Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - E46... jaki silnik wybrac

marcine36cabrio - 09-08-14, 11:36
Temat postu: E46... jaki silnik wybrac
Chce kupic e46 i czytam na temat silnikow i juz sam niewiem.. interesuje mnie spalanie jak najmniejsze i co teraz diesel czy Pb z lpg... :wsciekly:
spinaczo - 10-08-14, 00:30

PB z LPG eksploatacja tańsza.
Gulik - 10-08-14, 10:02

Z własnego doświadczenia polecam Ci 318i 143 km. W nadwoziu touring jedzie się normalnie nawet z 4 osobami + trumną na dachu nie miałem problemów z mocą. Do tego ostatnia trasa do Chorwacji to spalanie rzędu 9l gazu na 100km. W mieście spalanie gazu to około 10-11. Chyba, że nie lubisz płynnej jazdy i "toczenia się" to wiadomo spalanie wzrośnie. Wiadomo nie jest to R6, ale to ty użytkujesz samochód, a nie ludzie z forum :) . Miałem okazje jeździć 330d w touringu po chipie. Wrażenia mega spalanie też niskie, jednakże ceny 330tek są kosmiczne. Przy R4 masz 2 cylindry mniej, 2 cewki 2 świece itd. Eksploatacja troszkę tańsza. Części również odrobinę tańsze (mniejsze tarcze, klocki).
marcine36cabrio - 12-08-14, 11:36

myslałem nad ON (318d) ale nie jeżdze tras wiec raczej mi to niepotrzebne a nie powiem pali najmniej. mam 2.0 w mojim CAB i pali prawie 12 i mam dosc juz tego powoli...
Gulik - 12-08-14, 12:37

LPG :D Lej Panie Gaz
Miro600V - 12-08-14, 14:45

6 cylindrów w benzynie :cwaniak: Jak ma być tanie tankowanie to + LPG
Szczurek - 13-08-14, 19:35

Dwa łosiem panie :yeah:
kubus86 - 13-01-15, 01:02

3.0 benzynka najlepszy silnik dotego LPG i nie wychodzi drogo
killsprin - 13-01-15, 19:34

Ja latam m54b30 na gazie i nie narzekam przy normalnej jezdzie spalanie wychodzi mnie 14-15 czyli wiadomo bez szalenst ale czasem dam po garach ,jak butujesz caly czas na miekko 20+ ,ale byl tez miesac taki ze z kasa krucho stalem i potrafilem zejsc do 10l po miescie ale to juz naprawde jak rynta jezdzilem .Duzo tez zalezy jaki gazior wpakujesz ja nie liczylem na zadne znajomosci auto oddalem do warsztatu gdzie sie znajo wybulilem cos kolo 5,5 kola ale sie oplacalo latam i nic sie nie dzieje zadnych dziwnych regulacji itp lejesz i jedziesz.
Sebastian12345 - 14-01-15, 17:44

Elo. Tez mam M54B30 sedan +lpg KME GOLD , instalacja kosztowała mnie 3600zl . Eksploatacja jest normalna. Za 50zl robie 150 klocków przy sredniej jezdzie- wiadomo jak bedziesz palowal to i spali 20l . Szukaj w przedziale silnikowym 2.3 , 2.5 , 2.8 , 3.0 ;) jak dla mnie tylko R6 ;)
dzordz - 14-01-15, 17:57

Wiem po sobie
Powiem tylko tyle
Życie jest za krótkie by jezdzić dieslem

Qczy - 14-01-15, 19:29

318d-mułowate nie jest:
Spalanie w mieście 6-6,5l max przy 18" /// trasa to dosłownie 5-5,5 (mój osobisty rekord wg kompa 4,6l :lol: )

Choć sam teraz brałbym R6 czy PB czy ON :piwo:

kubus86 - 14-01-15, 20:23

3.0 ON albo PB ale fajniej chodzi chyba ON
seebba - 14-01-15, 21:27

m54b30
Sebastian12345 - 14-01-15, 21:48

Bierz jakaś benzynę minimum b20 ;)
grucha - 15-01-15, 12:50

dzordz napisał/a:
Powiem tylko tyle
Życie jest za krótkie by jezdzić dieslem

:czyta:

Qczy - 15-01-15, 19:57

grucha, dzięki za podsumowanie :piwo:
grucha - 15-01-15, 19:58

Qczy napisał/a:
grucha, dzięki za podsumowanie :piwo:

to tak samo jak pisać że gaz to do zapalniczek itp.

Qczy - 15-01-15, 20:00

grucha napisał/a:
Qczy napisał/a:
grucha, dzięki za podsumowanie :piwo:

to tak samo jak pisać że gaz to do zapalniczek itp.

