Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - Planuje zakup BMW E46 330i......jak wygląda eksploatacja?

perix - 20-06-14, 16:38
Temat postu: Planuje zakup BMW E46 330i......jak wygląda eksploatacja?
Witam planuje zakup BMW E46 330i lub jakieś innej wersji silnikowej.Tzn chodzi mi o auto dynamiczne a jednocześnie mieszczące się w normie jego użytkowania(żeby nie było wybitnie drogo ).Dlatego myślę o 330i z gazem lub myślałem o dieslu 3.0 lub 2.0. Chciałbym wersję ze skórą czyli w miarę wyposażoną.Mam do wydania ok 25 tysięcy plus 3 tysiące na rezerwie.Więc czekam na propozycje ....pozdro!!! :hyhy:
Maciek - 20-06-14, 21:53

jeśli chodzi o 330i silnik m54b30 to najważniejsze rzeczy które powinienes wiedzieć

- silnik wymaga troche lepszych świec zapłonowych od 35 zł szt
- filtry dość tanie
- pompy wspomagania bardzo czesto padają, a nawet nowe z ASO okazują się lipą :(
- wahacze przednie ( poza tymi firmy Meyle ) nie są regenerowalne co oznacza że jeśli masz wybite sworznie musisz wydać min 80 zł na takie dość dobre
- tylne zawieszenie naprawia sie poprzez wymiane tulejek - czyli tanio :)
- m54 lubi sobie oleju spalić, tak już maja te silniki

ogólnie udane auto i jak na te roczniki nie ciągna po kieszeni akos szczególnie

kaczoro - 21-06-14, 00:38

Oprócz tego, że M54 wdupca olej jak dzik to polecam :ok:
adakam - 21-06-14, 00:46

Maciek napisał/a:
musisz wydać min 80 zł na takie dość dobre


chyba chodziło o 800 zł ;)
co prawda mam b25, ale też polecam!

pozdro

perix - 21-06-14, 02:48
Temat postu: a właśnie chciałem zapytać....
...jakie są mniej i więcej koszty ubezpieczenia(oczywiście wiem że zależą od różnych rzeczy).Chcę popytać to i owo bo każdy jak usłyszy 3 litry to się aż trzęsie z przerażenia(poza mną bo uważam że samochód powinien dawać frajdę).....dzięki za każdą jedną odpowiedź są pomocne :yeah:
Robson88 - 21-06-14, 07:12

przejdz sie do ubezpieczalni i sie dowiedz osobiscie, bo to zalezy od regionu, zniżek itp
Przymo - 21-06-14, 09:47

ostatnio ubezpieczałem 330Ci z 2004 roku to wyszło w PZU 550zł na cały rok, sam sie zdziwiłem bo za turasa 325i płace więcej w Avivie.
whitedevil - 21-06-14, 09:56

a ja nie polecam tego silnika mimo iz sam go mam bo ten silnik nie nadaje sie kompletnie do zabawy jest to zasrany siemens i nigdy wiecej bym go nie kupil mega kosztowny w eksploatacji w porownaniu z silnikami m50 pali olej szybko zuzywaja sie gumki zaworowe drogi silnik w utrzymaniu wiem dobrze co pisze bo calkiem nie tak dawno mialem kapiotalny remont tego wlasnie silnika co mozna zobaczyc u mnie w galeri
ikarus - 21-06-14, 11:21

Miałem m54 w coupe i teraz tez mam taki sam w iksie i jakoś ani z jednym ani z drugim nie mam problemu,jesli wpierdziela ci olej litrami to faktycznie masz coś nie tak bo ja dosc często kontroluje stan na bagnecie i zużcie oleju po przejechaniu 5000 km oscyluje w granicach 100ml czyli zgodnie z przewidywaniami producenta na 10 000 km do 250ml a przebiegu mam ponad 200 000 km

chyba wszystko zalezy od kondycji silnika a nie jego konstrukcji,piłowany silnik do odcinki zużyje sie szybcie po 100000 km niz normalnie eksploatowany po pół bańce i to chyba nikogo nie powinno dziwić a tak jest w większosci przypadków,ze kupuje sie auto z mocnym motorem za wszystkie pieniądze i pizda but a potem brakuje hajsu na olej filtry swiece :padam:

