Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - E90 320si - swap na inny silnik

dadae30 - 19-08-14, 06:32
Temat postu: E90 320si - swap na inny silnik
Witam

Wczoraj po wpływem chwili kupiłem sobie ten problem. 70 tyś przebiegu , serwisowany w ASO wszystko pachniało ideałem nic tylko brać...
Dopiero po przyjeździe do domu ...dowiedziałem się co sobie kupiłem. ;/ ale frajde z jazdy miałem na maxa. Było zbyt idealnie by było prawdziwe. :)

Czy ktoś może mnie oświecić jeśli padnie mi silnik to na jaki bezboleśnie dokonać swap ?
Tak aby najmniej zmieniać?

The Polak - 19-08-14, 07:54

Sprzedaj i kup z takim silnikiem jaki chcesz, bo wątpię żeby jakikolwiek swap się opłacał. :)
KonradGT - 19-08-14, 08:07

Ale tak naprawdę co sobie kupiłeś? Narazie nic Ci sie nie zepsuło przecież?
MIKUr1 - 19-08-14, 09:19

Na zachodzie w te bloki wsadzają stalowe tuleje, w Polsce nie wiem jak by do tego na szlifierni podeszli.
dadae30 - 19-08-14, 14:12
Temat postu: E90 320si - swap na inny silnik
Witam

Wczoraj wieczorem nabyłem tą jednostkę. Trochę zbyt pochopnie podjąłem decyzję.
Na razie nic się nie dzieje :) bo jak że by się miało dziać.
Auto ma serwisowo 66 tys przebiegu. ( nie ufam jakoś w to ) ale wygląda na takie.
Wszystkie rachunki , potwierdzenie zamówienia auta w pl ASO, rachunek , jakieś tam książki .. ideał.
Trochę mnie zmroziło w nocy jak zobaczyłem tą listę problemów.
Przedzwoniłem do ASO, Pan mnie uświadomił iż spokojnie mam zadbać o olej, stan łańcucha, luzy zaworowe bo takowe muszę kasować i potem cieszyć się autem.
Bo problem jest znikomy ..... hehehe ;)
Że pękające tuleje , to sporadyczne przypadki i raczej zdarzają się w zaniedbanych katowanych egzemplarzach .. a że było tego 2600 sztuk to jest uwypuklony problem.

kazikm3 - 19-08-14, 14:47

nie ogarniam twojej kuwety :O
grucha - 19-08-14, 14:54

dadae30, kolego chciałeś się pochwalić autem, jest od tego inny dział
bo ja też
kazikm3 napisał/a:
nie ogarniam twojej kuwety

Majki89899 - 20-08-14, 15:03

Kolega chyba chce sie dowiedziec z góry co ma kupic jak ten sie wysra :) Może nie będzie tak zle, masz 70 kola przebiegu i juz o swapie myslisz.
kazikm3 - 20-08-14, 15:55

jak będzie dbał o serwis i nie będzie katował na zimnym to nie powinno się nic dziać ;)
Miro600V - 21-08-14, 11:30

Nie wiem, czy bezboleśnie, ale jak chcesz zostać przy 4 garach, to M10.

A jak chcesz iść w 6 to M20, bądź na bogato M30.

V8 to tylko M60 na manualu.

Tak poważnie - wydaje mi się, że w e90 lepiej nie bawić się w swapy tylko sprzedać i kupić z tym co się chce. Im nowsze auto tym więcej manelu do przerzucania przy swapach, a co za tym - większy koszt i więcej roboty.

butelky - 21-08-14, 13:50

Ładuj m20 :12:
The Polak - 21-08-14, 19:49

Miro600V napisał/a:
Im nowsze auto tym więcej manelu do przerzucania przy swapach, a co za tym - większy koszt i więcej roboty.


i więcej elementów do popsucia. :lol:

kaczoro - 21-08-14, 21:13

Dziwny temat...auto jeździ i ma się dobrze, do tego jest w wersji limitowanej i z (podobno) niskim deklarowanym przebiegiem... Ja bym się tylko cieszył, że mam takiego rarytasa :ok:
dadae30 - 26-08-14, 21:30
Temat postu: E90 320si - swap na inny silnik
Witam

Przepraszam was wszystkich za zamieszanie. Niestety po przyjechaniu do domu o 1 w nocy ... zasiadłem do lektury co w zasadzie kupiłem.

