Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - czy warto montować gaz w e46

endriu00011 - 08-07-09, 16:06
Temat postu: czy warto montować gaz w e46
witam mam bmw 316i 1.9 i zastanawiam się nad montazem gazu czy to się opłaci,jakie jest naprawde spalanie czy jest odczuwalny spadek mocy?
BayerMW - 08-07-09, 17:57

316 i jeszcze gaz!!! chlopie BMW na gaz sie nie przerabia :cisza:
koais - 09-07-09, 07:08

endriu00011 napisał/a:
witam mam bmw 316i 1.9 i zastanawiam się nad montazem gazu czy to się opłaci,jakie jest naprawde spalanie czy jest odczuwalny spadek mocy?


Tak, tak będzie kolejna e46 z gazem, zakładaj :wstyd:
To nie to forum i pytanie retoryczne jak dla mnie, w szczególności dla e46
Jak założysz dobry gaz, szczególnego spadku mocy nie będzie, ale sprzedaj beemke i załóż sobie w omedze (też fajna fura i nadaję się na gaz)

lolejko - 09-07-09, 07:20

W R4 nie widzę przeciwskazań by montowac gaz. To sa auta do jazdy wolnej bez dźwięku R6 i oszczędnośc zakładając szambo nie zakłóca tutaj według mnie żadnych ideii.
dikembe - 09-07-09, 16:08

lolejko jak ładnie to ujołes :D
Enzo - 10-07-09, 12:38

koais napisał/a:
Tak, tak będzie kolejna e46 z gazem, zakładaj :wstyd:
To nie to forum i pytanie retoryczne jak dla mnie, w szczególności dla e46


BayerMW napisał/a:
316 i jeszcze gaz!!! chlopie BMW na gaz sie nie przerabia :cisza:


Typowe glopie, stare i nie majace za grosz prawdy teksty.
Jak cos takiego slysze to zygac mi sie chce.

Wracajac do tematu, czy sie oplaca?
No wlasnie musisz sie zorientowac w cenie sekwencji do swojego silnika (bo jesli myslisz o zwyklej instalce to rzeczywiscie bedzie szambo).
Nastepnie przekalkulowac to z km jakimi sie robi, czy to sie zwroci.
I kolejna rzecz nalezy wziasc pod uwage a mianowicie, jaki okres jeszcze bedziemy jezdzic tym autem.

Przy dzisiejszym sekwnecyjnym wtrysku, spalanie bedzie bardzo podobne jak na benzynie, podobnie z osiagami.

Annoth - 10-07-09, 14:17

Jak robisz naprawde duze przeloty i będziesz jeździł tym jeszcze ze 3 lata to się zwróci (dobra sekwencja to pare tysi z tego co wiem). Jeśli nie to lepiej na benzynce pomykaj bo zwyczajnie nie zwrócą ci się koszta. No i przegląd droższy
Morfii - 10-07-09, 15:12

Ja ja mam u siebie gaz sekwencyjny i nie jest to wstyd lecz ekonomia!!!
Fakt że nie wyobrażam sobie gazu w tak małym silniku ale skoro 1,6 w benzynie ci styka to i jak założysz gaz też będziesz zadowolony... cena instalacji to ok. 2000-2500zł za sekwencję i uważam że lepsza nie potrzebna... zwróci ci się szybciej niż przez 2 lata... a więc warto... Nie oszukujmy się jeśli gaz przez pół roku był po 1,5,- a benzyna ok. 4,- to jest różnica DUŻA! Ja wolę zaoszczędzić na paliwie i w ten sposób móc sobie pozwolić na częstszą eksploatacje i utrzymanie auta, niż bezsensownie wydawać kasę na wachę :P

Co do reszty forumowiczów... gaz ma to do siebie że jak się chce to wyłączamy go i jedziemy na paliwie!! Więc urazów psychicznych nie będzie :haha: :haha: :haha:
Następna sprawa to to by FACHOWIEC założył ci dobrze gaz, bo jak ci to spitolą to będziesz klął jak HO...
ja już na swojej instalacji zrobiłem ponad 25000 i wymieniłem tylko filtry od gazu...
Świece teraz bo ich jeszcze nie wymieniałem po kupnie autka...
Jak dbasz tak masz :)

