Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - Tłumiczne stukanie przy zmianie biegów

GuRuFLORO - 21-07-09, 15:48
Temat postu: Tłumiczne stukanie przy zmianie biegów
Mam Pytanie w 320i przy zmianie biegów słychac takie tumiczne pukanie dosc dziwne to jest wymieniłem tą gume podporu wału i dalej to słychac ?? co to bedzie??
lolejko - 21-07-09, 19:01

Łąćznik elastyczny, tuleje z tyłu i itp. Musisz posprawdzać gdzie to tłucze od spodu.
GuRuFLORO - 21-07-09, 19:46

lolejko łącznik mam nowy i tuleje tez szfagier gadał ze to bedzie chyba jakies wał wymuszajacy czy cos takiego i ze ciezko to zrobic. :(
JimmyBoy - 11-08-09, 09:26

i jak problem stukania rozwiązany?? porobiło mi się to samo szczególnie jak wrzucam 2 to słychać najwyrażniej take głuche puknięcie
GuRuFLORO - 21-08-09, 17:08

jimmyboy nie nic z tym jeszcze nie robiłem ale dokładnie prtzy zmianie na 2gi bieg słychac naj bvardzierjjj :zly:

Jimmy jak bys cos z tym robił koniecznie daj znac!!! Bede wdzieczny!! Pozdrawiam

vmasher - 21-08-09, 19:35

może to być też oznaka zużytego dwumasu (jeżeli masz klimatyzację to dwumas też masz)
JimmyBoy - 22-08-09, 08:23

GuRuFLORO napisał/a:
jimmyboy nie nic z tym jeszcze nie robiłem ale dokładnie prtzy zmianie na 2gi bieg słychac naj bvardzierjjj :zly:

Jimmy jak bys cos z tym robił koniecznie daj znac!!! Bede wdzieczny!! Pozdrawiam




Narazie jedyne co zrobiłem to wymieniłem olej w skrzyni okazało się że miałem lekki wyciek i ubytek płynu ale stuki nie ustały mechanik się przejechał i nic nie wyczuł ( taki mechanik ) zaglądałem od spodu sam myślałem ze to ta uszczelka łącząca skrzynie z wałem ale ona jest w bardzo dobrym stanie, ale znalazłem warsztat który zajmuje się tylko naprawą skrzyni w następnym tygodniu się wybieram może coś znajdzie.

Jeszcze takie spostrzeżenie nawet zmiana biegów bezwłączonego zapłonu powoduje słyszalne stuki z podwozia samochodu , wydaje mi się że tak nie powinno byc ale może BMW tak ma:)

lolejko - 22-08-09, 08:35

JimmyBoy napisał/a:
ale znalazłem warsztat który zajmuje się tylko naprawą skrzyni w następnym tygodniu się wybieram może coś znajdzie.

Jak coś znajdzie to napisz co było.

dikembe - 22-08-09, 09:11

Tez mnie to ciekawi wiec czekam na rozwiazanie problemu. Tez ostatnio zaczałem słyszec takie stuki...
GuRuFLORO - 22-08-09, 13:56

hmmm piszcie jak cos ja moze tez w pon pojade do hłopa zeby to looknoł
JimmyBoy - 02-09-09, 14:38

odwiedziłem ten wspomniany warsztat i dowiedziałem się niewiele gość obejżał i stwierdził że to niby synchronizatory ( jak dobrze zrozumiałem tzw wodziki są w mojej 3) gdzieś tam zadzwonił i powiedział że nie podejmują się naprawy takich skrzyni bo podczas wsadzania łożysk pękaja koła, jakie nie mam pojecia bo na mojej twarzy pojawił się uśmiech i myśli których nie będe ujawniał :cenzura:
do końca tygodnia poszukam jeszcze kogoś kto bedzie wiedziął co jest nie tak a jak nie znajde to jade do ASO do Wrocławia.

krzysiek8833 - 02-09-09, 15:13

JimmyBoy napisał/a:
powiedział że nie podejmują się naprawy takich skrzyni bo podczas wsadzania łożysk pękaja koła,

dobre :lol:

GuRuFLORO - 02-09-09, 19:08

qr rrr r r mechanicy za dyche !! !!
JimmyBoy - 06-09-09, 12:24

JUtro może jeszcze wymienie olej kupiłem taki jaki jest teraz MTF-LT2 może to winna oleju sam już nie wiem, słyszałem że jeżeli to synchronizatory to lepiej wymienić całą skrzynie (jakąś używaną) niż ją naprawiać ponoć koszty są kosmiczne.

A może to sprzegł się kończy bo te zgrzyty są już na każdym biegu.

GuRuFLORO - 06-09-09, 13:01

i jak jimmy po wymianie oleju???
JimmyBoy - 06-09-09, 13:10

Ze dwa tygodnie temu wymieniłem ale tak na szybko bo miałem delikanty wyciek wlał mi mechanik jakiś taki dziwny mówił że będzie dobry, może i tak ale teraz kupiłem w ASO taki jaki jest lany przy pierwszym montażu i jutro podjade go wymienić i zobacze cy coś pomoże.

Już nie wiem co mam wymieniać :) stabilizatory , skrzynie , sprzęgło:) jakoś nie moge znaleść jakiegoś konkretnego mechanika sami niewiedzący :) o co chodzi.

Marko - 13-09-09, 21:30

Kolego dla mnie to najprawdopodobniej wina sprzegla. (klima nie ma nic wspulnego z dwumasa!!!) takze prosze przygotowac sie na koszta...
JimmyBoy - 14-09-09, 15:17

Marko napisał/a:
Kolego dla mnie to najprawdopodobniej wina sprzegla. (klima nie ma nic wspulnego z dwumasa!!!) takze prosze przygotowac sie na koszta...


cytuj cytuj Marko bo nie wiadomo o co ci chodzi,

A jeżeli to sprzęgo to i tak pół biedy bo jak koło dwumasowe to dopiero będzie problem.
Oddałem swojego do mechanika jutro ma rozebrać sprzegło i zobaczyć czy to jego wina jak nie ściagnie skrzynie itd:)
Jak coś bede wiedział na 100% to dam znać

GuRuFLORO - 14-09-09, 19:40

no to czekamy jimmy boy
tomekk - 14-09-09, 20:30

a poduszki pod skrzynia sprawdziles? moze zerwala sie?
JimmyBoy - 15-09-09, 15:44

tomekk napisał/a:
a poduszki pod skrzynia sprawdziles? moze zerwala sie?


Poduszki Ok ( z tego co się orientuje jak by były zużyte to ciężko by było znaleść biegi i wyskakiwały by na nierównościach, a takiego problemu nie mam)

Mechanik rozebrał co miał rozebrać i na chwile obecną wymieniam sprzęgło tarcza jest troszke cienka. Koło dwumasowe wydaje się być OK ma lekkie luzy ale jakieś tam są dopuszczalne ale nie ma odpowiedniego narzędzia żeby sprawdzić.
Pod koniec tygodnia będzie gotowy i wtedy zobacze czy problem znikł.

andrzej_46 - 15-09-09, 20:57

Ja też czekam na wiadomości w tej sprawie. Mam podobny problem, z tym, że przy nie opracującym silniku jest OK.
JimmyBoy - 17-09-09, 15:35

andrzej_46 napisał/a:
Ja też czekam na wiadomości w tej sprawie. Mam podobny problem, z tym, że przy nie opracującym silniku jest OK.


Przy niepracującym jest ok bo nic tam w środku się nie kręci.

Odebrałem samochód od mechanika po wymianie sprzęgła i usterka nie ustąpiła dalej to samo.
Więc zostało jeszcze do wymiany koło dwumasowe albo skrzynia.
Jak będe miał chwilke to jeszcze zajrze do kasety pod osłoną lewarka są ponoć jakieś wodziki może coś tam się powyginało.
Narazie daje sobie spokój z wydawaniem kasy no chyba że trafie tanią skrzynie to się skusze, o kole dwumasowym nawet nie myśle.
Jeżeli ktoś będzie miał jakieś pomysły lub coś zrobi w kierunku usunięcia tej usterki to prosze o info.:)

krzysiek8833 - 17-09-09, 16:44

a dokrec mocniej te sruby na koncu skrzyni, moze sie poluzowały i łozysko szarpie
te od strony wału napedowego

andrzej_46 - 17-09-09, 16:48

lolejko napisał/a:
Łąćznik elastyczny, tuleje z tyłu i itp. Musisz posprawdzać gdzie to tłucze od spodu.


Jimmy, a Ty wyeliminowałeś na pewno ten łącznik, tuleje z tyłu i podporę wału? Bo jeśli dobrze rozumiem, to tylko czepili Ci się sprzęgła i skrzyni.
Strzeż Cię Panie Boże przed kołem dwumasowym. Dziś widziałem na Allegro po 1300.

andrzej_46 - 17-09-09, 16:55

I jeszcze jedno Jimmy. Jaki przebieg ma Twoja? Wklejałeś gdzieś zdjęcia? Napisz coś o niej.
JimmyBoy - 17-09-09, 16:57

krzysiek8833 napisał/a:
a dokrec mocniej te sruby na koncu skrzyni, moze sie poluzowały i łozysko szarpie
te od strony wału napedowego


Ja nie mechanik pewnie podokrecał ale pewności nie mam. Ale widziałem jak je rozkręcał masakra tak zapieczone.

JimmyBoy - 17-09-09, 17:06

andrzej_46 napisał/a:
lolejko napisał/a:
Łąćznik elastyczny, tuleje z tyłu i itp. Musisz posprawdzać gdzie to tłucze od spodu.


Jimmy, a Ty wyeliminowałeś na pewno ten łącznik, tuleje z tyłu i podporę wału? Bo jeśli dobrze rozumiem, to tylko czepili Ci się sprzęgła i skrzyni.
Strzeż Cię Panie Boże przed kołem dwumasowym. Dziś widziałem na Allegro po 1300.


Powiem tak pilnowałem gościa sam zaglądałem i nic nie widać żeby było zużyte łącznik z wałem ok, przecież gość żyje z naprawiania samochodów więc napewno by coś zauważył nawet jakby chciał mnie naciągnąć to by powiedział to i tamto do wymiany ale nic nie widziął.
a koło w sklepie tym co zaopatruje się ten warsztak w którym byłem koszt 1800 ponoć orginalny:) dlatego zrezygnowałem.
A jeszcze jedno dałem się przejechać znajomemu ma też tam jakieś 5.0:) i powiedziął że mam jakieś urojenia:) że wszystko gra
ale wcześniej nie miałem takich objawów więc coś musi być nie tak



Fotki sorry że tak ale nie wiem jak mam wkleić je tu. Przebieg 189000 320i
http://www.fotosik.pl/pok...c6be29f9ae.html
http://www.fotosik.pl/pok...9e543be059.html
http://www.fotosik.pl/pok...ad6b44980d.html
http://www.fotosik.pl/pok...30796af02d.html

andrzej_46 - 17-09-09, 18:12

Dzięki za zdjęcia. Podoba mi się sztuka. Kolor identyczny z moją. Tylko nie mam chromu na obramowaniach okien i inne felgi. Bez wielkich bajerów i chyba bardzo dobrze. Przebieg mam teraz 149, a jak kupiłem (w kwietniu) było 140. Sprawdzany autentyczny. Niestety nie mam zdjęć, ale się poprawię.