Przeraziłem się dosyć trochę ( nie spałem aż do god 9,00 aż otworzą ASO BMW). Teraz pisząc na "zimno" się uspokoiłem i mogę wam odpisać na spokojnie.

Fura śmiga, działa , po rozmowie a ASO poinstruowano mnie iż w tym silniku należy sprawdzać stan łańcucha rozrządu oraz luzy zaworowe co 2 serwis olejowy. Po tych zabiegach powinno być wszystko ok.

Dla tych co oczytali się o problemach tego silnika. Da się to naprawić, taniej niż w ASO (11 tyś i dalej mamy problem tulei).
W UK jest firma specjalizująca się w naprawach tego silnika,a dokładnie pękających tulei.
Koszt 772 funty plus podatki i paczka. Naprawili już 45 sztuk. Po modernizacji silnika wszystko wraca do normy i można to nazwać dobrym silnikiem od BMW.
Czekam jeszcze na odpowiedź 2 firm z polski specjalizujących się w przygotowaniu aut do sportu. Ich wyceny wyglądają obiecująco oraz kosztowo porównywalne do wymiany 2 masa..

Moje pytanie odnośnie SWAPU wyszło trochę nad wyrost . Jednak chciał bym posiadać taką wiedzę dotycząca możliwości mniej bolesnej przekładki silnika.

Podejrzewam że problem silnika może mnie nie dotyczyć za mojej kadencji z tym egzemplarzem , jednak jeśli by mnie dotyczył to chciał bym wyszukać najbardziej słusznej decyzji.

W pl jedna sztuka sprzedana została z runku wtórnego z przebiegiem ponad 140 tys km i ponoć dalej było wszystko ok . A 2 śmiga i ma około 100tyś

Fotki auta wrzucę pod koniec tego tygodnia.

Drapek_skate - 26-08-14, 22:57

kolego dadae30 - tym wątkiem "rozwaliłeś system" :lol:
Po co się tak przejmujesz na wyrost?! ochłoń - skoro auto jeździ to pilnuj tego co Ci poradzili w ASO i tyle. Po co masz żyć w stresie?! A jeśli mimo to fakt posiadania takiego auta nie daje Ci spać po nocach to je sprzedaj i kup inne - takie które ma dobre opinie ;)

T(o)m(a)S - 26-08-14, 22:59

Matka wie że ćpiesz? :mur:
dadae30 - 27-08-14, 07:45
Temat postu: E90 320si - swap na inny silnik
Tak mam wie.....i jara ze mną :)

Spokojnie , tak to jest jak wydaje się ostatki na auto dla rodziny.

Przyzwyczajcie się że jestem wywrotowy :)

The Polak - 27-08-14, 08:20

Jeśli auto dla rodziny to swapy tym bardziej sobie odpuść.
Załóż galerie i pochwal się tym cackiem. :D

elmalik - 16-09-14, 07:57

Witam jestem własnie posiadaczem SI , chciałem mieć coś indywidualnego,z fabryki wyszło tylko 2600 szt, auto bardzo fajnie wyposażone no i biała perła takie jak sobie wymarzyłem.
Kupiłem je z magicznym przebiegiem 68 000 (większość sprzedawanych ma przebieg blisko 70 tys o czyms to świadczy) auto pachnie jeszcze fabryką.Co do silnika : raczej mocno awaryjna jednostka dlatego też postanowiłem ja zmienić na ( i tu spodziewam się trzęsienia ziemi :) ) M54b30,sprawdzony , mocny motor z umiarkowanym apetytem na paliwo nie chciałem sie pchać w Valvetronic,wspomne tylko że auto ma mi służyc na co dzień.
Także jeśli jeśli zdania nie zmienisz sprzedaj SI chetnych nie brakuje do mnie co chwile ktoś dzwonił za ta kase kup sobie m54b30 troche dołóż i będziesz Pan zadowolony.
Auto jest jeszcze na etapie prac , w profesjonalnych rękach do tego doleci ładny układ wydechowy z kwasu i kilka innych smaczków. Jeśli będziesz miał jakieś pytania pytaj.
Podsumowując temat dodam tylko że jestem drifterem i wiem co robie swapów widziałem tysiące w tym kilka miałem u siebie,tak więc Panowie swapy się czasem robi :)

