|
Forum BMW3ER
|
|
Modyfikacje, Tuning & Styling - Usunięcie Kata e46 2.0D ?
danieldeni20 - 30-03-15, 22:27 Temat postu: Usunięcie Kata e46 2.0D ? Witam
Ostatnio gdzieś czytałem , że zazwyczaj ludzie katalizatory wycinają.Raz, że auto zyska kilka KM to można trochę kasy z auta uzyskać
Ktoś się bawił i wybebeszył Kata w E46 2.0D po Lifcie? Podobno są dwa Katalizatory i na końcu tłumik ale jeszcze się nie kładłem ;S
Robiłem Chipa na ~180KM (jeszcze nie hamowana) i jeśli ma trochę Kuników dojść to jestem za ;D Auto nie kopci teraz.
robert316 - 30-03-15, 23:04
w dieslu z dużym przebiegiem jest to nawet wskazane - masz dwa katalizatory, z czego jeden przy turbinie.
i wcale auto nie zyska kilka KM...
bajka
ale prawdą jest że zapchane katalizatory potrafią osłabić motor
Cytat: | Robiłem Chipa na ~180KM (jeszcze nie hamowana) |
u kolegi?
czy chip z allegro?
wgrywanie mapy bez hamowania to bezsens
danieldeni20 - 30-03-15, 23:21
robert316 napisał/a: | w dieslu z dużym przebiegiem jest to nawet wskazane - masz dwa katalizatory, z czego jeden przy turbinie.
i wcale auto nie zyska kilka KM...
bajka
ale prawdą jest że zapchane katalizatory potrafią osłabić motor
Cytat: | Robiłem Chipa na ~180KM (jeszcze nie hamowana) |
u kolegi?
czy chip z allegro?
wgrywanie mapy bez hamowania to bezsens | u gościa co od lat to robi zaczynając od audiczek A8 po 1.9tdi i nie jest to partacz bo auta lata po nim jeżdżą u mnie różnica w mocy spora a auto nawet dymka nie puszcza jak to u tych co w firmach za 1500zl robią haha.. ale oczywiście ty będziesz się śmiał .
Jak się ma wybebeszenie i zostawienie puszki?
grucha - 31-03-15, 10:43
danieldeni20 napisał/a: | Jak się ma wybebeszenie i zostawienie puszki? |
robisz po prostu przelot...
co do robienia programu bez hamowni jestem tego same zdania co robert316,
danieldeni20 napisał/a: | u gościa co od lat to robi zaczynając od audiczek A8 po 1.9tdi i nie jest to partacz bo auta lata po nim jeżdżą |
i nie dorobił sie jeszcze hamowni ?
danieldeni20 napisał/a: | a auto nawet dymka nie puszcza jak to u tych co w firmach za 1500zl robią haha.. |
no teraz to popłynąłeś właśnie po to używa sie hamowni żeby po programie robić odpowiednie korekty... ale to nie temat o tym
danieldeni20 - 31-03-15, 12:32
Robił pomiary ale podczas gdy ja jechałem.. Kilka razy różnie musiałem przyspieszac ,jechać stała prędkością itd i jak było ok to puścił mnie do domu. Nie pojechałbym do partacza. Nie ma hamowni bo ma warsztat a chip to dorywczo. Z resztą hamowania przydatna do sprawdzenia mocy i wygody bo testy sprowdzające czy silnikowi nic nie grozi i jest dobrze zestrojony wystarczy hamowania drogowa. Gotowca nigdy bym nie dał wgrać.. Zresztą robicie OT bo to nie na ten temat
KOPYCIARZ - 31-03-15, 12:36
rob przelot calkowicie. Wywal wszystkie katy i wydech koncowy tez. Dospawaj sobie tylko koncowle ozdobna na koniec rury. Pieknie slychac turbo kopcic nie bedzie a odczujesz roznice.
danieldeni20 - 31-03-15, 12:40
Jeszcze RM3 pod uwagę albo zostawiam ori końcowy.. Na totalnym przelocie będzie głośno xD
grucha - 31-03-15, 12:52
danieldeni20 napisał/a: | Na totalnym przelocie będzie głośno xD |
dokładnie będzie za głośno i do tego może być problem na przeglądzie
jak pisałem wcześniej, przelot plus końcowy będziesz zadowolony
KOPYCIARZ - 31-03-15, 15:29
nie będzie glosno... kumpel ma. i wogole nie jest glosno. a jak zalozysz jakiś wydech na koniec to będzie chodzic jak seria.
grucha - 31-03-15, 15:31
KOPYCIARZ napisał/a: | nie będzie glosno... |
pojęcie względne, co dla Ciebie jest ciszą ale mnie będzie hałasem
danieldeni20 - 31-03-15, 16:56
Raczej zostawię serię bo auto ciężej sprzedać a kupować tlumik przed sprzedażą to trochę wtopienie kasy :
Ziomek0510 - 31-03-15, 17:12
Jeśli planujesz sprzedaż, to po co w ogóle chcesz wycinać??