Poczekaj, za moment znajdzie się ktoś z komentarzem : no bo przecież tak jest ...

grucha - 15-01-15, 20:03

Qczy napisał/a:
Poczekaj, za moment znajdzie się ktoś z komentarzem : no bo przecież tak jest ...

to będzie nagroda :dance1:

Sebastian12345 - 15-01-15, 20:42

Pany- dobry diesel nie jest zły ;) po prostu jeden woli PB drugi D . O gustach sie nie dyskutuje; )
kazikm3 - 15-01-15, 21:03

każdy jeździ tym na co go stać ;)
ile km będzie robił rocznie itd. D jest pozornie oszczędny serwisowanie jest droższe i więcej gratów do zepsucia (turbina egry klapki itp. )

Sebastian12345 - 16-01-15, 07:13

kazikm3, - dobrze mowi :piwo:
Jerry_Cornelius - 16-01-15, 18:03

Do e46 bym rozglądał się za motorem 2.8 lub 2.3 i do tego LPG.
Silniki 3.0 benz czy diesel to trochę loteria i "lubią" brać niektóre jednostki olejek ;)
Osobiście diesla bym nie wziął bo mieszkam w najzimniejszej części Polski :lol: a problemów z odpalaniem klekota jakoś mi się nie chce :lol:

Ale proste rozumowanie jakie przebiegi rocznie robimy to taki silnik:
5-8tys to benz,
10-25tys LPG,
25-50tys diesel.

Sebastian12345 - 16-01-15, 19:00

3.0 benzyna raczej kazda bierze oliwe ;) ale ze wezmie jakies czesci litra na ileś km to nie tragedia ;)
grucha - 17-01-15, 10:31

Jerry_Cornelius napisał/a:
Do e46 bym rozglądał się za motorem 2.3

Ziomek, nie ma takiego motoru w BMW :czyta:
;)

ksx9 - 17-01-15, 14:58

Jerry_Cornelius napisał/a:
Osobiście diesla bym nie wziął bo mieszkam w najzimniejszej części Polski :lol: a problemów z odpalaniem klekota jakoś mi się nie chce :lol:


Zawsze można szukać auta z webastem :) jeździłem wieloma e39 z różnymi silnikami to jak nie chcesz m54b30, niżej szedłbym w m54b25 albo m52b25 170koni, dosyć oszczędne silniczki

2.0d odpycha się gorzej niż mój is i opinie o nim są różne
natomiast nie miałem okazji przejechać się 3.0d, mimo że nie jeździłem to sam skusiłbym się na ten silnik :hyhy:

Sebastian12345 - 17-01-15, 15:14

Też słyszałem że 3.0d dosyć fajnie sie odpycha ;) jeszcze go zmapowac i lata ;)
powerdevils - 04-04-15, 20:59

Na twoim miejscu wybrałbym 3.0 i zastanawiałbym się czy benzyna+LPG czy Diesel to jedyne rozsądne silniki według mnie.
Milosz - 04-04-15, 21:52

ja mam te "2.3" m52tub25 w e46 qp i po gdańsku przy normalnej jezdzie łupie ok 12 litrów. Dla porównania w e36 miałem m43 i po mieście 10 łykało. Ogólnie jak masz dosyć takiego spalania to olej bmw. Niestety te auta tak mają piją w cholere nie jadą (stosunek spalania do (nie)mocy którą oferują) , ale za to są pancerne ;) Może jakbym miał jakiegoś 3.0d i wrzucił pare+++++ to bym zmienił zdanie , ale póki co do swojego qp wrzuciłem 18" i niech chociaż jakoś wygląda skoro jechać nie chce :D
sobol_d - 05-04-15, 00:21

GAZ = PROBLEM prędzej czy później tak będzie :cwaniak2:
Diesel jak dbasz tak masz :lol: trwalszy, tańszy w utrzymaniu, ale przy poważnych awariach trzeba wybulić...tak czy siak nie jezdzisz na gaz do kuchenek, nie musisz lać 2 rodzaju paliw, nie musisz zmieniac 2x filtrów i regulować co jakiś czas... gaz tylko do kuchenek :no: i to też nie bardzo :yeah:
Gdyby auta miały jedzić na gaz to chociaż kilka by tak produkowali w fabryce :6:
No i przede-wszystkim nie kupuj nic o mniejszej pojemności niż twój czajnik w kuchni

KolaK - 05-04-15, 00:23

Autorze, marcine36cabrio nie doprecyzowałeś, co oprócz najmniejszego spalania Cię interesuje. Wiadomo, że logika w tym przypadku nakazywala by kupno samochodu z jak najmniejszym silnikiem, pytanie czy chcesz dostać coś w zamian :)

Koniec końców wszystkie te tematy kończą się w ten sam sposób -kupuj 3.0 Diesla lub 330 Benzyne ;)

Doprecyzuj pytanie i dostaniesz (być może) idealną odpowiedź :)

