Forum BMW3ER

Blacharstwo, Lakiernictwo & Kosmetyka - Lakierowanie elementów zawieszenie konserwacja podwozia

Timo 1 - 23-12-16, 23:11
Temat postu: Lakierowanie elementów zawieszenie konserwacja podwozia
W przyszłym roku chcę wywalić wszystko z podwozia mojego bmw żeby oczyścić całą rdzę zakonserwować na nowo wymienić przewody paliwowe i gumowe . I tu mam kilka pytań do was jak najlepiej to zrobić żeby wytrzymało to kilka lat .

Poprawiłem konserwację kilka razy gdzie była rdza czyściłem i zabezpieczałem ale teraz chcę zrobić to kompleksowo a i z używanych środków nie do końca byłem zadowolony .

A więc tak

Zmieniałem jakiś czas temu prawie wszystkie tuleje w tylnym zawieszeniu zostały stare tylko 2 tuleje na dyferencjale . Chciałbym odświeżyć jakoś wahacze sanki itp tylko tak żeby nie uszkodzić niedawno wymienionych tulejek co mają przejechane może z 15 tyś km ;)

Jak zabezpieczyć ewentualne ogniska rdzy które nie będą miały dziur żeby za 2 miesiące znowu rdza nie wyszła ?

Jakich środków użyć do konserwacji ? Czy przed konserwacją malować całe podwozie epoxydem ? Ile puszek 1 kg kupić na całe podwozie ?

Czym polakierować zaciski hamulcowe nie chcę raczej malować proszkowo chociaż w ostateczności nie wykluczam tego ;)

Chętnie wysłucham wszelkich pomocnych opinii na temat konserwacji podwozia ;)

Masters - 24-12-16, 10:07

Szkoda, że założyłeś nowe tuleje przed lakierowaniem, bo jeżeli ma to być zrobione porządnie to trzeba lakierować zawieszenie proszkowo, a to oznacza, że trzeba zdemontować tuleje i gumy, a niestety nie zawsze da się to zrobić nie uszkadzając ich. Elementy gdzie występuje rdza trzeba oczyścić do gołej blachy, najlepiej zrobić to przez piaskowanie (tak robiłem u siebie) lub strip na wiertarce, w ostateczności szczotka druciana (nie zawsze usuwa rdzę, czasem wbija ją w rowki i nagrzewa blachę). Na gołą blachę używasz epoxydu, a na epoxyd albo lakier albo baranek (używałem Wurth-a, dobre są też APP). Na spawy stosujesz masę uszczelniającą. Zaciski tylko i wyłącznie proszkowo lub ocynk, więc musisz dać nowe tłoczk i gumki itp. Farby, które są reklamowane jako "do zacisków" są do ...., bo wystarczy pół roku i temat wraca. Jakiś hammerite to już w ogóle fikcja.
Elementy dodatkowo możesz pokryć woskiem FERTAIN. Oczywiście od środka elementy należy zakonserwować.

Tak wygląda to u mnie na BMW E30. Prace poszły dalej, ale fotki pokazują mniej więcej jak to wygląda (nie mam oświetlonego kanału, więc za jakość przepraszam). Wszystkie elementy na foto są lakierowane proszkowo + całe nowe zawieszenie (gumy, tuleje itp.), przewody miedzane, w skrócie-nowe-stare E30.









Chyba opisałem wszystko. Powodzenia.

Burza954 - 03-03-17, 17:58

Odświeżę temat i zapytam.

Musze poprawić miejsca po blacharzu, bo niestety baranek odpadł w miejscu gdzie progi łączą się z podłogą(nie oczyścił miejsc, albo kijowy nałożył).
I czy jak te miejsca połączeń progu z podłogą oczyszczę do blachy, następnie odtłuszczę, tam gdzie jakiś nalot rdzy, oczyszczony a następnie dam preparat np. APP R-STOP, po wyschnięciu i odtłuszczeniu na to podkład epoxydowy (najlepiej jakiś w sprayu, bo brak pistoletu do malowania, APP ma tylko gruntujące w sprayu - polećcie coś), a potem w miejsca gdzie spawy chciałem dać masę uszczelniającą: APP SEAL 10, a na koniec na wszystko pokryć wszystko barankiem, preparatem do konserwacji podwozia z firmy APP, ale nie wiem co najlepiej wybrać. Czy APP U100 (nowość) czy droższy APP U210? I czy to byłby koniec czy coś jeszcze?
Z góry dzięki za odpowiedź czy tak jak wykonam pracę będzie ok czy źle? I z góry dzięki za nakierowanie mnie na dane preparaty. Dodam, że czytałem i wiem że są lepsze, ale APP odpowiada mojemu portfelowi.

Jeszcze raz liczę na szybką odpowiedź, bo chciałbym już zakupić preparaty (bo brak chwilowych wydatków), a jak zrobi się tylko ciepło (ok 20st) chciałbym zacząć działać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group