Annoth - 10-07-09, 15:16

Ja moge się wypowiadaćtylkoe na temat starych instalacji bo je przerobiłem i to była totalna masakra w przypadku BMW. Spadek mocy, chlało jak smok i jeszcze od strzałow rozwaliło przepływke i obudowe filtra. Zaznaczam, że to była instalacja starej generacji. Sekwencji nigdy nie przerabiałem :)
endriu00011 - 10-07-09, 16:28

316i to jest pojemnośc 1.9 i dzwoniłem to instalacja sekwencyjna kosztuje ok 2500zł narazie nie mysle o sprzedaży ale też barfdzo dużo nie jeżdze jak narazie
BayerMW - 10-07-09, 18:29

Enzo napisał/a:
Typowe glopie, stare i nie majace za grosz prawdy teksty.
Jak cos takiego slysze to zygac mi sie chce.

Jezeli cie stac na BMW merca czy audi to musisz miec i tez kase na bene a nie takie auta przerabiac na gaz, gdyby gaz byl oki to by go fabrycznie zakladali. Ale sa tacy co kupuja stare bety dla szpanu i pakuja gaz aby poszalac przed laskami jezdzac na dodatek na oparach :lol: :lol: :lol:

endriu00011 - 10-07-09, 19:20

BayerMW napisał/a:
Enzo napisał/a:
Typowe glopie, stare i nie majace za grosz prawdy teksty.
Jak cos takiego slysze to zygac mi sie chce.

Jezeli cie stac na BMW merca czy audi to musisz miec i tez kase na bene a nie takie auta przerabiac na gaz, gdyby gaz byl oki to by go fabrycznie zakladali. Ale sa tacy co kupuja stare bety dla szpanu i pakuja gaz aby poszalac przed laskami jezdzac na dodatek na oparach :lol: :lol: :lol:


stać mnie na to zeby jezdzić bemka ale jakby przez instalacje szło jeżdzić taniej przy tych samych osiągach to czemu nie przerobić

Morfii - 17-07-09, 11:21

endriu00011, PIĘKNA WYPOWIEDŹ :yeah: :yeah: :yeah: krótko i na temat :hyhy: :hyhy: :hyhy:
sensible - 14-04-11, 22:19

Zawsze warto założyć gaz jak robisz conajmniej 20tyś rocznie. i będziesz jeździł tym samym samochodem 3lata.
yogi7456 - 09-07-11, 09:25

Cytat:
Jezeli cie stac na BMW merca czy audi to musisz miec i tez kase na bene
wiesz co?zmien plyte bo to juz strare i niemodne,mnostwo tematow,jeszcze wiecej gadania a ludzie i tak swoje
seniorita - 09-07-11, 09:35

yogi7456 ale kotleta odgrzałeś
yogi7456 - 09-07-11, 10:03

seniorita napisał/a:
yogi7456 ale kotleta odgrzałeś
a powiem Ci szczerze ze nawet na daty nie patrzylem,na pierwszej stronie to pomyslalem ze w miare swiezy temat :lol:
koko2403 - 06-11-11, 21:02

mój kumpel też ma 1,9 i też niedawno obliczaliśmy jak by to wyszło
Przymując średnio PB po 5,3 a LPG po 2,8
pali mu ok 9 litrów benz czyli 47,7 na miesięcznie robi ok 1tys km czyi 477zł wychodzi na PB
gazu palił by z 11 litrów czyli 30,8zł + 1L PB aby auto się rozgrzało (jeśli ktoś robi krótkie odcinki to nawet doliczyłbym 2L PB) czyli 36,1 czyli 361 na mies. przy LPG
zaoszczędzasz miesięcznie 116 zł
Dowiadywał się ile będzie kosztowała "dobra" instalacja sekwencyjna (zakładając swoje preferencje ja już nie wnikałem bo się gazem nie interesowałem) wychodziło coś ok 2200.
Czyli zwrot kosztów za ok 19 mies. nie wliczając dodatkowych ksztów związanych z gazem np. świece przewody przeglądy instalacji gazowej itd. itp. Nie licząc już że jest to kolejna rzecz która w aucie popsuć się może (jak wszystko inne) czyli 1,5 roku to dużo czasu ale jak kto woli. Zdaniem mojego kumpla się nie opłaca i mnie w 6 garach wychodziło jecszcze gorzej (zwrot kosztów po ok 2,5 roku bo sekwencja gazowa jest już droższa)
Podsumowując całość gaz tak podrożał że się nie opłaca lipa i obciach konkretny jak dla mnie. Szukając ekonomii polecam golfa III 1,6D i lać olej na McDonald po frytkach :lol:

