Forum BMW3ER

Na każdy temat.. - Kiedy zmieniacie koła na letnie

Piotrk - 11-02-08, 23:18
Temat postu: Kiedy zmieniacie koła na letnie
Taka mała ankieta :yeah: [/code]
///ESIU - 11-02-08, 23:27

zmieniamy koła na letnie kiedy w nocy nie ma przymrozków.
ogólna taka zasada to jeździ się na zimówkach poniżej 7 stopni na plusie

Piotrk - 11-02-08, 23:31

Ja już mam tekie ciśnienie na letnie że może ta ankieta mi przemówi do rozsądku :hyhy:
Gonzo - 12-02-08, 15:27

Ja tam śmigam już na letnich :D Kupiłem nowe felgi i nie mogłem wytrzymać :) Jak zima wróci (w co bardzo wątpię) to najwyżej założę z powrotem zimowe.
///ESIU - 12-02-08, 15:46

Gonzo, tu nie chodzi o to czy śnieg jest czy go nie ma
przy takiej pogodzie jaka jest teraz to jeszcze z miesiąc spokojnie na zimówkach trzeba latać
zrozum że jak jest zimno to letnia jest tak twarda że naprawde można się przejechać a nie chodzi o to zeby z zaspy wyjechać

lolejko - 12-02-08, 17:10

Też już nie mogę wytrzymać i już bym zakładał, ale można się na letnich rzeczywiście przejechać w taką pogodę!
Przełom marzec kwiecień myślę, jak już soli nie będzie! Zmyje się do końca na amen!
Hehhee polerka za szybko by się zniszczyła!

///M_ichał - 12-02-08, 18:45

Byl juz test przeprowadzony przez jakas gazete, i okazalo sie ze w temp. w okolicy 0* lepiej zachowuje sie opona letnia niz zimowa. Letnie lepiej hamowaly, i lepiej sie prowadzilo auto niz na zimowych. Taka pogoda jak jest teraz, czyli troche powyzej 0* spokojnie pozwala na jazde na letnich. A te bajki zeby zmienic opony na zimowe przy 7* to tylko lobby oponiarskie, nic wiecej.
CrazyKrulik - 12-02-08, 19:03

Ja chyba niedługo założe letnie :) ale dla pewności poszekam kilka dni :D
MAĆKO - 12-02-08, 21:27

WIDZE ZE MACIE TEN SAM PROBLEM JA JUZ TEZ NIE WYTRZYMUJE NA TYCH STALOWKACH WIOSNA WIOSNA ACH TO TY..........!!!!!!!!
zbigniew - 12-02-08, 21:46

musi byc troche cieplej...powyzej 7 stopni ...dluzej wytrzymuja :yeah:
no_limit - 12-02-08, 22:25

Od piątku nawrót zimy wg. synoptyków... A ja nie zaznaczę nic bo całą zimę przelatałem na letnich... Może to nie najrozsądniejsze ale po prostu miałem inne wydatki, które wg. mnie były ważniejsze...
yeahman - 12-02-08, 23:47

Ja jak kupię w końcu jakieś 17 to chyba się nie powstrzymam i założę odrazu mimo że jeszcze nie ma +7. Ale po ostatnich temperaturach jakoś tak z nadzieją podchodzę że wkrótce wiosna będzie :yeah: :piwo: :pijaki: :ok: :cwaniak:
///ESIU - 13-02-08, 10:54

///M_ichał napisał/a:
Byl juz test przeprowadzony przez jakas gazete, i okazalo sie ze w temp. w okolicy 0* lepiej zachowuje sie opona letnia niz zimowa. Letnie lepiej hamowaly, i lepiej sie prowadzilo auto niz na zimowych. Taka pogoda jak jest teraz, czyli troche powyzej 0* spokojnie pozwala na jazde na letnich. A te bajki zeby zmienic opony na zimowe przy 7* to tylko lobby oponiarskie, nic wiecej.


