nie woskowałem samochodu i nie wiem z czym się to je :P

Poczytam forum i będe działać dalej :cwaniak:

mar_1981 - 23-10-12, 19:26

Poczytaj bo naprawdę możesz dowiedzieć się sporo tylko ostrzegam...detailing wciąga i portfel szybko robi się cieniutki :lol:
DaRo25 - 30-05-13, 22:39

Ozywie troche temat ...

Przeczytalem to cale , co tu piszeta ;) Podoba mi sie to ..
poczytalem troche innych linkow i na innych stronach .. cos juz zaczynam lapac z tego co piszecie ..

Przedewszystkim mam swierzo nalozony lakier na swoje 4 kola , okolo 2mce temu . fajnie wyszlo i jest banan na twarzy , Lakiernik zrobil polerke ..ale szczerze? to nei jestem zadowolony .. .. niby fajnie sie swiecilo ale w pelnym sloncu widac niedociagniecia , jak mat , niedojechanie do elementow ( nie sciagal niz z poskladanego juz wozidla .. to meni wpienilo , ale ajbardziej widac , te ukochane hologramy :no:
Polerke robil rotacyjna maszynka ale z tego co widzialem to regulowal sobie predkosc , naciskajac gozik wlacznika tejze maszyny .. raz sie mu udalo a raz nie .. Z racji ze mialem juz wyhazd za granice to dalem spokoj nerwom , i poprostu podziekowalem i odjchalem ..

Na dzien dzisiejszy mam czesto troche wolnego i chce to poprawic .. CHce sam zrobic polerke .. i nie mowcie mi zebym dal sobie spokoj z mechaniczna , bo JA chce to zrobic .. Oczywiscie myslalem nad reczna - lakier nie zniszczony ( ma 2 mce) tylko ma hologramy i pare juz rysek od .. przyznam sie ze 2 razy umylem samochod na jedno wiadro :wstyd: po czym wlasnie wyszly male ryski ..
Sadze ze to wszystko dalo by sie zrobic recznie ,, ale dzis jakos calkiem przyadkiem odwiedzilem sklep z elektro marzedziami , ktory likwiduja , a ceny do -50% no i wpadla mi w oczy maszyna polerska ..
Czytalem troche i wywnioskowalem z tego wszystkiego , ze aby osiagnac dobre efekty to maszyna taka powinna miec takie i owakie parametry .. Ta co zakupilem ma zbliozone .. moc 2600w , regulacja obrotow od 900 do 3000tys obr/ min srednica krazka 25cm , i jest orbitalna .. pomimo znizki to i tak byl to wydatek nie maly .
Jedyny minus to taki ze ma nakladane jakies kondony , sam krazek sie nie zmienia , Jutro pokaze foto jak to wyglada

Nie chce zniszczyc swojego lakieru wiec postanowilem znalesc stary element blacharski plakierowany i juz zniszczony .. na tym bede sie uczyl ;)

Moj problem polega na tym ze gdzie nie pojde do sklepu z car detalingiem to maja tylko SONAXa albo turtle .. musze bardziej sie postarac i poszukac wiekszy wybor produktow \

I podpowiedzcie .. jak mam tylko hologramy i malutkie ryski , doslownie kilkadziesiat, od zlego mycia ( nie widzialo myjni mechanicznej i nie zobaczy) to co powinienem uzyc? jakiegos mietkiego produktu typu lekko scierna pasta? a pozniej tylko wosk? no wlasnie i jaki tez wosk , by efekt byl dlugotrwaly , ponoc twarde woski sa dlugotrwale tak?

Ewentualnie jak ten problem z lakierem moim jest niewielki i da sie to zniwelowac recznie bez , makabrycznego wysilku to zrobie to recznie , a maszyna sie przyda - jesc nie wola

Prosze Was o sugestje i porade bo chce podejsc racjonalnie do tego ,, gdyz auto pomalowane niedawno a w oczach widac jak traci na blasku bo nie bylo zabezpieczone jeszcze niczym :no:

DaRo25 - 30-05-13, 22:42

dubel
Sanczo - 11-07-13, 21:42

DaRo25 napisał/a:
I podpowiedzcie .. jak mam tylko hologramy i malutkie ryski , doslownie kilkadziesiat, od zlego mycia ( nie widzialo myjni mechanicznej i nie zobaczy) to co powinienem uzyc? jakiegos mietkiego produktu typu lekko scierna pasta? a pozniej tylko wosk? no wlasnie i jaki tez wosk , by efekt byl dlugotrwaly , ponoc twarde woski sa dlugotrwale tak?