Znaczy łącznik i tuleje odpadają.
Co do tego znajomego, to żadne urojenia, nikt tak nie wyczuje samochodu jak właściciel.
Ja niestety nie mogę się chwilowo zająć swoją, ale na nosa starego (patrz wiek) samochodziarza, u mnie to nie jest skrzynia. Trochę mnie to drażni, ale jeździć można (chyba)...
Pozdrawiam i czekam na rozwiązanie problemu.

GuRuFLORO - 25-09-09, 16:01

Pany a moze to wałek wymuszajacy?????
andrzej_46 - 25-09-09, 17:14

GuRuFLORO napisał/a:
Pany a moze to wałek wymuszajacy?????


O którym wałku mówisz, bo przepraszam nie kojarzę ? nepędowym? wejściowym w skrzyni?

GuRuFLORO - 25-09-09, 20:14

tyn co jest za wałem poprzewcznym z tyłu!!!!
andrzej_46 - 25-09-09, 20:38

Może jestem ciemny, ale zupełnie nie kojarzę. O jakim wale poprzecznym mówisz?
Czy o tym, który wychodzi z dyfra do kół? Czy to masz na myśli?

http://bmwfans.info/parts...e/output_shaft/

Tam to wchodziw rachubę tylko luz na wielowpuście. I byłoby słychać chyba wyraźnie z jednej strony...
Chyba nie zćwiczymy problemu teoretycznie. Bez doświadczonego fachury w warsztacie się nie obejdzie.

domi500 - 26-09-09, 15:21

tez mam to samo i czekam az cos sie rozwinie u was,,,,, ktos mi powiedzial z mechanikow ze moga to byc tuleje plywajace,,,,ja mam objaw na 2i3 biegu reszta ok...
andrzej_46 - 26-09-09, 17:36

U mnie to jest bardzo charakterystyczny objaw. Na niskich biegach, tj. 1, 2 albo wsteczny. W przypadku 1 i wstecznego, to nawet jest tak, że jak się dłużej potrzyma wciśnięte sprzęgło, żeby się "uspokoiły" wszystkie wałki w skrzyni, to też tego niema.
Dlatego myślę, ze przyczyna jest gdzieś w podparciu wału napędowego albo w tylnum zawieszeniu.
Pozdrawiam myślących. Ciekawe, czy uda się wydedukowaći jak to wypadnie w zderzeniu z rzeczywistością...

JimmyBoy - 27-09-09, 10:24

Ja ide na całość:) kupiłem koło dwumasowe nowe :) w tygodniu wymiana o efektach wymiany dam znać. Narazie zauważyłem że nowe ma delikatne luzy jakieś 3-5 mm a to które mam zamontowane spokojnie ponad 1cm. więc może tu jest problem.
andrzej_46 - 27-09-09, 16:05

Kupiłeś nowe koło dwumasowe. No to ostro Ci to się dało we znaki. Ten aż tak duży luz jest rzeczywiście niepokojący. Ile zapłaciłeś? Ciekawe też, ile weźmie za wymianę.
lolejko - 27-09-09, 17:28

JimmyBoy, ile cię wyniosło??/ Napisz jak efektu po wymianie.
JimmyBoy napisał/a:
a to które mam zamontowane spokojnie ponad 1cm

A jak to sprawdziłeś?

chudy - 27-09-09, 17:45

tak czytam ten temat i widze ze to sa te same objawy co w mojej e30 na niskich biegach wlasnie 1,2 i wsteczny cos puka..ktos mnie postraszym ze dyfer :coo: :oczy: nie bylem jeszcze u mechanika ale chyba musila bym sie wybrac...a moze cos sie zepsuc od tego bardziej??
eric20 - 27-09-09, 19:43

panowie a sprawdzaliście podporę wału czy nie jest wyrwana z gumy albo już się kończy a co do dwu masy to wiem tyle ze tolerancja jest do 3 zębów luzu
andrzej_46 - 27-09-09, 20:05

eric20, ta wzmianka o dopuszczalnym luzie może być bardzo cenna. Napisz coś o swojej, bo ze zdjęcia wygląda na fajną Coupetę....

Co do podpory wału, kolega JimmyBoy sprawdzał i jest OK, ja jeszcze nie, ciągle niema czasu, zeby podjechać do jakiegoś konkretnego warsztatu i dlatego tymczasem teoretyzuję...

chudy - 27-09-09, 21:21

najbardziej prawdopodobne moze byc ze to jest podpora albo lacznik tak?czy jeszcze cos moze byc procz dwu masy?
JimmyBoy - 28-09-09, 14:59

lolejko napisał/a:
JimmyBoy, ile cię wyniosło??/ Napisz jak efektu po wymianie.
JimmyBoy napisał/a:
a to które mam zamontowane spokojnie ponad 1cm

A jak to sprawdziłeś?



Oglądałem koło jak wymieniali mi sprzęgło i raczej tak na oko było spokojnie 1cm i nie było żadnego oporu a nowe woże narazie w bagażniku zmieżyłem suwmiarką i było tak 3 do max 5mm pomiar pewnie nie był dokładny no ale i tak w starym mam większe luzy niż w nowym. Ponoć jest specjalny przyzad do pomiaru luzów ale takiego mechanik nie miał.
Koszt koła to 1425zł w zwykłym sklepie, wymiana to pewnie z 200zł.
Co do waszych przypuszczeń że może to łącznik lub podpora to każdy musi zerknąć u siebie ja wiem że te mam ok dlatego usterki szukam w trzech elementach sprzęgło,( już wymienione na nowe) koło dwumasowe ( zostanie wymienione) albo skrzynia której naprawiać się już naprawde nie opłaca lepiej kupić inną. Oczywiście jeżeli nie pomogą te trzy operacje:) bede szukał dalej, jak fundusze pozwolą:) zima idzie gumy trzeba kupić:)

Ktoś mi też ostatnio mówił że taki objaw mogą powodować powyginane wodziki w skrzyni
które są zaraz przy lewarku i biegi nie wchodzą płynnie nie mają prowadzenia ale nie moge tam zerknąć mam tam napchane uszczelek i za cholere nie umiem tego wyciągnąć żeby zerknąć.( może konieczne jest zdjecie skrzyni nie wiem)

Co do efektów czy wymiana koła dwumasowego pomogła oczywiście dam znać na dzień dzisiejszy w środe robią w czwartek odbieram. chciałem nagrać filmik jak te nowe koło wygląda jakie luzy idt ale bateryjki się skończyły.

Albo ona albo ja :) Ma być idealna i tyle

JimmyBoy - 28-09-09, 15:03

chudy napisał/a:
najbardziej prawdopodobne moze byc ze to jest podpora albo lacznik tak?czy jeszcze cos moze byc procz dwu masy?


Kończące się sprzęgło, koło dwumasowe, usterka w skrzyni i jak koledzy piszą podpora łącznik wału i to pewnie nie wszystko o czym wiemy lub się domyślamy

lolejko - 28-09-09, 17:43

JimmyBoy napisał/a:
Albo ona albo ja :) Ma być idealna i tyle

Prawidłowe podejście :ok:

A luzy sprawdzaliście na tylnej belce? Tuleje są ok?

JimmyBoy - 28-09-09, 17:53

lolejko napisał/a:
JimmyBoy napisał/a:
Albo ona albo ja :) Ma być idealna i tyle

Prawidłowe podejście :ok:

A luzy sprawdzaliście na tylnej belce? Tuleje są ok?


Całe zawieszenie sprawdzałem jakiś czas temu było ok zresztą nie wydaje mi się żeby zgrzytanie przy zmiane biegów miało coś wspólnego z tulejami w tylnej belce

domi500 - 06-10-09, 20:46

ja juz wiem co u mnie powoduje te stukanie przy zmianie biegow,..
dzis z kuzynem mechanikiem ogladnelismy go od spodu,,,wzucilem 1 bieg i ruszalem samochodem..do przodu (pchalem go)
a kuzyn siedzial w kanale i patrzl skad ida dzwieki,,,okazalo sie ze peknieta jest guma od walu napedowego czy jak to sie tam zwie
(mowil mi nazwe ale zapomnailem)

189zl cena tego ustrojstwa..wymiana 100zl.jak dla mnie


nie mowie ze w was moze byc to samo ale zwroćie na to uwage

andrzej_46 - 06-10-09, 21:03

Dzięki, to jest konkret !! ! Ale czy to na zdjęciu, to jest przy skrzyni biegów, czy przy moscie tylnym ?? ?
Ale Jimmy się nie odzywa, jak jest u Niego z tym kołem dwumasowym. Domyslam się, ze jeszce nie wymienił z jakichś powodów. Czekamy.

domi500 - 07-10-09, 10:51

to jest zdjecie przy skrzyni biegow....jestem przekonany na 100% ze to jest to co powodowalo stukanie,.....taki sam dziek byl..... po 10tym bede to robil wiec bedzie wsyztko jasne,,,,narazie jutro musze wymienic rolke kolo silnika bo juz gwizdze...
JimmyBoy - 07-10-09, 14:44

No to kolejny element wyeliminowany odebrałem samochód po wymianie koła dwumasowego i nic się nie poprawiło tak jak było tak jest, jedyne co się zmieniło to mechanik ( dlatego się nie odzywałem szukałem nowego mechanika) bo poprzedni że tak powiem mało zdolny gość, ostatnio oddałem samochód na 7 dni i dalej tuman nie wiedział co się dzieje a przecież wyrażnie powiedziałem żeby rozbierał co się da i znalazł problem, straciłem przezniego dość sporo kasy dlatego już nie mam zamiaru go odwiedzać. Na dodatek nowy mechanik pokazał mi jak fachowo ściągał skrzynie urywając jeden z zaczepów mocujących.
Ale mniejsza z tym , teraz już niczego nie jestem pewien to co wyeliminował poprzedni np ten łącznik gumowy skrzyni z wałem itd musze posprawdzać jeszcze raz , problem w tym że nie mam gdzie samemu tego zrobić i za każdym razem oddaje samochów do jakiegoś mechanika a jak wiadomo nie ma nic za darmo.

lolejko - 07-10-09, 17:49

JimmyBoy, napisz jeszcze raz jakie dokładnie masz objawy, bo coś nie czaje. Pzdr
andrzej_46 - 07-10-09, 17:57

O rany Jimmy, współczuję!!! Utopiłeś sporą kasę i g...
Ale jeśli to koło dwumasowe rzeczywiście miało taki luz to warto było wymienić Teraz możesz to lepiej sprawdzić, jeśli oczywiscie oddał Ci to stare....
Albo Ty jesteś pechowy, albo raczej to oni są takimi mechanikami....
Przykro mi, ze ja nie mogę tymczasem się zabrać za swoją z 2 powodów: 1) brak czasu i konieczność jeżdżenia (choć blisko); 2) drugi powód chyba się domyślasz...
Jeszcze raz ten łącznik i elementy gumowe w tylnym zawieszeniu, tylko taka rada...

