Forum BMW3ER

Elektryka, Car Audio, Alarmy, CB Radio - zegary wymiana 240km/h na 260km/h

jacol e36 - 05-01-15, 22:47
Temat postu: zegary wymiana 240km/h na 260km/h
Witam,koledzy padły mi zegary(generalnie mają głupawki tzn raz działają ,raz nie a zapala się czerwona od przegrzania silnika i 2razy mocniej świeci obc itd)
Mam w pobliżu do kupienia też od320, ale wyskalowane do 260km/godz.
Pytanie podejdzie ten licznik do poliftowej e36 320 240km/godz?

kucin - 06-01-15, 12:42

1.Sprawdź może w twoich zegarach masz "zimne luty" i dlatego wariują raz działając a raz nie,
2. Sprawdź kto jest producentem twojego zegara oraz tamtego (VDO, MOTOMETER itp..)
3. Po podmianie zegarka na inny będziesz miał "pomarańczową" kropeczkę koło przebiegu.
4. Zegary muszą być również od R6
5. Skalowanie 240 / 260 to polift/przedlift


Pozdro :piwo:

timi91 - 06-01-15, 12:56

kucin napisał/a:
"pomarańczową" kropeczkę koło przebiegu.
w e36 nie.

Na zegary 260km/h trzeba uważać bo starsze Is'y też miały tą skale.
Jeżeli założysz przed lift do po lifta to będzie ci śię świecić kontrolka ABSu bo ma inne podłączenie.

po lifty miały w większoći MM więc to nie gra roli dopiero przy zmianie na VDO.

Jak coś to mam wszystkie rodzaje zegarów do e36 i mogę ci je dostosować do twojego autka.
tarcze, przebieg, nawet twój interniał wymiany oleju.

jacol e36 - 06-01-15, 13:01

A mógłbyś dokładniej określić które luty,i jak je naprawić?przelutować?
Gdzieś czytałem że jak głupieje obc z zegarami to wymiana zegarów jedynie pomaga,choć mam pewną sugestię,otóż raz przechodzi test zegarów,raz nie,a na podszybiu odkryłem wykruszenie uszczelkina wysokości licznika,być może powstaje wilgoć w płycie licznika?
zapomniałem wspomnieć że obc mi czasami się nie zapala,wtedy pomaga odłączenie kostki.

jacol e36 - 06-01-15, 13:09

timi91 napisał/a:
Jak coś to mam wszystkie rodzaje zegarów do e36 i mogę ci je dostosować do twojego autka.
tarcze, przebieg, nawet twój interniał wymiany oleju.


Ok,wyjmę licznik,osuszę,zakleję dziurę czarnym silikonem i zobaczymy,jak nie pomoże do spodzięwaj się pw.

misieek1226 - 12-01-15, 16:40

timi91 napisał/a:
Na zegary 260km/h trzeba uważać bo starsze Is'y też miały tą skale.

Is miał obroty do 6000 a r6 maja 6500 i dopiero czerwone pole

maciek888 - 12-01-15, 16:56

u mnie w is-ie czerwone pole zaczyna się od 6500 rpm i tak jak kolega wcześniej pisał że łatwo się pomylić z licznikami bo isy i r6 miały do 260km/h i odcinka w tak samo wyskalowana była
kucin - 13-01-15, 09:24

jacol e36, popraw luty na kostkach licznika- wszystkie ciężkie elementy które po prostu obciążają luty i je obrywają-będziesz to widział.

timi91, faktycznie to e36 moje przeoczenie, ale jeśli przekoduje pod swoje dane to na pewno mu to nie zaszkodzi ;)

jacol e36 - 22-01-15, 20:48

Przelutowanie nie pomogło,widocznie coś nie domaga na układach.
Pomogła dopiero wymiana.Zegarki od kolegi TIMI91 hulają jak ta lala :P na dodatek w bardzo atrakcyjnej cenie,szczerze polecam i pozdrawiam kolegę.
Założyłem także ledowe podświatlenie co by nie grzało płyty.
Dziękuję za podpowiedzi,i pozdrawiam.

disu - 22-01-15, 21:43

Też chce zmienić swoje poliftowe zegary do 240 na przedliftowe do 260 + czerwone wskazówki. Z czym będą problemy? mówicie, że kontrolka ABS na innym PINie tak??
A CO Z ASC?? czy są liczniki bez ASC?

timi91 - 22-01-15, 22:22

disu, Najlepiej jest przełożyć przednie tarcze z przed lifta do polifta i przeprogramować zegary na inną skalę licznika. wszystko P&P. wtedy unikniesz problemów z ABS/ ASC. zegary któe nie mają dopisanego ASC nie będą jej zapalały/
disu - 22-01-15, 23:30

dobra dobra, co znaczy przeprogramować ? XD może nawet miałbym taki licznik na części od kumpla, z rozbitą obudową
misieek1226 - 23-01-15, 06:53

timi91 napisał/a:
disu, Najlepiej jest przełożyć przednie tarcze z przed lifta do polifta i przeprogramować zegary na inną skalę licznika. wszystko P&P. wtedy unikniesz problemów z ABS/ ASC. zegary któe nie mają dopisanego ASC nie będą jej zapalały/

A bedzie to potem ladnie podswietlalo?

timi91 - 23-01-15, 08:31

A co podswietlalo? Tarcze świeca się tak samo w przed i po.
misieek1226 - 23-01-15, 09:18

Ale po takiej przekladce tarcz czy nie popsuje sie podswietlanie tzn takie nierownomierne co jest czeste w e36
timi91 - 23-01-15, 09:45

Nie miałem przypadku zęby podświetlenie się skopalo po takiej przekladce.
jacol e36 - 23-01-15, 14:10

misieek1226 napisał/a:
Ale po takiej przekladce tarcz czy nie popsuje sie podswietlanie tzn takie nierownomierne co jest czeste w e36


No chyba że ci się jedna z trzech żarówek przepali :D

Tomku kropeczka przy kilometrach jednak się pojawiła ;)

kucin - 26-01-15, 21:42

Czy jednak coś dobrze mi świtało :)
E46 jest na bank "tamper dot" ale w e36 chyba też kiedyś przy szybkiej przekładce mieliśmy "zonga" i zegary musiały wrócić na stolik :)

Jeżeli chciałbyś kropeczkę usunąć to zapraszam na PW :piwo:

OBOLUK - 22-12-19, 01:29

Pozwolę sobie odkopać temacik. Pytanko dotyczy w zasadzie tylko skalowania wskazówek. Mam 328 z licznikiem do 240/250. Chciałbym wsadzić nowe tarcze do 260. Czy będzie trzeba programować żeby poprawnie wyświetlało prędkość czy obejdzie się bez tego w tym przypadku? Jeśli tak to czym, NCS Expert? Jakiś poradnik się znajdzie? Jeśli skalować trzeba będzie to zastanawiam się czy czasem od razu nie uderzyć w tarcze do 280, skoro i tak programowanie będzie mnie czekało.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group