Od siebie polecam od serca mocną benzyne a od portfela wsadzenie gazu :)

chudy - 05-04-15, 11:38

sobol_d, takie pierd*lenie ze az sie slabo robi.
danieldeni20 - 05-04-15, 12:24

Nie polecam
z Diesla:
2.0 D M47 (przedlift)
a z Benzyny :
każdego M54 (polift, żrą olej strasznie)

Jakbyś kupował przedlifta w PB to sprawdź przede wszystkim tylny wózek czy nie popętany .. wielu tak jeździ i nawet o tym nie wie a trzeba to naprawić :14:

RazoR91 - 05-04-15, 12:28

Diesel tanszy w utrzymaniu :lol:
oj sobol, jak Ci sie w super dizelku coś wysra za gruby $$, to pomyśl wtedy że ktoś sobie zmieni filterek za pare dyszek i bedzie smigał dalej :)

Daniel dobrze pisze :)
Zresztą ten poliftowy 2.0d tez nie jest super, trzeba po prostu dobrze trafić :)
I nie kupować w Polsce od mirka handlowca :hm:

spinaczo - 05-04-15, 12:39

sobol_d, po prostu nie zatrybił, że gospodarka jest podażowa a nie popytowa. Rostowski ze Szczurkiem też mają ten problem, więc nie jest osamotniony. A podaż jest PB/ON.

Niemiecki producent samochodów optymalizuje produkcje w taki sposób, żeby auto posiadało jak najmniej elementów i pracowało jak najstabilniej w okresie gwarancyjnym. Benzyna jest zatem idealnym paliwem. Do modelu nie jest wpisana zmienna "wysoka akcyza na PB i ON", bo koncern sprzedaje auta na całym świecie a nie tylko w Polsce. Firmy jednak lokalnie dostrzegają ten problem, stąd instalacje LPG zakładane w salonach przed sprzedażą nowych aut.

Jakkolwiek byś nie liczył, auto w PL jeżdżące na LPG w ciągu swojego żywota, zaoszczędzi tyle, że wystarczy na naprawy, zmiany filtrów osiemnaście razy w roku, kwiaty dla kochanki, kałasznikowa, wiadro naboi i przelew na kampanię Korwina-Mikke.

W E46 wybrałbym M54b25 albo M54b30. Do tego LPG Tech a Hankami i tyle. Trzylitrowy diesel to też rozsądny silnik ale osobiście nie lubię charakterystyki pracy diesla, więc takowego brałbym ze skrzynią automatyczną.

Szczurek - 05-04-15, 14:13

Wybierz taki silnik na który będzie Cię stać jeśli chodzi o kwestię utrzymania serwisowania i tankowania :cwaniak:
salas89 - 05-04-15, 19:47

wszystko kwestia $$ moim zdaniem jak chcesz ekonomie to Pb+ lpg jak lubisz gdy wbija w fotel bez wiekszej ingerecji w silnik to diesel :P ja mam m47n po programie na 201 km 430nm zrobiłem na nim 80 000 km , licznik pokazuje 306 000 km i auto pomimo mojej ciezkiej nogi i czestego przypalania opon na zakretach niezawodne , do tego za 40 zł robie 100 km ( bardzo ciezka noga) . Ale jesli miałbym kupowac On to tylko 3.0 ++ to juz w tedy lata :P
karol.h - 06-04-15, 01:00

mam 320d m47n 150 @ 195km/430nm, teraz kupil bym 3.0d 184 albo ten 204.
Z benzyny szukal bym tylko 2.8 albo 3.0.

Jack7 - 29-04-15, 12:06
Temat postu: Gaz
sobol_d napisał/a:
GAZ = PROBLEM prędzej czy później tak będzie :cwaniak2:
Diesel jak dbasz tak masz :lol: trwalszy, tańszy w utrzymaniu, ale przy poważnych awariach trzeba wybulić...tak czy siak nie jezdzisz na gaz do kuchenek, nie musisz lać 2 rodzaju paliw, nie musisz zmieniac 2x filtrów i regulować co jakiś czas... gaz tylko do kuchenek :no: i to też nie bardzo :yeah:
Gdyby auta miały jedzić na gaz to chociaż kilka by tak produkowali w fabryce :6:
No i przede-wszystkim nie kupuj nic o mniejszej pojemności niż twój czajnik w kuchni


Naturalnie, gaz tylko do kuchenek! :brawo:

Black Dynamite - 11-06-15, 13:46

marcine36cabrio napisał/a:
interesuje mnie spalanie jak najmniejsze i co teraz diesel czy Pb z lpg... :wsciekly:


Ja polecił bym 2 silniki m52tub25 ( 323 ) - m54b30 ( 330ci ) palą najmniej i przy tym świetnie jadą