Na takie coś możesz użyć menzerne 3000 i na koniec 4000 lub np Meguiar's Ultimate Compound i Swirlx na miękkim padzie, oczywiście wcześniej przeleć auto glinką żeby pozbyć się reszty badziewa która jest przyklejona do lakieru, a nie zeszła po umyciu. Co do wosku możesz kupić np próbkę FK1000, collinite 476, albo kup Sonax brillant shine detailer (ostatnio robi furore na forach detailingowych, szybka forma zabezpieczenia lakieru dla leniwych:P )


SONAX film

mam go w tej chwili u siebie na aucie i dokładnie tak kropelkuje jak na filmie;)

wntcoupe - 30-09-13, 21:36

przejedz g3 zieloną 3m na mokro średnią gąmbką różowa i popraw p10 na sucho miekką gąbką czarna i ma być git
carl0s - 01-10-13, 10:20

Dwa tygodnie temu pobawiłem się trochę w polerowanie mojej E46 - kolor 263 Dunkelblau, więc jednowarstwowy ciemny granat. Do polerowania użyłem gąbek ABW - białej i tzw. RedPad, maszyny miałem dwie - polerkę rotacyjną K2 i polerkę oscylacyjną Hilti. Do tego pasty Menzerna FG500 i FF3000.

Wiadomo, na początku porządne mycie, potem glinka i znowu mycie. Potem polerka właściwa nazwijmy to, czyli rotacyjna z białą gąbką i menzerna 500, potem oscylacyjna z miękką gąbką redpad i menzerna ff3000.

Generalnie stan lakieru - denat, na przednim lewym błotniku i prawych tylnych drzwiach lakier nieoryginalny, dodatkowo te drzwi jakiś mądrala prysnął klarem.
Całe auto było już "przepolerowane", ale na moje oko to jakiś kretyn tylko przejechał je G3 na futrze, zostawił po sobie pierdyliard hologramów... No spartaczył.

Moje wnioski po 2 stopniowej korekcie - dupa jest zimna. Tzn jak robiłem, to nie było słońca żeby wyjechać i ocenić efekt, a całego auta lampą nie chciało mi się oglądać. Ogólnie tam, gdzie lakier jest oryginalny to myślałem, że się zajadę na śmierć - lakier BMW to jak jakiś beton. Tam, gdzie lakierowane, tam szło fajnie. Ogólnie pozbyłem się hologramów po poprzedniej polerce, wyprowadziłem większość głębokich rys do stanu "akceptowalnego", ale dzisiaj po 2 tygodniach w końcu zobaczyłem auto w słońcu, to stwierdziłem, że jeszcze brakuje sporo do ładnego lakieru.
Wiadomo, nie mam ambicji wyprowadzić jej na 100%, bo to najlepiej by było siknąć całość i potem polerować, ale w 13 letnim aucie to nieuzasadnione ekonomicznie. Ale efektu nie ma. Nawet 2 warstwy wosku FK1000 nie robią roboty.

Problem jest taki, że teraz nie wiem jak myć auto. Tzn jest Karcher z pianą aktywną w koszalinie, można faktycznie bezdotykowo umyć, ale naczytałem się, że piana aktywna zmyje mi też wosk, warunków do mycia samodzielnego nie mam - pod blokiem to nie przejdzie :D .
Może mi coś doradzicie?

marcinnnn - 01-10-13, 10:56

Kup sobie jakis odpowiadajacy twoim wymaganiom dobry szampon,gabke do mycia samochodow i wiaderko, jedz na bezdotykowa myjnie oplukaj sama woda autko ,nalej wody do wiaderka, dodaj szampon,ladnie i dokladnie kolistymi ruchami umyj samochod i na koncu splukaj samochod sama woda, zjedz na bok wytrzyj delikatna szmatka do sucha i naloz recznie wosk,ja to robie formula1 taki w zoltym opakowaniu,niedrogi a dobry,spoleruj sucha szmatka i gra gitara :cwaniak2: mozesz tez uzyc wosku do danego koloru ata ,niebieski czerwony itp,ja mam srebrny wiec czym bym nie zrobil efekt widac tylko po tym jak woda sobie splywa po samochodzie. :haha:
Tylko troszke trzeba glowa ruszyc :hyhy:
Pozdro.

