Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - [E36] Obroty

Brand - 09-02-15, 17:35
Temat postu: [E36] Obroty
Siema. Ile powinien wskazywać obrotomierz na luzie ( bez biegu) po odpaleniu auta ?
butelky - 09-02-15, 17:46

Jeśli chodzi Ci o auto, które masz wpisane w swoim profilu, to na "ssaniu" ok 1100, po rozgrzaniu ok. 900.
Brand - 09-02-15, 18:43

No i niestety tak nie jest, wartości są niższe. Dorzucę foto, auto było u mechanika i powiedział mi ze obrotomierz oszukuje hmm.. jak to sprawdził, ja nie wiem? Kazałem mu zobaczyć kable, świece i filtry. Filtry wymienione, kable wysokiego napięcia dla pewności wymienię i świece nie są jeszcze złe ale też wymienię. Czy coś jeszcze mogło by to powodować?
Edit:
troszke brakuje do tego tysiąca :ops:

Czesiu - 16-03-15, 23:41

Kolego załóż zegary z m43b18 i zapewne będzie wszystko jak Bóg przykazał. Bo obecnie z tego co widzę masz z 6 garów z przedlifta lub z is'a i mają prawo oszukiwać.
przemas9008 - 17-03-15, 13:49

akurat mam takie zegary z chromowanymi oblamówkami wiec jakby co pisz:)
Brand - 17-03-15, 17:51

A ma ktoś foto jak krok po kroku dostać sie do krokowca w m43 ( dla laika takiego jak ja)? Szukałem ale bez oczekiwanego rezultatu. :2: Czesiu to pomimo tego i tak czuć ze jest za nisko z obrotami. Drży na wolnych obrotach.
Czesiu - 14-04-15, 00:34

Brand napisał/a:
A ma ktoś foto jak krok po kroku dostać sie do krokowca w m43 ( dla laika takiego jak ja)? Szukałem ale bez oczekiwanego rezultatu.


Zależy który rok auta. W m43 krokowy był albo pod kolektorem schowany albo przykręcany do przepustnicy obok czujnika TPS. Jeśli masz 2 kostki przy przepustnicy to ta po prawej jest od krokowego, jeśli tylko jedną to krokowy jest pod górną częścią kolektora ssącego.

STax - 14-04-15, 12:54

W sumie podepnę się pod temat, bo u mnie w M52B25 wolne obroty są na poziomie ok 550-600rpm według obrotomierza i dość mocno trzęsie silnikiem (aż na budę się przenosi). Na zimnym oczywiście trochę wyższe obroty.
Z komputera wiem, że jest błąd podgrzewania jednej z sond lambda, czy to może być tego przyczyna?

reds28 - 15-04-15, 19:04

sprawdz odme tzn odkręcając wlew oleju powoli, zobaczysz co się będzie działo,jak miałem w m52b28 uszkodzona grzałkę sondy nie było problemu z obrotami...
STax - 21-04-15, 11:30

Sprawdziłem, jak odkręcę wlew oleju, to silnik zaczyna chodzić jakby troszkę nierówno, ale obroty dalej na poziomie 550-600rpm.
STax - 21-04-15, 14:20

Aha, jeszcze taka uwaga, nie wiem czy ma znaczenie - odcinka jest przy 6500rpm na obrotomierzu, więc chyba tak jak powinno, czyli obrotomierz raczej dobrze pokazuje.
sienek1989 - 21-04-15, 21:36

Ja ostatnio zobaczyłem że też mam takie obr jak na zdj wyżej silnik m52b28 gdzie szukać przyczyny . Albo inaczej jak zrobic żeby obr były jak być powinny . Zegary mam 2 szt od r6 na obu pokazuje tskie same . Na biegu jalowym czasami silnik chodź nie do końca równo.
reds28 - 22-04-15, 08:05

proponuje szukać nieszczelności dolotu, ewentualnie popryskać np wd 40 pod kolektor jak obroty się podniosą to gdzieś lewe powietrze się dostaje... chyba ze są jakieś objawy typu wysokie spalanie itd..u mnie przy padniętej odmie były właśnie takie obroty kulawe...
STax - 22-04-15, 09:56

reds28 napisał/a:
proponuje szukać nieszczelności dolotu, ewentualnie popryskać np wd 40 pod kolektor jak obroty się podniosą to gdzieś lewe powietrze się dostaje... chyba ze są jakieś objawy typu wysokie spalanie itd..u mnie przy padniętej odmie były właśnie takie obroty kulawe...

Jakby lewe powietrze brało, to raczej obroty by były wyższe a nie niskie. Raczej coś zatkane by musiało być, ale wtedy chyba w czasie jazdy by to też było odczuwalne. Dziwna sprawa.

reds28 - 22-04-15, 22:35

nieprawa, lewe powietrze przeważnie objawia się właśnie niższymi obrotami,nierówna praca silnika...popryskaj i zobacz czy cokolwiek się zmieni.. może być waż od odmy jak i np krokowego nieszczelny... :) i takie objawy...podczas jazdy obroty są wyższe wiec tego tak nie czuć...
sienek1989 - 23-04-15, 05:24

Jakieś ubytki na mocy mogą być ?? W sobotę bede lokalizowal co jak i gdzie
STax - 23-04-15, 09:01

reds28 napisał/a:
nieprawa, lewe powietrze przeważnie objawia się właśnie niższymi obrotami,nierówna praca silnika...

Hmm, posprawdzam, ale jak w innym aucie mi kiedyś pękła uszczelka pod przepustnicą i brał lewe powietrze, to obroty na jałowym ponad 1500rpm były.

reds28 - 24-04-15, 20:57

pierwsze słyszę że aż tak, ale różne są auta wiec nie neguje.. :)
sienek1989 - 24-04-15, 22:23

Dziś wstępnie pozagladalem i nic nie zobaczyłem niepokojącego więc nie wiem co dalej Robić z tym fantem
AdrianPL - 24-04-15, 23:04

Ja również dołączam się do tematu, u mnie podobne objawy...
reds28 - 26-04-15, 10:17

zostaje dobra diagnoza na kompie :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group