Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - E30 silniki i spalanie pomocy

jery - 12-08-15, 10:59
Temat postu: E30 silniki i spalanie pomocy
Siema. Na wiosnę planuje kupić e30 . Mam kilka pytan co do niej. Więc czy są jakieś różnice w przerabianiu sedana i coupe? W końcu sedan jest ciut dłuższy bodajże i przy swapie będzie trzeba zmieniać więcej części? Jaki silnik do jazdy na pierwszy rzut? Szukam czegoś co nie chleje jak smok ale i daje całkiem dobre osiągi. Myślalem nad 1.8 ale podobno słabo się sprawuje :\ Wypowie się ktoś bardziej doświadczony? Pilne , z góry dzięki
sienek1989 - 12-08-15, 11:11

Zależy ile masz kasy . Najlepiej m20b25 Ale ciężko o taki zdrowy motor i zdrowa bude . Ogółem ciężko o zdrowa bude i zdrowe r6 . Wszystko zależy od kasy. Skup się na zdrowej budzie reszta to Pikuś. Jak kupować e30 poszukasz na forum znajdziesz
MIKUr1 - 12-08-15, 11:17

Każda buda E30 oprócz M3, ma takie samo zawieszenie, taką samą długość, takie same zderzaki, długości progów. W każdej budzie tak samo robi się swapy i wymagają użycia tych samych części.
jery - 12-08-15, 11:22

Ogółem będzie to mój pierwszy samochód ale zamiłowanie do tego modelu mam od dzieciaka. Myślałem nad budżetem ok 6 tysięcy . Szukam dobrej bazy w dobrym stanie żeby nie było rdzy i można było dalej doprowadzić do ideału. Znajdę takie coś do tej kwoty? Zastanawiam sie nad silnikiem m20b18 bądź m20b20 . Miał ktoś 1.8 ? Zbiera się to dobrze ? Czy zwykły francus mija na szosie ?
PrzemyslawE30 - 12-08-15, 11:27

Zależy do czego potrzebujesz E30. Czy masz ją robić do świrowania czy do spokojnej jazdy. W E30 coupe to sedan tylko, że dwudrzwiowy. Nie ma różnicy w długości między sedan 4d, sedan 2d a touring.
Przepisy na swap i to co trzeba wymieniać są ogólnodostępne w internecie i jest tego całe multum. Dla mnie osobiście 4 cylindry odpadają, no chyba, że IS. Ale E30 z oryginalnym ISem to już rzadkość i swoje kosztuje. No i oryginalnie IS siedział tylko w coupe. Jeżeli 6 cylindrów to tylko 2.5. Miałem 2.0 i to nie jedzie, a pali nie wiele mniej niż 2.5. Ale z takim E30 z 2.5 oryginalnym silnikiem jest podobnie jak z ISem - ciężko znaleźć no i cena. Mówię oczywiście o coupe i sedanie. Touringa 2.5 jest łatwiej znaleźć.
Tak jak już koledzy wspomnieli, najlepiej szukać zdrowej budy. ;)

Miro600V - 12-08-15, 12:55

M20B20 na pierwsze auto też będzie ok. B25 gorzej kupić, bo to dość chodliwy temat. Kuzyn miał 320i LPG w turasie - rewelacji nie było, ale nie jechała tak tragicznie i pięknie grał ten silnik na obrotach. :lol:
ksx9 - 12-08-15, 14:32

PrzemyslawE30 napisał/a:
Ale E30 z oryginalnym ISem to już rzadkość i swoje kosztuje. No i oryginalnie IS siedział tylko w coupe. Jeżeli 6 cylindrów to tylko 2.5. Miałem 2.0 i to nie jedzie, a pali nie wiele mniej niż 2.5. Ale z takim E30 z 2.5 oryginalnym silnikiem jest podobnie jak z ISem - ciężko znaleźć no i cena.


2x zgadzam się albo IS albo m20b25, silniki m40 1.6 i 1.8 wypadają bardzo kiepsko, a 2.0 dużo pali i słabo jedzie

Tylko tak na prawdę nie znajdziesz ani 325i ani 318is do 6tys :O chyba że ulepa jakiegoś albo przekładanego :)

Odkładaj pieniądze i szukaj e30 coupe IS w oryginale, zajmie to trochę czasu ale jak znajdziesz to będzie niezły rodzynek :yeah:

