Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - BMW e36 m50 / m52 TURBO - Wycena części, zdjęcia!

Grafix - 24-01-15, 12:35
Temat postu: BMW e36 m50 / m52 TURBO - Wycena części, zdjęcia!
Zapewne większość z posiadaczy silników m50 / m52 zastanawiała się przez chwilę ile może kosztować dobry zestaw turbo do swojego samochodu oraz jak co wygląda, niżej przedstawiam wam pełen kompletny zestaw turbo, są to same części, bez robocizny, przedstawione na obrazku i ceny + / - 10%:

1. Przekładka pod głowicę - 200 zł:


2. Świece stopień zimniejsze - 100 zł:


3. 2x Uszczelka pod głowicę NOWA - 250 zł:


4. Nowe śruby głowicy - 100 zł:


5. Turbo (GT35 63ar , przy 0,9 bara w 2,8L daje 420 KM) - 1400 zł :


6. Wastegate ((tial 38) albo za 400 zł (48 mm wodny tial) lub np. 400 zł 60 mm przy kolektorze wydechowym "TOPMAUNT") - 300 zł:


7. Wskaźnik EGT - 170 zł:


8. Zawór Blow Off (Polecany jest 50 mm turbosmart) - 200, 300 zł


9. MBC (nie jest wymagany) - 100 zł:


10. Regulator ciśnienia paliwa SARD podbijający FMU - 180 zł:


11. Flansza turbiny (wydech) - 50 zł:


12. Uszczelka turbo - 35 zł:


13. Trójnik do podłączenia przewodu smarującego turbo - 40 zł:


14. Zegar boost z warningiem 52 mm (w zależności jaki) - 150 zł, 200 zł:


15. Kolektor wydechowy żeliwny (w tym kolektorze max 44 mm WG) - 550 zł lub kolektor wydechowy "TOPMAUNT" na zamówienie - 1300 zł lub żeliwny obrócony (uwaga ! dziura w masce przy żeliwnym kolektorze "TOPMAUNT"):


16. Wtryski ok. 630 cc + - 1200 zł:


17. Ecumaster DET3 - 650 zł:


18. Intercooler 450 x 300 x 76 mm - 420 zł:


19. Pompa zewnętrzna bosch 044 - 317 zł:


20. Bandaż termiczny TURBO - 200 zł:

21. Bandaż termiczny na kolektor wydechowy - 80 zł:


22. Rury do dolotu , rury do wydechu , kolanka, samco i cybanty - 1300, 1500 zł:





23. Nowa uszczelka pod kolektor wydechowy - 50 zł:


24. Przewód turbo zakute końcówki - 350 zł, 400 zł:


25. Flansza Wastegate - 50 zł:


26. Flansza spływu oleju turbo - 50 zł:


27. Filtr odmy - 25 zł:


28. Łącznik wydechowy elastyczny 3 cale - 50 zł:


29. Tłumik środkowy - 300 zł:


30. Filtr stożkowy - 50 zł, 100 zł:


31. Nowa uszczelka pokrywy rozrządu - 100 zł:


Niektóre z cen mogą wynieść ok. 10% plus / minus, więc wychodzi nam ok. 9 tys, 10 tys zł za same części, dodajmy do tego montaż, jeżeli damy komuś weźmie min. 2,5 tys zł i dodajmy do tego strojenie całego układu i ew. poprawki, wyjdzie nam jakieś 15 tys zł za kompletne turbo do naszego BMW m50 / m52.


Rzućcie okiem:

e36 325i sedan TURBO:
https://www.youtube.com/watch?v=6CG9N3Y8pyc

e36 325i coupe TURBO:
https://www.youtube.com/watch?v=Y4TjotfTbJg

G1 ROCK - 24-01-15, 13:17

Grafix,

Dobra robota :piwo:

Chciałbym poczytać osoby, które juz mają turbo lub są w trakcie na co jeszcze zwrócić uwagę

krzysiu134 - 24-01-15, 14:45

G1 ROCK napisał/a:
Chciałbym poczytać osoby, które juz mają turbo lub są w trakcie na co jeszcze zwrócić uwagę


Masz jakieś konkretne pytania .

Co do kosztów to zrobiłem do 0,5 oraz powyżej , większość robiłem sam jak kolektor , rury dolotu ,strojenie miałem do wyboru dać zrobić lub kupić LC1 i zrobić samemu . Cały opis jest na BMW POŁUDNIE . Do 0,5 bara miałem doładowany seryjny silnik m52b25 , po zmianie bloku i korb zostało zwiększone do bezpiecznego 0,8 bara . Ceny są podane z mojego doświadczenia plus około 1tyś na nieoczekiwane wydatki .