whitedevil - 21-06-14, 11:29

ikarus napisał/a:
Miałem m54 w coupe i teraz tez mam taki sam w iksie i jakoś ani z jednym ani z drugim nie mam problemu,jesli wpierdziela ci olej litrami to faktycznie masz coś nie tak bo ja dosc często kontroluje stan na bagnecie i zużcie oleju po przejechaniu 5000 km oscyluje w granicach 100ml czyli zgodnie z przewidywaniami producenta na 10 000 km do 250ml a przebiegu mam ponad 200 000 km

chyba wszystko zalezy od kondycji silnika a nie jego konstrukcji,piłowany silnik do odcinki zużyje sie szybcie po 100000 km niz normalnie eksploatowany po pół bańce i to chyba nikogo nie powinno dziwić a tak jest w większosci przypadków,ze kupuje sie auto z mocnym motorem za wszystkie pieniądze i pizda but a potem brakuje hajsu na olej filtry swiece :padam:


nie do konca się z Tobą zgodzę te silnika nie sa udane nie powiem moc w polaczeniu z zapotrzebowaniem na paliwo jest adekwatna bo jest to dosc silny motor ktory nie chleje jak czolg ale nie jest to udany silnik BMW stanowczo lepiej wypadada M52b28 po kilku drobnych modach moc mozna wykrzesac taka sama jak M54B30 mimo ze i jedno i drugie to siemens ale ja wiem już z wlasnego doswiadczenia nie kupilbym jeszcze raz M54B30 stad też docieram go teraz jade na hamownie i sprzedaje ten silnik

perix - 21-06-14, 12:43
Temat postu: ...
to szczerze tu się zaczyna mój kłopot bo taak jak pisałem szukam auta mocnego (w sensie nie do katowania)tylko bardziej do sprawnego wyprzedzania i wcisniecia czasami na drodze mocniej tzn..........poprostu do przyjemności z jazdy.Oczywiście każde BMW jak dla mnie nawet najsłabsze to przyjemność z jazdy ale moje BMW e36 318i jest trochę za słabe.
To może lepiej już diesel????....choć to 3.0 kusi strasznie.A co myślicie o LPG do niego???

whitedevil - 21-06-14, 19:51

poszukaj lepiej 3,0 diesla z silnikiem m57 duzo lepsze rozwiazanie
Artur.325 - 21-06-14, 20:52

Osobiście nie miałem M54B30,ale miał go mój znajomy.
Większość jednak mówi,że ten silnik lubi olej...nawet po wymianie wszelkich uszczelniaczy itd.,często podobno nie trzyma fabrycznej mocy.
Zapewne dużo zależy też od tego jak użytkujesz auto,mogę się mylić,ale mam wrażenie,że kolega Ikarus raczej spokojniej obchodzi się z autem i zapewne wtedy zużycie oleju jest zdecydowanie mniejsze.
A jak napisał kolega whitedevil,że nie daje się do zabawy,pewnie lubi pocisnąć a wtedy ten silnik na prawdę lubi brać olej,tak było też mojego znajomego,auto nie kopciło ani nic,pracowało bardzo ładnie ale dostawał po d*pie ostro i niestety brał olej na poziomie 1l/1000km.

perix - 22-06-14, 12:41
Temat postu: ......
Powiem szczerze że o 3 l. dieslu myślałem tylko z tego co czytałem w tej cenie i z tym przebiegiem może być kłopotliwy a nie daj panie jak padnie wtryskiwacz.Dlatego zacząłem myśleć o benzynie heheh czyli odwieczny dylemat 3.0 d czy 3.0 i :/..... :(
maciej1203 - 22-06-14, 13:42

e46 330d 204KM manual 6b najlepsze rozwiązanie :ok: motor oszczędny a ile frajdy z jazdy :hyhy:
perix - 22-06-14, 15:53