Szczurek - 12-08-15, 15:44

Proponował bym już zacząć szukać bo z góry wiadomo że to będzie katorga no chyba że zakupisz paździerza :lol:
chudy - 12-08-15, 21:23

mialem e30 i 3 rozne silniki i jezdizlem kilkoma z rozna motorownia.
-m40b16 porazka pali i nie jedzie
-m40b18 jedzie lepiej pali to samo co b16
-m20b20 osiagi podbne do m40b18 i chleje duzo za duzo co do pojemnosci i mocy
-m20b25 potrafi byc "oszczedna" i potrafi wciagnac z papciami do pompki paliwa za to jedzie pieknie
-m20b27 chyba najlepsze silnik jak dla mnie kompromis pomiedzy moca a spalaniem( ciezko bedzie poszukac w tej cenie)
-m30b35 rwie suty i pali ile wlezie jesli spodoba ci sie deptanie
-m50b25 tez w miare kompromisowe ale mi juz minely czasy jak plastik w e30 mnie rajcowal heh

jak jzu sie uparles na e30 to bierz albo sedana albo coupe, e30 juz powoli gina smiercia naturalna i nie ma co wybrzydzac czy 2d czy 4d, kierowal bym sie na twoim miejscu przedewszystikm stanem budy, i jak trafisz na w miare zdrowe b18 to chyba jedyna opcja zeby nie palilo za duzo i jechalo do przodu, bo b20 sali ci wiecej no chyba ze zalezy ci tez brzmieniu 6cyl.

jery - 12-08-15, 23:02

No podobają mi sie mega , ale musze dobrze przemyśleć bo mam w sumie dopiero 18 lat z hakiem i uczę sie a benzyna tania nie jest a i e30 mało nie pali. W granicach rozsądku 1.8 jedzie i pali ? Czy muł ktory pali a nie jedzie ?
chudy - 12-08-15, 23:11

dla ciebie moze i bedzie jechac dla mnie to takie minimum zeby se pojezdzic,
spali kolo 12l na miescie i okolo 8 w trasie (tak palilo moje pierwsze m40)
chyba ze chcesz cos z gazem to wtedy bedzie duzo taniej.
moim zdanie takie m40b18 jak dla ciebie na pierwsze auto i to jeszcze bmw to wystarczy zebys sie wczul w rwd, przyjdzie zima posmigasz troche.
jak jakies pytania odnosnie e30 mozesz walic na pw, troche juz tych kwadratow rozkladalem i poskladalem itp

jery - 12-08-15, 23:22

Ty mówisz o silniku m40b18 a jak stoi silnik m20b18? Jaka jest różnica ?
chudy - 12-08-15, 23:25

nie ma silnika m20b18 jest m20b20/23/25/27
jery - 12-08-15, 23:29

Rajcuje mnie mega ten samochód ale jak mysle o spalaniu to mysle nad sensem tego :/
Na początek dobra mysl ? Czy moze siegnąć po cos innego ?

PrzemyslawE30 - 13-08-15, 02:51

jery napisał/a:
Rajcuje mnie mega ten samochód ale jak mysle o spalaniu to mysle nad sensem tego :/
Na początek dobra mysl ? Czy moze siegnąć po cos innego ?


Jak Cie spalanie przeraża to jakaś popierdółka typu Seicento mało pali...
BMW lubią paliwo :)

Szczurek - 13-08-15, 04:23

Szukaj zdrowej budy bo jak Sobie ubzdurasz że ma być akurat z takim motorem to nie kupisz nigdy ponieważ będzie szrot na szrocie jak pisałem wcześniej więc postaw na blacharkę stan budy a silnik to drugorzędna sprawa... e30 jest naprawdę mega ciężko znaleźć a te co jeszcze się trzymają i są w dobrych kondycjach to stoją w cenach astronomicznych :]
ksx9 - 13-08-15, 09:57

Nie ma silnika m20b18, ale jest silnik m10b18 wytrzymały i na łańcuszku ;) miałem, jeździłem, zero awarii, jak ktoś szanował to będziesz jeździł lata zmieniając olej i świece ;) jedyny minus - moc, a właściwie jej brak :wstydnis: no i pali tyle co m40, a m40 jest trochę nowszą konstrukcją i jest bardziej żwawy

Koledzy dobrze mówią, kup auto żeby buda była ładna, a jak ci zabraknie mocy to wrzucisz IS, m20b25 lub m50b25 i będzie latać :cwaniak2:

jery - 13-08-15, 10:19

A jak z częściami ? Drogie sa ?
davor - 13-08-15, 11:01

jery napisał/a:
Rajcuje mnie mega ten samochód ale jak mysle o spalaniu to mysle nad sensem tego :/
Na początek dobra mysl ? Czy moze siegnąć po cos innego ?