JimmyBoy - 07-10-09, 18:17

lolejko napisał/a:
JimmyBoy, napisz jeszcze raz jakie dokładnie masz objawy, bo coś nie czaje. Pzdr


Objawy następujące
Na wyłączonym silniku skrzynia chodzi normalnie, po odpaleniu wrzuceniu jedynki ok po ruszeniu i wrzuceniu 2 puknięcie ( czasami nawet jak stoje i wrzuce 2 to coś puknie)już nie wiem czy to z okolic skrzyni czy z tyłu na wale, 3 delikatny zgrzyt , 4 puknięcie 5 ok.
Wszystkie te odgłosy czuć na drążku zmiany biegów, nie jest to oczywiście coś co uniemozliwia jazde ale jestem perfekcjonistą i taki ma być mój samochód, wcześniej miałem A3 i tam biegi zmieniałem delikatnie popychająć drążek a tu musze się troszke namęczyć w sensie nasłuchać:)

lolejko - 07-10-09, 18:41

JimmyBoy, chyba synchronizator ci padł.
andrzej_46 - 07-10-09, 18:46

Czyli przy tych biegach "do przodu drążkiem". To tak, jakby może w skrzyni, albo w mechanizmie zmiany biegów. Ale wtedy byś chyba słyszał wyrażnie bardziej z przodu...
U mnie jest słychać wyraźnie z tyłu przy wrzucaniu wstecznego, jedynki i dwójki i jak już pisałem jak się dłużej przytrzyma wciśnięte sprzęgło (uspokoją się wałki w skrzyni), to w ogóle nie słychać. Dlatego skłaniam się raczej do elementów gumowych z tyłu.
U Ciebie jest znaczy inaczej. Pozdrawiam.

domi500 - 08-10-09, 12:52

Cytat:
Dlatego skłaniam się raczej do elementów gumowych z tyłu.
U Ciebie jest znaczy inaczej. Pozdrawiam.


bardzo cenna uwaga!!!
ja dzis wymienilem łacznik elastyczny walu bo myslelismy ze to on stuka

stukal ale to nie byl ten dziwiek zreszt juz mocno bylo on dobity(zdjecie)
200 zl lefmorder


jednak po wyjechaniu z kanalu zrobilem runde pare metrow i wiedzialem ze jednak to nie bylo to!
mechanik kazal mi wcisnac jedynke i zaciagnac reczny,pozniej gwaltownie puszczac sprzeglo by auto ruszalo...a on od spodu patrzyl co i jak....wniosek potwierdzony na kanale...
tuleje tylnego mostu,,,sam widzialem od spodu jak tylny wozek podskakuje i stad sa te dzwieki i pukanie od spodu...
25 zl jedna tuleja Febi


zeby to sprawdzic nie potrzeba nawet miec kanalu ,wystarczy kumpel zeby spojrzal na tylne kjolo jak sie zachowuje podczas ruszania jak opisalem wyzej





a to tez nalezalo wymienic bo juz piszczalo mocno...takie male a tyle kasy:(


andrzej_46 - 08-10-09, 13:40

Domi, dzięki wielkie, pasuje jak ulał do moich objawów. Z czymś takim mi się kojarzyło...
To jest stosunkowo łatwo sprawdzić.domi500,
A poza tym brawo, wspaniała dokumentacja fotograficzna.
Jak możesz, to skrobnij jeszcze ile w sumie Cię to kosztowało z robocizną, bo u mnie ostatnio cieniuuuuuuutko...
Pozdrawiam.

domi500 - 08-10-09, 14:06

nie ma za co.,... ja jutro odbieram te tuleje bo na zamowienie dopiero i jade w sobote do mechanika kuzyna to mi wymieni

jestem na 100% przekonany ze to jest to bo nawet widzialem jak podskakiwalo auto na tych gumach,,,,

ja placilem za wymiane łacznika walu 100zl ( normalnie ok 200 biora)

za lozyska przy silniku gratis bo to pikus

za tylne tuleje tez chyba nic nie wezmie.....

wiec nie moge powiedziec ile by kosztowalo
zapytam sie go w sobote i napisze ile normalnie bym zaplacil gdzies indziej,,,

JimmyBoy - 08-10-09, 14:34

lolejko napisał/a:
JimmyBoy, chyba synchronizator ci padł.


No na początku przygody też tak myslałem ale poczytałem i pooglądałem rysunki i synchronizatory są parami 1 i 2 to jeden 3 i 4 drugi i 5 i wsteczny trzeci a jak pisałem jedynka działa ok a dwujka już nie, poza tym wymieniałem olej w skrzyni i był czyściutki i tak sobie myśle że jak by coś w skrzyni było nie tak to zawsze jakiś syfek by wyleciał. Ale faktycznie może to i to narazie posprawdzam elementy gumowe pójde tropem tym który poszedł domi500 tańsze wyjście jeżeli nie pomoże wymienie skrzynie i tyle wkońcu znajde :)

Chociaż jestem bardzo sceptyczny co do elementów gumowych jakoś nie moge uwierzyć że zmiana biegów ma wpływ na stuki tuleji wachacza, wymieniałem kiedyś tuleje ale objawem było stukanie podczas jazdy po nierównych drogach ale i tak posprawdzam

domi500 - 08-10-09, 16:01

ma wplyw stukanie podczas zmiany biegow,,,zaobserwuj jak zachwouje sie samochod tylnonadpedowy poczdas szybkiego ruszania,,,,samnochod siada jakby a pozniej sie podnosi to samo na 2 biegu podczas zmiany na 3
dalej nie wystepuje bo juz jedzie sie plynnie,,to na 100% ten objaw u mnie i to go powoduje,,,,wiem bo na wlasne oczy widzielem i slyszalem ze to wlasnie ta tuleja puka

andrzej_46 - 08-10-09, 16:32

Jimmy, to jest chyba tak: sprzęgło masz przecież przed skrzynią, jak masz luz sprzęgło nie wciśnięte, to kręci się wałek wejściowy w skrzyni. Wciskasz sprzęgło, ten wałek nadal się kręci z rozpędu. Przez zazębienie po wrzuceniu biegu ta energia wałka przenosi się poprzez wał napędowy i dyfer na cały tył. Oczywiście zaraz się stłumi, ale jak jest gdzieś duży luz, to szarpnie elementem. Ja tak rozumiem pochodzenie stuków. Czy się mylę ?? ?
Takie rozumowanie tłumaczy mój przypadek. U Ciebie może być oczywiście inna przyczyna, ale sprawdź to koniecznie jeszcze raz. Pozdrówka.

domi500 - 08-10-09, 17:49

andrzej_46 napisał/a:
Jimmy, to jest chyba tak: sprzęgło masz przecież przed skrzynią, jak masz luz sprzęgło nie wciśnięte, to kręci się wałek wejściowy w skrzyni. Wciskasz sprzęgło, ten wałek nadal się kręci z rozpędu. Przez zazębienie po wrzuceniu biegu ta energia wałka przenosi się poprzez wał napędowy i dyfer na cały tył. Oczywiście zaraz się stłumi, ale jak jest gdzieś duży luz, to szarpnie elementem. Ja tak rozumiem pochodzenie stuków. Czy się mylę ?? ?
Takie rozumowanie tłumaczy mój przypadek. U Ciebie może być oczywiście inna przyczyna, ale sprawdź to koniecznie jeszcze raz. Pozdrówka.


dokladnie tak jest dlatego ciezko to bylo wyczuc jak samochod jechal...pozostaje sztuczka z recznym jednynka i puszczeniem sprzegla...jak bedzie uderznie to znaczy ze te tuleje tylne

lolejko - 08-10-09, 18:05

JimmyBoy napisał/a:
Chociaż jestem bardzo sceptyczny co do elementów gumowych jakoś nie moge uwierzyć że zmiana biegów ma wpływ na stuki tuleji wachacza,

Przy tylnym napędzie, tuleje tylnej belki potrafią nieźle stukać. Czasem jak dasz na asfalcie ostro w pizd..... to huk z tyłu jest jakby młotem 10kilowym ktoś walnął.
Także jak wcześniej pisałem, pierwsze co bym zaczął od tych tulej.

domi500 - 09-10-09, 14:22

dzis w sklepiej zaszlo male nie porozumieni:
sprzedawca mnie zle zrozumial o co mi chodzi i zamowil tuleje tylnej belki..a mial zamowic poduszki tylnego wuzka,,,,,

okazalo sie ze tych poduszek ciezko jest dostac bo podobno juz wycofuja sie z ich sprzedarzy wszedzie,,,podjechalem do Foty i tam facet powiedzial ze tp prawda ze juz nie dluigo ich nie bedzie (chyba tylko serwis bmw)
moiwl ze maja na magazynie 4 ostatnie sztuki tylko jeden problem,.,...cena

byl zdziwony ze tak potanialy i powiedzal ze byly znacznie drozsze,,,

teraz najlepsze,,,,jedna poduszka kosztuje 212 zl po kosztach jak on to ujał


fuck!!!!

JimmyBoy - 09-10-09, 14:37

w następnym tygodniu posprawdzam w stacji diagnostycznej całe podwozie
dominik który to element numer 4??
http://www.realoem.com/bm...839&hg=33&fg=30

rysunek e46 ale pewnie te same podzespoły

domi500 - 09-10-09, 15:15

Łożysko gumowe tylne wyglada jak wlasnie nr 4....tylko hmmm czemu jest napisane lozysko,,,przeciez to jest poduszka...

jutro mam o 9 odebrac i zaraz jade do mechanika,,,jak znajdzie czas mi to zamontuje,,,,
kurde kawal gumy i 212 zl
nr 2 tutaj
http://www.realoem.com/bm...366&hg=33&fg=30

JimmyBoy - 09-10-09, 15:28

troszke dużo jak na poduszke na alegro zerkałem i jakoś takich cen nie ma no chyba że to się dokładnie nazywa tuleja belki mostu to tak
domi500 - 09-10-09, 17:05

moze i duzo ale zobacz np na ceny czesci na tej stronce co podales,,,tam co prawda sa w dolarach ale dla porownia mozna popatrezc 96 chyba dolarow,,


pyka ta poduszka,,,samio ja znajdzicie gzie ona u was jest...

domi500 - 10-10-09, 13:27

dzis bylem odebrac te super drogie poduszki...okazalo sie ze facet z foty zle mi zamowil....chociaz mu pokazywalem zdjecie.....

dzis wymontowalismy te poduszki i pojechalismy na wzro zeby wiedzial juz jakie konkretnie zamowic
okazalo sie ze te sa taniutkie w porowaniu z tymi za 212 za szt

komplet poduszek kosztuje 120zl
po odkreceniu tych dlugich srub poduszka sama spadla na podloge a powinna coasno wchodzic,,,tak juz byla wyrobiona,,,w poniedzialek bede mial i zaraz zakladamy

czyli jak pisalem wyzej ze na zdjeciu podgladowym numer 2 a facet zamowil mi nr 14

oto foty
to jest to co u mnie puka






wiec jestem zadowolony 300zl zaoszczedzone!

domi500 - 13-10-09, 15:49

gumy wymienione..juz nic nie puka
ale z tego co rozmawialem kuzynem mechanikiem koszta wymianty tych gum sa bardzo wysokie
wszedzie nie piernicza sie z wciskaniem ich za pomoca podnosnika hydraulicznego jak my robilismy ,lecz wyciagaja caly tylny wuzek na stol ,,,a wtedy koszta rosna,,,dochodza dodatkowe gumu i inne spray wiec jak on mowil....600zl by za robocizne wzial...mnie kosztowalo to 100....jestem zadowolony ze juz zadnych dzwiekow i stukow nie mam podczas zmiany biegow.....

czas roboty 10.30 do 14...

lolejko - 13-10-09, 19:21

domi500, dobrze że już ogarnąłęś te stukanie. Przy okazji mogłeś też wymienić te drugie tuleje. I tak w końcu do nich będziesz musiał się dobierać.
domi500 - 14-10-09, 17:15

lolejko napisał/a:
domi500, dobrze że już ogarnąłęś te stukanie. Przy okazji mogłeś też wymienić te drugie tuleje. I tak w końcu do nich będziesz musiał się dobierać.



troszke kasy juz wydalem teraz,,,ale jak bedzie pora na te tuleje to napewno je wymienie

dobrze ze to opanowalem i juz nie denerwuje mnie,.

