Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - Wypadanie wybieraka zmiany biegów, luz, short shifter

Burza954 - 02-12-16, 22:40
Temat postu: Wypadanie wybieraka zmiany biegów, luz, short shifter
Witam.
Miałem dość spore luzy na wybieraku zmiany biegów i postanowiłem wymienić swój na short shifter.
Luzy troszke ustąpiły, ale nadal są. Powodem są tulejki już przy skrzyni biegów. Ale rusza się również mocowanie do którego wciska się wybierak.
I zdarza się, że z tego mocowania wysuwa się w góre short shifter z tłumikiem drgań i wiadomo, że wtedy trzeba go wcisnąć by bieg wszedł jakiś. Czy ten luz głównie na tym mocowaniu może powodować wypadanie tego wybieraka? Bo nie wiem jak powinno być, ale moim zdaniem ono gdyby sztywne było to tłumik drgań w short shifter by był sztywny a środek by tylko chodził.
Na pewno go wciskam do końca, lecz po czasie wychodzi.
Pytam czy to może być powód, bo z tego co czytałem to short shifter eliminował luzy w 90% przypadkach, a o takim by on wychodził po czasie to się nie spotkałem.
Czekam na informacje jakieś i jeśli moja teza się potwierdzi to ciężko wymienić elementy odpowiadające za to i jak kosztowo to się ma (pytam bo nie wiem czy przebujać się jakoś przez zime czy to robić teraz bo w planach i tak wymiana skrzyni).

Burza954 - 04-12-16, 18:34

Nikt nic nie wie?
T0mekk1 - 04-12-16, 19:16

Też u siebie miałem luzy na drążku zmiany biegów. Wymieniłem część nr 7 i nr 10 z załączonego linka i teraz drążek pracuje tak jak powinien, czyli sztywno i precyzyjnie.

http://www.realoem.com/bm...&diagId=25_0375

spacja - 04-12-16, 20:34

Kup sobie wybierak od BMW E46 2.0d jest lepszy i tańszy.
Burza954 - 04-12-16, 22:04

Akurat wybierak mam nowy kupiony short shifter i luz dalej jest. Więc część nr 7 i 10 tak jakby wymienione.
Ale chodzi o wypadanie jego, lecz jutro jeszcze raz go wyciągne i może jakiś błąd zrobiłem.

The Polak - 04-12-16, 23:02

Pod jakim względem wybierak od e46 jest lepszy? Krótszy skok? Trwalszy? Pytam bo też myślę nad jakimś short shifterem
Burza954 - 05-12-16, 09:45

The Polak, z tego co kiedyś czytałem to pisali o wybieraku, ale z Z3 z ktorejs wersji. Tylko ciezko go dostać.
Co do ahort shiftera nowego, to piszą jedni że gałka jest lekko skręcona, a drudzy, że jest prosto. Zależy jak trafisz. Ja niestety trafiłem na lekko skręconą. Ale coś się może wymyśli i na wiosne to przerobi bez cięcia i spawania. :)

P.S.
Patrzyłem na zdjęcia i ten z E46 2.0d rzeczywiście ma krótszy skok niż oryginał w E36.
Tylko o ile krótszy ten skok? Jakieś porównanie z short shifterem z tłumikiem drgań jest np?

spacja - 05-12-16, 10:51

E46 2.0d
http://img.bazarek.pl/462...99bb1953474.jpg

short shifter:
http://thumbs3.ebaystatic...Ev-OyOFtEjQ.jpg

Różnica polega w cenie, poza tym oryginalny jest zabezpieczony antykorozyjnie, wytrzymalszy, te ponoć z innych forum lubią się łamać, nie wiem jak ktoś musi nimi wajchować no ale. Poza tym oryginalny używany jest tańszy i łatwy w montażu, z tym made in china, trzeba się mordować, sam używam ten od 2.0d i nie ma takiego skoku, jest mały odstęp jeszcze od wału, ale mi to wystarcza, biegi wrzuca się bardziej precyzyjnie i szybciej.

disu - 05-12-16, 11:51

short shifter przecież powinien być zabezpieczony od doły segerem żeby nie wypadał
The Polak - 05-12-16, 14:35