Może to i prawda że diesel to dobre rozwiązanie tylko że podobno dużo droższe części i ogólnie eksploatacja w porównaniu do 3.0 i i więcej do zepsucia jest...Jeszcze zauważyłem jedną opcję --LPG tylko nie wiem czy to dobry pomysł akurat do tego silnika ?? ?użytkuje ktoś 3.0 i z LPG?
whitedevil - 23-06-14, 08:11

kumpel ma 2 e30 m54b30 i ma gaz i jest zadowlolony
perix - 23-06-14, 12:38

Dzieki za pomoc!! Póki co będę się rozglądać za 3.0 z lpg .Zacznę od Niemiec. ...pozdro
ikarus - 23-06-14, 15:18

perix napisał/a:
użytkuje ktoś 3.0 i z LPG?
tak,obecnie w użytkuje 3.0i z gazem... póki co,zadnych problemów
gabrielo11 - 02-07-14, 19:49

perix napisał/a:
użytkuje ktoś 3.0 i z LPG?


jak boga kocham nie rozumiem.. Stać Cię na 3.0i, to po co cisnąć podtlenek..?? :kij:

RazoR91 - 02-07-14, 20:52

gabrielo11 napisał/a:
perix napisał/a:
użytkuje ktoś 3.0 i z LPG?


jak boga kocham nie rozumiem.. Stać Cię na 3.0i, to po co cisnąć podtlenek..?? :kij:


:O

A B22 i b25 spali praktycznie tyle samo i tam juz wolno pchać LPG ? :wstyd:
LPG to jedynie do 1.2 w fabii byleby sie kółeczka kręciły ? :2:

Chcesz miec szybkie i obniżyć koszty paliwa wiec dlaczego nie. Wolałbym miec mocniejszy silnik w gazie i wiedziec ze przy wyprzedzaniu jest czym przycisnąc niz słabszy bez gazu i wyprzedzac z różańcem w reku. Moze dziwny jestem :2:

VADER - 03-07-14, 15:25

Chcesz miec szybkie i obniżyć koszty paliwa wiec dlaczego nie. Wolałbym miec mocniejszy silnik w gazie i wiedziec ze przy wyprzedzaniu jest czym przycisnąc niz słabszy bez gazu i wyprzedzac z różańcem w reku. Moze dziwny jestem :2: [/quote] Zgadzam się w 100%
butelky - 03-07-14, 15:41

Oho, po raz kolejny zaczyna się wojna benzyna vs. LPG :lol:
perix - 17-07-14, 16:33
Temat postu: .....
jedni lubią LPG inni nie i zawsze tak będzie ja myślę o LPG bo chce mieć szybkie auto ale jednocześnie chcę by nie był to tylko samochód od czasu do czasu po wypłacie.....a skoro LPG podobno nie robi krzywdy to czego by nie zmniejszyć kosztów eksploatacji???dlatego pytałem czy znosi LPG czy raczej nie polecacie także koledzy bez nerwów:Dale powiem wam ciężko idzie mi to szukanie...:( ... :no:
Hubi - 17-07-14, 21:39

..... post w calości napisany przez ikarus

[ Komentarz dodany przez: ikarus: 18-07-14, 13:15 ]
hubi,nie przeginaj... jak sprzedaje do mu wywies ogłoszenie w giełdzie

gabrielo11 napisał/a:
jak boga kocham nie rozumiem.. Stać Cię na 3.0i, to po co cisnąć podtlenek..??
a co cie to obchodzi czy stac go na 3,0 czy nie... boli cie to czy co?? chce to wsadzi gaz i nie bedzie nabijał kabzy kampaniom naftowym tak jak ty,pozdr
Jackson86 - 18-07-14, 22:12

Bmw z silnikiem m40 to jest szybkie auto? :lol: 6-cylindrówki nigdy nie lubiły gazu..Co innego 8 zaworowe m40 i m43 ale to sa wersje spacerowe.. m54 przy normalnej jeżdzie bedzie palic podonie jak m43.. tylko ze osprzęt tego silnika wprowadza człowieka w obłęd..nie pchaj sie w ten silnik.. tak jak radza lepiej m52b28tu...o niebo lepiej
perix - 24-07-14, 21:31
Temat postu: ......
tzn rozważam również opcję 2.8 ale czy lepsza??? a i właśnie jedno pytanko jeszcze może kupić lepiej Anglika i zrobić przekładkę????
Bexfist - 24-07-14, 21:45