JimmyBoy - 17-10-09, 09:09

Co do wymiany tych tuleji w warsztacie to różnie bywa jak wymieniałem opony na zime z ciekawości spytałem ile by wziął za wymiane tych czterech to raczej bez zdjęcia wózka(sanek) się nie obejdzie , będie poprostu jak to ujął wygodniej a cena jaką by chciał to 300- 400 zł więc jak ktoś będzie chciał je wymieniać to warto popytać bo można sporo zaoszczędzić:)
domi500 - 17-10-09, 10:52

dokladnie wszytko zalezy od miejsca zamieszkania,im wieksze miasto tym ceny tez wieksze i to tez zalezy od konkurencji w poblizu
ja np bylem zapytac sie ile kosztuje w nieautoryzowaneh stacji BMW podlaczenie pod kompa powiedzieli 100zl a bylemw salonie BMW to zaspiewali 370.

andrzej_46 - 17-10-09, 15:45

Dominik, cieszę się, że w końcu Ci się udało. U mnie chyba jest to samo! Przez tydzień nie byłem w domu i trochę straciłem wątek...
Jimmy, a co u Ciebie? Ty chyba najbardziej się namordowałeś z tym stukaniem, i nerwy i kasa....
Koniecznie napisz, jak w końcu zćwiczysz !! ! Powodziska!

domi500 - 17-10-09, 18:18

tak udalo mi sie to ogarnac!
zupelnie inna jazda....jakbym innym autem jezdzil

andrzej_46 - 17-10-09, 18:30

Znam ten ból..., albo raczej tą radochę. Aż się boję pomysleć, na ile mnie skubną w tej Zas..wie, przepraszam, chciałem napisać Warszawie, ale wyszło tak, jak myślę...
Muszę skombinować kasę i to zrobić. Nie mam w pobliżu sensownego warsztatu, ale jakoś sobie poradzę.
Pozdrawiam.

Drozda1985 - 18-10-09, 12:44

witam ja mam trochę inny problem bo u mnie nic nie stuka tylko się trze na wszystkich biegach prócz wstecznego jeśli dodaje gazu to trze się szybciej jak puszczam to zwalnia jakby łożyska jakieś w skrzyni nie mam pojęcia dodam że jeszcze przy przyśpieszaniu rosną obroty a dopiero po chwili czuje że zaczyna przyspieszać a wskaźnik prędkościomierza zaczyna się podnosić czyli może coś od sprzęgła to jest mój pierwszy samochód w dodatku jestem za granicą za ewentualne naprawy zapłacę dużo drożej niż w Polsce jak ktoś może coś doradzić albo pomóc to był bym wdzięczny :P jeszcze jedno jak kupiłem autko to słyszałem pukanie z tyłu myślałem o wale i krzyżaku lecz nim znalazłem wolnego mechanika ustało a on sprawdził ją od spodu poszarpał kazał do tyłu do przodu na kanale jeździć po czym wyszedł i zasugerował że to coś na wale musiało się okręcić a teraz wszystko jest ok i do tej pory tego stukania nie słyszałem .Moje BMW E-36 jest z 97 1.8TDS
domi500 - 18-10-09, 12:47

Drozda1985 napisał/a:
jeśli dodaje gazu to trze się szybciej jak puszczam to zwalnia jakby łożyska jakieś w skrzyni nie mam pojęcia dodam że jeszcze przy przyśpieszaniu rosną obroty a dopiero po chwili czuje że zaczyna przyspieszać d




ja bym obstawial jednak wał napedowy,,,poszukaj w jego okolicy czy cos nie obciera

Drozda1985 - 18-10-09, 16:09

tylko że ja nigdy się samochodami nie interesowałem więc nie mam zbyt dużej wiedzy na ten temat no i nawet nie mam gdzie na kanał wjechać chcę pozbierać trochę informacji co i jak i wtedy wjadę do mechanika na kanał i nie będę stał zielony tylko powiem z czym może być problem w dodatku jestem w Holandii i nie chcę tak po prostu jechać do mechanika bo wtedy będą mnie tu kasować nawet za samo wjechanie a ewentualnej naprawy dokonałbym w Polsce zastanawiałem się w ogóle czy dojadę do polski mam około 1200 km w każdym razie dzięki za pomoc postaram się poszukać informacji i ten wał jakoś samemu sprawdzić
Hubert34 - 18-10-09, 21:12

co to
:piwo:

JimmyBoy - 11-04-10, 15:19

Tuleje tylnej belki wózka czy sanek czy jak to się fachowo nazywa wymienione stuki ustały problem rozwiązany :D :D :D :D :D
andrzej_46 - 11-04-10, 21:14

U mnie też wymienione tuleje tylnego wózka. Dodatkowo poduszki pod skrzynią biegów. Jedna była urwana, a druga ledwo trzymała. Poza tym, wymienili oba wahacze z przodu (te aluminiowe), bo też miały wybite gumy. Pokazali mi jak to wygląda. To było w Piasecznie. Rzeczowa rozmowa, zero naciągania. Sporo kasy poszło, ale wszystko jest OK.
JimmyBoy - 24-04-10, 13:12

chyba za wcześnie się pochwaliłem z tym uporaniem się problemem, wczoraj znów usłyszałem ten dziwny głuchy dźwięk, podjechalem do mechanika i powiedziął mi że takie odgłosy mogą być spowodowane uszkodzeniem jakiegoś wianuszka w półosi ale żeby to posprawdzać trzeba porozbierać wszystko na części i poskładać na nowo :(
andrzej_46 - 24-04-10, 14:49

Jimmy, muszę powiedzieć, że u mnie po wyżej przedstawionych wymianach, też jeszcze odrobinę stuka. Oczywiście teraz bardzo delikatnie. Powód wyjaśnił mi mechanik, pokazując wszystko od spodu na podnośniku. Mianowicie wymienili "gumy" oznaczone na rysunku "2" i "4" (link załączam), a nie wymienili tulei "7", ponieważ były dobre. Dobre, ale bardziej miękkie od tych nowych i dlatego pozostały niewielkie stuki. Może pogadaj jeszcze z innym mechanikiem, bo warto potwierdzić diagnozę, zanim się właduje kupę kasy.

http://www.realoem.com/bm...839&hg=33&fg=30

JimmyBoy - 24-04-10, 17:11

pewnie że warto potwierdzić diagnoze nie zmierzam narazie nic grzebać to już są ogromne koszty na które mnie nie stać :cwaniak2:
u mnie żadne tuleje już nie wchodzą w gre zostały wymienoine na nowe lub są w bardzo dobrym stanie, teraz zostaje już tylko przeniesienie napędu półosie czy co tam jeszcze siedzi w środku sam nie wiem :)

dsk - 01-02-11, 20:51

Witam. Przyłącze się do tematu posiadam e46 320i 1999r. Mam też podpobny problem ze stukaniem przy zmianie biegów, często to puknięcie słychać od razu zanim nawet do końca wrzuce bieg. Też z początku myślałem o różnego rodzaju tulejach, łącznikach, podporach, ale zrobiłem małe doświadczenie - podniosłem auto, tak by tylna oś nie dotykała ziemi i wtedy pobawiłem się zmianą biegów - stuki umilkły, tylko że pojawił sie inny problem - przy wrzucaniu, a także czasem zanim do końca wrzuce bieg tylne koła ruszają tak jakby auto nie było do końca wysprzęglone (dodam, że u mnie obroty spdają do obrotów biegu jałowego już przy połowie wciśniętego sprzegła) czasem jak pare razy wcisne sprzęgło, albo dłużej przytrzymam zanim wrzuce bieg, to znacznie mniej albo nawet wcale koła się nie obrócą. Wygląda na to, że problem tkwi w sprzęgle, tudzież skrzyni - czy takie są objawy usterki dwumasa?
///ESIU - 01-02-11, 22:33

dsk, wszystko to co opisujesz z tymi krecoącymi sie kołami jest normalne
na podnosniku zawsze pomału chca sie kręcic,


powiem Wam ciekawostke może nie zwiazaną z bmw ale jednak ciekawa
przyjechał do nas klient bo cos mu stuka i stuka, obkechał 10ciu mechaników kazdy mu powymieniał po trochu zawieszenia, w sumie juz było nowe hehe kupa kasy i stuka dalej, ja moze byłem 10tym mechaniorem który próbował zrobić pozadek, nie powiem bo namęczyłem się dwa dni najrózniejsze rzeczy sprawdzane poprawiane, no ku@rwa stuka dalej, co sie okazało w bagazniku bałagan, poukładałem problem znikł jak ręka odjoł
a tyle kasy poszło wpiz....u :lol: :lol: :lol: :lol:

kazikm3 - 01-02-11, 23:20

esiu tu masz rację w bagażniku jak coś lata to może się wydawać że coś z zawiechą albo z napędem :lol:
dsk - 02-02-11, 16:31

///ESIU napisał/a:
dsk, wszystko to co opisujesz z tymi krecoącymi sie kołami jest normalne
na podnosniku zawsze pomału chca sie kręcic,


no jak to? jak wcisniesz sprzęgło koła niepowinny nawet drgnąć , a u mnie w momencie jak zaczynam wrzucać bieg koła się obrucą , dlatego też troche ciężko się wrzuca u mnie biegi a jak już wrzuce bieg i nie puszcze sprzęgła to biegi wchodzą dużo lepiej i koła się już nie ruszają, jak puszcze sprzęgło to sytuacja sie powtarza. Czyli jakby do końca nie wysprzęglał.

///ESIU - 06-02-11, 15:05

racja nie do czytałem, chciałem napisac ze na luzie koła na podnosniku beda sie krecic, ale na sprzęgle nie moga, sprzęgło wysoko bierze?
dsk - 07-02-11, 16:08

///ESIU napisał/a:
racja nie do czytałem, chciałem napisac ze na luzie koła na podnosniku beda sie krecic, ale na sprzęgle nie moga, sprzęgło wysoko bierze?


