Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - Usunięcie Kata e46 2.0D ?

danieldeni20 - 30-03-15, 22:27
Temat postu: Usunięcie Kata e46 2.0D ?
Witam ;)
Ostatnio gdzieś czytałem , że zazwyczaj ludzie katalizatory wycinają.Raz, że auto zyska kilka KM to można trochę kasy z auta uzyskać :cwaniak2:
Ktoś się bawił i wybebeszył Kata w E46 2.0D po Lifcie? Podobno są dwa Katalizatory i na końcu tłumik ale jeszcze się nie kładłem ;S
Robiłem Chipa na ~180KM (jeszcze nie hamowana) i jeśli ma trochę Kuników dojść to jestem za ;D Auto nie kopci teraz.

robert316 - 30-03-15, 23:04

w dieslu z dużym przebiegiem jest to nawet wskazane - masz dwa katalizatory, z czego jeden przy turbinie.

i wcale auto nie zyska kilka KM...
bajka

ale prawdą jest że zapchane katalizatory potrafią osłabić motor

Cytat:
Robiłem Chipa na ~180KM (jeszcze nie hamowana)

:haha:
u kolegi?
czy chip z allegro?

wgrywanie mapy bez hamowania to bezsens

danieldeni20 - 30-03-15, 23:21

robert316 napisał/a:
w dieslu z dużym przebiegiem jest to nawet wskazane - masz dwa katalizatory, z czego jeden przy turbinie.

i wcale auto nie zyska kilka KM...
bajka

ale prawdą jest że zapchane katalizatory potrafią osłabić motor

Cytat:
Robiłem Chipa na ~180KM (jeszcze nie hamowana)

:haha:
u kolegi?
czy chip z allegro?

wgrywanie mapy bez hamowania to bezsens
u gościa co od lat to robi zaczynając od audiczek A8 po 1.9tdi i nie jest to partacz bo auta lata po nim jeżdżą :) u mnie różnica w mocy spora a auto nawet dymka nie puszcza jak to u tych co w firmach za 1500zl robią haha.. ale oczywiście ty będziesz się śmiał :krzeslo: .
Jak się ma wybebeszenie i zostawienie puszki?

grucha - 31-03-15, 10:43

danieldeni20 napisał/a:
Jak się ma wybebeszenie i zostawienie puszki?

robisz po prostu przelot...
co do robienia programu bez hamowni jestem tego same zdania co robert316,
danieldeni20 napisał/a:
u gościa co od lat to robi zaczynając od audiczek A8 po 1.9tdi i nie jest to partacz bo auta lata po nim jeżdżą :)

i nie dorobił sie jeszcze hamowni ?
danieldeni20 napisał/a:
a auto nawet dymka nie puszcza jak to u tych co w firmach za 1500zl robią haha..

no teraz to popłynąłeś :20: właśnie po to używa sie hamowni żeby po programie robić odpowiednie korekty... ale to nie temat o tym :hm:

danieldeni20 - 31-03-15, 12:32

Robił pomiary ale podczas gdy ja jechałem.. Kilka razy różnie musiałem przyspieszac ,jechać stała prędkością itd i jak było ok to puścił mnie do domu. Nie pojechałbym do partacza. Nie ma hamowni bo ma warsztat a chip to dorywczo. Z resztą hamowania przydatna do sprawdzenia mocy i wygody bo testy sprowdzające czy silnikowi nic nie grozi i jest dobrze zestrojony wystarczy hamowania drogowa. Gotowca nigdy bym nie dał wgrać.. Zresztą robicie OT bo to nie na ten temat :10:
KOPYCIARZ - 31-03-15, 12:36

rob przelot calkowicie. Wywal wszystkie katy i wydech koncowy tez. Dospawaj sobie tylko koncowle ozdobna na koniec rury. Pieknie slychac turbo kopcic nie bedzie a odczujesz roznice.
danieldeni20 - 31-03-15, 12:40

Jeszcze RM3 pod uwagę albo zostawiam ori końcowy.. Na totalnym przelocie będzie głośno xD
grucha - 31-03-15, 12:52

danieldeni20 napisał/a:
Na totalnym przelocie będzie głośno xD

dokładnie będzie za głośno i do tego może być problem na przeglądzie
jak pisałem wcześniej, przelot plus końcowy będziesz zadowolony :ok:

KOPYCIARZ - 31-03-15, 15:29

nie będzie glosno... kumpel ma. i wogole nie jest glosno. a jak zalozysz jakiś wydech na koniec to będzie chodzic jak seria.
grucha - 31-03-15, 15:31

KOPYCIARZ napisał/a:
nie będzie glosno...

pojęcie względne, co dla Ciebie jest ciszą ale mnie będzie hałasem :)

danieldeni20 - 31-03-15, 16:56

Raczej zostawię serię bo auto ciężej sprzedać a kupować tlumik przed sprzedażą to trochę wtopienie kasy : :20:
Ziomek0510 - 31-03-15, 17:12

Jeśli planujesz sprzedaż, to po co w ogóle chcesz wycinać??
grucha - 31-03-15, 17:16

Ziomek0510 napisał/a:
Jeśli planujesz sprzedaż, to po co w ogóle chcesz wycinać??

