|
Forum BMW3ER
|
|
Blacharstwo, Lakiernictwo & Kosmetyka - Powypadkowość e30
Control - 23-12-15, 16:39 Temat postu: Powypadkowość e30 Witam. Czy miałby ktoś może zdjęcia e30 spod maski jak wyglądają nienaprawiane kielichy, ściane grodziową i ogólnie spawy pod maską co by podczas oględzin wiedzieć jak to ma wyglądać? Jak sprawdzić podłużnice? Prosiłbym o dokładne zdjęcia jak wygląda e30 z przodu nienaprawiana. Jakby ktoś miał zdjęcia dla porównania tych naprawianych/powypadkowych to też bym prosił. Jeszcze prosiłbym o zdjęcia wszystkich oznaczeń/naklejek z komory i innych których znajdują się na budzie (na słupku od strony kierowcy i na wlewie paliwa też są?). Mam również pytanie jak podczas oględzin auta sprawdzić podłogę? Również jeśli chodzi o korozję. Wiem, że trzeba sprawdzić kwadraty, kieszenie w bagażniku, progi, nadkola, ale jak bardzo może być to zardzewiałe, żeby się dało i opłacało jeszcze naprawić? Z góry dzięki za pomoc
Krz - 23-12-15, 18:07
Jeśli Ci się nie śpieszy i nikt mnie nie uprzedzi to porobię Ci foty po świętach
Podłużnice no to obejrzeć organoleptycznie czy nie są spawane, lepione, pordzewiałe, czy mocowania wahaczy i belki pod silnikiem nie zgniły. Wielkiej filozofii tu nie ma.
Podłogę możesz opukać ale tak naprawdę nie dowiesz się w jakim jest stanie dopóki nie wyciągniesz dywanu. Najlepiej by było podziabać ją śrubokrętem ale nikt się na to nie zgodzi Mogą rdzewieć okrągłe kapsle z tyłu pod nogami pasażerów, kapsle można tanio kupić w ASO więc to nie problem.
Nadkola sprawdź koniecznie też od wewnątrz pod tapicerką bagażnika - zobaczysz w jakim są stanie i czy kielichy całe. W E30 uwielbia rdzewieć nadkole przy odpowietrzniku baku (taka rurka która wychodzi z nadkola i przechodzi do kabiny)
Rdzewieją przednie błotniki od spodu, dach w okolicach szybra (naprawa bardzo ciężka, zwykle kończy się wywaleniem szyberdachu na dobre), ściana grodziowa nad nogami kierowcy (tam, gdzie przechodzi kolumna kier i wiązki).
Trzeba uważać na lewy kielich - rdzewieje pod skrzynką bezpieczników. Z prawej rdza uwielbia pólkę na akumulator i buda lubi pękać za kielichami, dla mnie to dyskwalifikuje auto.
Potrafi zgnić podszybie w rogach (jak jest grubo to rdza atakuje słupek A pod podszybiem...), ranty drzwi, klapy (klapa cholernie ciężka do dostania bez rdzy).
Musisz się przygotować, że na bank będą pordzewiałe kieszenie w bagażniku, pewnie tylny pas przy lampkach rejestracji, kwadraty, cośtam jeszcze. Progi pewnie też. Zdrowe i oryginalne to duża rzadkość.
Musisz ocenić sam co się opłaca a co nie, jeśli auto się trzyma kupy i kielichy, podłużnice zdrowe, buda nie pęka, podszybie OK to można brać. Ale każdy egzemplarz trzeba ocenić na żywo i wycenić a zwykle sprzedawcy zapędzają się w dość kosmiczne rejony z cenami.
Jeszcze jedno, jeśli coś gdzieś było robione, szczególnie progi i nadkola, i widać choćby najmniejsze bąbelki rdzy albo jest kupa szpachli lub świeżej konserwacji to możesz założyć że zaraz będzie trzeba to poprawiać
ZMIJA PŁOCK - 23-12-15, 19:38
Ścianę grodziową najpiej jest sprawdzić od wewnątrz zdejmując osłonę deski rozdzielczej. Wsadzasz rękę pod gumowe wygłuszenie i masz wszystko jak na dłoni. Dobrze zerknąć na miejsce bezpośrednio za i pod puszką z bezpiecznikami. Wywalić aku i masz obraz sytuacji z prawej strony. Nadkola najlepiej sprawdzać zdejmując boczek tył prawy i lewy ( nawet jak z zewnątrz jest puder to w środku coś będzie widać. Kwadraty widać gołym okiem. Podłoga to kanał lub można odchylić dywan za fotelem kierowcy i pasażera ( nie widać wszystkiego ale zawsze coś... )
Control - 25-12-15, 12:28
W którym miejscu znajdują się kwadraty? To w takim razie czekam na zdjęcia. Jakby ktoś jeszcze miał zdjęcia tych naklejek/tabliczek, które występują na budzie to też bym prosił.
jasiel - 25-12-15, 13:26
Mam dwa takie nie wiem czy pomogą. Wnioskuję po wypowiedziach, że nie masz pojęcia o tych autach, więc najlepiej na oględziny pojedź z kimś kto zna te samochody, bo coś co dla ciebie wyda sie tragedią może być tylko małym problemem i odwrotnie.
