|
Forum BMW3ER
|
|
Mechanika & Eksploatacja - Plan Swapa z m50b25 na m54b30
barteke36 - 17-04-15, 19:43 Temat postu: Plan Swapa z m50b25 na m54b30 Siemka. Jakw temacie. Planuję pod koniec roku wsadzić M54 b30 do mojego redła i na youtube widziałem że są e36 z tymi silnikami. Jeśli są właściciele takich aut proszę o napisanie co i jak pokolei...
Zaznaczam u mnie pod maską było m43b16 i zrobiłem swap na m50b25
whitedevil - 17-04-15, 21:05
ja posiadam takowy silnik w swojej e36 kolego a co do swapa to potzreba duzo duzo rzeczy
barteke36 - 17-04-15, 21:47
np co ?
I tak jak bym miał brać to jakies e46 angola w całości żeby mieć wszystko do przekładki
Budzik_750 - 17-04-15, 22:13
a bardzo duza jest roznica pomiedzy m54b30 a m52b28 w e36 zeby wkladac 3.0?
vmasher - 17-04-15, 22:19
Budzik_750 napisał/a: | a bardzo duza jest roznica pomiedzy m54b30 a m52b28 w e36 zeby wkladac 3.0? |
bardzo duża różnica - uwierz na słowo
barteke36 napisał/a: | Jeśli są właściciele takich aut proszę o napisanie co i jak po kolei... |
silnik, skrzynia i sprzęgło zostają z M54B30 (wybieraki skrzyni z E36 6cyl)
wał od E36 2.5 na dużej skrzyni lub 2.8
łapy silnika od E36 6cyl.
kolektory wydechowe jak i cały wydech najlepiej z E36 2.8
chłodnica z E36 z klimą (ta duża)
no i zostaje zabawa z wiązką, EWS`em, pedałem gazu itd.
Budzik_750 - 17-04-15, 22:56
nie miałem nigdy okazji porównać 2.8 do 3.0 w e36 więc się pytam a wiem, że wsadzić 2.8 to małe piwo a 3.0 już nie jest takie plub&play, więc zapytałem się o to czy jest sens rzeźbić i dłubać dla kilku koni więcej Czy nie lepiej np zrobic 2.8 na kolektorze od m50 itp
KOPYCIARZ - 17-04-15, 23:13
turbo wsadz i bedzie pan zadowolony
Przemek23zip - 17-04-15, 23:16
vmasher napisał/a: | silnik, skrzynia i sprzęgło zostają z M54B30 (wybieraki skrzyni z E36 6cyl)
wał od E36 2.5 na dużej skrzyni lub 2.8 |
a nie lepiej zostawić dużego ZF od 328? Zarówno sprzęgło, wał, jak i mocowanie skrzyni pasuje p&p. Mocowanie skrzyni od E46 (mowa o 6b) raczej nie pasuje p&p podobnie jak wał. Poza tym kpl nowy zestaw sprzęgła do M52 jak i nowe koło dwumasowe kupisz znacznie taniej niż do M54. A 328 jak i 330 mają taką samą średnicę tarcz więc sprzęgło spokojnie da radę.
Drobnych modyfikacji wymaga także ukł chłodzenia, oraz wspomaganie....
Przy obecnym swapie jak u Ciebie wygląda ukł przeniesienia napędu? Zmieniałeś dyfer/ półosie na "dużą głowę" ? Bo także wypadało by zmienić, chociaż niektórzy jeżdżą i na "małej głowie". Fajnie by było także pomyśleć nad zmianą filtra powietrza na ten od Z3 ale ten "rarytas" jest niestety praktycznie niedostępny na rynku wtórnym
barteke36 - 17-04-15, 23:40
chce spróbować się pobawić troszkę ale to jak zbuduję porządny garaż i ogarnę bude. Wstępnie się pytam. Dokładnie docelowo chcę m54b30 a nie m52b28...
Przemek23zip - 17-04-15, 23:43
Także bardziej polecam M54. W kwestii mechaniki jak masz garaż i do tego kanał swap jak najbardziej do ogarnięcia. Trochę gorzej jest z elektroniką, ale MS43 jest już także rozpracowany
whitedevil - 18-04-15, 08:32
prawda jest taka ze wsadzic m54b30 do e36 nie jest taka latwa sprawa jak wsadzic m52b28 bo akurat 2,8 wychodzil w e36 a b30 juz nie i jesli ktos nie robl swapa i nie ma o tym pojecia to nie ma szans by wsadzil tam b30 bo polegnie na elektryce
ravdnl - 18-04-15, 10:26
Cały problem to elektryka.
Poza tym siada identycznie jak tazdy silnik seri m5x
spinaczo - 18-04-15, 13:38
No tak Mityczna elektryka Jakby schematów w internecie nie było
ACE81 - 21-01-18, 16:35
Odgrzeje...
Panowie do m54b30 podejdzie asb 5hp18?
abes125 - 22-06-22, 18:00
Hej, ponoć gdzieś po tym forum miał krążyć pdf z instrukcją i schematem do swapa na M54B30. Nie mogę go znaleźć. Poratuje ktoś?
Szczurek - 23-06-22, 16:58
Pewnie nie to czego dokładnie szukasz ale jak po wertujesz troszkę neta to znajdziesz multum informacji bo wielu ludzi zjadło już zęby na swapie na M54B30
https://e46forum.pl/e46-m52b20tu-swap-na-m54b30-15686
|
|