Forum BMW3ER

Rozmowy Motoryzacyjne - swap m50 na m54

seebba - 19-02-15, 20:33
Temat postu: swap m50 na m54
posiadam dokladna rozpiske podpiecia elektryki
krok po kroku z dokladnym opisem wiazki i kostek kompa
to co potrzebne do uruchomienia m54

jak komu trzeba chetnie pomoge.ew.wysle rozpiske
dodam ze to 3 kartki a4

mati0618 - 20-02-15, 11:11

Masz to w pdf? Wyślij mi proszę na maila mati0618@wp.pl z góry dzięki
xiro - 21-02-15, 07:13

tez bylbym chetny na to
seebba - 21-02-15, 21:55

panowie tomorow...powysylam..
dzis jestem wysprzeglony

maciej1203 - 21-02-15, 22:52

tez był bym chętny :wstydnis:
seebba - 22-02-15, 09:05

maciej podaj adres email
maciej1203 - 22-02-15, 09:18

mack24@poczta.fm
seboII - 26-02-15, 18:32

Również byłbym chętny
pyntla93@gmail.com

Bomberman - 26-02-15, 19:02

możesz podesłać mojemu koledze. Byłby bardzo wdzięczny lesio.patryk@interia.pl
KonradGT - 27-02-15, 11:42

A co to za filozofia? Przecież to się mieści na jednej kartce, nie trzeba trzech :D Wklej skany na forum jak już chcesz tak pomagać ;)




EWS 3

Pin 4 do dme pin 33
pin 5 klucz
pin 12 klucz
pin 9 masa
pin 10 plus po zapłonie, Zielony kabel pin 21 z gniazda X20 łączącego bude z silnikiem
pin 11 plus stały

wiązka silnika. Po za tym że masa do karoseri, 12+ do aku, 12+ do skrzynki bezpieczników.

Oprócz wtyki x6004 wychodzącej z budy są tam jeszcze 4 pinowa, 8 pinowa i podwója 2 pinowa z plusem.

4 pinowa wtyka

pin 2 do pin 21 zielony z x20
pin 3 do pin 10 żółto niebieski z x20
pin 4 do pin 22 biało zielony z x20

8 pinowa wtyka

pin 1 do pin 18 czarno żółty z x20
pin 2 do pin 21 zielony z x20

x6004

piny 7, 8, 9 do pedała
pin 10 do przekaźnika pompy paliwa
piny 12, 13, 14 do pedała
pin 17 do pin 20 czarny z x20
pin 26 do pin 21 z x20

poza tym dołożyłem ten zielony przekaźnik pompy paliwa

kabel czerwony dałem na stałe 12+
kabel czerwono biały dałem do zielonego pin 21 z x20 ( i tu nie wiem czy to dobrze, choć pompka po przekręceniu a zapłon paliwo podaje)
kabel brązowo zielony dałem do pin 10 z DME x6004
zielono fioletowy dałem do pin 13 z x20

Czujnika pedału hamulca od e46 nie przekładałem. W sumie to nie wiem po co to się robi

Korzystałem z tego :
rozpiska pinów ms43
http://forum.e46fanatics....ad.php?t=929951
i tu rozpiska pinów złącza x20
http://i707.photobucket.com/albums/ww78 ... wiring.jpg


Poza tym znalazłem na necie taką o to instrukcję:

Your engine harness will have few connectors that plug into chassis and those are:
4 pin connector:

1: empty
2: switched 12+ from ignition switch (red/white wire) this turns on DME relay
3: reverse light switch on transmission (yellow/blue wire)
4: reverse light switch on transmission (white/green wire)

8 pin connector:
1: starter run wire from ignition switch (black wire)
2: oil level sensor switched 12+ from ignition switch (brown/green wire)
3 4 5 6 7 8 are all empty

The dual 2 pin connectors with red wires are all 12+ constant battery
You will have to wire fuel pump relay the same way it is on E36, it is just basic 5 pin light green relay. The DME and Injectors relay is already integrated into MS42/MS43 harness.