Grafix - 24-01-15, 15:07

Na czym dokładnie polega strojenie LC1? Jak możesz wyjaśnij co to dokładnie jest i na czym polega taka operacja, jestem ciekaw.
krzysiu134 - 24-01-15, 15:31

Sonda szerokopasmowa Innovate LC1/2 służy do kontroli składu mieszanki powietrza do paliwa i na podstawie jej wskazań robisz korekty np. DET3 - na tym polega strojenie . Plus jeszcze korekta zapłonu itp.
Grafix - 24-01-15, 15:45

Ciężki temat do ogarnięcia, czy możliwe do wykonania przy pomocy internetu i takiej podstawowej wiedzy i sprzęcie o którym napisałeś?
krzysiu134 - 24-01-15, 15:56

Najlepiej pojechać z osobą która zna temat i ci wszystko wytłumaczy ( ciężki temat wiedza kosztuje) i osoby które mają doświadczenie nie są chętne do dzielenia się wiedzą :zly: . Druga opcja uczysz się na błędach i dochodzisz do wszystkiego sam możesz łatwo uszkodzić silnik !! .
Grafix - 24-01-15, 16:22

Czyli reasumując zakupić części można samemu, montaż samemu można też poprowadzić mając jakąś już tam widzę na temat m50/m52 ale first start i cały przegląd i strojenie zostawić specjaliście od turbo? I tak zaoszczędzić można bardzo dużo pieniędzy robiąc takie coś samemu bo w sumie montaż części, rozebranie silnika nie jest rzeczą kolosalnie ciężką. Robić to wg schematów żeby niczego nie pomieszać.
krzysiu134 - 25-01-15, 08:48

Grafix napisał/a:
Czyli reasumując zakupić części można samemu, montaż samemu można też poprowadzić mając jakąś już tam widzę na temat m50/m52 ale first start i cały przegląd i strojenie zostawić specjaliście od turbo? I tak zaoszczędzić można bardzo dużo pieniędzy robiąc takie coś samemu bo w sumie montaż części, rozebranie silnika nie jest rzeczą kolosalnie ciężką. Robić to wg schematów żeby niczego nie pomieszać.


Robiąc wszystko samemu możesz dużo kasy zaoszczędzić mając podstawową wiedzę co z czym podpiąć możesz wszystko samemu zrobić . Tylko zanim oddasz komuś auto do strojenia sprawdz ile aut już ma na koncie i właściciele są zadowoleni . W podpisie mam linka do mojego BMW .
W linku masz jak ja mam poskładane - https://www.youtube.com/watch?v=z5nudL7pSaM

Grafix - 25-01-15, 10:01

Bardzo dobry filmik, prosty ale dużo z niego można zrozumieć.

Jak możesz weź mi odp. na kilka pytań...

Jak wyglądała wymiana wtrysków? Po prostu wymiana i już? Czy jakieś ustawianie?
Podłączałeś całe turbo przez przepływomierz czy usunąłeś go totalnie? Jak to działa? I czy da się przez seryjny przepływomierz podłączyć całe turbo do takich wartości jak Ty masz?
Dawałeś łącznik elastyczny 3 calowy do układu wydechowego?
Jaki masz tłumik końcowy? Przelotowy, czy normalny?
Musiałeś przerabiać sprzęgło (łapę) czy zrobiłeś to po prostu? Czy wystarczy wymiana na mocniejsze?
Ruszałeś świece, dawałeś stopień zimniejsze czy nie?
Jaki efekt jest do 0,5 bara, czuć różnicę w przyspieszeniu?

krzysiu134 - 25-01-15, 13:25

Grafix napisał/a:
Jak możesz weź mi odp. na kilka pytań...

Jak wyglądała wymiana wtrysków? Po prostu wymiana i już? Czy jakieś ustawianie?
Podłączałeś całe turbo przez przepływomierz czy usunąłeś go totalnie? Jak to działa? I czy da się przez seryjny przepływomierz podłączyć całe turbo do takich wartości jak Ty masz?
Dawałeś łącznik elastyczny 3 calowy do układu wydechowego?
Jaki masz tłumik końcowy? Przelotowy, czy normalny?
Musiałeś przerabiać sprzęgło (łapę) czy zrobiłeś to po prostu? Czy wystarczy wymiana na mocniejsze?
Ruszałeś świece, dawałeś stopień zimniejsze czy nie?
Jaki efekt jest do 0,5 bara, czuć różnicę w przyspieszeniu?