Polerke mozna maszyna poprawic samemu,pasta g3 i delikatnie dokladnie na malych obrotach,nastepnie g6 i to samo ,dokladnie jak mialem peugota 407 w granatowym metalicu tak robilem i zeszlo mi caly dzien,na drugi jak zobaczylem swoje dzielo to sie prerazilem,cale auto w kolkach ,no to za namowa kolegi lakiernika mleczko i polerka calego auta.
Robilem ja 3 dni pod rzad,czyli 3 razy i na 4 dzien wosk i efekt byl naprawde piorunujacy a robilem to pierwszy raz.
Nie ma sie czego bac tylko trzeba uwazac z obrotami zeby nie prztrzec i nie spalic lakieru,delikatnie mozna to zrobic z koncowym sukcesem.

carl0s - 01-10-13, 11:06

Wiesz, na to, żeby samemu umyć to ja już wpadłem. Problem polega na tym, że na znanych mi myjniach u mnie w mieście nie wolno myć samodzielnie tzn. własnymi gąbkami i kosmetykami - siedzą ciecie i patrzą ci na ręce co robisz. Co do wosku i woskowania to nie ma tutaj problemu, to mogę sobie zrobić kiedy będę chciał i gdzie będę chciał.
marcinnnn - 01-10-13, 11:10

No to zostaje Ci u kogos znajomego na podwurku,u mnie w miescie w pl DEBICA mozna sobie myc i nikt sie nie czepia,oczywiscie jak sa kolejki to niektorym sie cisnienie podnosi :lol:
wntcoupe - 03-10-13, 22:17

panie g6 jest gruboziarnista grubsza od g3
Qczy - 04-10-13, 08:57

carl0s napisał/a:
siedzą ciecie i patrzą ci na ręce co robisz

u mnie jest podobnie..ale jakoś jeszcze nigdy nie udało mi się zareagować na jego uwagi :dewil:

carl0s - 04-10-13, 09:59

G6 grubsza od G3? Odwrotnie. Idź, doczytaj.

Ogólnie Farecla to gówno, musisz stosować z wodą, jaja mokre, wszystko w około mokre, pasta wszędzie, włazi w każdą dziurę, brudzi plastiki, listwy. Nie, nigdy więcej.
Menzerna to pasta sucha, więc nieporównywalnie lepsza, no i nie brudzi, wystarczy przejechać mikrofibrą z IPA i pasty nie ma.

Ale ja nie o tym. Wczoraj byłem na myjni i jakie moje zdziwienie było, jak piana aktywna spłynęła z auta zanim zdążyłem zareagować - okazuje się, że nie ruszyła wosku. Czyli FK1000 daje radę. Ale dzisiaj profilaktycznie nałożę jeszcze warstwę.

marcinnnn - 04-10-13, 19:10

nie pamietam juz kolejnosci ale jest napisane co poczym :D
Trampoliksa - 18-10-13, 10:50

ja używam mleczka Tempo i jak dla mnie jest idealne i się świetnie sprawuje
Qczy - 18-10-13, 10:55

Trampoliksa napisał/a:
ja używam mleczka Tempo i jak dla mnie jest idealne i się świetnie sprawuje


:O + :kij:

surec - 04-11-13, 22:09

A po polerce, co polecacie niedrogiego i dobrego:
- glinka - miękka, twarda, firma?
- cleaner (może IPA?)?
- wosk
http://allegro.pl/collini...3636621758.html
http://allegro.pl/turtle-...3658850564.html
http://allegro.pl/menzern...3613139639.html

Qczy - 05-11-13, 09:42

Marwinols napisał/a:
Ja polecam wosk może taki z średniej półki, marka jest obojętna , używam różnych.


Ja :cenzura: przed wpisem każdego posta powinien być mini test na inteligencję

Sam używam glinki Sonax'a + lubrykant
Później politura Sonax'a
Na koniec Clener wosk Megłajrs'a

Jest to średni zestaw ale efekt może nie piorunujący ale wystarczający na okres zimowy :piwo:

Majki89899 - 16-12-13, 00:36

Panowie pózno juz dzis i po kilku drinach literki mi uciekają ale... Na codzien pracuje w kosmetyce samochodowej. Niby myjnia ale myjnia myjnie nie rowna :) Trudnimy sie w przygotowaniu samuchodow do sprzedazy, czyli pełna polerka + pranie tapicerki, sedan koszt 800 pln + ... Wiadomo,ze same koszty roboty zamykają się w kwocie ok 200 zł.