40 pin X60004 plug wiring:

1: alternator charge indicator signal, [run this wire to inctrument cluster battery light]
7: ground wire for electronic pedal to pin 1 [MS43 only]
8: electronic pedal signal to pin 4 [MS43]
9: voltage supply for pedal pin 5 [MS43]
10: fuel pump relay activation ground wire [wire this to fuel pump relay, sends ground signal to activate fuel pump relay coil]
11: oil pressure warning light [wire to instrument cluster oil pressure light]
12: ground pedal sensor to pin 2 [MS43]
13: signal pedal sensor to pin 6 [MS43]
14: voltage supply for pedal to pin 3 [MS43]
17: RPM signal to instrument cluster
26: switched +12 from ignition switch
32: K-line to pin 7 of OBD2 connector

That is it for X60004 connector, no need to connect any other wires

Engine temperature sensor will have to be wired independently and installed somewhere on the cooling system.
There will also be a ground wire brown color that you must bolt to the chassis ground. Also fat wire from starter needs to go to battery 12+, also don’t forget to run one power wire from battery + outlet to the fuse box.
DME location can be left there to sit on top of the fuse box but it does not look pretty. 99-00 MS42 engines will work with E34 throttle cable but the end of it needs to be shaped into a ball to fit the throttle linkage. It is still electronic throttle, cable only operates two wish sensors inside the body. So MS42 and MS43 and almost the same, and M52TU and M54 is basically the same engine. You will need exhaust manifolds from 96-99 E36 as well as the engine mounting brackets, E46 stuff does not fit, it is too big. There is a fuel tank vent hose that plugs in the back of the manifold, that needs to be plugged, then you just run the fuel tank vent line to recirculating valve that is located behind oil filter housing

I am not running heater lines on my engine, but if you have to, the rear one will plug in just fine, you have the install a T on the front outlet then run it back to the heater and the other side of the T to the radiator bottle. AC compressor will have to be triggered manually the same way it is with M50 swaps. Thermostat outlet lines, just cut the clamps and remove quick connects from the E46 hoses and plug them on the thermostat housing then cut to fit E36 radiator hoses, hoses must be Gates brand. Remote fuel pressure regulator must be installed, 96+ E36 one also works and that’s what I am using.

That’s about it, the rest is the same as if you were doing M50 swap.
Donor E46:
I am also using E46 power steering lines without cooler. As you can see in the photo dual vanos engine package installed, and you see the plastic DME holder with relays, that’s how you should get your engine, if you get it with harness all cut up then it may be a problem getting the right harness.

You can see here the S52/M52 exhaust manifolds with 02 sensors installed, then the lines wired to the block so that they don’t touch the manifolds. Rear 02 sensors are not required with my programming.

seebba - 27-02-15, 15:36

moja rozpiska napisana byla jak m54 w Polsce mozna bylo policzyc na palcach jednej reki
jest napisana na prosbe przez gosci zyjacych ze swapow..tak prosto jak to tylko dalo sie ropisac..ze nawet laik polapie o co chodzi... :ok:

jak komu trzeba to prosze info.pw.i wysle

kucin - 27-02-15, 15:55

Wystaw na forum w dziale "zrób to sam". Na pewno wiele osób skorzysta z rozpiski, nie trzeba będzie grzebać się w schematach :) :piwo:
seebba - 27-02-15, 19:44

moge podeslac komu na email niech wstawi bo moj komp niedomaga i niemoge zapakowac tego na forum
Akrobeta - 27-02-15, 21:50

o i ja poprosze ... dzieki wielkie... dobra robota... :)

piotter.n@interia.pl

kucin - 27-02-15, 23:42

seebba napisał/a:
moge podeslac komu na email niech wstawi bo moj komp niedomaga i niemoge zapakowac tego na forum


Daj na ggsmserwis@gmail.com , Wystawię na forum; )

krek - 28-02-15, 14:08

jak można to na ten adres dzięki wielkie :ok:
krekone@tlen.pl

ziom1122 - 03-03-15, 17:03

witam poprosze o ta rozpiske ;p barszczu1122@wp.pl :)
brian9292 - 02-05-15, 10:05

seebba, Witam mogę prosić również tą opis.
jmd74 - 07-09-15, 17:40

ja też poproszę:)
jedrzejdulczewski@gmail.com

gufigt - 07-09-15, 23:28

To i ja poproszę może w końcu ogarnę elektrykę do końca gufi4@interia.pl

Pozdrawiam

Raw - 07-09-15, 23:57

kolego jeśli możesz wysłac był bym wdzieczny.
krzysiekosse@gmail.com

Raw - 21-09-15, 01:30

Dostał ktoś ten materiał i chciał by się podzielić?
kucin - 21-09-15, 10:25

Raw, Poszło PW. Miałem przygotować to w czytelnej formie, moze wolną chwila uda się :)
maxiu456 - 19-10-15, 12:48