Biały_1717 - 11-06-15, 22:10

W e36 2,8 przy mocnej jeździe pali mi 16 litrów gazu, w bmw tylko r6 bo litr czy dwa różnicy w spalaniu a jaka różnica mocy
Anglik - 11-06-15, 22:48

Ale macie nasrane w tych łbach
whitedevil - 11-06-15, 22:51

jak chcesz małe spalanie kupuj diesla
Szefzzz - 08-07-15, 08:01

Dokładnie ja jestem tego samego zdania diesle wcale nie jest drogo w eksploatacji ,rok czasu jeździłem 320d po lifcie ,skrzynia 6 i bez normalnych spraw typu oleje,filtry ,tarcze ,klocki to nic sie nie działo pod warunkiem ze kupisz auto z normalnym przebiegiem ja swojego kupiłem z ori przebiegiem 197tys i w ciagu roku zrobiłem 38tys trasy Niemcy-Polska ale olej co 10tys wymieniałem itp ,spalanie bardzo dobre i dosyć dynamiczny do normalnego poruszania sie dla mnie był akceptowalny kompromis miedzy osiągami a spalaniem .
david5 - 08-07-15, 15:49

czy ktoś kiedyś skończy brednie że 6garów pali tyle co 4gary lub 1 litr wiecej? Ludzie jak możecie tak pisać?
Enzo - 16-07-15, 20:20

Ja tam do zadnego napedu nie jestem sceptycznie nastawiony.
Wczesniej jezdzilem 528i lpg i nienarzekalem.
Teraz jezdze dobrze pomodzonym 330d i jestem bardzo zadowolony.

dzordz napisał/a:
Życie jest za krótkie by jezdzić dieslem


Raz widzialem taki napis na obudowie filtra powietrza w VW Golfie II w silniku 1.3 na zlocie VAGa i tylko smiac mi sie chcialo.
takie 2.8 moj diesel zostawia jak chce, a wlasciciel tylko wacha spalany, taki przyklad jezeli chodzi o 540i w manualu :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=VU6D85mnJKs

Anglik - 16-07-15, 22:03

david5 napisał/a:
czy ktoś kiedyś skończy brednie że 6garów pali tyle co 4gary lub 1 litr wiecej? Ludzie jak możecie tak pisać?


a jak jest ?

prz3m - 20-07-15, 09:21

jest tak, że to nie jest możliwe by r6 paliła tylko co r4, przecież tam są 2 dodatkowe komory spalania więc choćby w związku z tym spalanie musi być wyższe.
klaku007 - 24-07-15, 10:15

prz3m napisał/a:
jest tak, że to nie jest możliwe by r6 paliła tylko co r4, przecież tam są 2 dodatkowe komory spalania więc choćby w związku z tym spalanie musi być wyższe.


Normalnie nie musisz tak cisnąc pedału gazu żeby auto jechało bo Nm zrobią swoje ;) .
Tak na szybko ja swoim 2.8 z kolektorem dolotowym od 3.0 + LPG teraz zrobiłem trasę do Chorwacji spalanie wyszło mi 12l LPG auto zapakowane + 4 osoby. Jak ostatnio jechałem do niemieć po autostradzie z prędkością 130-140 spalanie wyszło mi 10l LPG.
A Ile pal twoje 4cyl oraz jaką masz przyjemność z jazdy czymś co odpycha się jak... :D

Jak dla mnie tylko dwa silniki 2.8 lub 3.0 i do gazu to :D mam instalacje 2 lata przejechane ok 40tys. Na razie żadnych problemów i ani razu nie bylem na regulacji a filierki to sobie sam mogę wymienić za śmieszne pieniądze w okolicy 20 zł

dzordz - 24-07-15, 20:42

Jestem tego samego zdania ,sam jestem po swapie z diesla na 2,8 ,i jak na razie mnie nie zawiódł ,osiągi super :yeah:
a spalanie ,hm tego sie nie liczy ,i to beż gazu ,bo akurat ja jest przeciwnikiem gazu w samochodzie ,

roberto18 - 23-08-15, 09:37

Też nie wiedziałem, jaki silnik kupić. Moje kryteria były kombi+ benzyna bez gazu. Chciałem 3.0 ale były bardzo drogie + dostać w kombi graniczyło z cudem. Kupiłem 2.8 i jestem mega zadowolony. 193 koni przy spalaniu 7.2 na trasie Śląsk-morze polskie w 2 osoby+ cały bagażnik. Z powrotem jechałem tą samą drogą z takim samym obciążeniem z prędkością 160 i Spalanie wyszło 8.1. Po mieście 9-10 ale dodam, ze ja jeżdżę wolno i kręcę silnik do 3 tys. Czasami go przegonię, ale to rzadko. Jestem mega zadowolony z osiągów i spalania tego silnika. Gazu nie wkładam, gdyż robię tylko 7-8 tys km rocznie i nie opłaca mi się. Do jazdy na codzien mam inne auto a bmw weekend + gdzieś w trasę.