Właśnie stać Cię na bmw a nie stać cię na paliwo to trochę dziwne gaz jest tylko to zapalniczek a nie do bmw :13:
perix - 26-07-14, 18:37
Temat postu: ....
skoro można założyć gaz to chyba nie jest tylko do zapalniczek poza tym ciekawe co powiesz jak benzyna osiągnie 7-8 złotych????a mułem jeździć nie zamierzam więc nie odchodź od tematu bo nic nie wnosisz tą wypowiedzią .....dzięki
KolaK - 26-07-14, 18:50

Znowu temat schodzi na niewłaściwe tory ...perix, od siebie nie powiem ale 2 kumpli ujeżdza 3 litry w gazie i to działa, więc koszta paliwa można pominąć ;)

Co do reszty mogę podpytać jeśli masz konkretne pytania, wiadomo, że nie z pierwszej ręki ale ja ujeżdzam aktualnie 318i :P

perix - 26-07-14, 20:32
Temat postu: ....
dzięki kolego.....jeśli możesz zapytać to interesują mnie koszty OC ogólnie utrzymania? i czy narzekają na jakieś awarie w tym silniku?czy czuć duży spadek mocy na gazie?i czy mogą porównać ją z 2.8 ...?czyli ogólnie -czy polecaja i nie żałują pozdro!!!
marcingaw - 27-07-14, 07:54

Teraz rejestrowałem i ubezpieczałem M54B30.
Samo OC wyszło by mnie 450zł a AC+OC 1320zł
Wydaje mi się że sumy bardzo przyjazne.

kwiatkonen - 27-07-14, 08:21

AC to akurat kwestia umowy bywają tanie i drogie, ale OC to przyznam że masz w bardzo dobrej cenie. Aby nie zasmiecać wątku dodam że kupiłem sobie m45b30 (e39) z przebiegiem udokumentowanym 350 kkm i nie widać żeby silnik był jakkolwiek zużyty. Wręcz auto wygląda lepiej niż większość allegrowych poniżej 200 kkm.
boqler - 27-07-14, 11:48

I kwestia zniżek itd :) Ja w liberty (a było najtaniej) za M54B25 w E46 płace 1100 za OC :)
RazoR91 - 27-07-14, 15:15

Jak chcesz się dowiedzieć ile zapłacisz za OC to idz do ubezpieczalni, nic to nie da ze ktoś napisze ze płaci xx pln. Wiele zalezy od regionu w którym mieszkasz/rejestrujesz auto :)
kwiatkonen - 28-07-14, 14:34

wiem ale tym bardziej się zdziwiłem bo kolega pisze z Krakowa, ja z Białegostoku, małe miasta często mają dość niskie stawki
RazoR91 - 28-07-14, 19:21

Ja mam 10% zwyżki za marke :wstyd: :lol:
boqler - 28-07-14, 22:12

kwiatkonen, ja mam też w Białymstoku zarejestrowany bez żadnych zniżek, chyba, że są zwyżki za wiek :D - kwota jak wyżej ;)
perix - 08-08-14, 11:47

a co powiecie koledzy o tym ogłoszeniu??? http://allegro.pl/e46-330...4475364542.html ?? ??
grucha - 08-08-14, 12:03

perix napisał/a:
a co powiecie koledzy o tym ogłoszeniu??? http://allegro.pl/e46-330...4475364542.html ??

trochę nie w tym temacie ;)
a tak BTW, jak dla mnie zlatuje trupem i agro...
skołuj VIN jestem pewien że wyjdą niezłe kwiatki :D

krzysiek8833 - 08-08-14, 20:42

ona stoi juz z pół roku na allegro,,,
pamietaj dobre 330i idzie w przeciagu kilku dni

perix - 09-08-14, 13:44
Temat postu: ...
heheheh też jestem podobnego zdania ale zapytam kolegę o vin:D
marcingaw - 10-08-14, 12:02

grucha napisał/a:
perix napisał/a:
a co powiecie koledzy o tym ogłoszeniu??? http://allegro.pl/e46-330...4475364542.html ??

trochę nie w tym temacie ;)
a tak BTW, jak dla mnie zlatuje trupem i agro...
skołuj VIN jestem pewien że wyjdą niezłe kwiatki :D


Kierownica od SMG ??
A gdzie skrzynia SMG ??