proponuje sobie ten test wsadzic mocno w d...
ja juz na jesień zauważam jak temperatura jest mniejsza zauważam że przód mi ładnie wynosi zamiast tył, może w codziennym róchu to bez znaczenia ale i tak przypuszczam że do czasu
i te +7 to nie jest zadna sciema !! !!!
Ty ///M_ichał, może jexdzisz powolutuku itd. więc jeżdzij i przy 0 stopni jak Ci ten artykół tak przemówił ja wiem swoje z własnego doświadczenia

CrazyKrulik - 13-02-08, 11:07

Jednak niezmienie jeszcze bo dzis rano przyszedł mrozik i zapowiada sie na dłużej :zly:
oczko82 - 13-02-08, 12:39

///ESIU napisał/a:
"róchu", "artykół"


Nie jestem jakimś polonistą ale takie "byki" :coo: Ale co do zmiany na letnie mam identyczny pogląd co Ty :ok:

///M_ichał - 13-02-08, 15:15

///ESIU napisał/a:
proponuje sobie ten test wsadzic mocno w d...
ja juz na jesień zauważam jak temperatura jest mniejsza zauważam że przód mi ładnie wynosi zamiast tył, może w codziennym róchu to bez znaczenia ale i tak przypuszczam że do czasu
i te +7 to nie jest zadna sciema !! !
Ty ///M_ichał, może jexdzisz powolutuku itd. więc jeżdzij i przy 0 stopni jak Ci ten artykół tak przemówił ja wiem swoje z własnego doświadczenia


Skoro temperatura spada a tobie przod wynosi na zakretach to gratuluje auta, naprawde musi byc w swietnym stanie. Przy temp. w okolicach 0* jezdze powoli i tak samo robia rodzice ktorzy jezdza autem. Wyjasnie Ci dlaczego, poniewaz poprostu woda przy temp. 0* zamaraza i robi sie lod. A wtedy, jak juz sie pewnie domysliles, albo i nie, mozliwe ze twoj rozum tak szybkie rozumowanie przerasta, robi sie bardzo slisko. I chcialbym zobaczyc twoje opanowanie samochodu na lodzie przy szybkiej jezdzie. Slyszalem opowiesci wielu ludzi, ktorzy to jakimi nie sa swietnymi kierowcami, i co oni nie potrafia, a na torze okazalo sie, ze nie wiedza nawet jak zakret pokonac.

Post wyedytowany przez moderatora z powodu obraźliwych treści.

yeahman - 13-02-08, 15:57

///M_ichał Na tym Forum, tego typu zaczepne zachowanie, tolerowane nie będzie. Proszę dyskutować z kulturą i przyjaznym nastawieniem do innych użytkowników. To jest Forum które ma jednoczyć miłośników BMW 3er a nie takie na którym można się pokłócić dla zabawy !! Jak uzgodniliśmy - dostajesz ostrzeżenie.

Powód:

///M_ichał - 13-02-08, 16:27

Wracajac do tematu, czytalem wypowiedzi kilku osob, oraz opierajac sie na wlasnych doswiadczeniach, powiem ze jazda na letnich przy temp. w okolicy 0*, zarowno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, jest lepsza niz na zimowych. Na mokrej nawierzchni rowniez lepiej sie jezdzi na letnich. Oczywscie wszystko zalezy od opon, ale przy markowych, porzadnych oponach, tak wlasnie jest.
Te 7* to nic innego, jak lobby oponiarskie. A ten test tylko to potwierdzil.


Post wy edytowany przez moderatora z powodu obraźliwych treści.

lolejko - 13-02-08, 17:17

///M_ichał, o co ci chodzi?
Może i letnia się dobrze trzyma na suchym i mokrym asfalcie, ale niech szron ci złapie z rana i na zakręcie się wyłożysz! W temperaturze poniżej 7 stopni celcjusza na samym dole przy asfalcie masz temperaturę bliską zeru a w nocy nawet poniżej może być! Miejscami możesz mieć nawet lód i nie mów że letnia ci lepiej będzie trzymać!
Bo na całej trasie możesz mieć sucho a wjedziesz w zakręt i się na drzewie znajdziesz!
///M_ichał napisał/a:
I chcialbym zobaczyc twoje opanowanie samochodu na lodzie przy szybkiej jezdzie.