Właśnie sęk w tym, że wysoko, w połowie pedału już spadają obroty, a i jeszcze jedno czasem przy ruszaniu szarpie budą

///ESIU - 07-02-11, 16:39

to jak wysoko to konczy się tarcza a że szarpie to znowu docisk, choc jak wysprzeglik będzie to tez bedzie lipa
dsk - 07-02-11, 17:03

tzn. nie zawsze szarpie, nie wyczulem jeszcze kiedy, na ogół jest dobrze ale czasm mu coś odj.... i szarpie przy ruszaniu. A sprzęgło łapie w połowie, więc wydaje mi się że to tak w normie. Jak jeżdże płynnie to praktycznie nie słychać żadnych stuków ani nic złego się nie dzieje, ale jak bardziej dynamicznie jadę to puknie sobie czasem. Pewnie nie obejdzie się bez ściągnięcia skrzyni..
Daniel_325i - 07-02-11, 17:05

Cytat:
Pewnie nie obejdzie się bez ściągnięcia skrzyni..

niestety skrzynię trzeba wyjąć

///ESIU - 07-02-11, 17:13

a no to jak w połowie bierze to ok
wcześniej pisale s że u góry

dsk - 07-02-11, 17:20

no tak, trochę niezrozumiale napisałem, czy takie objawy jak opisałem mogą być spowodowane dwumasem, chcę wiedzieć na jakie koszta mam mniej wiecęj się nastawić.
JimmyBoy - 08-02-11, 15:35

ok 1400zł dwumasa plus robota jakieś 200- 300 stówki, ale jak to jest dwumasa to cała buda powinna się telepać nawet na luzie a nie tylko szarpać przy ruszaniu
dsk - 08-02-11, 15:46

JimmyBoy napisał/a:
ok 1400zł dwumasa plus robota jakieś 200- 300 stówki, ale jak to jest dwumasa to cała buda powinna się telepać nawet na luzie a nie tylko szarpać przy ruszaniu


no tak na szczęście nie jest. A gdyby było zapowietrzone sprzęgło to jakie objawy by były? bo czemu jak dłużej przytrzymam sprzęgło to jest ok nic nie puka, tylko przy bardziej dynamcznej jeździe, a może pompka przy pedale? płyn się zmienia czy tylko dolewa ?

JimmyBoy - 08-02-11, 18:55

Mam to samo niestety, dłuższe przytrzymanie sprzęgła mówisz albo inaczej mówiąc jak obroty spadają poniżej 1000 albo 1500 już nie pamiętaj mam to u mnie jest no ale ten sam efekt mniejsze obroty brak stuknięcia większe próba szybszej zmiany biegów np na światłach puknięcie.
Testowałem wiele możliwości pisałem o tym bardzo dużo :) dużo kasy poszło w błoto i nikt mi nie poradził na 100% nawet jeden magik radził rozkręcić na części pierwsze półosie bo niby jakieś wianuszki się mogły zniszczyć ale dałem sobie spokój , nie wiem czy nikt takiego czegoś nie przerabiał ciężko powiedzieć. Ale żadnej konkretnej rady Ci nie dam co to może być.
Jeździć się da to nie jest dla mnie problem i nawet dawałem kilku osobą pokierować i nie zwrócili na to uwagi dopóki im tego nie zasugerowałem. Czasami tylko na światłach wydaje mi się że nie potrafię zmieniać biegów i lecę żabką:) parę metrów:)
Ale drąż temat może likwidacja usterki okaże się tania i banalnie prosta kto wie
powodzenia :D :D :7:

///ESIU - 08-02-11, 19:19

w wiekszoscie e46 słychac puknięcia przy ruszaniu lub zmianie biegow z okolicy napedu
lolejko - 08-02-11, 19:25

JimmyBoy, a wymieniałes wkońcu tuleje na moście? Są ich 3.
dsk - 08-02-11, 19:33

JimmyBoy napisał/a:
Mam to samo niestety, dłuższe przytrzymanie sprzęgła mówisz albo inaczej mówiąc jak obroty spadają poniżej 1000 albo 1500 już nie pamiętaj mam to u mnie jest no ale ten sam efekt mniejsze obroty brak stuknięcia większe próba szybszej zmiany biegów np na światłach puknięcie.
Testowałem wiele możliwości pisałem o tym bardzo dużo :) dużo kasy poszło w błoto i nikt mi nie poradził na 100% nawet jeden magik radził rozkręcić na części pierwsze półosie bo niby jakieś wianuszki się mogły zniszczyć ale dałem sobie spokój , nie wiem czy nikt takiego czegoś nie przerabiał ciężko powiedzieć. Ale żadnej konkretnej rady Ci nie dam co to może być.
Jeździć się da to nie jest dla mnie problem i nawet dawałem kilku osobą pokierować i nie zwrócili na to uwagi dopóki im tego nie zasugerowałem. Czasami tylko na światłach wydaje mi się że nie potrafię zmieniać biegów i lecę żabką:) parę metrów:)
Ale drąż temat może likwidacja usterki okaże się tania i banalnie prosta kto wie
powodzenia :D :D :7:



No niby tak, jeździć się da, ale wkur... się kiedy wsiąde w jakiegoś starego żęcha z pół milionem kilometrów na liczniku a tu normalnie ruszać się da, a ja na swoją bunię trochę zbierałem i nie małe pieniądze położyłem a tu zonk czasem naprawdę trzeba sie naoperować tym sprzęgłem żeby ta jazda przypominała jazdę a nie żabkę tak jak napisałeś:) a próbowałeś może podnieść tylną oś na klocki i zobaczyć czy tak jak u mnie podczas wrzucania biegu szarnie kołami i przez to u mnie są te stuki

JimmyBoy - 11-02-11, 15:28

lolejko napisał/a:
JimmyBoy, a wymieniałes wkońcu tuleje na moście? Są ich 3.


Tuleje na moście są 4 w tym dwie takie same:) wymienione, jak gdzieś pisałem poprawiło się, pukanie ucichło ale nie znikło:)

dsk napisał/a:
a próbowałeś może podnieść tylną oś na klocki i zobaczyć czy tak jak u mnie podczas wrzucania biegu szarnie kołami i przez to u mnie są te stuki


Nie nie próbowałem, ale mi się wydaje że to wina gdzieś w połączeniach wału ze skrzynią lub wału z tylną osią, nie wiem czy to łącznik ten gumowy czy w środku są jeszcze jakieś cuda. Wiem że u mnie wał ma za duży luz, pokazywałem kiedyś jak to wygląda u mnie na filmie, pisali ludzie że ok tak ma być ale mi się to nie podobało a przy ręcznym obróceniu wału jest właśnie to uderzenie.
dsk, tu bym szukał jak by się jeszcze chciało :)

dsk - 11-02-11, 16:36

tylko, że u mnie właśnie te koła się ruszaja w trakcie wrzucania biegu i mysle, że jak z tym się uporam to stuki znikną, czasem tak budą szarpie przy ruszaniu, wiec ewidentnie dzieje się coś niedobrego między skrzynią a silnikiem, najbardziej boję sie że to dwumas więc póki nie odłoże trochę "zbędnej" gotówki prędzej skrzyni nie będe ściągał
///ESIU - 11-02-11, 17:07

zmiana mostu na taki który bedzie miał mniejszy luz, to taka przypadłosc e46
JimmyBoy - 11-02-11, 18:30

dsk napisał/a:
tylko, że u mnie właśnie te koła się ruszaja w trakcie wrzucania biegu i mysle, że jak z tym się uporam to stuki znikną, czasem tak budą szarpie przy ruszaniu, wiec ewidentnie dzieje się coś niedobrego między skrzynią a silnikiem, najbardziej boję sie że to dwumas więc póki nie odłoże trochę "zbędnej" gotówki prędzej skrzyni nie będe ściągał


zgłoś się do mnie mam swoją starą dwumase dobrą oczywiście :)


///ESIU napisał/a:
zmiana mostu na taki który bedzie miał mniejszy luz, to taka przypadłosc e46


chyba trzeba się przerzucić na automat może nie będzie stukać hehe :D

dsk - 11-02-11, 20:27

JimmyBoy napisał/a:
[
zgłoś się do mnie mam swoją starą dwumase dobrą oczywiście :)


spoko jesli rzeczywiscie w tym leży przyczyna ;)

Ja mysle, że każdy most z biegiem czasu dostanie luzów,to są tryby które pracują w przód i w tył i to jest normalka, że się wyrobią - po to są te wszystkie poduszki, podpory żeby to amortyzowało. W aucie z przebiegiem rzędu 200k ma prawo coś stukać nie dziwie się, ale chciałbym to naprawić i jeśli nawet sporo kapuchy w to włoże a wytrzyma mi to kolejne 200k to nadal będę szcześliwym posiadaczem BMW.

///ESIU - 11-02-11, 20:35

jedz do mechanika i Ci problem namierzy bo od takiego gdybania się nie naprawi
dsk - 11-02-11, 20:54

Byłem już u paru lokalnych "mechaników" jeden mówi, że tarcza może być krzywa i czasem chwyci za szybko sprzęgło, drugi mówi że mam się nie przejmować i dalej jeździć. Wybieram się niedługo do gościa, który żekomo w ASO robił zobaczymy co ten powie
JimmyBoy - 12-02-11, 15:10

///ESIU napisał/a:
jedz do mechanika i Ci problem namierzy bo od takiego gdybania się nie naprawi


oby hehe :lol: :lol:

dsk ale jak że w ASO to niby lepszy mechanik niż taki co w ASO nie robił?? czy mówisz że pracował w ASO BMW? i zna się bardziej na marce?

dsk - 12-02-11, 20:09

Tak chodziło mi o ASO BMW, a niestety w mojej mieścinie nie ma żadnego mechanika któremu możnaby powierzyć auto - jak wypytywałem w sprawie ustawiania vanosa to większość nawet niewiedziała co to jest, a jak się zdażył jeden który wiedział co to jest to powiedział żebym tak jeździł. Więc trzeba zapłacic trochę więcej i wybrać się gdzieś dalej, wtedy będę miał chociaż jakotaką pewność, że będzie zrobione.
JimmyBoy - 13-02-11, 13:44

dsk napisał/a:
Tak chodziło mi o ASO BMW, a niestety w mojej mieścinie nie ma żadnego mechanika któremu możnaby powierzyć auto - jak wypytywałem w sprawie ustawiania vanosa to większość nawet niewiedziała co to jest, a jak się zdażył jeden który wiedział co to jest to powiedział żebym tak jeździł. Więc trzeba zapłacic trochę więcej i wybrać się gdzieś dalej, wtedy będę miał chociaż jakotaką pewność, że będzie zrobione.


daj znać jak coś będziesz wiedział pomoże to innym :)

dsk - 15-02-11, 20:04

Napewno dam, samemu mnie to ciekawi i zrobię to prędzej czy później, kwestia czasu no i kasy jęsli miałby być to dwuamas, bo resztę to się da przeboleć.
Fest - 18-02-11, 18:06

Witam Wszystkich.
Właśnie przerabiam problem metalicznych stuków z tyłu auta przy zmianie biegów.
Po wymianie zużytej tulei tylnej trzymającej dyferencjał (diagnoza jednego z mechaników), stuki były nadal. Powodem było za dalekie wciśnięcie jej w stronę dyfra. Przy większych obiążeniach dyfer 'walił' w metalową część tulei (za mała odległość między nimi). Po przesunięciu tulei w stronę lewego koła (patrząc od tyłu auta) i dodaniu jakichś podkładek (nie wiem, co tam dokładnie poszło, nie jestem mechanikiem) - żeby tuleja się za szybko nie cofnęła, głośne stuki ustały. Ponadto zauważyłem, że tył szybciej i lepiej reaguje na dodanie gazu. Fakt faktem, nadal są jakieś stuki, ale o wiele cichsze i pojawiające się przy dużo większych obiążeniach. Osobiście stawiam na prawą przednią tuleję trzymającą dyfer, gdyż po podważaniu łyżką dyfra za lewą i prawą przednią tuleję, ta prawa wydaje się być dużo bardziej miękka. Przy takim podważaniu (za tą prawą) wcześniej wyszły te głośne stuki.
Nie wiem, czy to pomoże na Wasze problemy, ale szkoda, że ja nie znalazłem takiego posta jakieś 12 miesięcy i z 6-ściu mechaników temu :) .

fr86 - 04-04-11, 22:14

Witam,

Ktora/ktore to tuleja/tuleje pukaja na tym rysunku?
http://www.realoem.com/bm...839&hg=33&fg=30

I ktore profilaktycznie nalezalo by wymienic?