być może dla zarobku :hm:
wyciąć kat sprzedac za parę PLNów wstawić pustą puchę ;)
ale to tylko takie moje dywagacje ;)

danieldeni20 - 31-03-15, 17:22

Za rok dwa nie wiem co będzie :2: ale coś czuję wleci rm3 choć to trochę cofnie się do czasu jak się za gówniarza robiło :p no i wydech sportowy to cięższa noga no i smerfy mogą się czepiać :no:
A katy chcę wyciąć, żeby go trochę "odetkac"

Ziomek0510 - 31-03-15, 17:34

Nie będzie aż taki głośny... Diesel nie hałasuje tak głośno jak PB
KOPYCIARZ - 31-03-15, 17:34

na pewno się doczepia... slyszales kiedyś diesla na przelocie? chyba nie skoro tak panikujesz...
Ziomek0510 - 31-03-15, 17:44

Jak zostawi puchy to będzie kultura
Adidas99 - 31-03-15, 18:07

U znajomego (Chrysler Voyager 2,5 diesel) jak zdjęliśmy końcowy i środkowy to aż jakiejś wielkiej różnicy nie było, chyba silnik głośniej chodził od wydechu :lol:
danieldeni20 - 31-03-15, 18:43

Kilka osób ma przelot i rm6 ..później ktoś wyciszal bo na trasie lep bolał :cwaniak2:
KOPYCIARZ - 31-03-15, 19:52

w benzynie tak w dieslu wiecej halasu robi sam silnik. Obczajcie sobe na youtube jak nie wierzycie.
ck_karol - 31-03-15, 20:24

Ja w swojej poliftowej wyciąłem kata tego za turbinom jest troszeczkę głośniej.
Spalanie spadło i jest troche elastyczniejsza z dołu.
Przed wycięciem nie kopciła teraz troche ale jak się przyciśnie.

Byłem za programie i hamowni 195KM 430nm...

Qczy - 31-03-15, 22:33

Teraz moje doświadczenia :
DP miast pierwszego kata
Końcówka RM3

Efekt:
Woń..tudzież smród spalin jest inny - mocniejszy
Auto lepiej się zbiera z dołu
Świst turbiny..najchętniej cały rok jeździłbym z otwartym oknem :wstydnis:
Przy obrotach 3 tys i więcej jest po prostu głośno. Mi to jeszcze tyle o ile nie przeszkadza ale ludzie z tyłu mają gorzej..

Osobiście polecam jak Adam Małysz Tekanę :lol:

danieldeni20 - 01-04-15, 08:34

No to się decyduje :)
Żeby przedni wybebeszyc to trzeba go wyjąć. Tylko czy potrzebne jakieś nowe uszczelki? Czytałem, że nie

Ziomek0510 - 01-04-15, 08:51

nie
danieldeni20 - 01-04-15, 10:41

Ziomek0510 napisał/a:
nie

Sorka za te męki ale z natury lubię wszystkiego się dowiedzieć w szczegółach :bmw:

Ziomek0510 - 01-04-15, 10:57

Spoko :ok: od tego jesteśmy ;) :piwo:
Qczy - 01-04-15, 18:26

Co do wybebeszania to ja bym dał:
zdjąć wydech -> kata wyciąć na kształt litery "H" -> wybebeszyć -> pospawać

Ziomek0510 - 01-04-15, 21:02

Qczy napisał/a:
kata wyciąć na kształt litery "H"


O dobrze prawi. Najlepiej od góry. Nie będzie śladu od spodu i będzie wyglądać jak ori ;)

danieldeni20 - 01-04-15, 23:37

Ziomek0510 napisał/a:
Qczy napisał/a:
kata wyciąć na kształt litery "H"


O dobrze prawi. Najlepiej od góry. Nie będzie śladu od spodu i będzie wyglądać jak ori ;)

To tak łepkowi powiem .. za operację woła 150zł ;]

KOPYCIARZ - 02-04-15, 00:01

a bebechy zkata jeszcze sprzedasz i cisie zwroci.
danieldeni20 - 02-04-15, 00:05

niby od 600do800 dają z takich jak moja (chodzi o wnętrzności) za całość razem.. To by na RM3 starczyło :yeah:
danieldeni20 - 03-04-15, 19:53

Dzwoniłem i mechanik mnie troche nastraszyl, że moze się urwać szpilla przy turbo i robi się grubo.. Wyjazd z suszarką :O
Qczy - 03-04-15, 21:46

danieldeni20, Wcześniej - nim jeszcze DP zamontowałem - tłumikarz mówił podobnie :
ciśnienie w wydechu zmienia się i to może niekorzystnie wpłynąć na turbo (będzie się szybciej zużywać)

danieldeni20 - 04-04-15, 15:51

Czyli siadzie szybko turbo :no:
To Może wywalę tylko kata tego drugiego ...

Dizzio - 28-08-17, 12:25

Ja usuwałem kata, ale wymieniałem go akurat na sportowy. Stary sprzedałem na skupie, sprawdzając wcześniej cenę na http://skupujemykatalizatory.pl/core/. Do nówki dopłaciłem zaledwie parę groszy więc się opłacało.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group