Akurat esiu jeździ tylko bokiem i z tego poślizgu nie wychodzi więc wie co mówi na temat kwestii opon! Na tym forum nie wiem czy jest osoba która więcej kompletów wymieniła niż on! Akurat jemu jeśli chodzi o opony wieżę bo ma z tym doświadczenie i to spore!
///M_ichał napisał/a:
Wracajac do tematu, czytalem wypowiedzi kilku osob, oraz opierajac sie na wlasnych doswiadczeniach, powiem ze jazda na letnich przy temp. w okolicy 0*, zarowno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, jest lepsza niz na zimowych.

Chciałbym to przeczytać!

///ESIU - 13-02-08, 17:50

///M_ichał napisał/a:
Skoro temperatura spada a tobie przod wynosi na zakretach to gratuluje auta, naprawde musi byc w swietnym stanie.


akurat nie znasz mojego auta jak byś choć zajrzał do mojej galeri to bys wiedział ze to driftwóz tylko do takiej jazdy, a jak bys znał mnie osobiscie to bys wiedział ze moja e30ka była w salonowym stanie technicznym
a tak po za nawiasem to bmw służy mi do zadań specjalnych

///M_ichał napisał/a:
A wtedy, jak juz sie pewnie domysliles, albo i nie, mozliwe ze twoj rozum tak szybkie rozumowanie przerasta,


gorzej sie czujesz?? :lol:

///M_ichał napisał/a:
powiem ze jazda na letnich przy temp. w okolicy 0*, zarowno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, jest lepsza niz na zimowych.


widać że masz bardzo wysokie pojecie jakiekolwiek :lol: :lol:

na miejscu Twoich rodziców znając Twoje podejście do tematu opon i wogóle jazdy, nigdy nie dał bym Ci tej e90ki nawet przejechać sie po potwórku

nasówa sie tylko jedno pytanie... po co wogóle zimówki jak letnie w zime lepsze???
:lol:

pozdrawiam :lol:

no_limit - 13-02-08, 17:58

Cytat:
Dlaczego warto montować opony zimowe:

- rzeźba bieżnika opon zimowych jest wyposażona w większą ilość lamelek (drobnych nacięć poprawiających przyczepność poprzez większą elastyczność czoła bieżnika a tym samym lepszy kontakt z nawierzchnią pokrytą śniegiem elementami lodu czy też różnych pozostałości po posypywaniu nawierzchni - piasek i sól), - rowki bieżnika są wyraźnie szersze (uniemożliwiając zapychanie śniegiem i błotem pośniegowym),

- guma bieżnika jest bardziej miękka niż stosowana w oponach letnich, gwarantując zachowanie tego samego poziomu współczynnika przyczepności przy spadku temperatury,

- większość producentów opon nowych dodaje do mieszanki bieżnikowej krzemionkę, celem podniesienia przyczepności,

- opony zimowe charakteryzują się znacznie lepszymi parametrami w czasie jazdy po nawierzchniach zaśnieżonych, oblodzonych oraz zabłoconych lub z tzw. śliskością pośniegową to znaczy, że posiadają dobrą przyczepność do takich nawierzchni w porównaniu do opon letnich. Zachowują się na tyle dobrze, że umożliwiają spokojną jazdę tam, gdzie używając opon letnich, mielibyśmy poważne kłopoty.

- opony zimowe wykazują swoją wyższość szczególnie w ujemnych temperaturach nawet na suchym asfalcie. Według przeprowadzanych testów droga hamowania samochodu wyposażonego w dobre opony zimowe skraca się średnio o 30%. W warunkach letnich, można ich używać bez obaw, pamiętając o nieco gorszej sterowności samochodu i wyraźnie szybszym zużyciu bieżnika.

- dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie ogumienia zimowego „o numer” węższego od zalecanego normalnie do konkretnego samochodu, zachowując podobną średnicę koła, o odpowiednio wyższym profilu. Dotyczy to samochodów, w których używane są opony niskoprofilowe.