spinaczo - 07-11-11, 10:32

koko2403, no jasne, że się nie opyla :lol: PZdr
wojciech28 - 07-11-11, 16:22

Gaz jest dla gazówek wg. mnie i taką opinię zawszę będę wyrażał ;)
RZaba - 07-11-11, 18:05

koko2403 napisał/a:
mnie w 6 garach wychodziło jecszcze gorzej (zwrot kosztów po ok 2,5 roku bo sekwencja gazowa jest już droższa)

Nie wiem jak zes liczyl, ale...
Jak sie jezdzi nie wokol komina, to instalacja zwraca sie ciut po ponad pol roku. (przebiegi po ok 25 tys rocznie)
BTW mi auto pali 14l/100 w miescie i 10-12l/100 w standartowej trasie.
przy 540iA, mimo V8 instalacja zwrocila sie jeszcze szybciej :dewil:

pzdr
RZaba

spinaczo - 07-11-11, 19:22

RZaba, gadasz gupoty, tu się chłopaki znają, gaz nie daje rady, mało tego psuje silnik,śmierdzi i jest drogi jak zboże :lol: :lol: :lol:
Enzo - 07-11-11, 20:35

spinaczo napisał/a:
RZaba, gadasz gupoty, tu się chłopaki znają, gaz nie daje rady, mało tego psuje silnik,śmierdzi i jest drogi jak zboże :lol: :lol: :lol:


JA to widze same glupoty w twojej wypowiedzi nie potarwdzone niczym, a jak ktos ci zadal konkretme pytania w innym temacie o gazie, to nie odpowiedziales niczym konkretnym.

Dlatego mysle ze powinienes sie po prostu przymknac na temat gazu bo twoje wypowiedzi jak i popzrednich kolegow sa na poziomie podstawowki, czyli pwoatzranie tekstow po tym jak u kogos uslyszales.

Tyle na ten temat

koko2403 - 07-11-11, 22:06

RZaba napisał/a:
koko2403 napisał/a:
mnie w 6 garach wychodziło jecszcze gorzej (zwrot kosztów po ok 2,5 roku bo sekwencja gazowa jest już droższa)

Nie wiem jak zes liczyl, ale...
Jak sie jezdzi nie wokol komina, to instalacja zwraca sie ciut po ponad pol roku. (przebiegi po ok 25 tys rocznie)
BTW mi auto pali 14l/100 w miescie i 10-12l/100 w standartowej trasie.
przy 540iA, mimo V8 instalacja zwrocila sie jeszcze szybciej :dewil:

pzdr
RZaba


Nie nawidze GAZU to główny powód ja robie ok 10000 do 12000 rocznie więc tak mi wychodzi. Jabym miał założyć gaz to jedynie na dobrych wtryskach typu STAGE 300 najlepiej z lubifikatorem ale to naprawde nie opłacalne przy mojej jeździe. Uważam że gaz to obciach do BMW i aut tej klasy. Śmieszą mnie gostki którzy podjeżdzają na stację S klasą albo BMW 750 iz 2005 i mówią prosze gaz za 50 zł!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RZaba - 07-11-11, 22:53

koko2403, hm.. napisales, ze instalacja zwrocila by ci sie po 2,5 latach. Robisz 10.000 km rocznie.
Zysk z 1 litra gazu to 5,3 - 2,8 = 2,5 zl.
Instalacja wlasciwa dla Twojego samochodu to 2,5 kzl.