KonradGT - 16-09-14, 08:32

Ale już masz te M54B30 w E90? Sam ogarniałeś elektrykę itd?
elmalik - 16-09-14, 09:12

M54b30 już w komorze powoli chłopaki spinaja wszystko do kupy,problemem jedynie jest ze stacyjka ale temat juz ogarnięty także będzie jak w serii, zegary,klima itd. wszystko bedzie działać,myśle że koło połowy przyszłego miesiąca wyjedzie z warsztatu.
michal.michalak - 15-10-14, 20:39

Witam

Jestem posiadaczem 320si od jakiegoś roku. U mnie właśnie stało się to czego kolega się obawiał. Auto zaczęło nierówno pracować i pojawił się lekki klekot silnika. Wizyta w warsztacie... i pęknięte 2 tuleje cylindra. Dodatkowo prawdopodobnie pęknięty blok silnika między 2 a 3 cylindrem. Silnik do wymiany. W związku z tym pojawia się kilka pytań. Czy ktoś jest w stanie pomóc i podpowiedzieć na jaki silnik wymienić? Czy swap na 2.5 wiąże się od razu z wymianą skrzyni, całej elektryki, chłodnic itp.? Może ktoś jest w stanie podać namiary na chłopaków co się tym zajmują w Łodzi? Auto jest mi dość pilnie potrzebne i nie bardzo chcę się pakować w poważne cenowo i czasowo swapy. Jesteście w stanie coś doradzić?

elmalik - 20-10-14, 14:12

Alternatywą będzie silnik N46b20 mechanicznie w miare ok co nie zmienia faktu że to jest dalej silnik z serii N Valvetronic czyli lipa. Oprucz tego bez większego dłubania nic.
michal.michalak - 22-10-14, 21:32

Sprawdziłem jeszcze jeden element czyli skrzynię biegów. Okazuje się, że jest to skrzynia o oznaczeniu GS6-17BG - TCBH czyli występująca w modelach E90 320si oraz E85 Z4 2.0i Roadster. Czy w związku z tym jest szansa zamontować ją z N46b20?
elmalik - 27-11-14, 11:37

http://www.fotosik.pl/pok...98085b9d12.html

Swap w moim aucie m54b30

whitedevil - 27-11-14, 11:39

elmalik napisał/a:
Obrazek


popraw foto

grucha - 27-11-14, 11:59

whitedevil napisał/a:
elmalik napisał/a:
Obrazek


popraw foto


próbował trzy razy ale dalej coś mu nie idzie ;)

KonradGT - 27-11-14, 13:17

podeślij mi na konrado1337(at)gmail.com, to wstawię. Szczerze mówiąc to zajebisty swap do E90.
elmalik - 27-11-14, 14:01

Tak w biegu sporadycznie korzystam z forum i kiepski ze mnie forumowicz heh.
KonradGT - 27-11-14, 14:13

Jakieś szczegóły? Z czego łapy i poduszki silnika? Jaka skrzynia? Wał podszedł seria? Jak wygląda połączenie z wiązką nadwoziową E90?


dadae30 - 27-11-14, 14:36
Temat postu: E90 320si Pszczyna
Jako posiadać takiej samej furki fajnie by było gdybyś opisał wszystko ze szczegółami dla potomnych, dal namiar na gościa co to Ci zrobił i napisał plusy i minusy po przeszczepie :)
KonradGT - 27-11-14, 14:39

+1

Koniecznie daj wszystkie szczegóły co i jak, bardzo interesujący mnie temat.

elmalik - 27-11-14, 15:03

Więc tak jesli chodzi o sam swap,silnik M54b30 wraz ze skrzynią,łapy custom pomalowane proszkowo,wał przerobiony,elektryka dwa kable dodatkowo reszta wpieta,zbiorniki,chłodnica i cała reszta w oryginale.Dolot Simota.
Na tą chwile silnik jest juz odpalony , chłopaki kończą spawać układ wydechowy i na dniach spodziewam się jazdy próbnej.Po pierwszych testach będe mógł cos wiecej powiedzieć,wskazniki,klima,systemy i cała reszta wszystko ma działać.
Jak do tej pory jest to jedyny taki projekt chyba na świecie :)




