Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - LPG oraz benzyna dławienie się M40B18

danielovsky0 - 09-11-16, 20:05
Temat postu: LPG oraz benzyna dławienie się M40B18
Witajcie. Mam założoną instalację gazową stag 4 do BMW e36 318 113km. ;> 92r.
Problem jest taki, ze przed założeniem idealnie jeździł na benzynie ;) .
Założyłem instalację i teraz gdy auto jest zimne np.rano jadę na benzynie do póki się nie przełączy na gaz. Dojeżdżam sobie do szkoły na gazie elegancko 18km, gaszę autko. Przychodzę jak jest zimne i pięknie odpala na benzynie, delikatnie na gaz a on buuuuuuuuuuuuu.... tak się dławi jakby miał 2 paliwa jednocześnie chodź jakoś to nie możliwe.. i nie chce jechać, szarpie nim i wgl, nawet jak go podciągnę do 4k na zimnym(tak wiem, pałuj na zimnym..). DOpiero jak przełączę go na LPG to jedzie to tak jak powinno..
Dodam, że świece nowe, kable wydają się dobrem, do palca pod kopułkę zaglądane, wszystko wyczyszczone, filtry czyste. (Podobno mam martwą sondę lambda, chodź ostatnio widziałem, ze niby zmieniła swoje wartości ale bardzo ciężko, nie równo je zmieniała). Czy to może być ta wina? Może ktos się spotkał z takim problemem?
Dodam, ze gdy auto się nagrzeję to na benzynie jeździ dobrze ;) (czasem zafaluje obrotami).
PALIWO świeże zalałem na dobrej stacji.
Pozdrawiam! :)

Szczurek - 09-11-16, 20:47

Przede wszystkim konkretna diagnostyka bez tego nic tutaj nie wywróżymy :]
danielovsky0 - 09-11-16, 21:43

co masz na myśli mówiąc diagnostyka ;>
helwo - 12-11-16, 19:22

Gaz masz "zwykły" czy sekwencję?

U mnie się tak dzieje przy sekwencji dlatego, że mam temp. przełączania na gaz ustawioną bardzo nisko i praktycznie od razu po odpaleniu mam włączony gaz, zanim parownik zacznie przerabiać gaz to się tak dzieje.

Druga kwestia to może skopali Ci ustawienie gazu jak masz sekwencję i rozjechało mapy benzyny.. spróbuj pojeździć troszkę na benzynie może komp się zaadoptuje a jak nie to komp, błędy i wymieniać.

Szczurek - 13-11-16, 13:15

Co znaczy nisko 25, 30 stopni to standard i nic się nie dzieje :)
helwo - 13-11-16, 15:43

No mam niżej.. latem odpalenie z rana i od razu lpg, zimą wyjazd z garażu od razu po odpaleniu i także lpg. Wiem, że to niezbyt dobrze dla instalacji pracować od razu na zimno ale oszczędnośc przede wszystkim ;d jeździ tak od prawie 3 lat i nic się póki co nie dzieje
Szczurek - 13-11-16, 15:55

Kolego powiem Ci że masacra ale jak tak liczysz oszczędności to kupiłbym coś tańszego w utrzymaniu :D
helwo - 13-11-16, 17:42

Po to jest gaz zamontowany żeby z niego korzystać a nie jechać 10km zimą żeby czekać aż się silnik nagrzeje i przełączy, takie moje zdanie.
Szczurek - 13-11-16, 18:53

Ustawiając na 30 stopni jadę aż kilometr na benzynie nie wiem gdzie masz pozostałe 9km :P
JOHNY - 13-11-16, 19:10

Kolega chyba musi wymienić termostat ;) skoro mu się grzeje dopiero po 10 km :P -no ale oszczędność przede wszystkim :yeah:
helwo - 13-11-16, 20:21

Ironicznie napisałem, że po 10km jakbym miał problem z temp. itp. to bym dał inny temat. Nie wiem może Twoja nagrzewa się wcześniej, może masz termostat z inną temp otwarcia albo inny lepszy lub gorszy płyn ale to nie w tym temacie..

Nadal czekamy na odpowiedź autora odnośnie tego co ma zamontowane w aucie.

danielovsky0 - 17-11-16, 22:42

W aucie zamontowanie Stag 4 sekwencja albo pół bo lambda nie jest podłączona. :<
Gaz mam ustawione na 26stopni. Jak dziś po nocy wstanę to nic nie będzie przerywać.
A jak będe chciał wrócić ze szkoły (auto stoi od 8:00 do 14:10) nie ruszane, to wtedy ja na gaz a to nie chcę jechać a na LPG też się tak nie przełączy. Dopiero jak na LPG się przełączy gdy złapie stopnie to idzie jak należy.. ;>


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group