Spalanie było mierzone dystrybutorem,a nie Bc, chociaż w moim przypadku przeklamanie jest tylko 0,5l na minus. Mam nadzieje ze pomogłem w decyzji :)

jaco0620 - 24-08-15, 20:58

2.8 w gazie. Trasa 9 litrów codzienna jazda 11-12 litrów oczywiście gazu. Przejechane 70 tysięcy żadnych problemów. Wymieniony 2 razy filterek gazu a obecnie będę wymieniał świece. Nie muszę pisać o kosztach przejazdu 100km. Musielibyśmy szukać ropniaka który pali 4,5l. Nie ma takich
Szczurek - 25-08-15, 14:27

Wymieniłeś 2 razy filtr gazu na 70 tyś km ? MASACRA :lol:


Filtry wymienia się co 10 max 15 tyś km a świece do drugi serwis filtrów :]

jaco0620 - 25-08-15, 15:37

Wymieniam wkłady ponieważ mam zamontowany filtr który się rozbiera.pierwsza wymiana odbyła się po 15 tyś. Wkład był czysciutki wiecnastepna wymianę przedluzylem o 10tyś. Natomiast świec nie ruszam bo silnik pali od tykniecia i pracuje równo więc po co grzebać. Dodam iż należę do osób które dbają o samochód i na częściach nie oszczedzam
RazoR91 - 25-08-15, 22:41

Wiesz wyjaśniłes trochę, w tamtym poscie tak wynikało :hm:
Mimo tego ze był czysty to sprawdziłbym go po tych 15 tys, zresztą tyle on kosztuje że żal nie wymienić ;)

Jack7 - 16-09-15, 21:48

sobol_d napisał/a:
GAZ = PROBLEM prędzej czy później tak będzie :cwaniak2:
Diesel jak dbasz tak masz :lol: trwalszy, tańszy w utrzymaniu, ale przy poważnych awariach trzeba wybulić...tak czy siak nie jezdzisz na gaz do kuchenek, nie musisz lać 2 rodzaju paliw, nie musisz zmieniac 2x filtrów i regulować co jakiś czas... gaz tylko do kuchenek :no: i to też nie bardzo :yeah:
Gdyby auta miały jedzić na gaz to chociaż kilka by tak produkowali w fabryce :6:
No i przede-wszystkim nie kupuj nic o mniejszej pojemności niż twój czajnik w kuchni



:brawo: :9:

KolaK - 16-09-15, 21:53

Jack7, serio? Wniósł twój post coś wartościowego do tematu? Pomogłeś jakoś autorowi?
Jack7 - 16-09-15, 21:55

dzordz napisał/a:
Jestem tego samego zdania ,sam jestem po swapie z diesla na 2,8 ,i jak na razie mnie nie zawiódł ,osiągi super :yeah:
a spalanie ,hm tego sie nie liczy ,i to beż gazu ,bo akurat ja jest przeciwnikiem gazu w samochodzie ,


Ja też jestem przeciwnikiem gazu w samochodzie BMW! :ok:

Szczurek - 17-09-15, 13:41

Jack7 napisał/a:
dzordz napisał/a:
Jestem tego samego zdania ,sam jestem po swapie z diesla na 2,8 ,i jak na razie mnie nie zawiódł ,osiągi super :yeah:
a spalanie ,hm tego sie nie liczy ,i to beż gazu ,bo akurat ja jest przeciwnikiem gazu w samochodzie ,


Ja też jestem przeciwnikiem gazu w samochodzie BMW! :ok:



Bo nigdy nie mieliście odpowiedniej instalacji LPG która jest prawidłowo wysterowana :P

Raw - 19-09-15, 11:24

Ja tam każdemu mogę polecić LPG.
Jak siedzi dobra instalacja, wszystko jest zadbane to nic się nie będzie dziać.

Mam kolegę strasznie przeciwnego, siedzi u niego przedpotopowa dziadowska instalacja, i mówi że LPG to śmieć, że silniki 2.0 to smieć. Wszystko to smieć, autem robi moze 5k km rocznie.

