Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - Jak zlokalizować luz w napędzie?

rafkins22 - 17-10-14, 12:19
Temat postu: Jak zlokalizować luz w napędzie?
Mam BMW E46 323ci. Kiedy poruszam wałem jest dosyć duży luz osiowy.

1. Czy powinno się to sprawdzać na biegu czy na luzie?

2. W jaki sposób odróżnić luzy na wale przy łączeniu ze skrzynia a łączeniu z dyfrem?

3. Jak sprawdzić luz na półosiach?

powro01 - 17-10-14, 12:57

ad 1. na biegu :)
dawidm00 - 17-10-14, 21:59

Witam
Jeśli chodzi o luz na półosiach to jestem na bieżąco, sprawdzić bardzo prosto wchodzimy pod auto ruszamy wałem (delikatnie ruchy), patrzymy jak porusza się półoś, prawidłowo powinno być tak że przegub porusza się równo z półosią, u mnie był luz i widoczne było ze po ruchu wałem najpierw ruch wykonuje przegub a później idzie całość razem z półosią. Mam również 323 w e46 w sedanie, dodam że jeśli chodzi o naprawę nie jest to tanie w naprawie.

rafkins22 - 18-10-14, 18:20

Na 1 biegu, ale tylne koła muszą być w powietrzu?
mati.91 - 18-10-14, 22:52

Z kołami w górze raczej nie zlokalizujesz nic, bo koła nie mają oporu. Najlepiej to we 2 osoby, jedna pod auto, do kanału a druga niech próbuje ruszać samochodem.
rafkins22 - 19-10-14, 11:59

Diagnoza stuku jak najbatdziej, ale czy sprawdzanie luzu krecac walem ma odbywac sie na podnosniku czy kanale?
mati.91 - 19-10-14, 20:37

Można w sumie podnieść, ale już nie odpalać auta, tylko na luzie pokręcić wałem. Spokojnie ręką dasz radę obrócić jak koła będą w górze.
rafkins22 - 19-10-14, 21:08

Gdy auto ma tylne koła na ziemi to na biegu wał prawie nie drgnie, natomiast na luzie zaczyna obracać się o większy kąt.

Ciekaw jestem jakby było na podnośniku

dawidm00 jeśli chodzi o sprawdzenie luzu na półosiach. To podnośnik, czy kanał?

mati.91 - 20-10-14, 08:27

rafkins22, sprawdź w kanale, przy stojącym aucie nie podniesionym, dzięki temu kołem na pewno nie obrócisz, a zobaczysz czy obraca się półoś. Możesz też bezpośrednio za półosie złapać i próbować obrócić, ja tak zlokalizowałem stuk u siebie.
dawidm00 - 20-10-14, 10:08

tak jak kolega wyżej napisał sprawdzamy kiedy auto stoi na kanele reszta tak jak pisałem wcześniej.
pozdrawiam :)

rafkins22 - 20-10-14, 17:30

Zauważyłem, że półosie ruszają się w płaszczyźnie prostopadłej, a metalowy koniec półosi uderza w obudowę dyfra.


rafkins22 - 23-10-14, 15:07

Nikt nie wie czy tak powinno być?
mati.91 - 24-10-14, 11:33

Jak poruszasz półosią na boki to flansza, czyli ten metalowy koniec półosi się rusza (wysuwa i wsuwa do dyfra)? Nie powinna się ruszać, w dyfrze jest taki pierścień zabezpieczający, który trzyma flanszę półosi.
rafkins22 - 12-11-14, 18:33

Mam na wierzchu półoś. Poruszając przegubem wewnętrznym jest sztywny. Nie ma luzu obrotowego. Przegub zewnętrzny też nie hałasuje, nie stuka, brak luzu obrotowego. Mogę natomiast poruszać nim osiowo. Ponadto jest bardziej luźny w porównaniu do przegubu wewnętrznego. Czy tak powinno być?
mati.91 - 12-11-14, 18:47

Luz osiowy jest normalny, w końcu jeśli zawieszenie pracuje, to półoś się "skraca" lub "wydłuża". Co do drugiej kwestii to niestety nie pomogę, nie mam z tym doświadczenia.
rafkins22 - 12-11-14, 20:10

Ktos inny wie czy luz na przegubie zewnetrznym jest wiekszy niz wewnetrznym. Chodzi o sztywnosc

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group