|
Forum BMW3ER
|
|
Modyfikacje, Tuning & Styling - Swap BMW e36 z 1.8 IS na m60b44 albo m62b44
BMWkonki - 24-11-14, 13:15 Temat postu: Swap BMW e36 z 1.8 IS na m60b44 albo m62b44 witam mam pytanie jakie graty bedą mi potrzebne do takiego swapu.
I może ktoś z forum ma na sprzedaż potrzebne mi części.
Wiem ze silnik, tarcze, zaciski...
Roman93 - 24-11-14, 13:19
Łooo to sobie wyzwanie rzuciłeś
W e36 ciężko jest upchać V-ke, bez rzeźbienia sie nie obejdzie, poszukaj na forum galerii, jest jakaś e3 6 z V8
Co do części, to i zawieszenie dojdzie, skrzynia, i masa innych rzeczy.
Tomix - 24-11-14, 13:46
było juz kilka takich tematów i tarcze i zaciski to akurat najmniejszy problem i nie jest wymagane do swapa.
radze odrazu szukać miski.
KonradGT - 24-11-14, 13:54
Miska do wyspawania w zasadzie od zera lub sanki do przerobienia (ale to drut IMO).
Serwo z pompa hamulcowa trzeba przeniesc za lewa lampe.
Skrzynia musi byc od V8, albo jakas inna ale wtedy adapter dochodzi i inne problemy ze sprzeglem.
Elektronika to nie problem.
Generalnie da radę zrobić, ale trzeba mieć trochę weny do spawania/przerobienia miski, pompy olejowej, wyspawania nowych łap silnika, skrzyni itd
Do E30 lepiej się wrzuca M60/M62, w E36 jest trochę roboty, ale da radę na upartego. Z tym, że wszystko jest na żyletki i cięzko się to potem serwisuje...
A co do tematu jeszcze, nie ma silnika M60B44
G1 ROCK - 24-11-14, 14:35
BMWkonki,
Kolego, mamy tu auto z Gdyni z V8. Użytkownik blear
Lepiej jego zapytaj.
TomekZG1 - 24-11-14, 16:35
Miska na gotowo:
http://allegro.pl/miska-a...4792625399.html
BMWkonki - 24-11-14, 16:57
Jeżeli chodzi o miskę to słyszałem że najlepiej wrzucić od x5.
Wyzwanie sobie rzuciłem, bo lubię kulturę pracy V8, i jednak w e36 robi wow.
Widziałem dużo filmików z e36 z upchanymi V-kami, i da radę to zrobić. Nie dysponuje teraz dużą gotówką więc chce zbierać w miarę możliwości wszystkie części do lata żeby potem kupić i wstawić wszystko razem.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz jeszcze czy lakierować przed czy po swapie. Teraz mam szwarz II a w planach mam estorilblau, albo avusblau albo szary myszkowaty.
BMWkonki - 24-11-14, 17:20
jednak cały czas się zastanawiam czy nie wrzucić po prostu 2.8 i zakuć wszystkiego i wrzucić turbo. Wieczorem postaram się założyć temat z moją qpetą .
edytuj posty
Roman93 - 24-11-14, 21:05
To już lepiej m50b25 do turbo, bo blok wytrzymalszy
marian00 - 24-11-14, 21:05
Zasadniczo swap v8 do e36 jest dośc trudny i patrząc na to z ekonomicznego punktu widzenia nie opłacalny. Po 1. cena silnika+ skrzynia~5k.zł 2. Jeżeli ma byc ładnie trzeba zmienic lub przerobic miskę i pompę oleju (x5 niemalże odpada, kosztuje 1,5k zł a i tak trzeba przerabiac+ pompa oleju używka 300zł nowa ok. 1,5k zł) lub kupic od Cybula i byc lżejszym o 2,5k zł. Już mamy ~7,5k zł., do tego przeróbka wału, zmiana dyfra i półosi( małą głowę szybko zmieli), większa chłodnica, przewody, przewodziki, pierdoły, nowe uszczelki silnika, masa czasu spędzona w garażu. 10k zł nie wyjęte. Jest jeszcze jedna droga, którą poszedłem czyli garb na masce, odchodzi 2,5k zł na miskę i pewnie wiele innych z pozoru tanich rzeczy ale jakby nie patrzec mam 340i do zabawy i smaży jak złoto.
BMWkonki - 26-11-14, 07:56
tego garba w sumie jestem w stanie sobie wybaczyć jak by było v8 pod machą ;D
Ja chce zbudować swój samochód od podstaw, i na prawdę ekonomia mnie nie interesuje.
Projekt na pewno będzie bardzo rozłożony w czasie dlatego że największy przypływ gotówki mam w wakacje. Na co dzień się uczę i wcale nie jest to proste, ale daje radę.
Ogarnę zdjęcia i myśle że po weekendzie będę mógł wam pokazać co mam Zamieszczę temat i będę go prowadził mam nadzieje z powodzeniem ;P
Pozdrawiam
The Polak - 26-11-14, 09:10
Jeśli to nie jest samochód do upalania to garb jest nie wybaczalny.
Na pierwszy rzut oka będzie widać, że poleciałeś po taniości zamiast zrobić raz, a porządnie.
whitedevil - 26-11-14, 09:11
jakiego garba ludzie o czym wy piszecie nie ma koniecznosci wycinania maski przy wstawianiu v8 do e36 wiem bo robilismy juz taki projekt dokaldnie 4 lata temu w comoakcie
marian00 - 26-11-14, 11:14
whitedevil napisał/a: | jakiego garba ludzie o czym wy piszecie nie ma koniecznosci wycinania maski przy wstawianiu v8 do e36 wiem bo robilismy juz taki projekt dokaldnie 4 lata temu w comoakcie |
Pewnie, że nie ma konieczności, ale jeżeli ktoś nie chce mocno ingerowac w budę, silnik czy układ kierowniczy jest to jakieś rozwiązanie. Natomiast jeżeli to ma byc samochód do jazdy to garb jednak jest zdyskwalifikowany.
|
|