Miałem 2.0+LPG i jestem całkiem innego zdania a co do spalania, brat 330i+LPG ma bardzo podobne ;)
A przyjemność z jazdy dużo większą :cwaniak2:

Tommy315 - 22-11-15, 10:50

Ja osobiście polecam 3.0 albo 2.8 i lpg. Najlepiej kupić autko bez lpg i zamontować samemu albo w dobrym warsztacie i banan z twarzy nie schodzi :) 3 litry jeździ naprawdę zacnie a dźwięk wydechu ( lekko przerobionego ) bije na głowę diesla. Ale wiadomo każdy lubi co innego :)
damiano15 - 22-11-15, 13:11

Popieram kolegę Raw miałem 2.0 w sekwencji BRC byłem szczęśliwy jak nikt... Znajomy miał 1.8 w zwykłym gazie i od tamtej pory jest ostrym przeciwnikiem gazu :D
Patryk123123 - 22-11-15, 18:11

Miałem w 1.8 sekwencje staga, złego słowa nie mogę powiedzieć. Wszystko było na miejscu nic się nie psuło
Bazuka - 28-12-15, 15:25

Chlopaki to powiedzcie szczerze, ile pala wam 330ci na gazie?
Bmw89 - 28-12-15, 18:36

3.O dizlok :yeah: njalepszy a ropa tania :)
Bazuka - 28-12-15, 19:04

530d pali mi ok 7l w trasie, miasto ok 9, natomiast mam 330ci to pali sporo wiecej pb:P
MaciejuZuch - 06-02-16, 15:15

Jaki silnik? Jakikolwiek byle 6 cylindrów :yeah:
tomnowy1 - 21-12-16, 20:10

moje m54b30 za okolo 100pln mam pelny zb lpg 47litrow robie po miescie oklo320km
K3m0T1989 - 24-12-16, 13:01

silnik bezproblemowy to silnik przedliftowy, rodzina m52 czy 2.0 czy 2.5 czy 2.8 nie ma wrodzonych wad. Nie pali oleju co najważniejsze :) palą wszystkie tyle samo r6. Czy to polift czy przedlift czy 2.0 czy 3.0 spalą od 10 do 16l tak samo gazu jak i benzyny. Koszta utrzymania takie same, polifty wiadomo młodsze, może ładniejsze, natomiast silniki m54 mają w 90% przypadków problem z piciem oleju ale tak to również fajne silniki. Albo akceptujemy i dolewamy olej albo próbujemy walczyć i ograniczyć te dolewki przez wymiane uszczelniaczy, odmy itp.
Jerry_Cornelius - 24-12-16, 19:44

K3m0T1989 napisał/a:
silnik bezproblemowy to silnik przedliftowy, rodzina m52 czy 2.0 czy 2.5 czy 2.8 nie ma wrodzonych wad. Nie pali oleju co najważniejsze :) palą wszystkie tyle samo r6. Czy to polift czy przedlift czy 2.0 czy 3.0 spalą od 10 do 16l tak samo gazu jak i benzyny. Koszta utrzymania takie same, polifty wiadomo młodsze, może ładniejsze, natomiast silniki m54 mają w 90% przypadków problem z piciem oleju ale tak to również fajne silniki. Albo akceptujemy i dolewamy olej albo próbujemy walczyć i ograniczyć te dolewki przez wymiane uszczelniaczy, odmy itp.


m54 ma słabsze pasowanie pierścieni na cylindrach. tutaj pomoże honowanie i ciaśniejsze spasowanie pierścieni. Uszczelniacze i odma to jest mały ułamek picia olejku bodaj 1/10 ;)
Bezproblemowe silniki to z gamy m50, m52 i m52btu (podwójny vanos)

Mi e36 coupe 2,8 + lpg kapor 205/45/17 pali średnio 8,5L lpg, przy mocniejszym ciskaniu gazu skoczy do 9, prędkości niemieckie witam się z 10l ;)
E46 touring 3,0 + LPG kaport 205/50/17 średnio od 9.5 do 10.5L

K3m0T1989 - 25-12-16, 08:33

twoje spalanie jest niemozliwe :D predkosci niemieckie i 10l lpg ? nie uwierze bo mam e36 2.8 z dobrze działajacym porzadnym lpg i miedzy 11-13 lpg jest cały czas.
Jak piszesz predkosci niemieckie czyli czesto około 200 zrobiłem taką trasę 1200km po autostradach i wychodzi ponad 13 lpg.

benzyny też tyle pali ? :) czy gaz ustawiony na ubogo i potem głowice robisz :P

Aż tak optymistycznych wyników na pewno nie ma :) jeszcze piszesz że srednio. Chyba że gaz masz ustawiony na 50 stopni i z tymi 9l lpg pali ci jeszcze 2l benzyny to ok.

takie wyniki to 1.8 może robi. Jak się poczyta raporty spalania to jednak twoje jest zaniżone o dobre 2l.

podane przez ciebie wyniki są mozliwe ale jest to jazda trasą 100 kmh na ostatnim biegu bez dotykania gazu.