KonradGT - 27-11-14, 15:11

Jakie dwa kable? Od czego? Rozumiem, że wtyczka nadwoziowa E90 pasuje do wtyczki kompa MS43? Jeśli E90 jest elektronicznie podobne E46 to w sumie byłoby w miarę prosto z tego co mi się wydaje ;)







Co jest z lewym fartuchem?

dadae30 - 27-11-14, 16:01

Powiem szczerze, że sam był bym zainteresowany taka modyfikacja... na jakąś konkretną benzynę albo na 3,0 trociniaka :D .. ale sądzę że tylko PB mi zostaje :)
Czekam na konkretna listę i koszty..i ważne gdzie to robiono :D

elmalik - 27-11-14, 20:03

Auto robię u znajomego chłopaki się nim opiekuja więc na wszystkie pytania nie jestem w stanie odpowiedzieć robota na pewno pro dla zainteresowanych info na prv.

KonradGT: SI to sportowa odchudzona wersja wszystkie tak maja fabrycznie.

KonradGT - 28-11-14, 11:09

Dobrze wiedzieć :ok:
starscream - 28-11-14, 19:15

ciekawy temat bo to fajne polaczenie m54 i e9x

jeszcze jak zegary immo i wszytsko bedzi ejak seria to juz calkiem fajnie...

trakcja nie powinna sprawic problemow

kolektory podchodza????

poprobuj z 2.8 lepsze sa heheh

wywal te ori dlawiki z 330 z katami

przed koncowa pucha ja bym tam widzail x pipe , zaufaj mi . bedzie lepiej

elmalik - 29-11-14, 11:17

Imo ogarniete auto odpala z guzika , silnik jest ułożony w komorze jak w ori tej pojemności,kolektory m54, 2,8 lepsze hmmm dla mnie raczej nie :) Musk katuje już chyba
piaty zeson na torze my mieliśmy ten motor w e36 3 sezony na torze i kompletnie nic sie nie działo.

http://www.youtube.com/watch?v=FolzzuHiUL8

miyaigarashi - 02-03-15, 21:47

Odświeżam temat:) na innym rozum jeden z użytkowników napisał, że tulejowanie bloku silnika załatwia "bolączki" 320SI. Czy ktoś z forumowiczów potrafi się do tego stwierdzenia odnieść?
dadae30 - 02-03-15, 22:58
Temat postu: E90 320si
Tu masz pierwszą firmę najbardziej znaną
http://www.hthoward.co.uk...-block-repairs/

i 2 gdzie ktoś już tu z forum skorzystał z ich usług

http://krasnobrodzka-racing.com/pl/kontakt

miyaigarashi - 03-03-15, 09:39

Czy to załatwia "przypadłośći" dręczące SI czy muszę wykonać jeszcze jakieś modyfikację silnika? Czy to właściwie jest realne, tz czy da się zrobić go na taką laleczkę aby nie musieć się nim martwić i spać spokojnie?
dadae30 - 03-03-15, 11:07
Temat postu: E90 320si
Jak rozmawiałem z HT to naprawili tych silników około 50 stuk . Po naprawie auta te śmigają i więcej z nimi nic tak poważnego się nie dzieje.

OD BMW POLSKA dostałem następująca informację co 2 serwis olejowy sprawdzić luzy zaworowe oraz napinacz łańcucha rozrządu(napinacz koszt 139 zł w ASO ), wymieniać olej na ten co leje się do Subaru ( cena nie powoduje zawrotu głowy ) oraz wymieniać łańcuch wraz z napinaczem co 50 tyś .

I ważna sprawa przed jazdą rozgrzać silnik . Czyli poczekać aż ssanie się wyłączy oraz po jeździe poczekać jak w dieslu aż temperatura się unormuje.

Mam SI i się to tego stosuje.

Dodatkowo gość w Katowicach na Rozdzieńskiego 190b Pan Manuel stosuje przy wymianie łańcucha taki "Cwancyk" że łańcucha już nie trzeba wymieniać. Nie wiem na razie nie widziałem tego na oczy jak to wygląda.
Ma pod swoimi skrzydłami już 3 SI i maja wedle jego pamięci grubo ponad 140 tyś każdy .

Jeśli byś nie chciał naprawiać silnika idealnie pasuje silnik 150 konny z Z3/Z4.

