Forum BMW3ER

Elektryka, Car Audio, Alarmy, CB Radio - Xenon czy Bi-Xenon

BayerMW - 31-07-09, 15:18
Temat postu: Xenon czy Bi-Xenon
Siema wszytskim po 3miesecznym zakupie sowjej betki zauwazylem za na dlugch swiatlach cos slychac w soczewce i swiatlo w soczewie mocniej siweci z tym zwyklym halogenowym czy to jest bi-xenon?? i czy w razie przepalneia sie zarnika kupuje sie wtedy jakis specjalny zarnik??
Morfii - 06-08-09, 07:14

żarnik to żarnik... wyciągasz i kupujesz ten sam :P nie powinien różnić się od tego do xeonu

Bi-Xsenon od zwykłego ksenonu różni się dodatkowo światłem długim również realizowanym na bazie ksenonu.

shaqal - 07-08-09, 22:48

Slychać ruch przesłony, która działa na zasadzie elektromagnesu, do kazdego xenonu można dołożyć cos takiego i mamy bi-xenony. Mechanizm odkrywa w całości żarnik i działa jak światła drogowe. Żarówka z reguły jest ta sama.
Morfii - 07-08-09, 23:13

tylko należy powiedzieć że w bi-xeon szybciej się będzie przepalała żarówka jeśli będziesz "mrugał światłami " :P
BayerMW - 08-08-09, 11:20

Dlaczego mialaby sie szybciej przepalac skoro zarowka jest ta sama co w xenonie tak samo swieci tylko tyle ze przeslona otwiera caly zarnik, to na to wychodzi ze tylko przeslona dziala
padre - 09-08-09, 06:04

żarnik w długich światłach się szybciej wypala z powodu częstego włącznia i wyłączania, gdyż ksenony tak się szybciej zużywają, poza tym światła długie zapalasz czasami tylko na chwilę, a przez ten czas żarnik nie zdoła się nawet dobrze rozgrzac co trwa kilka sekund, także nie bardzo nadaje się na taki typ oświetlenia
x_e_o_n - 09-08-09, 07:21

Ludzie znowu nie maciepojecia o czym piszecie :)

Bi-xenon dziala na tej zasadzie co juz wyzej ktos napisal palnik swieci sie caly czas nie gasnie ani nie zaswieca sie ponownie w czsie wlaczania wylaczania swiatel drogowych !! !! przesowa sie tylko wzdłuż palnika przyslona sterowna elektromagnesem ktora zmienia ogniskowa wiec nie ma prawa sie spaliz z tego powodu palnik .

Jaki idiota stosowal by osobny palnik do swiatel drogowych skoro na rozpalenie potrzebne jest 2-3 sekundy bez sensu :no:

swoja droga w E46 swiatla mijania i wiatla drogowe sa w osobnych dla siebie czesciach lampy wiec to nie jest swiatlo drogowe tylko doswietlanie a drogowe swiatlo jest na zwyklej zarowce
tak wyglada soczewka w X5


a tak wygladaja palniki


a tak wyglada jesli w lampie nie ma soczewki i nie ma regulacji widma swiatla za pomoca przyslony

padre - 09-08-09, 15:21

x_e_o_n napisał/a:

Jaki idiota stosowal by osobny palnik do swiatel drogowych skoro na rozpalenie potrzebne jest 2-3 sekundy bez sensu :no:


Takich jak Ty nazywasz "idiotów" trochę by się nazbierało, gdyz na różnych forach często są tematy o wkładaniu żarnika do świateł długich.

vmasher - 09-08-09, 15:25

padre napisał/a:
Takich jak Ty nazywasz "idiotów" trochę by się nazbierało, gdyz na różnych forach często są tematy o wkładaniu żarnika do świateł długich.


ale racja jest z tym że wkładanie żarnika do świateł długich szybko go zabije
gdyż właśnie żarnik potrzebuje około 3-5sekund zanim się rozgrzeje, więc np mruganie światłami mu nie sprzyja, poza tym na długich także długo nie jeździmy

Morfii - 09-08-09, 21:42

x_e_o_n, za dużo teorii za mało praktyki!!!
vmasher, pisze dobrze! żarówka się przepala szybciej gdyż tzw. mruganie mu nie sprzyja... jest to czynność zbyt szybka by żarnik był stabilny w ciągu 1s..