Ktoś tam grubo modził :D

ryszard86 - 10-08-14, 23:27

Nie no, ta to zalatuje agro tuningiem na kilometr, szczerze wątpię, żeby to było coś wartego zakupu. Na ładne 330-tki jest niezły popyt...
damiantouring - 11-08-14, 13:15

Co do ubezpieczenie to tj koledzy pisza musisz isc indywidualnie , jeden zaplaci 400zl drugi 800zl zalezy od ubezpieczalni , Twoich znizek itp , na necie mozesz sobie prawie w kazdej ubezpieczalni wyliczyc skladke. Co do silnika M54b30 slyszalem ze lubia sobie duzo oliwy spalic , nawet producengt przewiduje jakies spalanie oleju na 10 000km , duzo ludzi pisze ze lepiej kupic m52b28 zalozyc kolektor od 2.5 i silnik ma taka same wlasciwosci jak 3.0.
Mateusz118 - 11-08-14, 17:21

Jak E46 to M52TUB28 i kolektor z M54B30. Efekt mniej więcej taki sam jak w M52B28 z kolektorem z M50B25.
perix - 11-08-14, 18:39

no właśnie ostatnio zaczął się u mnie dylemat bo ciężko znaleść 330i taka jaką bym chciał i większy wybór mam między 325 i 328 i tak myślę że może faktycznie zejde z pojemności lub cierpliwie dalej będę szukał :/ :mur:
ZMIJA PŁOCK - 11-08-14, 20:19

Miałem po kebabiem52b28 e46 coupe z m54b30. Tak mnie urzekło jakością i wykonaniem, że po 3 miesiącach sprzedałem. Człowiek dąży do młodszego auta ale w tym przypadku to 100 razy lepiej jeździło się kebabem z b28 niż tym plastikiem :wstyd: Może to młodsze bmw i szybsze ale kebab jest 100 razy lepiej wykonany. Na plus przemawia tylko to że lepiej przyspiesza do setki i konstrukcja bardziej bezpieczna . Może i kabab jest stary ale jary. A e46 to pierwsze bmw z elity rozpadających się współczesnych aut :cwaniak2:
spinaczo - 13-08-14, 14:37

ZMIJA PŁOCK, defetysto :lol:
kazikm3 - 13-08-14, 22:54

Żmija Płock co za trupa miałeś :lol:
ja miałem e46 6 lat i sprzedałem z przebiegiem 187tys. MIL (x1,6), nowy właściciel jeździ i się cieszy ;)

Miro600V - 13-08-14, 23:56

Bez obraz, ale nie miałem przez ostatnie lata tyle czasu co kiedyś siedzieć na forach i jestem w szoku jak opinie się zmieniają.

Sporo lat do tyłu, inne forum BMW, pytałem się o e36 i takie coś przeczytałem:
- pierwsze BMW, które zaprojektował księgowy, a nie inżynier
- zrobiony tak, żeby co jakiś czas coś się zepsuło
- do jakości e30 nawet nie startuje
- m52 awaryjny, brać niezniszczalne m50, a najlepsze było m20
- m40 syf, m43 taki sobie, najlepsze było m10
itd. itp.

Czekam na tematy za 5 lat - e46 wzór jakości, e90 ulepiony ze śliny i papieru

Krz - 14-08-14, 11:48

Kontynuując offtop, akurat z dwoma z tych podpunktów nie wypada się nie zgodzić ;)
- do jakości e30 nawet nie startuje
- m40 syf, m43 taki sobie, najlepsze było m10
Co do m20 można się zgodzić połowicznie, bo koszta eksploatacji faktycznie są niższe i silnik jest kuloodporny jak m50nv pod warunkiem że ma olej i chłodzenie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group