Policzmy.
25.000 - przebieg przez 2,5 roku.
spalisz x/100 l. benzyny. (tego nie podales) - poszukamy ile pali Twoje BMW.
zysk z instalacji to 2,5 zl/l

Wiec twierdzisz, ze:
25000 [km] * (x[l]/100[km]) * (2,5 [zl]/[l]) < 2500[zl]
(wersja dla slabszych - zysk z jazdy na gazie przez 25.000 km jest nizszy niz cena montazu, szukamy spalania, dla ktorego powyzsze zdanie jest prawdziwe)

policzmy.
skracajac 2 zera:
250 * x/100 *2,5 < 25 podzielmy przez 25
10* x/100 *2,5 < 1
x*0,25 < 1 podzielmy przez 0,25
x< 4[l]

Gratulacje... masz 323 o spalaniu nizszym niz 2l diesel w trasie :lol:

Wiec moze powiedz otwartym tekstem, ze nie jest to kwestia tego, ze Ci sie zwroci po 2,5 latach, tylko tego, ze
koko2403 napisał/a:
Nie nawidze GAZU to główny powód

A chyba nie o gustach jest ta rozmowa?

koko2403 napisał/a:
Uważam że gaz to obciach do BMW i aut tej klasy

Twoje prawo, ja uwazam, ze obciachem jest dawac sie dymac niebotycznymi podatkami z innych paliw. Ja osobiscie mam o wiele lepsze pomysly do wydawania tej kasy niz pchanie ich w dziure bez dna.

koko2403 napisał/a:
Śmieszą mnie gostki którzy podjeżdzają na stację S klasą albo BMW 750 iz 2005 i mówią prosze gaz za 50 zł!
Widujesz ich codziennie i masz traume?
Pociesze Cie - przy tych silnikach 20l gazu to ciut ponad 100km w trasie ;) Ty za 50zl przejedziesz mniej wiecej tyle samo. Jest jedna roznica - nie masz ponad 5l silnika :lol:

pzdr
RZaba

yogi7456 - 08-11-11, 08:39

RZaba, aś policzyła,chyba dobra jestes z matmy ;)

RZaba napisał/a:
obciachem jest dawac sie dymac niebotycznymi podatkami z innych paliw. Ja osobiscie mam o wiele lepsze pomysly do wydawania tej kasy niz pchanie ich w dziure bez dna.
tez tak uwazam no ale to temat rzeka
RZaba - 08-11-11, 10:59

yogi7456, na bogow... Jestem matematykiem :D

pzdr
RZaba

yogi7456 - 08-11-11, 13:20

RZaba napisał/a:
yogi7456, na bogow... Jestem matematykiem :D

pzdr
RZaba
a skad ja mam to wiedziec?przeciez sie nie znamy osobiscie
spinaczo - 08-11-11, 18:24

Enzo, :lol: :lol: :lol: Mega dobre :cwaniak:


RZaba, :yeah: :yeah: :yeah: wymiotłaś :krzeslo:

koko2403 - 09-11-11, 20:15

RZaba napisał/a:
koko2403, hm.. napisales, ze instalacja zwrocila by ci sie po 2,5 latach. Robisz 10.000 km rocznie.
Zysk z 1 litra gazu to 5,3 - 2,8 = 2,5 zl.
Instalacja wlasciwa dla Twojego samochodu to 2,5 kzl.

Policzmy.
25.000 - przebieg przez 2,5 roku.
spalisz x/100 l. benzyny. (tego nie podales) - poszukamy ile pali Twoje BMW.
zysk z instalacji to 2,5 zl/l

Wiec twierdzisz, ze:
25000 [km] * (x[l]/100[km]) * (2,5 [zl]/[l]) < 2500[zl]
(wersja dla slabszych - zysk z jazdy na gazie przez 25.000 km jest nizszy niz cena montazu, szukamy spalania, dla ktorego powyzsze zdanie jest prawdziwe)

policzmy.
skracajac 2 zera:
250 * x/100 *2,5 < 25 podzielmy przez 25
10* x/100 *2,5 < 1
x*0,25 < 1 podzielmy przez 0,25
x< 4[l]

Gratulacje... masz 323 o spalaniu nizszym niz 2l diesel w trasie :lol:

Wiec moze powiedz otwartym tekstem, ze nie jest to kwestia tego, ze Ci sie zwroci po 2,5 latach, tylko tego, ze
koko2403 napisał/a:
Nie nawidze GAZU to główny powód