Pozdrawiam

kucharz - 04-04-11, 22:19

fr86 napisał/a:
Witam,

Ktora/ktore to tuleja/tuleje pukaja na tym rysunku?
http://www.realoem.com/bm...839&hg=33&fg=30

I ktore profilaktycznie nalezalo by wymienic?


1x 33316770783
1x 33316770784
2x 33316770781
2x 33176770788
1x 33176751808

fr86 - 05-04-11, 12:43

Puka ogolnie nr 2 i 4 na rysunku?
http://www.realoem.com/bm...839&hg=33&fg=30

A reszte wymienic profilaktycznie?

kucharz - 06-04-11, 09:33

fr86 napisał/a:
Puka ogolnie nr 2 i 4 na rysunku?
http://www.realoem.com/bm...839&hg=33&fg=30

A reszte wymienic profilaktycznie?


najlepiej wymienić komplet (7 sztuk)

jeśli chcesz to mam do sprzedania taki komplet, nowe Lemforder, jesli jesteś zainteresowany to pisz PW

xpawel - 06-04-11, 10:31

też miałem takie głuche stukanie w mojej e46 330ci , gumy ,łączniki były ok a poprostu miałem luzy w moście i niestety musiałem zmienić cały most bo niestety nie dało sie tego naprawić ,wymkieniłem most i wszystko jest oki nic nie stuka nie puka :)
Moto - 06-04-11, 19:45

ja mam podobny problem ale olalem to juz :) te samochody maja juz troche przebiegu i musza sukac:) jak chcecie zeby wszytko bylo ok to trzeba kupic auto z salonu
fr86 - 07-04-11, 20:13

Bylem dzisiaj jeszcze raz u mechanika i pozniej na szarpakach. U mnie niby stukaja poduszki, ktore sa na poczatku wachacza tuz przed tylnymi kolami. Na rysunku to bedzie chyba to:
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/q/b/17.png

Na rysunku nr 4. Moga od tego byc te stuki przy zmianie biegow i ruszaniu? Mam tez niewielki luz na reduktorze (przedni wal), ale mechanik powiedzial, ze tak musi byc bo bez luzu to wszystko by sie zatarlo. Stuki dochodza tez z reduktora, ale sa to zupelnie inne (bardziej gluche) i mechanik powiedzial, ze tego na gorze by nie bylo slychac. Juz sam nie wiem co o tym myslec. Sprawdzalismy 7 poduszek i wszystkie wygladaja dosyc dobrze na pewno, to nie przez nie dochodza te stuki. Lacznik walu jest juz troche zmeczony, ale on tez nie powinien powodowac tych stukow. Co o tym myslicie?

JimmyBoy - 08-04-11, 08:20

Nikt nie jest jasnowidzem jak widzisz że łącznik jest troszke zmęczony wymień go, poduszek z wózka na oko nie ocenisz że są dobre przecież ich prawie nie widać one przeważnie są zniszczone w środku a nie od zewnątrz. Każdy z nas miał podobne problemy i większość wymieniała jakąś poduszkę z myślą że " powinno się udać " a nie że się uda. Poczytaj forum jest pełno podobnych problemów ze zmaną biegów pukaniem stukaniem itd coś na pewno ci pomoże.
kucharz - 15-05-12, 16:44

odgrzeje kotleta
ostatnio miałem to samo u siebie
wrzucam jedynkę - puknięcie
zmiana z 1 na 2 - puknięcie
zmiana z 2 na 3 - puknięcie, ale już mniej odczuwalne

mechanik obejrzał wszystkie tuleje, podpory, sanki, wał - wszystko jest lala
zasugerował wymianę oleju w dyferencjale i... sukces!!!

ja kupiłem Liqui Moly SAE 75W90 GL4/GL5
do mojej buni wystarczył 1 litr
jest dostępny w intercarsie


banan0100 - 15-05-12, 17:31

no wlasnie mam taki problem tylko jeszcze nie bylem u mechanika co gdzie lata czy cus :P
DaRo25 - 15-05-12, 19:10

fr86 napisał/a:
e samochody maja juz troche przebiegu i musza sukac:) jak chcecie zeby wszytko bylo ok to trzeba kupic auto z salonu


a go#no prawda :kij: tyle Ci powiem ...

jak dbasz tak masz ...

juz dawno myslalem ze ten temat zniknal z forum badz nastapilo jego rozwiazanie ..
To napisze... borykalem sie z takim samym problemem co wiekszosc - puki z 1na2 i 2 na 3 i np z 1na wsteczny ... sarpniecie przy wrzucaniu biegu z postoju ... po wymianie sprzegla zaczelo sie tak wlasnie u mnie dziac .. a sprzeglo bylo nowe kpl sachs .. po okolo roku .. tak roku sprzeglo zacelo wreszcie pracowac nalezycie jak powinno .. wczesniej nie wysprzeglalo z postoju i male szarpniecie bylo odczuwalne ...

do rzeczy ..
stuk pozostal dalej przy zmianie biegu ... z racji ze czasu u mnie malo to lokalizacja i naprawa byla dluzsza niz powinna .. wymienialem to lacznik gumowy , wymienialem most , polosie... itp etc .. pomagalo na chwile ... do miesiaca temu problem byl wciaz .. mimo w/w zmian po jakims czasie wszystko dostawalo malych luzow tj.
polosie dyfer .. pomyslalem ze tak byc nie powinno ... jak wiadomo polos ma po dwa krzyzaki .. zalozmy na jednym bedzie luz 2mm na drugim 2 mm =4mm , idziemy dalej , luz w dyfrze - kazdy go ma nie oszukujmy sie ... :piwo: przeniesienie napedu od flanszy ataku az po flansze polosi czyli caly dyfer ... luz 2-4 mm ( w zaleznosci jak mocno zuzyty jest ) poniej lacnik elastyczny i skrzynia ... u mnie krecac reka walem na podnosniku dawalo to luz rzedu 1,5cm-2cm! zanim naped dotarl od skrzyni az po kola ... moglem obrocic walem o kilkanascie stopni zanim opony ruszyly ... dodam ze stuk byl przy zmianie biegow taki jak wy opisujecie ...

pare tyg temu przeloylem caly naped .. wal , lacznik , polosie , szpera ,, z poczatku lekki obrot walem = drgniecie opon .. teraz gdy wszystko sie ulozylo ze soba luz jest minimalny ale nie moze byc tam nic na sztywno ... jednak najwieksza radoche sprawil mi brak stuku przy zmianie biegow .. jakiegokolwiek biegu , R na 1 ,1 na 2 , 1 na R ... brak ''zaby'' przy zmianie biegow i szarpniecia przy dodaniu/odpuszczeniu gazu podczas jazdy .Teraz po okolo 2 tys km na tym napedzie wciaz cisza a plynnosc jazdy polepszyla sie niesamowicie, wiec tak juz zostanie mam nadzieje) :lol: to byla moja prycyna stukania przy zmianie biegow .. sugeruje sprawdzie sobie jaka droge -jaki luz - musi pokonac przeniesienie napedu od skrzyni zanim kola sie zakreca

(sory za literke z ale klawisz padniety :no: )

daniello - 15-05-12, 21:37

koledzy stukanie objaw konczacego sie dwumasa niestety
banan0100 - 15-05-12, 21:45

no to ja moze dodam mam to samo co opisujecie + jak chcem przypalic kapca to tak jakby przeguby strzelają :D czy na lackach 255 tak bedzie?
DaRo25 - 15-05-12, 21:46

daniello przeczytales caly watek tematu? mowa o stukaniu z tylnej czesci auta i ''zabie'' a jak dwumas sie konczy to odczulbys wibracje raczej calym autem nawet na postoju
tdi1982 - 18-05-12, 18:18

Witajcie Pany.Jak dobrze że ktoś wymyślił internet.Właśnie przeczytałem cały temat bo i u mnie również jest to pukanie przy zmianie biegów.Byłem już nawet umówiony na wymianę sprzęgła i dwumasy heh ale widzę że to nie jest przyczyna bo Jimmy Boy to wymienił i też lipa.Jestem zły na ten samochód bo co jak co to przecież BMW i takie rzeczy żeby się działy normalnie cuda.Mam też te uderzenia z 1 na 2 i 2 na 3 jak zmieniam bieg.Bylem u mechaniora stwierdził że most ok gumy ok tylko półośki be więc wymieniłem i nadal to samo heh.Ale skoro piszecie że tych gum nie da się ocenić na aucie to jeszcze spróbuję na tym ręcznym go poszarpać i pooglądać pod spodem co i jak.Luz mam na wale ale przecież i auta z napędem na przód maja luz miedzy skrzynia a półosią więc to nie to=oczywiście luz osiowy nie gorą dół. Zaczynam nie wierzyć w mechaniorów bo skoro to taki problem jest jak piszecie to kasy mi zdoją jak nie wiem heh.Czy jest choć jedna osoba która wygrała z tym problemem do końca?. :20: :cenzura:
ikarus - 19-05-12, 10:48

tdi1982 napisał/a:
Czy jest choć jedna osoba która wygrała z tym problemem do końca?. :20: :cenzura:
tak... wymień łącznik wału nr 2 na rysunku


tdi1982 - 19-05-12, 16:29

ikarus napisał/a:
tak... wymień łącznik wału nr 2 na rysunku
czytałem cały temat i oglądalem u siebie wszystko tą część nr 2 łącznik wału mam ok nic nie jest powyrywane ani popękane jedyne co nie sprawdzałem to nr 9 http://www.realoem.com/bm...839&hg=33&fg=30
widać to tutaj http://www.youtube.com/wa...feature=related i tu http://www.youtube.com/wa...feature=related i to może być przyczyną u mnie w poniedziałek to obejrzę dokładnie u sąsiada na kanale z breszką w ręce.

ikarus - 19-05-12, 22:30

nr 9 to podpora wału,również może być za to odpowiedzialna,ale łącznik może dobrze wyglądać a nie spełniac swojej roli... po latach struktura gumy się zmienia na gorsze... ale działaj
DaRo25 - 20-05-12, 21:34

tdi1982 napisał/a:
Czy jest choć jedna osoba która wygrała z tym problemem do końca?


tak wygrala ...

poczytaj moj post troche wyzej

tdi1982 - 21-05-12, 07:46

DaRo25 napisał/a:


tak wygrala ...