- nie ma ściśle określonych terminów, od kiedy należy zakładać opony zimowe, a później na wiosnę kiedy je zdejmować i wymieniać na letnie. Wszystko zależy, od warunków atmosferycznych. Chodzi oto, byśmy nie byli zaskakiwani przez złe warunki drogowe. Możemy się kierować średnią dobową temperaturą poniżej +7 stopni Celsjusza.

- nie jest zalecane stosowanie opon zimowych tylko na jednej osi samochodu, chociaż przepisy tego nie zabraniają. Takie rozwiązanie zapewni lepsze przyspieszanie i hamowanie, spowoduje jednak wyraźne pogorszenie stabilności na zakrętach, co może być niebezpieczne.

- na rynku dostępne są opony zimowe do wszystkich typów samochodów, wybór zależy od użytkownika samochodu, zasobności portfela i upodobań. Można przyjąć zasadę, że opony droższe zazwyczaj charakteryzują się lepszymi parametrami w eksploatacji.

- kilku producentów opon proponuje ogumienie uniwersalne tzn. zachowujące się w miarę dobrze latem i zimą. Przykładem takiej opony jest między innymi Dębica Nawigator 2. Ci sami producenci sprzedają równocześnie (do tych samych samochodów) opony rzeczywiście przeznaczone do warunków zimowych. Opony uniwersalne mogą być nie wystarczające przy eksploatacji w warunkach ekstremalnych.


Cytat: Jerzy Warszczyński
Kierownik akredytowanego laboratorium
Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Przemysłu Oponiarskiego Stomil

macio - 13-02-08, 17:58

Ja zmienie jak zrobie z felgami i zakupie nowe kapciochy ;)

///M_ichał napisał/a:
Wracajac do tematu, czytalem wypowiedzi kilku osob, oraz opierajac sie na wlasnych doswiadczeniach, powiem ze jazda na letnich przy temp. w okolicy 0*, zarowno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, jest lepsza niz na zimowych. Na mokrej nawierzchni rowniez lepiej sie jezdzi na letnich. Oczywscie wszystko zalezy od opon, ale przy markowych, porzadnych oponach, tak wlasnie jest.
Te 7* to nic innego, jak lobby oponiarskie. A ten test tylko to potwierdzil.


hmm.. o ile mi wiadomo woda zaczyna zamarzać właśnie od 0*C w dół także nie widze nawet bdb opony letniej przy takiej temperturze takie jest moje zdanie :)

yeahman - 13-02-08, 18:03

Ja także uważam że letnia opona i temperatura poniżej 5 stopni to się równa 0 przyczepności. Tak też nie można jednoznacznie określić kiedy zmienić opony tzn czy ma być to styczeń, luty marzec czy sierpień :pijaki:
///M_ichał - 13-02-08, 18:05

lolejko napisał/a:
Może i letnia się dobrze trzyma na suchym i mokrym asfalcie, ale niech szron ci złapie z rana i na zakręcie się wyłożysz! W temperaturze poniżej 7 stopni celcjusza na samym dole przy asfalcie masz temperaturę bliską zeru a w nocy nawet poniżej może być! Miejscami możesz mieć nawet lód i nie mów że letnia ci lepiej będzie trzymać!
Bo na całej trasie możesz mieć sucho a wjedziesz w zakręt i się na drzewie znajdziesz!


LOLEJKO oczywiste jest, ze na sniegu i lodzie opona zimowa bedzie sie zachowywac 100 razy lepiej, to nie podlega dyskusji. Ale w tem. powyzej 0* letnie sie lepiej zachowuja pod kazdym wzgledem (prowadzenie, hamowanie, trakcja), i to potwierdza ten test oraz potwierdzaja to opinie osob ktore maja pojecie o jezdzie samochodem. Ja rowniez jestem za tym aby jezdzic na zimowych od listopoada do marca, gdy tem. spada ponizej 0*, bo wtedy wiadomo ze robi sie slisko, ale przy takiej pogodzie jak jest teraz czyli sucho i ponad 0* lepsze sa letnie. Takie sa fakty. Wiadomo ze lepiej jezdzic na zimowych, niz byc zaskoczonym zmiana pogody.

lolejko napisał/a:
Akurat esiu jeździ tylko bokiem i z tego poślizgu nie wychodzi więc wie co mówi na temat kwestii opon! Na tym forum nie wiem czy jest osoba która więcej kompletów wymieniła niż on! Akurat jemu jeśli chodzi o opony wieżę bo ma z tym doświadczenie i to spore!