ZMIJA PŁOCK - 25-12-15, 14:29
KWADRATY W CAŁEJ OKAZAŁOŚCI
majkiZjamajki - 25-12-15, 18:39
Control napisał/a: | Jakby ktoś jeszcze miał zdjęcia tych naklejek/tabliczek, które występują na budzie to też bym prosił. |
Foty z mojej byłej wąskiej lampy
Po otwarciu drzwi kierowcy na środkowym słupku powinna też być naklejka z info o prawidlowym ciśnieniu w oponach (niestety nie mam foty)
Control - 26-12-15, 19:52
Dzięki wszystkim za pomoc. Właśnie ciężko mi stwierdzić, co jest tragedią, a co nie.
ZMIJA PŁOCK - 26-12-15, 21:11
Control napisał/a: | Dzięki wszystkim za pomoc. Właśnie ciężko mi stwierdzić, co jest tragedią, a co nie. |
Daj znać! Ja dla prawdziwego fana zrobię wiele.Mogę za free luknąć na to co chcesz kupić. Powącham, poliżę, pogryzę, posmakuję i odpowiem ci czy warto czy nie
krisu_k13tl - 27-12-15, 13:19
Podepnę się pod temat
Z racji tego, że mnie trochę nosi ostatnio to mam pytanie, czy e30 touring z końcówki produkcji ma takie same bolączki jak cała reszta?
Czy w budżecie do 10kpln kupie zdrowego touringa? Czy po prostu w każdym trzeba się liczyć z większą, lub mniejszą odbudową blacharską?
Wiem, że to auta 25+ ale w e30 jestem totalnie zielony, a np. przedliftowe e36 można kupić w naprawdę dobrym stanie, a to podobne roczniki...
ZMIJA PŁOCK - 27-12-15, 16:36
krisu_k13tl napisał/a: | Z racji tego, że mnie trochę nosi ostatnio to mam pytanie, czy e30 touring z końcówki produkcji ma takie same bolączki jak cała reszta? |
to samo
krisu_k13tl napisał/a: | Czy w budżecie do 10kpln kupie zdrowego touringa? |
Jeżeli nie będziesz wybrzydzał małych pojemności to na 100% kupisz coś ładnego w tej kasie
krisu_k13tl - 27-12-15, 16:46
ZMIJA PŁOCK napisał/a: |
Jeżeli nie będziesz wybrzydzał małych pojemności to na 100% kupisz coś ładnego w tej kasie |
Właściwie to mnie interesuje tylko 316-318, bo jakbym kupował e30 to tylko w jednym celu... m60-m62
Obowiązkowo touring, najchętniej właśnie końcówka produkcji, dayton viollet...
Ale coś ładnego to pewnie w 90% przypadków progi, kieszenie, kwadraty i tylni pas do roboty i tak?
ZMIJA PŁOCK - 27-12-15, 16:58
Nie jest powiedziane, żę będziesz musiał robić to wszystko po zakupie. Jeżeli masz zamiar ładować taki reaktor to buda musi byś zdrowa bo będą przeciążenia jak w promie kosmicznym
chudy - 27-12-15, 17:29
czesto wlasnie koncowka seri w trumnie bywa dosc zdrowa
Krz - 27-12-15, 21:31
Tylny pas na 99% do roboty przy uchu holowniczym - tam jest jakaś wada konstrukcyjna i choćbyś się zesrał to zardzewieje. Może być widoczny np tylko lekki nalot od wewnątrz w kieszeni ale zaczniesz rozbierać i dłubać i się okaże, że do wspawania cała wielka łata.
Do tego słyszałem, że touring lubi pękać przy słupku C jak woził większe ciężary ale nigdy takiego nie szukałem więc się ich nie naoglądałem osobiście.
Aha, oczywiście tylna klapa w bonusie rdzewieje jak szalona jak w każdym kombiaku BMW
Ogólnie touringów nikt nie chce i ceny mają znacznie niższe ale to nie znaczy że będzie łatwo coś znaleźć. Po prostu będzie taniej jak już znajdziesz Myślę, że fajne 318i powinno się trafić w 4-5k zł.
krisu_k13tl - 28-12-15, 01:22
Krz napisał/a: | Po prostu będzie taniej jak już znajdziesz Myślę, że fajne 318i powinno się trafić w 4-5k zł. |
I to mi się w touringu podoba, nie dość, że ładny, często lepiej wyposażony i młodszy to jeszcze tańszy
Swoją drogą- buda 4-5kpln, a silnik+skrzynia +/-15k pln
Ale wracając do meritum- to kupując bazę za 4-5k zostaje sporo $$ na dobrego blacharza, który ogarnie budę.
Mam jeszcze dwa pytania, które mnie nurtują, a nie chcę zakładać kolejnego tematu- czy zawieszenie z compacta e36 pasuje do e30?