Nie uzywajcie past tempo ! To najbardziej popularna i zarazem najbardziej gowniana pasta. Mozna tym "poswirować" przed sprzedażą zeby auto nabrało troszke koloru. My lecimy tylko i wyłącznie na pastach SONAX ( i nie mowie,ze sa najlepsze, ja polecam 3M)

To samo moge powiedziewc o pascie G3. Jest tania i tylko tyle z niej pożytku. Narobicie hologramow a rysy nie znikną. Jedynie auto bedzie się "świecić"


Pasty trzeba odpowiednio dobrac do stanu lakieru (gąbki dobieramy do pasty)
I tak lecimy sobie zajechany lakier pastą sonaxa np 1/6 gdzie 1 to poziom "nabłyszczania" lakieru a 6 to poziom jego,ze tak powiem szlifowania. Nie uzywamy pełnej numeracji czyli 1/6 2/5 itd.
Lecimi samochod 3-4 pastami. Na koniec politura i ewentualnie wosk koloryzujący,ktory troszke ukryje niedoskonalosci jak grubsze rysy czy odpryski. Oczywiscie nie ma co liczyc na całkowite zakrycie odprysków!! Tak zrobioną polerke zabezpieczamy najczesciej http://showcarshine.pl/14...ect-shine-.html

Jest to malutki spray,nakladamy to na lakier malutką gąbeczką, po lakierze skaczą sobie cząsteczki, ktore sie ze sobą łącza i tworzą ochrone dla lakieru. Udzielamy rok gwarancji na działanie tego preparatu.

I jedna baaardzo wazna sprawa. Jak ktos juz przedemną napisał, po jakiej kolwiek polerce czy woskach nie uzywamy zadnej chemi do mycia samochodu poza szamponem. W lecie wiadomo,ze nie ma na to szans poniewaz na przodzie są zawsze muszki itd.


Jako,ze zgubilem ostatnio po pijaku telefon to nie mam żadnych fotek zeby wam pokazac jakie są efekty naszej pracy ale mysle,ze po świetach znów ruszymy i będe mogl wam pokazac foty :)

ZMIJA PŁOCK - 16-12-13, 08:17

Ja tylko dodam jedną ważną zasadę dla początkujących "polermanów" Jeżeli polerujesz auto pierwszy raz to niech to będzie stary kadet lub auto Twojego wroga. Zanim dojdziesz do wprawy lepiej poćwiczyć na czymś takim bo skutki polerki mogą być opłakane i nieodwracalne :)
dzordz - 16-12-13, 12:50

Można tez na złom zajechac i zakupic sobie drzwi ,i na tym cwiczyc :D
selvador - 26-01-14, 15:32

Ja osobiście polecam Farelke G3 i to oczywiście maszynowo na max obrotów i dużej ilości wody na świeżą paste. Do głebokich rys zdziwicie sie ale K2 Ultra Cut robi robote ale to już recznie miejscowo bo dosyć konkretne ma te ziarna.

Efekt po umyciu po polerce G3 i wosku na mokro Plak



PS. Po mechanicznej polerce G3 syyyyyfuu co nie miara :) Dlatego radze wypolerowane elementy przykrywać szmatami, prześcieradłami bo masakra :) Pasta jest wszedzie i potem znowu trzeba ją wcierać bo nie ma opcji jej zmyć żeby "tłustego" śladu nie zostawiła:)

Majki89899 - 06-03-14, 15:59

selvador, a zrob foto maski czy dachu z bliska i wrzuc :)
karol.e36 - 06-03-14, 17:47

selvador, pomyliłeś działy do działu humor z tym. Farecla + full obroty. może i się błyszczy ale z lakierem to żeś pewnie zrobiłeś.

http://www.youtube.com/watch?v=ZzKXTk9flB4 Pozdro

///ADi - 06-03-14, 21:01

selvador napisał/a:
Efekt po umyciu po polerce G3 i wosku na mokro Plak


?? ?

mrcin86 - 07-03-14, 09:48

selvador napisał/a:
Ja osobiście polecam Farelke G3 i to oczywiście maszynowo na max obrotów i dużej ilości wody na świeżą paste. Do głebokich rys zdziwicie sie ale K2 Ultra Cut robi robote ale to już recznie miejscowo bo dosyć konkretne ma te ziarna.