U mnie wtryski pasowały P&P - muszą mieć taką samą wysokość i średnicę w listwie oraz w kolektorze , zawsze można przerobić . Pamiętaj że są też wtryski wysoko i nisko-omowe. Po zmianie pojemności wtrysków zawsze musisz sprawdzić AFR i strojenie .
Dałem przepływomierz (mam na drucie) przed turbo i korzystam z niego cały czas (w planach mam jego usunięcie) , można go zastąpić mapsensorem np. wbudowanym w DET -jest taka opcja.
Łącznika nie dawałem tłumiki oba mam przerobione z seryjnych przelotowych (z 2,5tds) takie miałem po swapie w stanie idealnym, powiększonych do 3 cali.
Łapa sprzęgła jest przerobiona ,nowy zestaw jest niższy o 11mm (foto) . Widziałem już patenty z przedłużaniem wysprzęglika czy jakimiś podkładkami.



Świece mam seryjne ze zmniejszoną przerwą w tym roku przy wymianie zakładam zimniejsze .
Przy doładowaniu 0,5 bara przyrost jest około 40% składa się na to dużo czynników jak dobór turbiny , strojenie itp. Z mojego doświadczenia różnica jest duża :oczy: i warto nawet dmuchać 0,5 bara .
W pierwszym poście pisałeś o regulatorze ciśnienia paliwa jak dla mnie jest zbędny ponieważ przy nadciśnieniu na listwie i tak wzrasta ciśnienie nawet do 4,5bara przy doładowaniu około 0,8 bara (foto)




ps co do strojenia to masz pewną osobę (Michał M.) w Poznaniu :ok: która się tym zajmuje już długo i zrobiła dużo projektów

Grafix - 25-01-15, 15:47

Fajnie dzięki o to mi właśnie chodziło, słuchaj a jak wygląda spalanie po założeniu takiego turbo? np. do 0,5 bara.
krzysiu134 - 26-01-15, 08:44

Jak masz dobrze wystrojone to na podciśnieniu mi pali tyle co seria a na doładowaniu to jedna wskazówka od przyspieszenia idzie do góry a od paliwa w dół :lol: .
Jak ostatnio zalałem za 100zł to przy ostrej jeździe na autostradzie i obwodnicy zrobiłem około 40km :O .

Grafix - 26-01-15, 09:09

Hehe to nieźle łoi na ostrej jeździe :) fajnie dzięki o to mi właśnie chodziło.
Ali3nz - 26-01-15, 09:46

krzysiu134, a ile kucy wykrzesałeś na seryjnym m52 przy doładowaniu 0,5b?
KonradGT - 26-01-15, 09:49

Dziwne pytanie, dmuchał 0,5 bara :D
Ali3nz - 26-01-15, 09:52

KonradGT, Zmienione pytanie specjalnie dla ciebie :D Sorry ale zaspany jestem :cisza:
KonradGT - 26-01-15, 09:55

Teraz wiadomo o co chodzi ;)
seebba - 27-01-15, 19:29

temat
primo
wiecej takich a nie o kierunkach..hahahaha
na temat
mysle ze te 0.5 bara 0.6 to juz wystarczy wystarczajaco,a do tego silnik bezpiecznie doladowany
moment i moc po takim doladowaniu powinna powodowac grube ciary u kierowcy
ja przy dlubnietym lekko m54b30
i tak juz balem sie tego samochodu
wiec moce pod 300 km to juz jak dla mnie full
wiecej moje serce niezniesie....
no chyba ze kasiorka kipi na koncie to kucizna i jakis holset od koparki :hyhy:
a wtedy to paniee... :O :oczy: :oczy: :oczy:


jak z koniecznoscia zmiany pompy olejowej
czy istnieje?
co z montarzem oil catch tank czy warto/trzeba..

no i jak spalanie przy obwozce po wsi czy przy ostrym chlostaniu/realnie
prosze

krzysiu134 - 28-01-15, 04:46

Ali3nz napisał/a:
krzysiu134, a ile kucy wykrzesałeś na seryjnym m52 przy doładowaniu 0,5b?


Nie dojechałem na hamownie zawsze były jakieś inne wydatki :zly: teraz przy doładowaniu 0,8 też jeszcze nie dojechałem .

Ali3nz - 28-01-15, 14:45

krzysiu134 napisał/a:
Ali3nz napisał/a:
krzysiu134, a ile kucy wykrzesałeś na seryjnym m52 przy doładowaniu 0,5b?


Nie dojechałem na hamownie zawsze były jakieś inne wydatki :zly: teraz przy doładowaniu 0,8 też jeszcze nie dojechałem .


