Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - [E36] Wymiana płynu hamulcowego

_BBoyOne_ - 22-02-08, 19:19
Temat postu: [E36] Wymiana płynu hamulcowego
Witam. Niech mi ktoś dokładnie opisze jak wymienic płyn hamulcowy...Wiem jaka koleność kół ma być...ale jak zacząć? I spuścić stary płyn + jak wyglada to po zdjeciu koła...Pozdrawiam
lolejko - 22-02-08, 19:48

Weź sobie do tylnego prawego koła słoiczek i odkręć odpowietrznik!
Niech płyn zlatuje podczas pompowania hamulcem do słoiczka!
Otwórz korek od zbiorniczka i wlewaj płyn nowy jednocześnie pompując by wylatywał stary płyn! Niezbędna druga osoba!
I tak po koleji do każdego koła! Wymienisz płyn wlewając nowy gdy jednocześnie stary jest w środku!
Nowy będzie wypychał stary! Mam nadzieje, że wieszz o co mi chodziło!

no_limit - 22-02-08, 20:17

I trzeba zwrócic uwagę aby nawet przez chwilę nie zabrakło płynyu w zbiorniczku... Bo jak Ci się zapowietrzy pompa to będziesz miał ogromne problemy z odpowietrzeniem :piwo:
styling79 - 22-02-08, 20:21

A to dlaczego sa takie problemy jak sie uklad zapowietrzy :wstydnis:
lolejko - 22-02-08, 20:22

Problem może być taki że ci hamulec zaniknie!
Odpowietrzanie to żmudna robota! Lepiej tego pilnować!

no_limit - 22-02-08, 20:23

styling79 napisał/a:
A to dlaczego sa takie problemy jak sie uklad zapowietrzy :wstydnis:


Bo pompa jest na tyle zawitym "naczyniem" że zawsze gdzieś zostanie jakiś pęcherzyk powietrza :D

styling79 - 22-02-08, 20:50

A co jezeli poprzedni wlasciciel zalal dot 3 , to nalac do tego syfu .
no_limit - 22-02-08, 21:13

Tak jak lolejko pisał wyżej lej dobry płyn, aż z odpowietrznika zacznie lecieć czysty nowy płyn. Dobry płyn hamulcowy to podstawa sprawnego samochodu... !!
styling79 - 22-02-08, 21:23

dlatego wymieniam jak zobaczylem co mam w zbiorniczku to :mur: jak mozna tak jezdzic heble to podstawa
Piotrk - 22-02-08, 21:54

może temat nie do końca odpwiedni, ale nie wiem czy dopiero teraz to zauważyłem ale chyba pojawiła mi się ikonka zegarka przy przebiegu, w intrukcji przeczytałem że zegarek + inspection = płyn hamulcowy. To co oznacza sam zegarek czy mam poprostu zwidy i palił się on cały czas :D
yeahman - 22-02-08, 22:55

Serwo hamulca masz zaraz przy zbiorniczku płynu. Jest taka zasada w samochodach że zawsze spuszczasz płyn od najdalszego koła od serwo. W naszym przypadku to prawe tylne, lewe tylne, prawe przednie, lewe przednie. Odniesienie to tak jakbyś siedział za kółkiem. Zalej dot 4. Świerzy płyn ma prawię przezroczysty kolor a zużyty robi się przezroczysto brązowy.
Don.Wojciech - 22-02-08, 23:28

Piotrk napisał/a:
może temat nie do końca odpwiedni, ale nie wiem czy dopiero teraz to zauważyłem ale chyba pojawiła mi się ikonka zegarka przy przebiegu, w intrukcji przeczytałem że zegarek + inspection = płyn hamulcowy. To co oznacza sam zegarek czy mam poprostu zwidy i palił się on cały czas :D


to zależy od przebiegu, nie od jakości płynu :)

co do zmiany to polecam dot 5.1 :D ma wyższą temperaturę wrzenia, przy do hamowywaniu z dużych prędkości sie przydaje a kosztuje 16 zł za 500ml wiec nie majątek ( dot 4 z 12zł)

co do odpowietrzaniu to tak jak poprzednicy pisali od najdalszego koła od servo. do okręcania odpowietrzniku załatw sobie nasadowy klucz 8 jak już je poluzujesz to potem oczkowym ( bo jakoś musisz założyć przewód :) )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group