poczytaj moj post troche wyzej
_________________
no czytałem czytałem tylko to dość kosztowne heh a jak wymieniałeś to wszystko co napisałeś to te gumki też nowe zakładałeś od dyfra?.U mnie występują rónież lekkie wibracje potrzas przyśpieszania
DaRo25 - 21-05-12, 10:06

wiem ze to dosc kosztowne ,ale jak pisalem borykalem sie z tym tez , i raz zmienilem dyfer , pozniej polosie , i pomagalo na chwile , a zawsze byl maly luz na podzespolach przeniesienia napedu . teraz po zmianie tego wszystkiego naprawde zezdzi sie jak nigdy dotad ten samochod nie jezdzil , nawet po paru razach testowania szpery , nadal nic nie stuka w napedzie przy zmianie biegow . gum nie zmienialem na dyfrze ani na wozku , tylko wal , polosie ,dyfer, lacznik gumowy ( uzywany nie nowy ale wygladal lepiej niz popredni) i lozysko na podporze , jak masz wibracje to moze to byc wlasnie lozysko na podporze . podnies samochod i pokrec,poszarp walem recznie na np 2 biegu i jak uslyszysz stuki (polosie, dyfer, krzyaki) to tak bylo u mnie przed wymiana tego
olek-1200 - 21-05-12, 14:48

jak masz głuche uderzenia przy zmianie biegów przyczyna może być dość czesta przypadłość w 46 jakim jest wadliwe mocowanie wozka lubi sie odklejac od budy :no: sprawdz spawy u mnie właśnie to było przyczyna
tdi1982 - 21-05-12, 15:06

Witam.Dziś robiłem esperymenty.Wyszło-ten gumowy element co łaczy wał i skrzynie cały obejrzałem najpierw na postoju potem na tym szarpaniu na 1 i nie widzę żadnego uszkodzenia ani pęknięć gumy jest dobry.Łapiąc za półosie przy dyfrze nie ma luzów osiowych nic nie puka na tyle żeby to przenosiło.Mocowania dyfra wszystkie 3 są dobre i breszką je sprawdzałem i na biegu też.Na wale mam mały luz osiowy ok0,5-1cm ale to też nie ta przyczyna bo jeśli było by to to jadąc 4tyś obr na 1 biegu i gwałtowne puszczenie gazu dawało by po uszach a jest dobrze nic nie puka.Te gumy od ramy pomocniczej co jest ich 4 przy obciążeniu nie wykazują żadnego luzu przemieszczania się podnoszenia czy takie coś choć nie widać ich bo sa zasłonięte-dwie z tymi dużymi okrągłymi podkładkami odkręciłem najpierw jedna potem drugą żeby sie nie poprzestawiało nic i te zewnętrzne tylne są w stanie bardzo dobrym ale...najlepsze na koniec jak złapałem za flanszę czyli wyjście z dyfra na półosie to z lewej luz gora dół min ale prawa strona to juz makabra osiowo luz ciut ciut a góra dół luz zajebisty i jak ręką to ruszałem było pukanie to co dopiero jak obciążenie dostanie z silnika i tu bym sie skłaniał.Nie wiem czy dyfer jest rozbieralny czy nie ale jeśli tam jest jakieś łożysko to się roz...ło i to tłumaczy wibrację to raz a dwa to pukanie innej rzeczy nie zauważyłem.Czyli albo dyfer do wymiany albo samo łożysko na wyjściu.Jakie są wasze uwagi do tego co napisałem czy tam powinien być taki luz?.Nie widać żeby tam w tym miejscu olej leciał czy wilgotno było a przecież luz jest duży czy to normalne?.
DaRo25 - 21-05-12, 16:28

tdi1982 napisał/a:
luz gora dół

tdi1982 napisał/a:
flanszę czyli wyjście z dyfra na półosie

masz na mysli luz gora /dol na flanszy od polosi?

mialem kilka zajechanych dyfrow w rekach ale w zadnym nie mialem luzu na flanszy gora / dol :O

radze ci jak najpredzej sie za to zabrac bo jak dyfer ci zablokuje przy wiekszej predkosci to amen.

dyfer jest calkowicie rozbieralny na czesci pierwsze . lozysko lozyskiem ale przez ten luz moglo sie ju poprzecierac tu i owdzie i zmiana lozyska nie wiele pomoze , ale nic ci nikt nie powie na oko . rozbier dyfer i sam bedziesz widzial . jak nic w nim poza tym nie stuka i nie huczy przy wiekszysz predkosciach to ja bym naprawial ten , i przy okazji pozmienial uszczelniacze itp. kupic zdrowy dyfer to jak z lotto

tdi1982 - 21-05-12, 22:01

DaRo25 napisał/a:
masz na mysli luz gora /dol na flanszy od polosi?

mialem kilka zajechanych dyfrow w rekach ale w zadnym nie mialem luzu na flanszy gora / dol :O
tak właśnie góra dół sam sie zdziwiłem
DaRo25 napisał/a:
radze ci jak najpredzej sie za to zabrac bo jak dyfer ci zablokuje przy wiekszej predkosci to amen.
no już test był tak że ten no lepiej żeby to sie nie rozwaliło
DaRo25 napisał/a:
rozbier dyfer i sam bedziesz widzial . jak nic w nim poza tym nie stuka i nie huczy przy wiekszysz predkosciach to ja bym naprawial ten , i przy okazji pozmienial uszczelniacze itp. kupic zdrowy dyfer to jak z lotto
ale słyszałem że nie bardzo cięzko łożysko dokupić i tylko serwis a koszt 200zł szt są 3 więc troszkę kasy poszło by.Most jest ok tylko jak hamuję silnikiem to słychać trochę ale przyspieszanie i hamowanie jest ok.Nagram filmik z tego luzu i zapodam to sami ocenicie ale luz jest i to dość duży.
tdi1982 - 20-06-12, 20:20

Witam.Wymienilem dyfer i jest bez luzów.Wymieniłem sprzęgło oraz tuleje na dyfrze a to stukanie jak jest tak jest.Jedyna rzecz jaka mi przychodzi jeszcze do głowy to skrzynia biegów i brak synchronizacji dobrej na 2 i 1 biegu a ponieważ synchronizatory sa parami to może być przyczyną.Temat tego pukania jest powszechny jedni to nazywają pukaniem inni jeszcze inaczej tak czy siak jak jestem pod samochodem i wrzucam bieg znaczy ktoś a ja patrze na wał to jest silne szarpniecie i to przenosi na most i puka.U mnie jak samochód sie rozgrzeje biegi wchodzą płynnie nie haczy nic i nie ma praktycznie wcale pukania.Olej mam wlany Pentosin.Jak zimny jest to wyraźnie jest problem z biegiem nr 1 i 2
daniello - 20-06-12, 20:46

dwumas umiera,nie wymieniaj skrzyni tylko dwumas i problem zniknie
tdi1982 - 20-06-12, 21:14

Dwumas wyglądał ok miał luz ale nie zdradzał jakieś tam usterki heh o ile to moźna sprawdzić tak sobie bez odpowiedniego sprzętu.Mam jeszcze jedna przypadłość a mianowicie przy ok.2tyś obr. jak zaczynam przyśpieszać to auto czasami dostaje jakby takich wibracji takie buczenie a ostatnio nawet z 4 osobami przy 3tys tez to miałem.Sam już nie wiem bo przecie dwumas w benzynie żeby padł to trza sie namęczyć zresztą już ktoś wymieniał koło dwumasowe i problem pukania został.
Kondzio811 - 20-06-12, 21:30

sprawdź luz skrętny na przegubach wewnętrznych półosi.
tdi1982 - 21-06-12, 10:05

Przecież wam piszę że problemy są przy zmianie biegów i wtedy puka w podłogę i to jest tylko miedzy 1 i 2 i tylko na zimnym oleju jak patrzyłem pod autem to w chwili włączania wrzucania 2 silnie szarpie wałem i przenosi uderzenie na tył.Sprzęgło wymienione most i półosie też.Ciekawi mnie to że problem jest tylko jak auto jest zimne przecież jak by to był dwumas to cały czas byłby problem może to wina oleju wlewał ktoś ten PENTOSIN?.Te pierwsze 2 biegi wogólę cięzko się przełacza z oporem
misieek1226 - 21-06-12, 10:40

tdi1982, a moze ci nie rozsprzegla do konca :) i dlatego slyszysz takie uderzenie ja tak mam jak nie wcisne do konca sprzegla i wrzuce bieg takie wlasnie pukniecie :)
tdi1982 - 21-06-12, 11:55

No tak właśnie taki jest efekt ale sprzęgło nowe komplet Sachs pedał łapie na środku mniej więcej nie szarpie przy ruszaniu więc co to może być?.Wysprzęglik sprawdzany nie leje się pompa sucha zresztą przecież na zimnym silniku jest gorzej jak na ciepłym a powinno być odwrotnie jeśli by pompa puszczała olej gorący jest rzadszy od zimnego.Mam tylko jedno zastrzeżenie czy jeśli pedał sprzęgła jest zwolniony nie wciśnięty to powinno dać się wcisnąć trzpień wyprzęgnika?pamiętam że jak to rozbierałem żeby zobaczyć czy nie jest ulany wyprzęgnik to mi wyszedł tak trochę więcej i później jak składałem to musiałem go wcisnąć żeby śrubki złapały i dało się tak zrobić.
Toczas - 11-11-12, 20:12

Czy komuś udało rozwiązać się ten problem?
Objawy mam te same (w BMW e46 320i 1999), teraz gdy jest jeszcze zimniej naprawdę to zaczyna przeszkadzać. Albo mi się wydaje a może i tak jest ale gdy przy zmianie biegów naprawde mocno zmienimy bieg np z 1 na 2 (wbijemy) to szarpanie jest troche mniejsze.

daniello - 11-11-12, 21:12

jak pisalem wczesniej dwumas rozwiazal sprawe walenia
tdi1982 - 12-11-12, 01:26

Cytat:
jak pisalem wczesniej dwumas rozwiazal sprawe walenia
no ciekawe bo śledzę cały temat od początku i JIMMYBOY bodajże zmieniał koło dwumasowe na nowe jak i sprzęgło i nadal miał pukanie.U mnie wymieniłem dyfer skrzynię półosie tulejki oleje wał i nadal to samo i 3/4 osób to ma w e46 320i a ci co nie mają tego to mają tylko im to nie przeszkadza.Ciekawostką u mnie jest to że jak skrzynia się nagrzeje to jest trochę lepiej ale nadal nie jak powinno być.
masloszczak - 12-11-12, 14:19

odnośnie pojawiania się uderzenia w trakcie ruszania, zmiany 1,2,3 to ja bym zweryfikował krzyżak na wale napędowym. Taki objaw znam z Poloneza ;-) i Lexusa LS400.
w tych samochodach jeśli ruszysz do przodu a potem wrzucisz wsteczny i stuknie, to pierwszym podejrzanym jest krzyżak. Czasami "brzdęka" metalicznie czasem "głucho".
Może być słyszalny przy 1,2,3 bo są większe przeciążenia i nie zagłuszają go hałasy związane ze wzrostem prędkości.
Ktoś pisał o pojawiających się wibracjach przy przyspieszaniu, to mogą być luzy a przede wszystkim wał do wyważenia/wymiany.

daniello sugeruje 2-mas, owszem ale wszystkie przypadki, które widziałem z rozwalonym 2-masem, to głównym objawem były zarąbiste wibracje na budzie, skrzyni itp nawet na postoju.