Szczurek - 25-12-16, 11:25

M52TUB20 w mieście przy normalnej jeździe spała mi 14 litrów LPG trasa 10.5 litra autko zdrowe :) klapki 225/45/17 :)
K3m0T1989 - 25-12-16, 17:27

kolega wyzej napisał że 2.8 pali mu 8l lpg, a przy dociskaniu 9l lpg. :O jeszcze średnio :D

8/9 lpg to pali silnik 1.2 w miejskim aucie.

wiec jeśli ktoś czyta i na podstawie takiego wpisu wybierze wiekszy silnik to się srogo zdziwi :D

majkiZjamajki - 25-12-16, 17:51

Miałem m52b28 z lpg w e39na 17". Na gazie spalanie w mieście ok14l/100km, trasa 10l/100km. Więc w 3er powinno być podobnie lub minimalnie mniej.
Dużo zależy też od stylu jazdy, jak ktoś koniecznie musi być pierwszy od świateł do świateł lub wyprzedzić wszystkich na trasie to wiadomo będzie więcej :lol:

Szczurek - 25-12-16, 18:27

2.8 czy 2.5 pali tak samo max do litra więcej jak Mój silniki... znam temat :)
Jerry_Cornelius - 27-12-16, 18:37

K3m0T1989 napisał/a:
twoje spalanie jest niemozliwe :D predkosci niemieckie i 10l lpg ? nie uwierze bo mam e36 2.8 z dobrze działajacym porzadnym lpg i miedzy 11-13 lpg jest cały czas.
Jak piszesz predkosci niemieckie czyli czesto około 200 zrobiłem taką trasę 1200km po autostradach i wychodzi ponad 13 lpg.

benzyny też tyle pali ? :) czy gaz ustawiony na ubogo i potem głowice robisz :P

Aż tak optymistycznych wyników na pewno nie ma :) jeszcze piszesz że srednio. Chyba że gaz masz ustawiony na 50 stopni i z tymi 9l lpg pali ci jeszcze 2l benzyny to ok.

takie wyniki to 1.8 może robi. Jak się poczyta raporty spalania to jednak twoje jest zaniżone o dobre 2l.

podane przez ciebie wyniki są mozliwe ale jest to jazda trasą 100 kmh na ostatnim biegu bez dotykania gazu.


Taki mam już styl jazdy mieszany z przewaga ekodrivingu. Większy kapec to więcej wciąga gazu, miałem przez krótki czas 225/45/17, przyczepne w cholere że częściej 10.5 nawet do 13l lpg. Mechanik żadnej ubogaconej mieszanki nie ustawił, ma jeździć bezproblemowo, a nie zarznąć auto.
Pooglądaj sobie moje statystyki pod postem. Możesz mi nie wierzyć, twoje prawo, ja tam na siłę nie będę przekonywał, swoje wiem i czarów nie ma ;)

Sporo ludzi jedzie na pałę, nie poznaje pojazdu, którym jeździ, jego możliwości tylko utarte przez szkołę jazdy zasady i zero rozwijania się w tym kierunku. Co ciekawe sporo jest takich ludzi bodaj 80% takich kierowców na drogach ;) Najbardziej mnie śmiesza zachowania jak "widzenie" terenu 5m przed maska a reszta już nie obchodzi przykład: jadę dwupasmowa drogą, widzę z daleka że jest czerwone światło, zależności od prędkości robię redukcje lub pozwalam by autko toczyło się do tych świateł, co inni robią? Gaaz do dechy i pierdut hebel bo czerwone :kij: , albo sygnalizowanie zamiaru skręcenia na skrzyżowaniu (pomijam sytuację ustąpienia pierwszeństwa bo to zrozumiała sytuacja) zamiast obserwować dostosować prędkość pojazdu to najczęściej rura czyt. dozwolona największa prędkość (najczęściej 50km/H ) i zaczynać procedurę używania hamulców oraz jednocześnie wykonywać manewr skrętu jakby nie można było spokojnie zwolnic i skręcić.

Z tematem eko to ja przeorałem na swoim przykładzie. I żadna durna propaganda nie wmówi mi że silnik 1.2 z turbodoładowaniem ok 100KM do średniego auta o masie ok 1300-1400kG jest jak najbardziej odpowiedni do ekonomicznej jazdy :czyta:
Odpowiednia moc i moment obrotowy do masy auta da jak najbardziej zadowalające rezultaty.
Przed 2.8 miałem najsłabszy silnik jak był do e36 m43b16 ok 102KM bite 9.5L LPG palił niezależnie czy 225/45/16 czy 185/65/16, a przy obciążeniu palił aż 13-14L. Koszta utrzymania prawie podobne to po co się męczyć z taką kosiarka? ;)

Pozdrawiam

KlimeQ - 28-12-16, 12:22

To i ja dorzucę swoje 5 ZŁ.
Od roku czasu jeżdżę m54b30, jeśli chodzi o spalanie to weryfikowałem to jakieś 2 razy, więcej mi się nie chce. W mieście za 100zł robię jakieś 200km z hakiem więc wychodzi ok 12/100 natomiast trasa weryfikowana raz i przy prędkościach bardzo różnych bo od 140 do 200 spalanie wyszło 10/100.
PS. Przez 8 tyś nie dolałem ani kropli oleju ;)

Szczurek - 28-12-16, 13:14

wszystko przed Tobą :)
Miro600V - 28-12-16, 13:53

Moim M43B16 potrafiłem zejść na ekodrivie do 6.5 kręcąc się po okolicy i też mi nikt nie wierzył. :lol:

M52 wcale nie jest takie bez wad. Takich silników już nie ma ;) M54 to w sumie to samo, tylko ma więcej mocy i momentu, ale szansa jest, że będzie brał więcej oleju. Nie ma co demonizować, tylko szukać co jest w lepszym stanie.