Jak dojedziesz w końcu na tą hamownie Napisz jakie wyniki :) Chyba wszyscy są tego ciekawi :P

timi91 - 28-01-15, 17:37

krzysiu134, Ostatnio ktoś mi rzucił temat turbo na podstawie Turbiny z Kia Carnival 2.5 TDI. Da to jakieś doładowanie w M52B28 ??
karol.e36 - 28-01-15, 18:12

FAJNIE ŻE to opisałeś, dałeś foty i wypisałeś ceny. Temat turbo zawsze mnie interesował jest on jednak dla mnie bardzo odległy.
Grafix - 28-01-15, 22:45

karol.e36 napisał/a:
FAJNIE ŻE to opisałeś, dałeś foty i wypisałeś ceny. Temat turbo zawsze mnie interesował jest on jednak dla mnie bardzo odległy.


Zawsze mnie ciągnęło i ciągnąć będzie do turbo, no ale są ważniejsze rzeczy przy aucie w tym momencie, ale nie odrzucam myśli o tym podobnie jak Ty. Mam nadzieję, że uda mi się to kiedyś porządnie zrealizować, jak na razie zajrzałem do książki.

PS. Jeśli ktoś coś więcej wie, ma jakieś fajne artykuły niech daje, zbierzmy wszystko co możliwe na temat turbo e36.

krzysiu134 - 29-01-15, 08:57

timi91 napisał/a:
krzysiu134, Ostatnio ktoś mi rzucił temat turbo na podstawie Turbiny z Kia Carnival 2.5 TDI. Da to jakieś doładowanie w M52B28 ??


Nie znam tej turbiny ale jak chcesz zamontować z dizla do benzyny to powinna być z dwa razy większej pojemności (czyli około 4 L ). Na zdjęciu masz porównanie GT20 (prawa od mercedesa 2,9 D) do k27 (lewa) którą mam teraz zamontowaną.



Do poprawnego dobrania turbiny należy policzyć zapotrzebowanie silnika na powietrze i nanieść na mapę turbiny , oraz dobrać stronę gorącą. Poniżej masz przykład do GT20 gdzie zapotrzebowanie wychodzi poza skalę .




Ali3nz napisał/a:
Jak dojedziesz w końcu na tą hamownie Napisz jakie wyniki Chyba wszyscy są tego ciekawi

Pochwalę się :lol:

PS.Najwięcej informacji można zebrać czytając projekty , najczęściej jest w nich wszystko opisane od rodzaju turbin do wykresów.
LINK - http://server.pure-pf.com/phpBB/viewforum.php?f=2

Morfeusz - 12-03-15, 19:51

A takie pytanko nie lepiej zrobić swapa na jakieś m3 z e36 albo e46 s54 ?? ??
niż bawić się w turbo ?

Drapek_skate - 19-04-15, 09:32

miesiąc zleciał, ale postaram się odpowiedzieć na pytanie ;)

Morfeusz napisał/a:
A takie pytanko nie lepiej zrobić swapa na jakieś m3 z e36 albo e46 s54 ?? ??
niż bawić się w turbo ?


Za cenę swap'a M3 można dmuchnąć M50 tak że M3 nawet nie będzie miało co myśleć aby stawać z nim na kresce ;)

Jeśli ma być kultowo - to owszem - silnik M3 to niejako legenda więc fajnie go mieć pod maską ;)
Jeśli ma być moc - to turbo-burbo ;)
...no chyba że jest za dużo kasy to wtedy turbić silnik z eM'ki :ok:

Szczurek - 19-04-15, 10:28

Wrzucić V8 + turbo i będzie bajecznie :yeah:
C0rvette - 19-04-15, 12:02

tylko gdzie do e36 zmiescisz v8 z turbo xd :yeah:
Karolo - 19-04-15, 15:18

Nie zmieścisz, ale prawda jest taka, że jak M50 ma być przygotowane porządnie pod doładowanie i ma generować 400+ hp. to bez 2 dych nie ma o czym zaczynać rozmowy. Niestety nie są to tanie rzeczy, choć fakt faktem, że będą to najlepiej spożytkowane pieniądze. Taki set zjada S54 i S62 bez najmniejszego problemu.
krzysiu134 - 21-08-16, 10:25

Ali3nz napisał/a:
krzysiu134 napisał/a:
Ali3nz napisał/a:
krzysiu134, a ile kucy wykrzesałeś na seryjnym m52 przy doładowaniu 0,5b?


Nie dojechałem na hamownie zawsze były jakieś inne wydatki :zly: teraz przy doładowaniu 0,8 też jeszcze nie dojechałem .


Jak dojedziesz w końcu na tą hamownie Napisz jakie wyniki :) Chyba wszyscy są tego ciekawi :P


Na doładowaniu 0,8bara z GT35 wyszło 326KM i 475Nm



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group