Dla mnie SI jest boski, jak się rozgrzeje wydech to robi rozpie..dol na wsi :D
No i zawsze jedna sprawa w grupie BMW masz "rarytas"

miyaigarashi - 03-03-15, 11:59

W HT jaką cenę Ci podali? i o jakim dokłądnie silniku z z3 mówisz? M52TU? Nic oprócz silnika nie trzeba wymienia przy tyl 150km z z3? Ani skrzy ani kompa? Aż dziwne...:)
dadae30 - 03-03-15, 12:08
Temat postu: E90 320si
http://czesci.bmwsklep.pl...&sachnr=7559139


Tu masz oznaczenie. Co do reszty to nie jestem doświadczony w tym temacie i musiał by się ktoś wypowiedzieć kto jest wstanie to ocenić/przeprowadzić.

Na pierwszy rzut oka to kolektor wydechowy na 100% do zmiany . Komputer do przeprogramowania zapewne jeśli się da.

HT - około 900 funtów s przesyłką
4tyś netto w Krasnobrodzka (da się negocjować )
Da się znaleźć taniej np 1,5 tyś ale jakoś nie zastanowił bym się czy warto.

Reasumując niby bolączka na maxa ale :
- masz 5 serie 3 litrowego diesla zapomnisz o klapkach to masz też remont silnika
- 7 seria problem z chłodzeniem ( ta rurka po środku silnika też koszty)
- mamy Santa Fe Hyundai i 2 razy robiliśmy sprzęgło, pierwsze padło po 120 tys km a 2 po 140 tyś ... i cena operacji doszła do 10 tyś zł
- Pastuch ... przebieg 180 tyś od znajomego turbina sprzęgło pompa wtryskiwaczy...i sporo nie Twoje
- Audi A6 ... pompa wtryskiwaczy i wtryskiwacze 18 tyś zł :D lol

Wszędzie są koszty...tylko raz wcześniej raz później :)

miyaigarashi - 03-03-15, 14:22

Już sam nie wiem co robić.... Na razie jeździ, rozrząd ustawiony(tylko wyregulowany, nie wymieniałem napinacza bo nie wiedziałem że są wadliwe, nie wiem czy był ruszany), jadę na dniach na regulację luzów zaworów. I nie wiem..... czy jeździć i czekać aż stanie, czy zrobić swap zanim padnie i sprzedać silnik, czy zrobić mu od razu modyfikacje o których piszesz.....
Im więcej czytam tym jestem głupszy w tym momencie:P

dadae30 - 03-03-15, 14:30
Temat postu: E90 320si Pszczyna
Miałem to samo co Ty..panika..strach itp itd..
A dziś robię tak...śmigam ...śmigam...śmigam... co będzie to będzie :)

Napinacz sobie sprawdź, mi się udało kupić SI który był zakupiony w polskim salonie więc mam wszystko.

Nie martw się ... w każdym aucie się to może zdarzyć .. KIA miała przepalone tłoki po 20 tyś km :D więc ..np..

Oszalejesz jak będziesz o tym myśleć ;)

Jedni twierdzą że warto wymienić silnik puki śmiga a inni piszą że jak padnie to naprawić ...a mechanicy jeździć jak coś będzie to wtedy będziesz się zastanawiał.

Pamiętaj jak będziesz słyszał dziwny stukot z pod maski i silnik będzie nierówno działał to "QRWA nie pałuj go !! tylko odr azu wyłącz żeby szkód nie narobić"

Ps ja mam jeszcze zaktualizowany soft silnika :)

miyaigarashi - 03-03-15, 14:38

Miałem to już.... falowały obroty i i nie wiedziałem co to jest iii..... przejechałem 70km z tym do mechanika i w lublinie na turystycznej 9 sobie z nim poradzili, a miał bardzo dziwne objawy, oprócz takiego delikatnego falowania i bujania na boki na jałowym, czasem potrafił falować do 5tys i do zera i tak póki go nie zgasiłem.... teraz jak o tym myślę to aż mnie wzdryga i obecnie zgasiłbym go na środku ulicy trójkąt z tyłu i po lawetę dzwonił:P Mnie chyba najbardziej przekonuje opcja swapa.... Wystawię go na otomoto, a silnik na allegro. Co pierwsze się sprzeda:P jak pójdzie silnik to wykręcam i wstawię 3.0, jak się sprzeda cały to kupie fabryczne 3.0:) zobaczymy:) na razie jest ok jak jeszcze raz podkreślam ale stresuję się tym samochode codziennie.... bo w zasadzie w każdej chwili może się okazać, że jestem 12k zł w plecy....
miyaigarashi - 03-03-15, 14:42

dadae30, A ile właściwie masz nalotu w swoim SI?
dadae30 - 03-03-15, 14:55
Temat postu: E90 320si Pszczyna
71 tyś km ;) kupiłem go jak miał 64 tyś albo coś koło tego.