Faktycznie wybierak od Z jest taki sam jak w e46 320d.
A mierzył ktoś może wbieraki od e60? Podobno też są trochę dłuższe. :)

disu - 05-12-16, 14:43

ale to chyba co innego od Z3 a co innego od Z3M
spacja - 05-12-16, 18:35

Głównie chodzi o długość pręntu między łożyskiem a wodzikiem. Od E60 są chyba droższe, od Z3M, to inna sprawa, raz że nie ma tego na rynku wtórnym, po drugie ceny są kosmiczne, a po co przepłacać ? Wracając do E60, to zwracaj uwagę jak wygląda przy danej wersji silnikowej, wydaje mi się, że różnica polega tylko przy rodzaju silnika, między dieslem i benzyną, niż wersjami silnika. Allegro jest, więc dla myślącym o zakupie, musicie zbadać temat sami.

https://i.wpimg.pl/730x0/m.autokult.pl/dwigniazmianybiegow-b5f3a3562495.jpg

Timo 1 - 05-12-16, 21:59

A ma ktoś może porównanie ori wybierak np z m52b20 a tym e46 2,0 d i z jakiej wersji on jest krótszy ? Z tego co się orientowałem to z z e36 m52b28 też ma nieco krótszy skok .

Ja zmieniłem na schorta ale nie jestem zadowolony ze zmiany chętnie bym spróbował tego e46 2,0 d ale muszę mieć pewność ze jest krótszy od tego który jest w e36 .

Ten od z3m jest nie do dostania a nowy w aso chyba około 500zł :(

A wie ktoś może czy lewarek z z 4 podejdzie do e36 ?

http://images48.fotosik.p...22f147efmed.jpg

Burza954 - 05-12-16, 22:45

disu, wiem, wiem. Właśnie doszedłem do tego i to dziś zrobiłem.
JOHNY - 05-12-16, 23:19

Burza954, Dużo dupania jest z tym wybierakiem bo chyba się też skuszę.
DonElton - 05-12-16, 23:32

Majstry w e46 różnica jest nie tylko w lewarku ale i w długości cięgna które wykonuje ruch przy skrzynce biegów. Mam 3 różnie lewarki w dwóch odległość od kulki do tulejki jest taka sama, ale za to każdy ma innej długości cięgno. Więc jeśli chcecie go swapować do swojego e46 to zakupcie komplet, bo w innym wypadku fakt skok się zmniejsza ale lewarek nie koniecznie jest na środku ;)

A dupania jest 15minut mając kanał.

zenek22 - 06-12-16, 00:32

luz boczny też się kasuje na wybieraku po wymianie tych tulejek?
Burza954 - 06-12-16, 06:15

JOHNY, jak masz kanał, zwinne rączki to max z 30min.
Ale warto kogoś mieć do pomocy by z góry dociśnął np wybierak jak się zeger włożyć ma, ale nie jest to wymagane.

Timo 1 - 06-12-16, 19:23

Więc śmiało można szukać tego lewarka z e46 2,0 d tylko który przedlift czy polift ?
disu - 06-12-16, 19:57

stawiałbym na polift, czemu?
np dlatego że polift ma też krótszą przekładnie kierowniczą

Timo 1 - 06-12-16, 21:37

Poprzeglądałem trochę allegro dzisiaj i chyba przedlift ma podobny wybierak i wodzik do e36 polift ma sporo inny . Chyba zamówię coś na próbę i porównam jak to wygląda z chińskim schortem i ori lewarkiem .
Burza954 - 06-12-16, 23:12

Timo 1, takie porównanie będzie dobre dla osób co mają w planach zmiane.
Timo 1 - 07-12-16, 10:49

Kupiłem wybierak z 2,0 d 136 km długość od kulki do mocowania wodzika wygląda na dłuższą niż w zwykłym e36 więc powinno być ok . Ale założę go do sb za jakieś 2 tygodnie więc dopiero wtedy będą fotki z porównania ;)
JOHNY - 07-12-16, 10:55

Kurde śmigałem moment e46 320d i nie zauważyłem zeby tam biegi jakoś krótko wchodziły. Ciekaw jestem bardzo :cwaniak:
Timo 1 - 09-12-16, 10:26

JOHNY napisał/a:
Kurde śmigałem moment e46 320d i nie zauważyłem zeby tam biegi jakoś krótko wchodziły. Ciekaw jestem bardzo :cwaniak:


No to zobaczymy jak to będzie pręt między kulką a mocowaniem wodzika jest na pewno dłuższy . Wybierak jest już u mnie w domu niestety mnie tam nie ma i dopiero obadam temat za jakieś 2 tygodnie ;) Kosztował mnie grosze więc zawsze można sprawdzić :P

JOHNY - 09-12-16, 14:51

Daj znać koniecznie :)
spacja - 09-12-16, 19:49

Jest znaczna różnica, sam przechodziłem przez to, nie chciałem wydawać 120zł z przysłką za chińszczyznę, więc jak już wcześniej wspomniałem, zakupiłem ten z 2.0d różnica jest kolosalna.

Tutaj macie z 2.0 E36

https://d.allegroimg.com/original/010500/718dc2154fac99a0bf8b962136cd

https://1.allegroimg.com/original/016834/1efde95042fb872c1b1b6a032d71


E46 2.0D

https://2.allegroimg.com/original/01fc70/e9ca4edc41ad8bb675f2ea7846a2

Różnicę widać na pierwszy rzut oka, nie dość, że oryginalny to jeszcze znacznie tańszy jak się poszuka na olx lub allegro. I nie trzeba się mordować z montowaniem.

Timo 1 - 10-12-16, 16:36

spacja napisał/a:
Jest znaczna różnica, sam przechodziłem przez to, nie chciałem wydawać 120zł z przysłką za chińszczyznę, więc jak już wcześniej wspomniałem, zakupiłem ten z 2.0d różnica jest kolosalna.

Tutaj macie z 2.0 E36

https://d.allegroimg.com/original/010500/718dc2154fac99a0bf8b962136cd

https://1.allegroimg.com/original/016834/1efde95042fb872c1b1b6a032d71


E46 2.0D

https://2.allegroimg.com/original/01fc70/e9ca4edc41ad8bb675f2ea7846a2

Różnicę widać na pierwszy rzut oka, nie dość, że oryginalny to jeszcze znacznie tańszy jak się poszuka na olx lub allegro. I nie trzeba się mordować z montowaniem.


Ja dałem za 2,0 d całe 35 zł z przesyłką :D Wiec teraz jestem już pewny ze będzie na pewno lepiej i żałuję że kupiłem tego chińczyka :/ Ale jak szukałem to nie było żadnego info ze ten z 2,0 ma krótszy skok każdy pisał tylko o z3m a one są nie osiągalne ;/

Pawel4freak - 10-12-16, 16:42

Trochę się pogubiłem więc zapytam. Do każdego E36 wybierak od E46 2.0d pasuje p&p?
spacja - 10-12-16, 18:39

Pawel4freak

Dokładnie;D W dodatku z chińskim trzeba się na mordować, kuzyn tak zrobił, bez pytania i potem kupował ten od 2.0d. Może wydawać się, że ma dłuższą wajchę ale tylko na pozór. I tak to najlepsze i najtańsze rozwiązanie. Może też być od E60 ale zakładam, że w cenach może się różnić. Także polecam, używam, i na pewno tańszy niż od Z3M a efekt taki sam.

JOHNY - 10-12-16, 19:34

Spacja daj fote swojej wajchy :)
Burza954 - 10-12-16, 20:01

Timo i mówisz, że ten z 2.0d ma krótszy skok od short shiftera niby chińczyka?
K3m0T1989 - 11-12-16, 08:55

tez kiedyś robilem shorta. Metoda darmowa czyli stary drązek ucięty za kulką i przedłuzony o około centymetr. Po tym zabiegu mamy darmowy short :) trzeba tylko zmierzyć jak bardzo możemy wydłużyć żeby nie ocierało o wał.

Wszelkie szorty opierają się o modyfikacje długości części za kulką mocującą, im ta cześć jest dłuższa tym drugi koniec lewarka czyli nasza gałka w samochodzie wykonuje mniejszy ruch.

Timo 1 - 11-12-16, 23:01

Burza954 napisał/a:
Timo i mówisz, że ten z 2.0d ma krótszy skok od short shiftera niby chińczyka?


Niestety na to pytanie odpowiem ci za jakieś półtora tygodnia jak wyjmę schorta od sb z samochodu i włożę ten od 2,0 d .