tdi1982 - 12-11-12, 20:12

masloszczak napisał/a:
Ktoś pisał o pojawiających się wibracjach przy przyspieszaniu, to mogą być luzy a przede wszystkim wał do wyważenia/wymiany.
tak ja pisałem wał wymieniłem i wibrację minęły i jest gitara a tłumiczne walnie jak jest tak jest i nawet odrobinę lepiej nie jest.
masloszczak napisał/a:
daniello sugeruje 2-mas, owszem ale wszystkie przypadki, które widziałem z rozwalonym 2-masem, to głównym objawem były zarąbiste wibracje na budzie, skrzyni itp nawet na postoju.
zgadzam się z tym zresztą czytałem temat od początku i jeden z kolegów wymieniał dwumas bo już nie miał pomysłów i 1800zł poszło niepotrzebnie bo walenie nadal jest.
Ja to widzę tak jakby samochód nie wysprzęglał dobrze tak jak by pompka nie dawała odpowiedniego ciśnienia.Przeszukałem wszystko co się dało i na polskich stronach i na zagranicznych i ten problem najbardziej daje znaki właśnie w 320i.Był nawet gość który miał ory przebieg 89tyś km i też to miał.Podobno BMW Polska zna temat i twierdzi że ten typ taka ma ktoś to pisał na polskich stronach.Byłem ostatnio w serwisie BMW i wydrukowali mi całą historię serwisową i okazuję się że auto w Niemczech przy 69tyś.km stał 450jednostek czasowych BMW w ramach gwarancji właśnie a głośne odgłosy z tyłu auta przy zmianie biegów.

kat23 - 14-11-12, 15:27

jestem po swapie z m52b20 i teraz gdy silnik i skrzynia leży w garażu na ziemi to zauważyłem że jest spory luz na skrzyni + dwumas już też kończy żywot (sprężynki praktycznie już nie trzymią) a skrzynia to gertrag. obojętnie jaki bieg wrzucę i przytrzymię główny wałek to zawsze jest luz na wałku zdawczym a i niby licznik pokazuje 220tyś km :lol: :lol:
tdi1982 - 16-11-12, 19:00

kat23 napisał/a:
dwumas już też kończy żywot (sprężynki praktycznie już nie trzymią)
rozbierałeś dwumas z tego co wiem to nie sprawdzi się tego czy jest dobry czy nie bez odpowiedniego sprzętu.
Miałeś też te głuche uderzenia przy zmianie biegów na starym silniku?.
kat23 napisał/a:
obojętnie jaki bieg wrzucę i przytrzymię główny wałek to zawsze jest luz na wałku zdawczym a i niby licznik pokazuje 220tyś km :lol: :lol:
heh a teraz na nowym silniku i skrzyni nie masz luzu ?.
kat23 - 16-11-12, 23:51

silnik i skrzynia jak i sprzęgło jest inne a dwumas jest tak rozwalony że gdy go kopne to czuć że brak amortyzacji i tzraska
Derp - 02-12-12, 15:40

W moim E46 też niestety występuje problem z pukaniem przy zmianie biegów. Jakiś czas temu miałem wymienione wszystkie tuleje w wózku (7 sztuk), dodatkowo sprawdzano mi łącznik elastyczny i podporę wału, mechanik powiedział, że są w idealnym stanie, więc ich nie wymieniał. Niestety wymiana tulei w wózku nic nie dała, nadal puka coś z tyłu przy zmianie biegów, ale już ciszej. Fakt, że puka przy pierwszych 3 biegach i wstecznym, im wyższy bieg tym ciszej i dźwięk ustępuje. Mój mechanik powiedział mi, że pukanie spowodowane jest luzem w dyferencjale, ale ciężko stwierdzić czy aby na pewno, bo z kolei drugi mechanik powiedział mi, że to luz w skrzyni, a dźwięk przenosi się po wale na dyfer i dlatego niektórzy myślą, że to walenie z dyfra. Przeczytałem cały ten wątek i już ręce mi opadają, bo dyfer mogę wymienić, nie są to duże koszta, ale skrzynie i wał to raczej nie mam zamiaru zmieniać. Zainteresował mnie post kolegi kucharza, że u niego ucichło pukanie po wymianie oleju w dyferencjale, spróbuję tego u siebie w przyszłym tygodniu, ale raczej nie rozwiąże to mojego problemu. Ma ktoś może jakieś rady jak się za to zabrać i jak zlokalizować w 100% przyczynę tego pukania? Dodam, że im wyższy bieg tym ciszej puka lub przestaje nawet przy 4, 5 biegu.
rzepol - 03-12-12, 11:28

U mnie było pukanie słyszalne z tyłu gdy...znajomy porządnie nie przykręcił dyfra :lol: :lol:
tdi1982 - 08-12-12, 11:04

Derp napisał/a:
Zainteresował mnie post kolegi kucharza, że u niego ucichło pukanie po wymianie oleju w dyferencjale, spróbuję tego u siebie w przyszłym tygodniu, ale raczej nie rozwiąże to mojego problemu
heheh dobre też to czytałem
Derp napisał/a:
Ma ktoś może jakieś rady jak się za to zabrać i jak zlokalizować w 100% przyczynę tego pukania?
to jest dobre pytanie ale raczej nie ma odpowiedzi.Wymieniłem u siebie prawie wszystko oprócz koła dwumasowego i nadal jest to samo.Wszyscy użytkownicy lub prawie wszyscy w e46 320i mają ten problem.
OnlyTheSameOne - 17-05-13, 11:19

WITAM!Jestem nowy na forum.Kupiłem BMW E46 320i. Sprowadzone z Niemiec i tez miałem mam takie głuche puknięcie podczas zmiany biegów zwłaszcza 123.Byłem w serwisie wymienili mi tuleje tylnego zawieszenie jak pamiętam 55 zł szt. I dalej to słyszę łączniki gumowe wału są ok,krzyżak też,podpora wału ok.Więc śmiem twierdzić że ten typ tak ma i mam zamiar to olać bo nie mam zamiaru pchać rąk ani do skrzyni ani do dwu masy. i będę grzebał dopiero wtedy jak to faktycznie będzie głośne stukanie.
ikarus - 17-05-13, 14:00

OnlyTheSameOne napisał/a:
łączniki gumowe wału są ok,krzyżak też,podpora wału ok.
to wszystko może tylko tak wyglądać...

OnlyTheSameOne napisał/a:
i będę grzebał dopiero wtedy jak to faktycznie będzie głośne stukanie.
oby nie za późno...
OnlyTheSameOne - 20-05-13, 15:13

Bo nie mam zamiaru pchać kasy skoro mechanik oglądał i mówił ze jest wszystko ok nie byle jaki mechanior z garażem i jednym podnośnikiem tylko serwis PRO CAR w bielsku podlaskim.A po co wymieniać coś co jest dobre i pchać się w koszta niepotrzebne.Nie uprawiam PSJ tylko jeżdżę spokojnie auto ma mnie wozić od A do B a nie jak większość wyrostków którzy chcą tylko "jarać lacza" wiadomo o co chodzi.I powiem tak że po wymianie tych tulei dźwięk mocno ucichł.Auto ma mi służyć do jazdy do pracy ewentualnie wypadu za miasto.Nie podnieca mnie to całe palenie gumy i ruszanie z piskiem spod świateł gruby lans a co takich ludków u mnie pełno w tych e36 z "dopalaczem".Bez urazy dla całej reszty jeżdżącej normalnie.Jakby co będę szukał dalej przyczyny tego pukania.
tdi1982 - 22-05-13, 18:49

Pukanie to wada tego auta i daję 1tyś zł jeśli mi to ktoś naprawi.
ikarus - 22-05-13, 23:10

tdi1982, dziwna teoria... miałem dwie e46

w pierwszej (sedan) puki ustały po wymianie górnych poduszek amortyzatorów i łacznika elastycznego wału a w drugiej (coupe) nie puka zupełnie nic.... takze wez tego tysiaka i jedz do poządnego diagnosty oraz kup klamoty

tdi1982 - 23-05-13, 10:03

Kolego dla jasności napisz jakie miałeś silniki w twoich BEJCACH.Jeśli były to pojemności powyżej 2.0 to się nie dziwię.Co do fachowców przeczytaj moje posty w tej sprawie JPG MONSTRE GARAGE oraz KLINIKA BMW te dwie firmy auto oglądały i naprawiały-poczytaj sobie czym sie zajmują.A tak z ciekawości to,które te poduszki wymieniałeś -z tyłu rozumiem?.Auto było sprawdzane kilka razy nawet ostatnio ustawiałem zbieżność przód i tył również sprawdzali czy luzów nie ma i nie ma.Łącznik jest ok sam osobiście go oglądałem nie widać pęknięć,każda poduszka sprawdzana breszką oraz oglądana.Nie wierzę mechaniką wiec sam wszystko sprawdzam osobiście a Bmw nie jest moim pierwszym autem.Skoro twierdzisz że te dwie rzeczy wyeliminują walenie to dam ci ten tysiak a ty napraw mi samochód.
ikarus - 23-05-13, 10:31

pierwszy to 2.0 drugi 2,5... strasznie sie spinasz,tez tak kiedys miałem... ja napisałem,ze da sie stuki wyeliminowac bo u mnie ich nie ma :D wiec nie wal farmazonów,ze e46 tak mają.... zresztą jezdziłem wieloma e46 z róznymi motorami i w róznych wersjach nadwoziowych i smiem twierdzic ze masz jakis odizolowany przypadek.

tdi1982 napisał/a:
Skoro twierdzisz że te dwie rzeczy wyeliminują walenie to dam ci ten tysiak a ty napraw mi samochód.
tak jest mości Panie... koniecznie wjedz mi do garażu na czerwonym dywanie.
pozdr

tdi1982 - 23-05-13, 11:20

Widać że znawca z ciebie zacny więc weź tysiaka i zrób.Ja też jeździłem wieloma wersjami silnikowymi w wszystkie 2.0i to mają.Heh wsadziłem w to auto 5tysi a ty mi o łaczniku i gumkach na amorkach gadasz hhee weź kolego bo mnie bawi to gadanie.Wystarczy poczytać na forum a nawet w tym poście opinie ludzi co robi ile kasy włożyli i co z tego wyszło-nic dalej puka.Temat jest znamy jak świat i nie tylko w Polsce bo i zagraniczne fora też o tym piszą.Co tydzień dostaję maile co to może pukac od ludzi i nowych i starych w temacie pukania.Twoim tropem to czy dobre czy nie dobre to wymienić bo może się tylko wydawać że dobre hehhe powodzenia.
Karolo - 23-05-13, 17:13

Moje walenie było jak i u was. Przyczyna - za duży luz międzyzębny pomiędzy trybem wałka atakującego a kołem talerzowym. Pokasowane - 0 problemów. Mowa o dyfrze jakby kto nie wiedział.
ikarus - 23-05-13, 22:09

tdi1982 napisał/a:
Widać że znawca z ciebie zacny więc weź tysiaka i zrób.
a co ja qrwa Twój kamerdyner :lol: Se weż i se zrób :D mi tam nie puka i jest git...

zamykam bo temat z dupy i tyle... jak ktos se z pukaniem nie umie poradzic to niech kolege poprosi :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group