Pracuje w domu więc mało jeżdżę . Ale wycieczkę do Drezna zaliczyłem i wróciłem ;)

Po Bielsku Białej śmiga SI z przebiegiem ponad 140 tyś ( info od serwisanta ASO )
Elberyska chyba ma już coś ponad 100 tyś km
Na allegro była LPG ponad 80 tyś km
Na allegro 180 tyś km mam namiar na gościa i nic się nie dzieje.

Ale widzę że masz już kłopoty .. a co teraz Ci nie działa skoro laweta?

miyaigarashi - 03-03-15, 15:02

Źle mnie zrozumiałęś, GDYBY to się stało przy moim obecnym stanie wiedzy, to tak bym postąpił. Obecnie nie mam problemów z silnikiem.... nalot 87tys km

I gdy ustawiali mi rozrząd i wanosy, mechanik mi powiedział, że silnik był wyjmowany i rozbierany na części pierwsze, nie wiem co dokąłdnie się z nim działo w przeszłości ale na chwilę obecją jest ok, choć po przejściach

nanga - 15-01-16, 01:01

A ja kupiłem z przebiegiem 140000km z Niemiec i później dopiero przeczytałem o tych bolączkach. Nie wiem jak robiłem poszukiwania informacji przed zakupem? Chyba byłem najarany bo nie znalazłem takich informacji, bo jak bym znalazł to zrezygnował bym z tej limitowanej "perełki". Teraz się zastanawiam kiedy mi coś zacznie się rypać. :P Pewnie będę jeździł do jakiegoś problemu i spróbuję naprawić autko. Zastanawiam się jeszcze tylko, czy nie zadziałać wcześniej i nie zrobić silnika- może to da spokój duszy i problemom? Jeśli ktoś ma swoje przemyślenia proszę napisać :) . Pozdrawiam serdecznie.
lukasz_320si - 09-12-16, 00:25

Osobiscie mam 320 si, nalatane 137tys. I wszystko oki. :-) Generalnie najwiekszy problem z tym silnikem to brak dostepnych w polsce blokad rozrzadu :-) (ale jest na to sposob), rozrzad powinno sie zmieniac co 50 tys. Jednakze ze wzgledu wlasnie na wspomniany wczesniej problem po prosty ludzie go nie zmieniaja i zaczynaja sie problemy, silnik nie rowno pracuje, nie traci moc itd. Bo lancuch sie wyciaga i w koncu strzelaja tuleje albo rozrzad :-) Jesli dba sie o:
-zmiane oleju co 12tys
-regulacje luzow zaworowych co 40tys
-rozrzad co 50
I oczywiscie nie paluje go na zimnym, a po upalaniu studzi
Auto sie odplaca i daje ogromna radosc z jazdy :-)
Nawet jak komus juz strzela te tuleje to teraz juz nie jest to problemem, np. Krosnobrocka wstawia za okolo 600zl /szt zeliwne, takze remont takiego silnika jest dosc znosny kosztowo...

Szeldon - 09-12-16, 09:29

lukasz_320si napisał/a:
-regulacje luzow zaworowych co 40tys
-rozrzad co 50
I oczywiscie nie paluje go na zimnym, a po upalaniu studzi


:oczy:

Swapował bym na m50 :D

lukasz_320si - 12-12-16, 17:12

A ja nie ;) wiadomo ze trzeba o niego wiecej dbac bo to silnik ktory powstal na potrzebe wyscigow, ale swiadomosc ze masz wyjatkowe auto ktore na prawde daje zajebista frajde z jazdy wynagradza wszystko ;) pewnie by nie mial tak zlej opini jakby nie bylo tego problemu ze zmiana rozrzadu, sam od wszystkich slyszalem ze sie nie da ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group