K3m0T1989 napisał/a:
tez kiedyś robilem shorta. Metoda darmowa czyli stary drązek ucięty za kulką i przedłuzony o około centymetr. Po tym zabiegu mamy darmowy short :) trzeba tylko zmierzyć jak bardzo możemy wydłużyć żeby nie ocierało o wał.

Wszelkie szorty opierają się o modyfikacje długości części za kulką mocującą, im ta cześć jest dłuższa tym drugi koniec lewarka czyli nasza gałka w samochodzie wykonuje mniejszy ruch.


Tak dokładnie to też jest fajna opcja ale jakoś wolę mieć ori lewarek a koszt około 50 zł za 2,0 d to grosze jeśli skok będzie krótki . Poza tym dospawanie tego jednego cm może wymagać kilku prób żeby lewarek był równo ułożony ;)

Timo 1 - 23-12-16, 21:04

Tak jak pisałem wybierak już u mnie niestety na razie nie mam czasu założyć ale niżej foto porównujące ori z e36 2,0 m52b20 i e46 2,0 d dokładnie to nie wiem który model silnika . Różnią się długością pręta miedzy mocowaniem wodzika a kulką ten od e46 jest sporo lżejszy i niestety kulka na drążku jest już plastikowa nie metalowa na mojej są delikatne rysy . Będę pewnie musiał do tego jeszcze zakupić nową tulejkę plastikową bo stara już trochę wyrobiona ale na razie założę na starej .

Jako że chiński schort to straszny badziew wpadło coś innego z e46 2,0 d jeszcze nie założone niżej porównanie ori e36 2,0 do e46 2,0 d .








Burza954 - 23-12-16, 23:41

Timo 1, to czekamy aż założysz i porównasz skok z short shifterem, bo jestem ciekaw :)
K3m0T1989 - 24-12-16, 12:39

no skok będzie krótszy. Koło centymetra różnicy ale skok będzie znacząca krótszy na drugim końcu gdzie gałka. Ten od e46 przedłużałem robiąc short w e46 :) ale nie wiem ile miejsca zostaje w e36, jak bardzo można wydłużyć cześć za kulką.

ogólnie jak już robicie shorty to warto usunąć zaworek dławiący sprzęgło. Dopiero się zacznie przyjemna zmiana biegów, raz że sporo szybsza, dwa że pełna kontrola nad sprzegłem. Usunięcie zaworka to 5 minut roboty i można zawsze go założyć w kolejne 5 minut :) nazywa się on CDV, macie na necie instrukcje jak go zdjąć, sprowadza się do wykrecenia tego zaworka z przewodu który doprowadza płyn do wysprzęglika, wykreca się go i skręca przewód bez niego bo wszystko pasuje. Przewód można zacisnąć sciskiem żeby nie zapowietrzyć sprzęgła i tyle :) różnica znaczna w zmianie biegów i kontroli sprzęgła.

Timo 1 - 02-01-17, 21:34

Panowie dla mnie wybierak z e46 2,0 d rewelacja skok wyraźnie krótszy niż w e36 trochę dłuższy jak w chińczyku . Biegi fajnie wchodzą jest sztywno mimo że nie założyłem jeszcze nowej tulejki ( stara ma minimalny luz ) . W chińczyku skok był bardzo krótki ale czasem było ciężko włożyć jedynkę i wsteczny a przy drążku z e46 rewelacja jest lepiej niż na tym z e36 :) Na dniach dodam zdjęcia 3 drążków obok siebie ;) Także polecam moda jestem w 100% zadowolony . Sprawdzajcie tylko przed kupnem kulkę drążka bo niestety jest już plastikowa nie jak było w e36 metalowa moja ma jakieś rysy ale poza tym działa ok więc na razie zostaje :)
adri4n - 11-04-17, 23:12

a montował ktoś z Was coś takiego??
http://allegro.pl/short-s...6058396624.html
wygląda ok. co sądzicie?

spacja - 12-04-17, 12:37

To wygląda jak zwykły z 2.0d może ciut dłuższy się wydawać, poza tym, że nowy i kosztuje 70 zł. Jak masz kasę, nie chcesz używki, kupuj. Myślę, że podpasuje lepiej, niż ten chińczyk, z którym trzeba się mordować, by zamontować. Bierz.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group