Pamiętaj o tym, że e30 mają już grubo ponad dwie dekady, więc może się okazać, że kasa na benzyne będzie Twoim najmniejszym problemem. Jeśli nie znajdziesz mega zadbanej albo odpicowanej sztuki, to więcej będzie stała niż jeździła.
Nie chcę Cię zniechęcać bo to są cudne bryki i każda zadbana i uratowana sztuka cieszy :yeah: , ale porządnie sobie to przemyśl. Jeśli to Twoje pierwsze auto i ma służyć do codziennej jazdy, to może lepiej pomyśleć nad czymś innym.

pozdro

kucin - 13-08-15, 13:46

jery, Powodzenia w szukaniu... Znaleźć coś nie bitego z każdej strony, w dobrym stanie graniczy z cudem. Sam szukałem około roku swojej :)
Części eksploatacyjne nie są drogie ale jakieś zderzaki/lusterka i inne duperelki niekiedy przyprawiają o zawrót głowy.
Auto ma 25lat licz się z tym ze na pewno sporo będzie do zrobienia.

Patrz głównie na podłogę, kwadraty przy błotnikach, podłużnice, bagażnik i wnęki jego. Silnik zawsze można zmienić- sztuki z 1.6/8 będą w lepszym stanie niż te mocniejsze.

Ja w swoją z zakupem wpakowałem 40kafli i wciąż jest goła buda, nawet nie polakierowana jeszcze :wstyd:

jery - 13-08-15, 16:47

Nie powiem ale zbiliscie Zajawe na samochód troche ale przynajmniej wiem na czym stoję. Mimo wszystko chciałbym kupić e30. Planowałem tak zeby po jej zakupie dobrze zakonserwować podwozie i ogarnac do perfekcji nadwozie a na koncu silnikowo . Widzę ze Ciężka droga do zrobienia dobrej fury jest . Pewnie zrobienie jej dobrze to kwota w granicy 25 tysi
Szczurek - 13-08-15, 19:24

jery tanio na pewno nie będzie stąd stań twardo na nogi podlicz budżet ile możesz pakować co miesiąc w autko oprócz beny i Sam będziesz wiedział czy Cię na to stać. Chodzi nam przede wszystkim o to byś nie utopił kasy w aucie które ma Ci służy do jazdy na co dzień a tak naprawdę będziesz z ręką w nocniku bo się okaże iż auto nadaje się tylko i wyłącznie do stania bo nie ma kasy na naprawę a Ty będziesz się tylko wkurzał w co się wpakowałeś :)
Cycu - 14-08-15, 02:20

Z doswiadczenia wiem jak koledzy mowia patrz na bude,silnik jest miejszym problemem ale pamietaj m20 piekny silnik ale swoje zje
Drapek_skate - 14-08-15, 07:27

tak jak pisali - e30 w dobrym stanie ciężko dostać teraz. Ale pewnie są jakieś sztuki kompletne a do poprawek. Ja jak szukałem swojej to podstawą była buda w dobrym stanie i w miarę kompletna bo ciężko jest dostać jakieś plasticzki, osłonki, listwy itp. ;)
Jerry_Cornelius - 14-08-15, 08:02

Skoro mowa o ekonomii... Silnik m52b25 lub m52b28 6cyl do tego lpg, kapeć 205 (dyferencjal 2.92 lub 3.13~ większe przełożenia to szybciej 100km/h zrobisz, ale ograniczasz vmax i eko ;) ) masz moc spalanie i frajdę.

Co do e30 fajnie wygląda lecz znaleźć igiełke to już katorga, jeśli Ci zależy na budzie a silnik może być w/w czyt zeswapowany to bierz tą co ma najzdrowszą budę, reszte ogarniesz.
No chyba że to ma być "tylko" oryginał to już ekonomia Ci odpływa ;)

Pozdrawiam

jery - 14-08-15, 10:45

Szukałem oryginału ale nie ma ciekawych ofert. Znalazłem ogółem jedną ofertę która była z niemiec blachy wydawały się super , ale silnik 1.8 i w dodatku automat... Nie chce gazu jak już wspominałem bo wiem , że bmw nie służy , z resztą jak innym samochodom. Szukam blach w kolorach czarny / srebrny bądź wiśnia i sprawdza się, że to jest katorga. Czy jest szansa, żę znajdę bmw 1.8 do 4 tysięcy zdrową ? :\
gozdyr166 - 14-08-15, 12:05

Szansa jest zawsze najważniejsze to się nie napalac! Na fb masz różne stronki i tam ludzie też ciekawe furmany wystawiają :hyhy: na twoim miejscu celowal bym w e36 Is z gazikiem kolego ;)
A to ze beemce gaz nie służy możesz sobie wsadzić w pięty

ksx9 - 14-08-15, 16:59

jery napisał/a:
Czy jest szansa, żę znajdę bmw 1.8 do 4 tysięcy zdrową ? :\


e30 wątpie chociaż trafiają się okazje... które znikają po chwili :) :dewil:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group