I jakie są zalety konwersji na 5 śrub? Poza tym, że łatwiej o fajne koła i hamulce...
majkiZjamajki - 28-12-15, 01:55
krisu_k13tl napisał/a: | czy zawieszenie z compacta e36 pasuje do e30? |
tył tak
krisu_k13tl - 28-12-15, 02:16
dubel
krisu_k13tl - 28-12-15, 02:19
majkiZjamajki, Uściślając- miałem na myśli przód z e36, bo jako były właściciel compacta 323ti wiem, że tył pasuje..
A przód z e36? Pasuje/ nie pasuje/pasuje tylko przy konwersji na 5 śrub? (niepotrzebne skreślić )
Z tego co widziałem, to wybór gwintów do e30 jest taki sobie, ani hsd, ani bilstein, kw niby jest, ale w wyszukiwarce na ich stronie nie ma, więc zostaje tylko isc, bc racing i reszta pokroju lowtec, ap (apx nie ma) i niżej, a z niemieckich to tylko h&r? Jeśli miałbym się pchać w kolejny projekt to chciałbym, żeby mimo m62 z przodu nie latało to po winklach gorzej niż e36 na b14... O ile to możliwe... Tu będę wdzięczny za opinie Krz, ZMIJA PŁOCK, bo Wy macie/mieliście e30 i e36 i możecie co nie co powiedzieć o prowadzeniu e30 vs e36...
Marcin_GS - 28-12-15, 09:08
aby założyć 5x120 do e30 będziesz potrzebował, albo doginanych wahaczy i tuleje acentryczną, albo wahacze z M3 3,2 (tak z 3,2 w 3,0 są identyczne jak w serii więc nie pasują), tuleja acentryczna i przeróbka mocowania tej tulei polegająca na rozwierceniu(frezowaniu) otworów montażowych do karoserii. jest to wszystko potrzebne aby ustawić koło centralnie w nadkolu, inaczej koło jest cofnięte do tyłu i haczy o budę przy skręcaniu.
chudy - 28-12-15, 10:13
jesli nie chcesz miec konwesrsji na 5x120 to mozesz dac do zrobienia custom'owy gwint zrobiony typowo pod siebie i nie wychodzi to drogo, no chyba ze nie beirzesz tego pod uwage(ja takiego mialem jakis czas w e30 i bylo dobrze)
po konwersji na 5x120 automatycznie poszerza ci sie rozstaw kół, co wiarze sie tez ze nie kazda felg ci przypasuje i bedzie trzeba celowac w dobre ET.
Jak kupisz trumne to juz na tyle bedziesz mial tarcze(wiec tez lepsza opcja niz bebny kore bedzies zmusial zmieniac)
krisu_k13tl - 28-12-15, 14:16
Trochę poczytałem i wychodzi na to, że przy konwersji na 5 śrub gwint z e36 (przód) pasuje... Czyli można kupić gwint dedykowany do e36 compakt
Dzięki panowie! Już jestem trochę mądrzejszy. A w kwestii felg i et, to na 90% byłyby m-systemy (bez wiatraków) i internety mówią, że wchodzą
Krz - 28-12-15, 15:08
krisu_k13tl napisał/a: | Jeśli miałbym się pchać w kolejny projekt to chciałbym, żeby mimo m62 z przodu nie latało to po winklach gorzej niż e36 na b14... O ile to możliwe... Tu będę wdzięczny za opinie Krz, ZMIJA PŁOCK, bo Wy macie/mieliście e30 i e36 i możecie co nie co powiedzieć o prowadzeniu e30 vs e36... |
No niestety w przypadku E30 z V8 pod maską możesz zapomnieć o dobrym prowadzeniu w winklach. To jest idealna maszyna do killowania 100-200, szurania bokami, palenia kapcia i rysowania wzorków na asfalcie ale do szybkiej jazdy po serpentynach się nie nada Pod tym względem będzie sporo gorzej niż E36 z R6.
chudy - 28-12-15, 17:02
Krz, dlaczego uwazasz ze sie bedzie zle prowadzic? chyba nie mowisz o wadze ktora jest okolo 20kg wieksza od m30,m50,m54 itp.
po za tym silnik krotki
tak samo wszyscy zawsze gadali, pisali ze m30 w e30(ale to byli teoretycy z internetow) sie nie prowadzi itp a przy dobrym zawiasie wszytsko lata jak trzeba idzie polatac po zakretach jak sie ma dobre opony i geometrie, wiaodmo baletnica to nie bedzie ale jest wystarczajaco.
mialem 3 e30(e36 tez) i kilkoma jezdzilem z m40/m20/m50/m52/m30/m60 mam jakies porownanie
krisu_k13tl - 28-12-15, 17:35
Trochę popłynęliśmy z off topem... Dobrze, że znam moderatora co ma e30
Ale wracając do tematu to też mam wrażenie, że fałka nie taka straszna pod względem prowadzenia... Porównywalna do r6, z którymi latają e30stki po winklach... Dobry gwint+opona i powinno to jakoś sobie radzić... Wiadomo, że do is'a zwrotnością jej będzie daleko...
A co do killowania 100-200 to ten filmik mnie mocno zdziwił... Takie v8 nie jedzie, ono na***dala prze okrutnie...
https://youtu.be/eHbjszuygEw
|
|