Dla mnie wydawanie opini o oponie, na podstawie driftu jest poprostu bezsensu. Opone mozna ocenic po jezdzie na torze, bo wtedy wyraznie widac ktora opona ma lepsza przyczepnosc, na ktorej sie lepiej hamuje, itp. Oczywiscie, w codziennej eksploatacji rowniez widac roznice pomiedzy oponami, i na tej podstawie tez mozna wydawac opinie.

lolejko napisał/a:
Chciałbym to przeczytać!


Ten test byl publikowany w 2006r., w listopadzie chyba, na onecie, takze mysle ze jak poszukasz to znajdziesz.

///ESIU - 13-02-08, 18:09

///M_ichał napisał/a:
Dla mnie wydawanie opini o oponie, na podstawie driftu jest poprostu bezsensu.

czasami zdarza mi się że jade zakręt nie bokiem :lol:


///M_ichał, mam takie osobiste pytanie... ta e90 jest Twoja czy Twoich rodziców?

///M_ichał - 13-02-08, 18:14

///ESIU napisał/a:
na miejscu Twoich rodziców znając Twoje podejście do tematu opon i wogóle jazdy, nigdy nie dał bym Ci tej e90ki nawet przejechać sie po potwórku

nasówa sie tylko jedno pytanie... po co wogóle zimówki jak letnie w zime lepsze???


Mam pytanie, czy ty umiesz czytac ze zrozumieniem? Czy ja gdzies napisalem, ze zima lepiej jezdzic na letnich, niz na zimowych? Chodzi mi o to, ze w temp. przekraczajacych 0* zarowno na suchej jak i mokrej (woda zamarza przy 0*, przy 1*, 2*,... nie ;) ) nawierzchni opona letnia poprostu lepiej sie zachowuje.

no_limit - 13-02-08, 18:19

///M_ichał napisał/a:
przekraczajacych 0* zarowno na suchej jak i mokrej (woda zamarza przy 0*, przy 1*, 2*,... nie ) nawierzchni opona letnia poprostu lepiej sie zachowuje.


Co jak widzisz raczej nie jest prawdą... A testy zależą naprawdę od wielu rzeczy, od rodzaju gumy z jakiej zostały wykonane, poprzez nawierzchnie na jakiej hamują a nawet od tego jak zostały zmęczone chwilę wcześniej, bo po ostrej jeździe mogą się o parę stopni podgrzać i lepiej działać... Ale tu jest mowa o średnich wartościach, które na codzień każdy z nas ma okazje testować... :cwaniak2:

///ESIU - 13-02-08, 18:21

///M_ichał napisał/a:
czy ty umiesz czytac ze zrozumieniem?

a czy Ty rozumiesz że wcale nie musi być temp. 0* żeby się przejechać? opona letnia ma dużo bardziej twardą gume niż zimówka i dlatego w temp powiedzmy 5* na plusie jest na tyle twarda że sie robi poprostu sliskka

///M_ichał - 13-02-08, 18:30

///ESIU napisał/a:
a czy Ty rozumiesz że wcale nie musi być temp. 0* żeby się przejechać? opona letnia ma dużo bardziej twardą gume niż zimówka i dlatego w temp powiedzmy 5* na plusie jest na tyle twarda że sie robi poprostu sliskka


Nie wierz tak we wszystko co mowia i pisza, sprzedaz zimowek musi sie jakos krecic, takze trzeba cos ludziom powiedziec zeby kupowali, dlatego wymyslili 7*. Mozliwe ze w teorii tak jest ze letnia jest twardsza, ale w dodatnich temp., w praktyce letnia jest lepsza. Takie sa fakty. Z mojej strony proponuje zakonczyc ta rozmowe, i trzymac sie tematu, bo to dalej nie ma sensu.

no_limit - 13-02-08, 18:32

///M_ichał napisał/a:
Takie sa fakty.


