Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - Dodatkowa chłodnica oleju M50/M52

Tomix - 12-09-16, 12:43
Temat postu: Dodatkowa chłodnica oleju M50/M52
Witam ostatnio oglądając chisnkie allegro znalazłem coś takiego zaciekawiło mnie i w sumie dobry bajer do upalania :)

Chłodnica

w sumie nie wiem jak i gdzie to podłączyć niby jakoś euro obudowa filtra oleju

ale jak co znalazłem też taki adapter

Adapter

Bawił się ktoś w coś takiego na forum w sumie i tak mam w planach podpiąć dodatkowy czujnik temperatury . I fajnie by sie taka chłodnicza wpasowała w zderzak mpakietowy :)

K3m0T1989 - 12-09-16, 15:14

robiłem coś takiego ale nie w samochodach a quadach. Jeśli planujesz ostre pałowanie po torze to warto. Ja brałem udział w rajdach wiec kupowałem adapter pod nakręcany filtr, do tego zakuwałem 2 węże odpowiednie i montowałem chłodnice oleju przed chłodnicą wody. Efekt był bardzo dobry bo maszyny w terenie przestały się gotować nawet jak chłodnice były mocno błotem zarzucone.

w polsce od ręku kupisz gotową chłodniczkę jakich chcesz wymiarów, 2 węże zakujesz jakiej chcesz długości. Jedynie ten adapter chyba potrzebny ale nie wiem czy sie nie wpinają koło vanosa w olej.

Jak turbo montują to tak samo puszczają 2 weże z olejem i tyle żeby smarować turbine. Musiałbyś popatrzeć gdzie się wpinają w układ olejowy.

tak to mniej wiecej wyglądało.




na te nakręcane filtry jest sporo łatwiej bo gotowe adaptery, do tego mają jeszcze czesto 2 wyjścia na czujniki temp. oleju.

ale jak do normalnej jazdy to nie ma sensu, bedziesz jeszcze dłuzej musiał czekać aż olej osiągnie optymalną temperaturę. To jest potrzebne jak olej osiaga za wysokie temperatury i zaczyna tracić właściwości. Do katowania tak, na ulice nie.

timi91 - 28-10-16, 13:40

Najlepiej zamontować oryginalną podstawę filtra oleju z wyjściem na chłodnicę i wtedy żadnych adapterów nie zakładasz tylko wkręcasz w podstawę te przewody :)
O ile dobrze pamiętam to podstawa filtra oleju była często w E34 M50B25 z przygotowanym wyjściem na chłodnicę oleju :) wygląda to tak :) :

dyziux666x - 28-10-16, 14:08

lub postawę bierzesz z S54 ;)
timi91 - 03-11-16, 08:31

dyziux666x, Tylko że z M50 kosztuje max 50 zł a z S54 jakieś tylko 700 :P :D hehe
zenek22 - 06-12-16, 16:53

w Polce ktos robi te adaptery do filtra oleju. Te z chin to jakies badziewie.
K3m0T1989 - 06-12-16, 18:22

jasne że robią, ceny inne na pewno :)

kumaty tokarz, frezarz i operator CNC ci pomogą.

Warg - 07-12-16, 08:52

Z używaną podstawą jest jeden problem, lubią często padać w nich zawory zwrotne, termostat też nie wiadomo w jakiej jest formie więc można trafić kompletny szrot.
Chyba że jest jakis sposób na wymianę tych części ale nie znalazłem nigdzie tego bo niby jest to element niewymienny

timi91 - 07-12-16, 20:05

Warg, wszystko jest rozbieralne. wyciągasz zaślepki wyciągasz sprężynkę i masz zaworek na wierzchu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group