grucha - 31-03-15, 17:16
Ziomek0510 napisał/a: | Jeśli planujesz sprzedaż, to po co w ogóle chcesz wycinać?? |
być może dla zarobku
wyciąć kat sprzedac za parę PLNów wstawić pustą puchę
ale to tylko takie moje dywagacje
danieldeni20 - 31-03-15, 17:22
Za rok dwa nie wiem co będzie ale coś czuję wleci rm3 choć to trochę cofnie się do czasu jak się za gówniarza robiło :p no i wydech sportowy to cięższa noga no i smerfy mogą się czepiać
A katy chcę wyciąć, żeby go trochę "odetkac"
Ziomek0510 - 31-03-15, 17:34
Nie będzie aż taki głośny... Diesel nie hałasuje tak głośno jak PB
KOPYCIARZ - 31-03-15, 17:34
na pewno się doczepia... slyszales kiedyś diesla na przelocie? chyba nie skoro tak panikujesz...
Ziomek0510 - 31-03-15, 17:44
Jak zostawi puchy to będzie kultura
Adidas99 - 31-03-15, 18:07
U znajomego (Chrysler Voyager 2,5 diesel) jak zdjęliśmy końcowy i środkowy to aż jakiejś wielkiej różnicy nie było, chyba silnik głośniej chodził od wydechu
danieldeni20 - 31-03-15, 18:43
Kilka osób ma przelot i rm6 ..później ktoś wyciszal bo na trasie lep bolał
KOPYCIARZ - 31-03-15, 19:52
w benzynie tak w dieslu wiecej halasu robi sam silnik. Obczajcie sobe na youtube jak nie wierzycie.
ck_karol - 31-03-15, 20:24
Ja w swojej poliftowej wyciąłem kata tego za turbinom jest troszeczkę głośniej.
Spalanie spadło i jest troche elastyczniejsza z dołu.
Przed wycięciem nie kopciła teraz troche ale jak się przyciśnie.
Byłem za programie i hamowni 195KM 430nm...
Qczy - 31-03-15, 22:33
Teraz moje doświadczenia :
DP miast pierwszego kata
Końcówka RM3
Efekt:
Woń..tudzież smród spalin jest inny - mocniejszy
Auto lepiej się zbiera z dołu
Świst turbiny..najchętniej cały rok jeździłbym z otwartym oknem
Przy obrotach 3 tys i więcej jest po prostu głośno. Mi to jeszcze tyle o ile nie przeszkadza ale ludzie z tyłu mają gorzej..
Osobiście polecam jak Adam Małysz Tekanę
danieldeni20 - 01-04-15, 08:34
No to się decyduje
Żeby przedni wybebeszyc to trzeba go wyjąć. Tylko czy potrzebne jakieś nowe uszczelki? Czytałem, że nie
Ziomek0510 - 01-04-15, 08:51
nie
danieldeni20 - 01-04-15, 10:41
Ziomek0510 napisał/a: | nie |
Sorka za te męki ale z natury lubię wszystkiego się dowiedzieć w szczegółach
Ziomek0510 - 01-04-15, 10:57
Spoko od tego jesteśmy
Qczy - 01-04-15, 18:26
Co do wybebeszania to ja bym dał:
zdjąć wydech -> kata wyciąć na kształt litery "H" -> wybebeszyć -> pospawać
Ziomek0510 - 01-04-15, 21:02
Qczy napisał/a: | kata wyciąć na kształt litery "H" |
O dobrze prawi. Najlepiej od góry. Nie będzie śladu od spodu i będzie wyglądać jak ori
danieldeni20 - 01-04-15, 23:37
Ziomek0510 napisał/a: | Qczy napisał/a: | kata wyciąć na kształt litery "H" |
O dobrze prawi. Najlepiej od góry. Nie będzie śladu od spodu i będzie wyglądać jak ori |
To tak łepkowi powiem .. za operację woła 150zł ;]
KOPYCIARZ - 02-04-15, 00:01
a bebechy zkata jeszcze sprzedasz i cisie zwroci.
danieldeni20 - 02-04-15, 00:05
niby od 600do800 dają z takich jak moja (chodzi o wnętrzności) za całość razem.. To by na RM3 starczyło
danieldeni20 - 03-04-15, 19:53
Dzwoniłem i mechanik mnie troche nastraszyl, że moze się urwać szpilla przy turbo i robi się grubo.. Wyjazd z suszarką
Qczy - 03-04-15, 21:46
danieldeni20, Wcześniej - nim jeszcze DP zamontowałem - tłumikarz mówił podobnie :
ciśnienie w wydechu zmienia się i to może niekorzystnie wpłynąć na turbo (będzie się szybciej zużywać)
danieldeni20 - 04-04-15, 15:51
Czyli siadzie szybko turbo
To Może wywalę tylko kata tego drugiego ...
Dizzio - 28-08-17, 12:25
Ja usuwałem kata, ale wymieniałem go akurat na sportowy. Stary sprzedałem na skupie, sprawdzając wcześniej cenę na http://skupujemykatalizatory.pl/core/. Do nówki dopłaciłem zaledwie parę groszy więc się opłacało.
|
|