Pokaż jakiekolwiek żródło które tak mówi... :cwaniak2:

///ESIU - 13-02-08, 18:34

///M_ichał napisał/a:
w praktyce letnia jest lepsza. Takie sa fakty.


i tym optymistycznym zakończeniem faktycznie zakończymy tą śmiechową i inteligentną rozmowe :brawo:

lolejko - 13-02-08, 18:36

///ESIU napisał/a:
zakończymy tą śmiechową i inteligentną rozmowe

Dokładnie wrócić do tematu proszę! :cisza: :cisza: :cisza:
Temat o skuteczności zimówek jest tutaj http://www.yeahman.nazwa....topic.php?t=139
Każdy swoje racje przedstawił i niech sobie tak jeźdżi jak mu tam się chce! :D

Klakier - 17-02-08, 19:49

ja tam zmienie na letnie jak trawa sie ładnie zazieleni :D wole przydrzec troche zimówki niż założyc wczesniej letnią gume a potem sie przejechać. Zreszta najpierw bede zakładał zawiasa a potem fele. :)
Annoth - 19-02-08, 18:55

ja założe letnie jak zedre zimówki (i tak kupuje tylko na jeden sezon :hyhy: ). Teraz serio, jesli przez ponad tydzien bedzie 10 stopni to wtedy mysle o zmianie
lolejko - 19-02-08, 19:05

No ja też już nie mogę wytrzymać z wymianą, ale się jakoś powstrzymuje!
Na tych bąblach wozi, skacze i wogóle dziwnie się jeździ!

Kaktus - 19-02-08, 19:07

niby juz ma zimy nie byc ja jutro zmieniam na moje nowe 17 motor sporty,jezeli nawet spadnie snieg to nie bedzie problemu znowu zalozyc zimowek... ;)
bibi - 19-02-08, 19:38

Ja się jeszcze trochę powstrzymam ale korci i to bardzo :)
Annoth - 19-02-08, 20:14

Kaktus....elegencko sie prezentuje :ok:
Gonzo - 20-02-08, 23:00

Ja tam śmigam na letnich a zimówki już powędrowały do piwnicy :D
Ostatnio jechałem do pracy rano i padał śnieg to po prostu uważałem a w mieście już od 5-tej rano jeżdżą solarki więc nie ma problemu...

Pawelos - 22-02-08, 23:39

Ja jutro na takie:

:hyhy:

Wczesniej musze domyc swincki czarny nalot na hamulcach z klockow.... :mur:

MAĆKO - 24-02-08, 22:44

ja juz zmienilem zagotowalem sie mam dosc tej stali :ok:
lolejko - 04-03-08, 00:36

Tak myślę sobie że połowa marca przy takiej pogodzie to alumy na betkę pójdą!
yeahman - 04-03-08, 02:38

Sądzę że już można zakładać. Zapowiadali niby ostatni śnieg na początku marca ale dziś go odwołali.. :brawo: Jak w bajce :haha:

Mój kompelcik już gotowy. Za naciągnięcie 4 gum i wyważenie zapłaciłem 80 zł :( Ale za to są już w płnej gotowości :hyhy:

lolejko - 04-03-08, 08:11

yeahman napisał/a:
Zapowiadali niby ostatni śnieg na początku marca ale dziś go odwołali..

W mojej telewizji straszą, że w czwartek deszcz ze śniegiem, a zaraz po tym ocieplenie idzie :D
Moje czekają na założenie gum! Już mi na tych bąblach zimowych nie chce się jeździć!
Jak na trampolinie takie miękkie się teraz zrobiły i piszczą przy każdym hamowaniu!

///ESIU - 04-03-08, 09:21

lolejko, a dopolerowałeś juz je?
lolejko - 04-03-08, 09:55

///ESIU napisał/a:
lolejko, a dopolerowałeś juz je?

Hmmm no nie!!! Spoko to już pikuś, dzień roboty!

Annoth - 04-03-08, 09:57

ja chciałem już zmieniać, ale jak zobaczyłem padający śnieg to zwątpiłem :niepasi:
Piotrk - 05-03-08, 21:15

Ja już wymieniłem, niebawem nowe fotki do galerii :yeah:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group