Efekt po umyciu po polerce G3 i wosku na mokro Plak

Obrazek

PS. Po mechanicznej polerce G3 syyyyyfuu co nie miara :) Dlatego radze wypolerowane elementy przykrywać szmatami, prześcieradłami bo masakra :) Pasta jest wszedzie i potem znowu trzeba ją wcierać bo nie ma opcji jej zmyć żeby "tłustego" śladu nie zostawiła:)
Daj auto na słońce to zobaczysz jak zniszczyleś lakier.
whitedevil - 07-03-14, 09:51

wosk na mokro plak a co to takiego ?? ? plaka to ja kiedyś uzywalem do kokpitu a nie lakieru a co do pasty G3 tak jest dobra ale napewno nie na elekt koncowy ona jest za gruba zeby zrobic lustro
selvador - 07-03-14, 18:10

Kurde nie mam zdjęć w ostrym słońcu a sedan już dawno sie sprzedał. Wiem o co wam chodzi, że narobiłem pewnie takich rys "pajęczyny" które tylko w słońcu widać, ale nie do końca bo może było tam troszeczke tych małych rysek ale to naprawde trzeba było sie dobrze wpatrzeć.

(sory za to zaznaczenie ale to były foty dla kupca)

whitedevil, Taki wynalazek z plaka. Jak nie ma czasu na pożadne woskowanie to 5 minut i cale auto mniej wiecej gotowe.

majler_jr - 12-03-14, 23:57

ostatnio znajomy pytał się czy jak doda wody do farecli to zmniejszy jej ziarnistość bo chce usunąć hologramy..
selvador, samochód po 'polerce' dużo bardziej się błyszczał? :czyta:

selvador - 20-03-14, 23:02

Farelka jest pastą na mokro więc powinno sie z wodą jechać. Jakbyś na sucho G3-ójką przejechał to masz po lakierze. Momentalnie twardnieje i wtedy rys narobisz. Ja poprostu dodawałem wiecej wody jak konczyłem element.
Keemot - 29-06-14, 13:40

http://allegro.pl/carplan...4330589150.html używał ktoś ?
Arkadiusz88 - 09-02-15, 18:15

Kurdę ludzie.....poczytajcie, pooglądajcie testy dotyczące pasty TEMPO i innych pochodnych. Jest to krzyżyk dla Waszego lakieru na aucie. Karol.e36 dobrze prawi.

Te pasty tempo podobnie do plaka do kokpitu są dobre dla Mirka handlarza.

Np. do kokpitu i elementów plastikowyc we wnętrzu są dobre środki za nieduże pieniądze firmy Nielsen. I dużo dłużej się trzymają i kurz się ich nie czepia.

Biały_1717 - 14-06-15, 21:39

sucre, Poczytalem wcześniejsze posty z xeonem i nie mogłem nic nie napisac, gadasz straszne bzdury, pracuje w profesjonalnej firmie detailingowej i my nawet nie mamy rotacji w składzie maszyn, tylko i wyłącznie orbitalne i skoro twierdzisz, ze hologramy robia sie od pasty to tylko i wyłącznie Ty nie masz zielonego pojecia na ten temat a xeon ma racje, sto razy szybkie wyprowadzisz orbitalna z racji tego, ze nie zostawia hologramow
kri35 - 16-06-15, 12:51

Biały_1717 napisał/a:
sucre, Poczytalem wcześniejsze posty z xeonem i nie mogłem nic nie napisac, gadasz straszne bzdury, pracuje w profesjonalnej firmie detailingowej i my nawet nie mamy rotacji w składzie maszyn, tylko i wyłącznie orbitalne i skoro twierdzisz, ze hologramy robia sie od pasty to tylko i wyłącznie Ty nie masz zielonego pojecia na ten temat a xeon ma racje, sto razy szybkie wyprowadzisz orbitalna z racji tego, ze nie zostawia hologramow

pdbijam :ok:

ale że nie macie rotacj?i to co to za firma?, jak robicie korekte na bmw, czy mercedesie bez rotacji i futra ... chyba jakis zart, sa firmy i detailerzy którzy w ogóle nie uzywają maszyn DA

mati0618 - 16-06-15, 16:38

Może to "początkująca" firma, czyli dotacja 20tys. z urzędu pracy i biznes się kręci ale tylko orbitalnie :lol:
Anglik - 16-06-15, 17:07

