|
Forum BMW3ER
|
|
Rozmowy Motoryzacyjne - Obniżanie auta - kilka pytań
Patryk12 - 24-07-14, 22:05 Temat postu: Obniżanie auta - kilka pytań Cześć.
Jako świeżak mam kilka pytań, który cały czas mnie nurtują, a nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Mam powiedzmy tą swoją E30 na ori zawieszeniu. Z tyłu 9j ledwo mieszczą się w nadkola i jakbym to chciał dać jeszcze w dół to cały czas by tarło? (tak po mojemu).
Przeglądam projekty i sporo osób ma właśnie szerokie koła + glebę i wszystko działa jak należy. Konieczne jest wtedy rolowanie nadkoli albo robienie negatywu?
Mam nadzieję, że ktoś mi to wszystko fajnie wyjaśni
Patryk7250 - 24-07-14, 22:08
gdy samochód siada trochę na glebe to koła automatycznie robią sie w lekkim negatywie, ale tu zaznaczam lekkim, a jeśli wtedy będzie tarło zarzuca sie cambery i ustawia większy negatyw no i jak cambery nie pomagają zostaje rolowanie nadkoli myślę, że dobrze wytłumaczyłem
Patryk12 - 24-07-14, 22:09
Ale cambery = szybsze zużycie opon tak?
Patryk7250 - 24-07-14, 22:11
nie wiem czy szybsze, wiadomo że będzie negatyw robił swoje i z jednej strony będzie jadł opone
Roman93 - 24-07-14, 22:11
Dochodzi też kwestia odpowiedniego doboru opon, no i twardości/sztywności zawieszenia.
gozdyr166 - 24-07-14, 22:41
w e30 do belki można jeszcze dołożyć tzw. fasolki, regulacje na mimośrodzie jak w seryjnych e36
VADER - 25-07-14, 20:40
Kolego w swojej e 46 zrobiłem na tyle negatyw,żeby upchać 10"i po 1500 km zjadło brzeg opony,na na mokrym po deszczu czy w czasie deszczu jazda 50km/h bo tyłem rzuca jak chu...,więc nie polecam,zaś wróciłem do normalnego ustawienia kół,zostaje mi rolowanie i wyciąganie nadkoli,maszynka już jest tyle,że czasu brak.
|
|