Forum BMW3ER

Rozmowy Motoryzacyjne - Kto mi powie co to za Motor?

cartonik - 20-02-08, 19:28
Temat postu: Kto mi powie co to za Motor?


Oznaczenie Silnika

lolejko - 20-02-08, 20:32

Podobny do M10
CrazyKrulik - 20-02-08, 20:34

Moze to jest jakis 1.5 albo 1.6 ze starego rekina, niewiem :P
cartonik - 20-02-08, 21:59

Ładna zagadka NIE :D :D hehe bo ja sam nie wiem co to jest Siedzi To u mnie w E30 Ponoć to 1.8 ale Pojecia nie mam co to jest :)
lolejko - 21-02-08, 10:45

Ja jestem zdecydowany na M10B18 lub B16!!
rnrn - 21-02-08, 12:00

M10
cartonik - 21-02-08, 15:13

czyli M10 tak ? Może jakiś krótki opis Silnika Dobry? :>
rnrn - 21-02-08, 15:54

Krótki opis.. stary kibel ;) tzn nie chcę nikogo urazić, ale trzeba spojrzeć prawdzie w oczy - jest to stara konstrukcja zaprojektowana jeszcze w 50 latach. Na bazie bloku silnika M10 powstał silnik S14 (do M3 E30) oraz poszedł on także jako baza do 4 cylindrowego silnika formuły 1 z turbo o mocy 1500 koni z pojemności 1.5L.

Dzięki tym dwóm faktom silnik ten conieco obrósł legendą, jednak jego legendarna wytrzymałość jest raczej... legendarna niż rzeczywista :D . Zarówno S14 jak i wersja do formuły 1 nie mają oczywiście prawie nic wspólnego z cywilnym oryginałem.
Nie wiem co chcesz z tym robić, ale jeżeli używać tego do jakiegokolwiek sportu to odradzam, jeżeli nie to też odradzam ;) . Jak już musisz cokolwiek z nim robić to ja bym pozbył się seryjnego wtrysku z dziwnymi rozwiązanimi typu piąty wtryskiwacz rozruchowy i zastąpił to czymś nowszym. W silniki M10B18 ścinaki cylindra są za cienkie, katując ten silnik (nawet seryjny) możesz postawić kasę na to, że pęknie ścianka cylindra albo urwie się zawór. Jak chcesz to katować to lepszy jest M10B16, albo zmniejszyć tulejami blok B18. Przydaje się też mu chłodnica oleju (potrzebna specjalna podstawka do filtra do tego celu) bo lubią zagotować. Głowicę można wypolerować na lustro, ale zostawić seryjny wałek, seryjne zawory i nie tykać sprężyn - jedyne co to regulowane kółko rozrządu można włożyć . No i trzeba znaleźć skrzynię biegów w dobrym stanie, lubią klęknąć od mocnego bicia biegów na wysokich obrotach.. Napisz co chcesz z tym zrobić to pomyślimy czy to ma sens :P

cartonik - 21-02-08, 17:09

heheheh ja Tym samochodem przejechalem 10Tysiecy moj Brat Drugie Tyle!! Auto jezdzi Tylko Niemcy Polska Polska Niemcy wiec i Po niemczech caly czas niema Problemów z nim ZADNYCH!! Olej wlany 5w40 castrol! Nic nie stuka nic nie puka!! To ja nie wiem dlaczego tak go okreslasz? Ile to ma Koni Daj jakies dane!! Bo jak cos bedzie trzeba robić przy nim to musze wiedziec :)
rnrn - 21-02-08, 17:52

Dowodu rejestracyjnego nie masz? Tam jest ile ma kuni ;) .. napisz chociaż czy to 1.6 czy 1.8 (a może 2.0 heh) i z której budy to ci powiem ile ma mocy. Życzę wam żeby wytrzymało jak najdłużej. Nie widzę powodów żeby coś miało się nagle popsuć od spokojnej jazdy w trasy, ale tak naprawdę to wiadomo też jak jest - są lepsze i gorsze silniki, ale prawie wszystkie awarie są spowodowane niewiedzą / głupotą / nadmiernymi oszczędnościami lub niedbalstwem właściciela :)
Hawaii - 22-02-08, 18:43

ja w poprzedniej e30 tez mialem 1,8 M10. Jak sprzedawalem miala juz ponad 300 tyś. km nabite i nigdy nie byl silnik rozbierany. To jest bardzo wytrzymala jednostka.
Czy tobie tez kreci na drugim biegu do 120km/h?

Annoth - 22-02-08, 18:44

na dwójce 120 :oczy: ?? ? kurde u mnie na trójce jest 130
macio - 22-02-08, 18:50

Z całą pewnościa jest to M10 i jeśli 1.8 to M10B18 ;) ale na dwojce 120?? :O jakie to ma przełożenia?? ale silnik ogólnie nie do zdarcia :D
lolejko - 22-02-08, 19:26

Też słyszałem, że nie do zdarcia są M10! Napewno lepsze niż M40!
Łańcuch rozrządu przedewszyskim tam jest!

cartonik - 22-02-08, 23:22

Kreci Sie wlasnie strasznie wysoko ten silnik jest nie do zarabania i to jest prawda :P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group