Czyli co lepsze DA CZY ROTACJA ?
Anglik - 16-06-15, 17:10

karol.e36 napisał/a:
selvador, pomyliłeś działy do działu humor z tym. Farecla + full obroty. może i się błyszczy ale z lakierem to żeś pewnie zrobiłeś.

http://www.youtube.com/watch?v=ZzKXTk9flB4 Pozdro


Czym robiłeś korektę na jakiej maszynie rotacja ? robiłeś ze zmatowieniem p2000 p2500 ?
jakich past używasz ??

EFEKT MEGA - DLA MNIE MIAZGA I WSTYD DLA TYCH POLERKARZY :wstyd:

kri35 - 16-06-15, 18:41

mati0618 napisał/a:
Może to "początkująca" firma, czyli dotacja 20tys. z urzędu pracy i biznes się kręci ale tylko orbitalnie :lol:


rozumiem, ale kupcie sobie lare-ke, naprawdę lakier ori jest dośc twardy szkoda czasu i zapału ;)

Biały_1717 - 16-06-15, 19:01

kri35, na orbitalnej kolego i nikt nie mowil, ze futra nie używamy i widac, ze nie wiesz nic o najnowszej technologii tak samo jak mati0618, przemadrzaly dzieciak który zapewne jeszcze polerki w ręku nie trzymal, zobaczcie sobie w dziale usługi jak wyglada lakier po maszynie TYLKO orbitalnej, sory rotacje mamy jedna, flexa z racji miękkiego talerza i można dojść do zakamarków zderzaka i tylko do tego jej używamy
mati0618 - 16-06-15, 19:06

Biały_1717, Twoje zdanie o mnie akurat mnie mało obchodzi, widocznie w tym swoim "studiu" nie miałeś styczności z prawdziwie twardym lakierem...
Biały_1717 - 16-06-15, 19:17

mati0618, a co ma do rzeczy twardy lakier? Jak sie umie to sie zrobi wszystkim, robiliśmy w tym "studiu" nie jedno bmw i stare mercedesy z lat 90 i jakos dawaliśmy rade bez problemu maszyna orbitalna, jestes jeszcze młody i Malo wiesz na ten temat i nie nasmiewaj sie z tego studia skoro nie masz pojecia co gdzie i kiedy bo akurat to studio ma zapisy na miesiąc do przodu
mrcin86 - 16-06-15, 21:03

Nawet mega twardy lakier bez problemu idzie ładnie wypolerowac polerka orbitalna przy zastosowaniu odpowiedniej techniki a na upartego jeszcze szybciej rotacyjna na futrze i pasta mocno scierna tylko to już stopień zaawansowany gdyż można uszkodzić powłokę lakiernicza jeśli nie ma się doświadczenia i trzeba potem spolerowac hologramy. Powiem tak ze Biały_1717 ma sporo racji.
kri35 - 17-06-15, 00:26

pochwal się co za studio, bardzo jestem ciekawy jakie projekty robicie , może sie czegoś nauczę o najnowszej technologi jak się robi bmw bez rotacji może cos zle robię...
Anglik - 20-06-15, 19:32

Tu nie ma po co się kłócić , mam w Koninie kuzyna robi profesjonalne korekty i jedzie na takiej maszynie

http://carok.pl/sklep/tow...skoku.12mm.html

Doxa - 31-08-15, 19:50

pasta tempo to sobie mozna poloneza przelecieć albo coś innego tego typu przed sprzedażą. Zostają po niej mega hologramy, jest mocno ścierna i to sie nie nadaje do polerowania całego auta i to maszyną. ktoś kto twierdzi że to jest dobre nie ma pojęcia o czym mówi i jak powinien wyglądać lakier po polerce. Polecam forum kosmetykaaut.pl poczytajcie jak sie poleruje i jakich środków sie używa, jest tego masa przeróznych firm a nie jakiś shit za 8 zł
4Navig8 - 11-10-17, 21:25

Pasta tempo działa szkodliwie na strukturę powłoki lakieru. Wiele razy były przeprowadzane testy na temat jej działania :bluzni:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group