A chyba nie o gustach jest ta rozmowa?

koko2403 napisał/a:
Uważam że gaz to obciach do BMW i aut tej klasy

Twoje prawo, ja uwazam, ze obciachem jest dawac sie dymac niebotycznymi podatkami z innych paliw. Ja osobiscie mam o wiele lepsze pomysly do wydawania tej kasy niz pchanie ich w dziure bez dna.

koko2403 napisał/a:
Śmieszą mnie gostki którzy podjeżdzają na stację S klasą albo BMW 750 iz 2005 i mówią prosze gaz za 50 zł!
Widujesz ich codziennie i masz traume?
Pociesze Cie - przy tych silnikach 20l gazu to ciut ponad 100km w trasie ;) Ty za 50zl przejedziesz mniej wiecej tyle samo. Jest jedna roznica - nie masz ponad 5l silnika :lol:

pzdr
RZaba



Mowiłem że nie założe dziadowskiego gazu. Nie orientowałem sie w cenach ale przypuszczam że instalacja z lubifikatorem do m52tub25 wyjdzie ok 4000zł. Matematyk matematykiem ale powienienes tez doliczyc jakis koszt serwisowania instalacji (chyba ze nic z nią nie robisz tylko jest bo jest :lol: ) więc jakiś rachunek prawdopodobienstwa jeszcze dolicz. Instalacja sie zepsuje lub bedzie trzeba ja serwisowac lub wymienic częściu uszkodzone przez gaz. na gazie silnik nie zrobi przebiegu 500000 a na benzynie pwenie tak. ja takiego przebiegi nie zrobie ale Ty pewnie tak bo pisałeś coś ze robisz ok25-30tys rosznie?? Ja jestem informatykiem i też nie jestem z matma na bakier ale tak naprawde nie chce się z Tobą RZaba kłócić bo nie o to tu chodzi ;)

koko2403 - 09-11-11, 20:19

Pozatym wydaje mi się że jakby gaz był dobry to montowali by go w autach seryjnie ale chyba koncerny boja sie reklamacji i akcji serwisowych i tego nie robią. Choć obiło mi się coś o ucho że ktoś kupił seata z gazem w salonie ale nie wiem czy nie był montowany po za nim więc nie jestem tez w 100% pewny
Enzo - 09-11-11, 20:32

Spinaczo widzisz nadal tylko solisz teksty, ktore nic nie wnosza.

Nie rozumiem dlaczego ktos wczesneij napisal, ze na gazie musi wiecej palic.
Jesli instalacja jest dobra, na dobrych czesciach to pali tak samo, po prostu nie widac roznicy to po co pzreplacac za paliwo ;)


Ktos wspomnial o serwisie, co jak sie zepsuje? To ja proponuje w ogole silnik wymontowac bo azdy moze pasc i tez czeka nas serwis :lol:

Jeszcze koko wspomnial czemu tego w autach nie montuja.
Odpowiedz jest bardzo prosta, tu juz chodzi o polityke.
Panstwo juz na tym nie zarobi jakby produkowali auta z instalacja lpg.
Podobne jak auta na wode juz od dawna znamy technologie, ktora pzowala napedzac auta woda.
Nawet byl keidys program o taksowkarzu co domowym sposobem to zrobil czyli auto zuzywalo 20% paliwa a 80% wody.

A i co do tego, ze gaz zabija silnik - to kolejny mit wyssany z palca.
Jak sie dba tak ma.
Kolega ma 535i na pozadnej sekwencji nie dosc ze spalanie ma super, to kupil auto jak mialo 200 tys najechane, teraz ma 450 tys i zadnych problemow... Przy 400 tys byl na hamowni wyszlo mu 235KM wiec to jest najlepszy przyklad na to, ze gaz zabija silniki to mit ;)

RZaba - 09-11-11, 22:09

koko2403 napisał/a:
Mowiłem że nie założe dziadowskiego gazu

porzadna sekwencja to 2,5 kzl.
Nawet jesli policzysz instalke za 4... to? Nadal masz fajne spalanie

BTW troche ponad 4kzl to instalacja do prawie 300konnego v8.