K3m0T1989 - 28-12-16, 15:40

m52 nie ma wad takich jak m54. Nie ma disy, nie łyka oleju. Tak samo jak przy m54 kończą się czujniki wału czy wałka, tak samo może vanos odmówić współpracy.

może inaczej, m54 ma wszystkie wady m52 i dokłada kilka swoich własnych :)

Jerry_Cornelius - 28-12-16, 19:07

KlimeQ napisał/a:
To i ja dorzucę swoje 5 ZŁ.
Od roku czasu jeżdżę m54b30, jeśli chodzi o spalanie to weryfikowałem to jakieś 2 razy, więcej mi się nie chce. W mieście za 100zł robię jakieś 200km z hakiem więc wychodzi ok 12/100 natomiast trasa weryfikowana raz i przy prędkościach bardzo różnych bo od 140 do 200 spalanie wyszło 10/100.
PS. Przez 8 tyś nie dolałem ani kropli oleju ;)


Pozazdrościć silnika :) też bym tak chciał by mój Turas nie złopał oleju :(

Kosek92 - 28-12-16, 20:39

Cóż ja mam N42B18A może to demon nie jest, ale tak wiem zaraz zostanę to wręcz "zbity" osiągi ma dość przyzwoite do normalnego poruszania się, jeździłem mocniejszymi wersjami czy to 2.5 czy 2.8 fakt że banan na twarzy większy, spalanie cóz...około 10-11 litrów, eksploatacja ? może ciut tańsza...dwa gary mniej...dwie cewki mniej... ale to mityczne N42 więc może być różnie u mnie wymiany wymagały tylko uszczelniacze i auto dzielnie łyka kilometry no i takie auto było bardziej w moim budżecie niż takie zdrowe 325 czy 330i lub 330d.
KlimeQ - 28-12-16, 22:38

Szczurek napisał/a:
wszystko przed Tobą :)


Dzięki, zapamiętam to sobie :P

Miro600V - 29-12-16, 08:31

K3m0T1989 napisał/a:
m52 nie ma wad takich jak m54. Nie ma disy

W m52tu jest disa. W m54 masz większą szansę na nadmierną konsumpcję oleju, ale masz większą moc. Tyle. ;)

K3m0T1989 - 29-12-16, 15:32

Miro600V, m54b30 nie trzyma fabrycznej mocy :P rzadko które ma wiecej jak 215 koni.

ogólnie silniki super tylko trzeba pamietać ze 90% chla olej, nie ma 230 koni. Mniej problemów stwarza m52, nawet m52b28tu ma dise, inna przepustnice, wiecej sond ale dalej nie pije oleju :D

tomnowy1 - 14-01-17, 18:41

Mialem m52b25 teraz mam m54b30 i powiem ze jedzie fajniej ale chla olej a m52 ani grama!!
ale zdrowe m52 to tez kozak i frajda z jazdy moim turasem b25 po trasie 245km/h ech tesknie za nia!!

Szczurek - 15-01-17, 15:31

tomnowy1 napisał/a:
teraz mam m54b30 i powiem ze jedzie fajniej ale chla olej


Jest to do ogarnięcia a na pewno do zniwelowania poboru :)

tomnowy1 - 15-01-17, 16:40

Szczurek napisał/a:
tomnowy1 napisał/a:
teraz mam m54b30 i powiem ze jedzie fajniej ale chla olej


Jest to do ogarnięcia a na pewno do zniwelowania poboru :)

a np?

Szczurek - 15-01-17, 17:13

Poczytaj na forum bmw-sport jak zmniejszyć pobór oleju w M54 ;)

Dość szeroko opisany temat :)

beatles - 17-01-17, 20:58

Szczurek napisał/a:
Poczytaj na forum bmw-sport jak zmniejszyć pobór oleju w M54 ;)

Dość szeroko opisany temat :)

nie jeździć ;)

Szczurek - 18-01-17, 05:39

beatles napisał/a:
Szczurek napisał/a:
Poczytaj na forum bmw-sport jak zmniejszyć pobór oleju w M54 ;)

Dość szeroko opisany temat :)

nie jeździć ;)



bez przesadyzmu :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group