vmasher - 09-08-09, 21:47

Morfii napisał/a:
vmasher, pisze dobrze! żarówka się przepala szybciej gdyż tzw. mruganie mu nie sprzyja


ale ja pisałem w kontekście takim, jakby ktoś sobie włoży dwa zestawy HID`ów (w światła mijania i w drogowe)

ori bi-xenon ma przesłonę i to ona odpowiada za strumień światła, żarnik świeci cały czas z tą samą mocą więc szybciej nic się nie przepali ;)

x_e_o_n - 10-08-09, 07:50

Morfii mysle patrzac na wiek mysle ze co do praktyki powinien kto inny sie podszkolic chyba ze jestes madrzejszy od fabryki wiesz problem w tym ze mam lampe przed soba od E46 i widze co tam jest wiec prosze Cie nie udowadnija dalej swjej niewiedzy

Jasne ze jest masa osob ktore maja w drogowych swiatlach wstawione palniki :) tylko po co , jak na razie zaden producent nie wpadl na taki pomysl zeby w drogowych swiatlach byl osobny palnik

lolejko - 10-08-09, 07:53

Dalej roztrząsacie ten temat jak wyglada długi xenon??
Chyba już wszystko wyjaśnione.

x_e_o_n - 10-08-09, 08:31

Karol trzeba o tym mowic poniewaz nie ma dlugiego xenona w e46 :)
shaqal - 11-08-09, 10:58

Poza tankowaniem niektórzy nie mają dużej wiedzy :) W 3 poście tego tematu chyba wyjaśniłem dość klarownie o co chodzi z bi-xenonem, żarówka świeci cały czas ale w nomalnym xenonie i tak jest "przyślepiona", aby nie oślepiała innych, jest zbyt jasnym źródłem światła aby była odkryta w pełni, przesłona w bi-xenonie odsłania cały żarnik. Dlatego bi-xenon można wykonać praktycznie w każdym xenonie, są firmy, które to wykonują.

W signum mam skrętne AFL, tam główna soczewka wychyla sie na zakrętach a po włączeniu "długich" xenony odsłaniają się a dodatkowe żarówki halogenowe także sie zapalają, więc "długie" w tym przypadku to dwa xenony i dwie zwykłe żarówki, jasno jak w dzień.

Tomczak - 27-06-10, 19:12

padre napisał/a:
żarnik w długich światłach się szybciej wypala z powodu częstego włącznia i wyłączania, gdyż ksenony tak się szybciej zużywają, poza tym światła długie zapalasz czasami tylko na chwilę, a przez ten czas żarnik nie zdoła się nawet dobrze rozgrzac co trwa kilka sekund, także nie bardzo nadaje się na taki typ oświetlenia


Co to za bzdura:) zapalasz lampe i tyle żarnik nie swieci ani mocniej ani słabiej, różnica tylko taka że przesłona która w światłach mijania przesłania żarnik do połowy, otwiera się na długich odsłaniając w całości żarnik, jakim cudem ma się więc szybciej wypalić??!!

gh_joker - 27-06-10, 20:58

Nie mam zadnej wiedzy na temat ksenonow ale tak czytajac posty zastanawiam sie co sie dzieje w momencie blindowania na wylaczonych swiatlach mijania...??? Bo piszecie wszyscy o przeslonie, ktora sie uchyla na zapalonych juz wczesniej swiatlach... Wiec skladajac wszystko do kupy wychodzi na to, ze zapalaja sie swiatla drogowe + mijania i otwiera sie przeslona...???
Arczi52 - 28-06-10, 05:15

gh_joker napisał/a:
Wiec skladajac wszystko do kupy wychodzi na to, ze zapalaja sie swiatla drogowe + mijania i otwiera sie przeslona...???

Palnik jest jeden i przesłona, która odkrywa w całości palnik.. Nie wiem co tu więcej do rozumienia..

gh_joker - 28-06-10, 07:03

Co do przeslony to jasne jak slonce.. Moze zle zapytalem.. Wiec czy na wylaczonych swiatlach przy mrugnieciu zapalaja sie tylko dlugie (te halogenowe) czy dlugie wraz z ksenonem na otwartej przeslonie???
padre - 28-06-10, 09:20

Tomczak napisał/a:

Co to za bzdura:) zapalasz lampe i tyle żarnik nie swieci ani mocniej ani słabiej, różnica tylko taka że przesłona która w światłach mijania przesłania żarnik do połowy, otwiera się na długich odsłaniając w całości żarnik, jakim cudem ma się więc szybciej wypalić??!!


Odpowiadasz na post z przed roku, który został już dawno temu wyjaśniony w poście poniżej mojego przez Xeona.

BayerMW - 28-06-10, 16:06

ja mam oryginalne bi-xenony i na wyłączonych światłach włącza się tylko halogen wewnętrzny a żarnik+przesłona nie włączają się :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group