Instalacje serwisuje owszem. W tym roku serwis kosztowal mnie cale 120zl.
Poza tym moj drogi... jak mi silnik walnie po 200.000, to ja z kasy zaoszczedzonej na roznicy w paliwie bede miala juz 10 silnikow na wymiane.

pzdr
RZaba

spinaczo - 09-11-11, 22:14

Enzo, sory, myślałem, że to sarkazm.



1. Silnik spala do 20% więcej LPG (w litrach) niż benzyny, wynika to z różnych wartości opałowych.
2. Jestem Fanem LPG, nie widzi tego tylko ktoś kto nie doczytał i się rozpędził.
3. LPG nie montują w fabrykach bo lobby naftowe wydaje grube miliony na łapówki.
4. Silnik przejedzie na LPG dokładnie tyle samo kilometrów co na benzynie bo silnik jest z metalu i nie widzi różnicy, jeśli już się czepiać to benzyna spłukuje olej z cylindrów a LPG nie, więc to benzyna psuje silnik.
5. Dobrej jakości wtryski wymagają w polskich warunkach czyszczenia po około 100 tys km, resztę serwisu ogarnie każdy średnio ogarnięty człowiek z laptopem i kluczem imbusowym. Gdzie te koszta serwisu?
6. koko2403, skończ bo się tylko kompromitujesz.
7. Trzeba być tępym chu :coo: jem, żeby nie rozumieć jak działa sterownik benzynowy który nie pozwala na żadne psucie silników przy poprawnie wyregulowanej instalacji LPG.

koko2403 - 09-11-11, 22:32

spinaczo napisał/a:
Enzo, sory, myślałem, że to sarkazm.



1. Silnik spala do 20% więcej LPG (w litrach) niż benzyny, wynika to z różnych wartości opałowych.
2. Jestem Fanem LPG, nie widzi tego tylko ktoś kto nie doczytał i się rozpędził.
3. LPG nie montują w fabrykach bo lobby naftowe wydaje grube miliony na łapówki.
4. Silnik przejedzie na LPG dokładnie tyle samo kilometrów co na benzynie bo silnik jest z metalu i nie widzi różnicy, jeśli już się czepiać to benzyna spłukuje olej z cylindrów a LPG nie, więc to benzyna psuje silnik.
5. Dobrej jakości wtryski wymagają w polskich warunkach czyszczenia po około 100 tys km, resztę serwisu ogarnie każdy średnio ogarnięty człowiek z laptopem i kluczem imbusowym. Gdzie te koszta serwisu?
6. koko2403, skończ bo się tylko kompromitujesz.
7. Trzeba być tępym chu :coo: jem, żeby nie rozumieć jak działa sterownik benzynowy który nie pozwala na żadne psucie silników przy poprawnie wyregulowanej instalacji LPG.




Ja się kompromituję? To żadna kompromitacja bo i ja mam swoje racje i Wy i tak naprawde nie dojdziemy porozumienia. Moim zdaniem temat do zamknięcia bo chłopaczek co pytał o gaz do swojego 1,9 to juz pewnie dawno przerobił swoja bemke na kuchenke gazowo-turystyczna albo i nie

spinaczo - 09-11-11, 22:40

Twoje racje zostały zeżarte przez matematyczny aparat logicznego rozumowania :krzeslo:
_sebcio_ - 09-11-11, 23:28

spinaczo napisał/a:
Twoje racje zostały zeżarte przez matematyczny aparat logicznego rozumowania :krzeslo:


:lol: :lol: :lol:

Panowie I Panie :) temat rzeka... tak jak to czy bmw jest lepsze czy audi...czy bmw jest bolidem młodzieży wiejskiej czy golf itd... każdy ma swoje zdanie i tyle :D

nie dziwie się że osoba która robi 10tyś-15tyś nie założy gazu ale dziwie się że piszę że gaz nie do bmw i że szajs :lol: a jak by przyszło robić 25tyś rocznie to od razu do gazownika :yeah:

Enzo - 10-11-11, 11:57

spinaczo sorry pomylilem cie z innym kolesiem, ktory pisal w innym dziale i nie podawal argumentow

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group