Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - BMW e46 M52B20TU LPG czasami gaśnie spadając z obrotów

ToLa - 03-11-16, 10:27
Temat postu: BMW e46 M52B20TU LPG czasami gaśnie spadając z obrotów
Koledzy zanim wydam masę kasy na czujniki zwracam się do Was o poradę .

Na początku może opiszę objawy i pacjenta .
Bmw e46 M52B20TU + LPG .
Od samego początku jak mam to auto potrafi czasem na LPG po wysprzęgleniu , podjeżdżaniu do świateł potrafi spać z obrotów i zgasnąć . Zazwyczaj obroty spadają do 500 i są podbijane do normalnej wartości .

Raz na jakiś czas wyskakuje check engine ( wypadanie zapłonu na 2 i 4 cylindrze ) .
Cewki świece gumki itd zostały wymienione na nowe .
Na komputerze zero błędów czujników itd .

Od czasu jak mam te auto zostały wymienione wtryski LPG , filtry LPG , wyczyszczony krokoweic oraz przepustnica . Cały dolot szczelny i gumy które były do wymiany zostały wymienione .

Graty w instalacji :

Instalacja LPG - stag 300-6Plus
Reduktor Zawoli Zeta
Wtryski IPLUS

Auto było już kilka razy u dobrego speca od LPG ( pana Darka w W-Wa DARMIL ) i udało się trochę zniwelować gaśnięcie przy pomocy sztucznego podbicia wartości gazu na biegu jałowym . Nie mniej jednak co jakiś czas problem wraca .. cenną wskazówką może być to że dzieje się to na rozgrzanym silniku na PB objawów brak .

Przeczytałem połowę internetu i najczęściej ludzie wskazują na :

- odmę
- czujnik położenia wałka ( są dwa )
- czujnik wału ( to zalecają w warsztacie ) ale objawy nie do końca na to wskazują

I teraz właśnie auto znowu jest u Pana Darka i ma jeszcze raz popatrzeć co i jak z LPG , w sobotę jestem umówiony do mechaników i będziemy myśleć dalej ale wymienianie czujników które tanie nie są a błędów nie pokazują są trochę szukaniem po omacku .
Auto nie traci na mocy i nawet jak wypadną zapłony na cylindrze nic się nie dziej auto chodzi tam samo jak chodziło .

Pytanie do Was gdzie szukać przyczyny i które czujniki obstawicie o ile to są czujniki .

Z góry dzięki za rady .. jak macie dodatkowe pytania śmiało piszcie .. może wspólnymi siłami dojdziemy do jakiś sensowych przemyśleń i pomoże mi to zaoszczędzić kilka złotych :)

i_g - 03-11-16, 11:00

ToLa napisał/a:
cenną wskazówką może być to że dzieje się to na rozgrzanym silniku na PB objawów brak
w takim razie obstawiam, że na 90% przyczyna leży w samym gazie, jeżeli cewki i świece wymieniałeś. Czy gazownik sprawdzał auto na drodze z kompem? Może parownik wtedy za bardzo pompuje ciśnienie jeżeli wcześniej hamujesz silnikiem? Tylko podejrzane jest to wypadanie zapłonu 2 i 4 cyl. Może jednak wtryski LPG lub cewki nie są jednak w pełni OK? Na początek pozamieniałbym cewk, świece np. 1-2 i 3-4. Póxniej może wtryski LPG. Czasy wtrysku na każdym cyl. porównywalne? Może jakiś oscyloskop z jazdy by się przydał (nie znam staga, ale pewnie jest taka opcja).
ToLa - 03-11-16, 11:08

Już udzielam informacji .

Na starych wtryskach LPG były takie same objawy , po zakupie nowych wtrysków bez poprawy .
Pan Darek od instalacji LPG spędził dobrych kilka chwil ze mną w aucie i na trasie ustawialiśmy parametry LPG ( tu właśnie udało się trochę zniwelować gaśnięcie podbijając sztucznie parametry LPG na biegu jałowym ) Coś mi wspomniano że czasem reduktor ma opcję spuszczania ciśnienia ale u mnie tego nie ma ale nie jest to potrzebne bo nie zaobserwował objawów które by na to wskazywały .
Cewki świece raczej odpuszczam z grona podejrzanych bo były wymienione na nowe a przed zmianą były takie same objawy . Tak czy inaczej jak widzicie badan temat .. zapewne po 16 30 będę miał kolejną dawkę wiedzy od Pana od LPG .

Szczurek - 03-11-16, 23:01

A fajki wymieniałeś ? Może to tutaj jest problem :]
ToLa - 03-11-16, 23:16

Cały komplet wymieniałem . Jest mały postęp ... parametry lpg już nie są sztucznie podbite pan od lpg coś pozmieniał i stwierdził ze to na bank żadne czujniki jutro mam jeszcze auto odstawić bo ma kilka pomysłów dam znać czy się uda zwalczyć problem
ToLa - 19-11-16, 12:32

Koledzy dzis podlaczylem inpe mambkad 227 . Obstawiac odme ? Lewego powietrza nie zdiagnozowalem.
Szczurek - 19-11-16, 21:57

Nawet jeśli to nie odma będzie winna to i tak profilaktyczna zmiana nie zaszkodzi a będziesz miał na zaź ;)
ToLa - 21-11-16, 09:33

Szczurek napisał/a:
Nawet jeśli to nie odma będzie winna to i tak profilaktyczna zmiana nie zaszkodzi a będziesz miał na zaź ;)


Wiesz tym sposobem też kombinowałem :)
Jak mi wyskoczył błąd 227 to pomyślałem że dopompuje opony .... nie rozwiązało to mojego problemu ale opony były dopompowane :)

A tak na serio ......



Mechanicy rozebrali część auta i szukają nie szczelności ( lewe powietrze ) .
Na razie nic nie znaleźli jutro znowu obstawiam auto na dalsze poszukiwania .

Jak byście mieli jakieś inne pomysły będę wdzięczny za rady :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group