Wyslalby mi to ktos na pw albo maila?
m.szostak325@gmail.com
Z góry dzięki

xiro - 19-10-15, 14:58

wyslalem Ci na maila ;)
pimpek - 03-12-15, 22:39

Moglby mi ktos wyslac te rozpiske na maila: szymek1994112@gmail.com ?
Daww3XXmon - 07-06-16, 23:42

Witam, czy mógłby mi ktoś podesłać rozpiske ? Bardzo by mi się przydała. Podaje e-mail : andrzej.sokal@onet.com.pl
Morfeusz - 08-06-16, 19:23

też bym mógl prosić o rozpiskę :padam:
mr.morfeusz92@gmail.com

miglansE36 - 19-08-16, 19:19

Też bym poprosił o wysłanie mi na maila: radoslaw.warsztat@gmail.com albo po prostu może to wstawić tutaj lub w dziale zrób to sam . Bo wielu użytkowników forum tego szuka tak samo jak ja. Wracając do tematu żeby to połączyć z e36 złącze C101 musimy przerobić pod x20 z e36 żeby to zagrało dobrze rozumiem?. Z góry dzięki.
kucin - 20-08-16, 09:13

Zaraz wstawię fotki do tematu. jakość nie powala ale nie mam czasu poprawiać pracy kolegi ;/


edit.
Fotki poniżej. Podziękujcie koledze seebba. Jeżeli znajdzie się ktoś komu zechce się przepisać w forme tekstową to proszę o PW (dodam kilka rzeczy od siebie i zamieścimy w PDFie)




miglansE36 - 20-08-16, 14:03

kucin napisał/a:
Zaraz wstawię fotki do tematu. jakość nie powala ale nie mam czasu poprawiać pracy kolegi ;/


edit.
Fotki poniżej. Podziękujcie koledze seebba. Jeżeli znajdzie się ktoś komu zechce się przepisać w forme tekstową to proszę o PW (dodam kilka rzeczy od siebie i zamieścimy w PDFie)

[url=http://i601.photobuc...546.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://i601.photobuc...545.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://i601.photobuc...l_1.jpg]Obrazek[/URL]


Wyślij do mnie Pw co tam jeszcze dodać ja w niedzielę postaram się to ogarnąć i zrobimy jeden konkretny PDF.

kucin - 20-08-16, 14:31

Daj to w wroda, wyedytuje i skleje pdfa wtedy :)

Wzruci sie rozpiski i schematy.

miglansE36 - 21-08-16, 22:06

Ok . Podaj maila to wyślę wszystko .
mlody95 - 21-10-16, 11:29

Mozna dostc plik w pdf? Kamiltkamil@interia.pl
Pajan90 - 05-01-17, 00:48

Witam podeslal by mi ktos na email ta rozpiske pdf.......pawlikowskimichal@vp.pl
norek1026 - 02-02-17, 18:19

Dałby rade ktoś wysłać pdf na email norbertwardzinski@wp.pl
keicam - 02-02-17, 19:01

Też bym poprosił pdf'a na maciekwy10@gmail.com
ArcziPce - 13-04-17, 11:38

Panowie ma ktoś to w pdf ? :) :piwo:
qwertus2000 - 09-06-17, 09:14

:cisza: :cisza: :cisza: Witam Pany :p ma ktos moze ten schemat podlaczenia m54? nie reaguje mi pedal gazu i szukam przyczyny.
Przemek23zip - 09-06-17, 10:56

