Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - Hamulce z E39 530d w E46 330cd

Malinowsky - 13-08-16, 19:03
Temat postu: Hamulce z E39 530d w E46 330cd
Witam,

Jak w tytule tematu.
Czy ma ktoś informacje jak to wygląda?
Czy podejdzie plug&play?

Pozdrawiam

Masters - 14-08-16, 11:30

Co na celu ma taki zabieg, bo nie bardzo rozumiem i o co chodzi dokładnie, o tarcze + klocki, czy kompletne zaciski?
Malinowsky - 14-08-16, 11:53

Chodzi o zaciski :)

Co ma na celu? Polepszenie hamowania.

Tarcza w e46 330d ma 325 / 25, natomiast tarcza w e39 530d ma 324 / 30,
w związku z tym klocek jest sporo większy więc większa również powierzchnia styku klocka z tarczą.

W związku z tym pytanie, czy jarzmo ma ten sam rozstaw otworów i czy ogólnie zaciski podejdą, czy też wystąpi potrzeba zastosowania adapterów, bo jeśli tak, to to rozwiązanie jak dla mnie odpada.

dzordz - 14-08-16, 14:32

Po co zmieniać bardzo dobre Hampel .które masz w e46.
Zmieniać tylko z powodu tam grubości .

spacja - 14-08-16, 14:50

Grubość wpływa na pojemność ciepła.
PD - 14-08-16, 15:17

Z tego co mi się wydaje E46 330CD ma tarcze 325X25 a w E39 tak jak u mnie jest 324X30. Nie wiem czy jest sens w takie coś się bawić. Po za tym 330d ma bardzo dobre hamulce :) Jezeli chcesz już zmieniać hamulce to proponuję z E90 348X30 i do tego zacisk z E90 ;)
Malinowsky - 14-08-16, 16:11

Owszem macie racje - grubość słabo :)

Ale popatrzmy na wymiary klocka
e46: 156,3/63,5/20,3
e39: 156,3/73,2/19,3
e90: 155,1/68,3/20,3
(Szerokość/wysokość/grubość)
Tak więc pomimo grubszej tarczy, klocek cieńszy o 1mm, ale za to powierzchni ciernej klocka mamy o prawie 10mm więcej w e39, co wynika z różnicy w wysokości :)
Biorąc pod uwagę klocek z e90, to lepsze byłyby z e39.
Stąd moje pytanie :)

Edit:
Owszem e46 nie ma złych hebli, ale z racji dłubniętego już silnika, wolałbym ten aspekt również poprawić, z racji bezpieczeństwa :)

Sajrax - 14-08-16, 16:29

Nie wiem czy odczujesz taki zabieg. Nie lepiej pomyslec o jakiejs nacinanej/nawiercanej tarczy,zmianie plynu hamulcowego? A najlepszya czy najbardziej odczuwalna zmiana to chyba zmiana serwa hamulcowego ale niestety nie wiem od czego podejdzie wieksze...
Malinowsky - 14-08-16, 16:44

Nacinane testowałem, jest to jeden z powodów dla których się zastanawiam nad swapem hebli. Z ATE w każdym bądź razie nic już nie kupię.

Myślałem już nad tarczami pływającymi, ale co to da, jeśli wielkość klocka będzie ta sama?
Nie będą się krzywić to na pewno, ale czy będą lepiej hamować?

butelky - 14-08-16, 17:10

Na początek zainwestuj w przewody hamulcowe w stalowym oplocie, na bank odczujesz różnice na plus.
Malinowsky - 14-08-16, 17:37

Mogę też założyć kotwicę ;)

Na początek to zainwestowałem w przewody w oplocie. Owszem poprawiła się reakcja hamulca, ale nie to na czym mi zależało czyli jego wydajności. Następnie testowałem wiele tarcz i klocków, również bez oczekiwanego rezultatu.
To pytanie zadałem, ponieważ wykorzystałem już prawie wszystkie możliwości na poprawę seryjnych hamulców, poza wspomnianymi tarczami pływającymi, no i wymianą serwa :)

Dlatego ponawiam pytanie. Czy zaciski od e39 530d podejdą do e46 330d?

butelky - 14-08-16, 17:43

Malinowsky napisał/a:
Mogę też założyć kotwicę ;)

Na początek to zainwestowałem w przewody w oplocie. Owszem poprawiła się reakcja hamulca, ale nie to na czym mi zależało czyli jego wydajności. Następnie testowałem wiele tarcz i klocków, również bez oczekiwanego rezultatu.
To pytanie zadałem, ponieważ wykorzystałem już prawie wszystkie możliwości na poprawę seryjnych hamulców, poza wspomnianymi tarczami pływającymi, no i wymianą serwa :)

Dlatego ponawiam pytanie. Czy zaciski od e39 530d podejdą do e46 330d?


Aaa, to pardon :piwo: ;)

Malinowsky - 14-08-16, 18:29

butelky :piwo:
disu - 16-08-16, 18:25

a próbowałeś tarcze nawiercane + nacinane + sportowe klocki np EBC gren + sportowy płyn o podwyższonej temperaturze??

Przy heblu z 330d te modyfikacje powinny dawać super wydajność hamowania

hansio - 17-08-16, 12:13

EBC zielone są na tor, pierwsze hamowania przed rozgrzanym mogą być słabsze niż na zwykłym klocki...
Płyn sprawdzi się również na torze ale chodzi o podniesienie skuteczności hamowania....
Oczywiście nikt tego nie zakładał więc odpowiedzi w stylu zrób to czy tamto są bez sensu..
Jak byś przetarl temat i sprawdził to napisz...
Sam walczę z poprawieniem hamowania narazie do głowy przychodzą mi tylko zaciski z 135 ale to ok 3k....

disu - 17-08-16, 13:37

EBC zielone sa wlasnie na ulice, nie wymagaja rozgrzewania
+ tarcza np Mikoda GT nawiercana + nacinana powinno to mocno zwiększyć tarcie w porównaniu do seryjnego zestawu
do tego stalowy oplon i dobry płyn hamulcowy i nie ma chyba lepszego zestawu :P

https://i.wpimg.pl/730x0/m.autokult.pl/tabela-3bb04bfb4ae8ef4e35654a274.jpg

Malinowsky - 26-08-16, 11:21

Witam,

Sprawdziłem, tarcze z e39 nie podejdą do e46.

W związku z tym zamawiam tarcze pływające, jeśli to nie pomoże, to się poddaje.

Pozdrawiam :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group