Proponuję sprawdzić przepływomierz. Sprawdź jak zachowuje się silnik po całkowitym jego odłączeniu. W MS43 po odłączeniu przepływomierza, lub jeśli jest uszkodzony nie działa pedał gazu.
Co do podłączenia pedału gazu:
Złącze X60004
(40 pinowe sterownika) złącze X11400 (złącze el. przepustnicy)

pin 7>>>>>>>> Przepustnica pin 1 (brązowo/ zielony)
pin 8 >>>>>>>> Przepustnica pin 4 (biały)
pin 9 >>>>>>>> Przepustnica pin 5 (zółty)
pin 12>>>>>>>> Przepustnica pin 2 (brązowy)
pin 13>>>>>>>> Przepustnica pin 6 (biały/ zielony)
pin 14>>>>>>>> Przepustnica pin 3 (zółty/ zielony)

qwertus2000 - 09-06-17, 11:36

Mam podlaczone tak jak napisales. Pedal i przepustnice podmienialem i bez rezultatu. nie chce mi sie wierzyc ze jak odepne przeplywke to nie dziala... w swojej e46 jak odepne to normalnie zapali i dziala..... zastanawiaja mnie wolne kable np. brazowo zielony z bialej (prawie przezroczystej) wtyczki ale to chyba cos z olejem. mam jeszcze wolny niebiesko szary
maderaz - 27-06-17, 21:35

Jak już kotlet został odgrzany, to proszę o podesłanie tego schematu do swapa na m54 na maila maderaz@wp.pl z góry dziękuje!
Robercik - 13-07-17, 15:48

Posiada ktos moze informacje krok po kroku jak podlaczyc m54 do e36 m43 jesli tak poprosil bym cenne informacje na rurwan@wp.pl
Future - 20-11-17, 19:13

Odgrzewam kotleta, ma ktoś schemat?
ruti - 27-01-18, 14:07

jeśli ma ktoś schemat elektryki do e36 m52 swap na m54 to bardzo proszę na rutek79@poczta.onet.eu.
z góry dziekuje

grzesiek7078 - 08-03-18, 05:12

Jezeli ktos posiada tez bym prosil grzesiek70782.0@wp.pl
affy - 21-04-18, 17:47

Witam
Przepraszam że odgrzewam kotleta ale potrzebuje schemat wiazki do swapa zwłaszcza od kompa wtyczek. Jak ktoś ma to poproszę na affydan@gmail.com
Dzięki!

Przemek23zip - 21-04-18, 19:43

Pinout złączy sterownika znajdziesz tutaj: >>>>klik<<<<

Kompletna wiązka posiada dodatkowo kilka innych złączy. I tak w wielkim wielkim skrócie, pomijając mniej istotne elementy:

**Główne zasilanie sterownika:
-złącza X64101 oraz X64102. Stałe zasilanie +12V;

** Złącze X6011:
-pin 1 - rozrusznik -czarny >>>EWS - czarny - Pin 1. Jest to wzbudzenie rozrusznika.
-Pin 2 - wzbudzenie alternatora.
-pin 3 - Czujnik ciśnienia oleju
-pin 4 - kontrolka ładowania akumulatora
-pin 6 - Rozrusznik - odcięcie masy podczas rozruchu.

** Złącze elektrycznej przepustnicy- X11400:

X60004 pin 7 >>>> elektryczna przepustnica (X11400) pin 1
X60004 pin 8 >>>> elektryczna przepustnica (X11400) pin 4
X60004 pin 9 >>>> elektryczna przepustnica (X11400) pin 5
X60004 pin 12 >>>> elektryczna przepustnica (X11400) pin 2
X60004 pin 13 >>>> elektryczna przepustnica (X11400) pin 6
X60004 pin 14 >>>> elektryczna przepustnica (X11400) pin 3

** Moduł EWS III X1659:

-pin 1 Zasilanie rozrusznika
-pin2 Zasilanie w momencie pracy rozrusznika
-pin 4 Sygnał odblokowujący sterownik silnika >>>Sterownik silnika (X6004 pin 33)
-pin 5 Antena EWS pin 1
-pin 6 Sygnał z automat skrzyni biegów (+12V po zapłonie)
-pin 10 Stałe zasilanie +12V.
-pin 11 Zasilanie +12V. Zasilanie poz zapłonie.
-pin 12 Antena EWS pin 3

bartu233 - 02-05-18, 21:55

Witam

Potrzebny dokładny schemat do swapa na M52TU, ktoś dysponuje może? Silniki jak i wiązki są bardzo podobne dlatego też odświeżam ten temat


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group