Forum BMW3ER

Elektryka, Car Audio, Alarmy, CB Radio - INPA początki i problemy

Morfeusz - 10-01-17, 17:37
Temat postu: INPA początki i problemy
Hejka
W autku mam błąd poduszki i ABSu i tak sobie pomyślałem ze sam spróbuje je usunąć poprzez INPE (jak sie da)
Mam kabel zainstalowałem tą inpe ale jak wchodze w podwozie i tam na poduszki to wyskakuje taki oto bład

Cos czytałem żeby jakieś kable polutować czy coś :P nie wiem czy ten kabel co mam jest zły ?

Morfeusz - 10-01-17, 23:52

Z tego co tam czytam to trzeba w tej kostce kabla diagnostycznego zlutować pin 7 i 8? :P
BMWe361.8IS - 11-01-17, 08:57

A jak wchodzisz w silnik to wszystko chodzi jak należy?
bam87 - 11-01-17, 09:56

w kablu masz zlutowany pin 7 i 8, do samej diagnozy silnika wystarczy ale z resztą modułów niestety nie jest tak kolorowo :) ten kabel się nie nadaje. Do diagnostyki kompleksowej trzeba droższego i specjalistycznego sprzętu :) wiem bo zajmuje się diagnostyką.
Morfeusz - 11-01-17, 13:38

BMWe361.8IS napisał/a:
A jak wchodzisz w silnik to wszystko chodzi jak należy?


Tak w silnik mi normalnie wchodzi :)

bam87 napisał/a:
w kablu masz zlutowany pin 7 i 8, do samej diagnozy silnika wystarczy ale z resztą modułów niestety nie jest tak kolorowo :) ten kabel się nie nadaje. Do diagnostyki kompleksowej trzeba droższego i specjalistycznego sprzętu :) wiem bo zajmuje się diagnostyką.


aha czyli kabel jest winny :(
a możesz mi napisać jaki kabel potrzebuje ? :D

Jeszcze znalazłem aplikacje "bmwhat" jestem ciekawe czy o niej słyszeliście a może ja macie co myślicie ? :hm:

takie cos ?
http://viaken.pl/pl/inter...obd2-16pin.html

tomgtdek69 - 11-01-17, 19:55

bam87 napisał/a:
Do diagnostyki kompleksowej trzeba droższego i specjalistycznego sprzętu :) wiem bo zajmuje się diagnostyką.


Chmm dziwne mam zestaw za całe 60 dych i jestem w stanie "kompleksowo" zdiagnozować auto ba nawet dokodować nowe moduły czy funkcje...

Owszem mam i droższy zestaw którego użyłem może ze 3 razy do e36.

Morfeusz, Zainstaluj poprawnie sprawdzoną inpę.

Morfeusz - 11-01-17, 19:59

tomgtdek69 napisał/a:
bam87 napisał/a:
Do diagnostyki kompleksowej trzeba droższego i specjalistycznego sprzętu :) wiem bo zajmuje się diagnostyką.


Chmm dziwne mam zestaw za całe 60 dych i jestem w stanie "kompleksowo" zdiagnozować auto ba nawet dokodować nowe moduły czy funkcje...

Owszem mam i droższy zestaw którego użyłem może ze 3 razy do e36.

Morfeusz, Zainstaluj poprawnie sprawdzoną inpę.


A powiedz jaki to jest ten droższy zestaw który masz ?

Inpe zainstalowałem raczej dobrze
Tak jak by cos z tym kablem spróbuje odlutować te piny 7 i 8 może to coś pomożę :)

tomgtdek69 - 11-01-17, 20:07

Prawie dwa lata jak go nie używałem (może nieco przesadziłem) spojrzałem na M54 i od razu przypisałem Ci e46, a faktycznie do e36 używałem czegoś takiego;
http://allegro.pl/bmw-87-...6232170945.html

Do nowszych ten za 60 dych jest idealny.

Morfeusz - 11-01-17, 20:27

tomgtdek69 napisał/a:
Prawie dwa lata jak go nie używałem (może nieco przesadziłem) spojrzałem na M54 i od razu przypisałem Ci e46, a faktycznie do e36 używałem czegoś takiego;
http://allegro.pl/bmw-87-...6232170945.html

Do nowszych ten za 60 dych jest idealny.


kurcze może się skusze na to
I to działa z inpa tak ? i wszystko powinno chulac bez problemu ? :yeah:
usuwanie błędów itp ?

To co podałeś jest lepsze od tego np. http://viaken.pl/pl/inter...obd2-16pin.html ??

tomgtdek69 - 12-01-17, 21:21

Nie lepsze a inne, masz w lapku port com (rs-232)?
Morfeusz - 13-01-17, 13:07

tomgtdek69 napisał/a:
Nie lepsze a inne, masz w lapku port com (rs-232)?

Niestety nie ma tego portu :no:

Morfeusz - 17-01-17, 21:50

jak nie mam tego portu to co lipa ? :O
bam87 - 18-01-17, 08:47

tak jest lipa bez tego portu, od bmw 2000 r do 2004 mogą oszukać przeznaczenie i twierdzić, że każdy moduł kablem za 50 zł z plasteliny przeprowadzić diagnozę i ok. Niestety modele wcześniej i później potrzebują już bardziej wymagającego sprzętu.
Na twoim miejscu bym poszukał osoby, która dysponuje takim sprzętem ADS i wytłumaczy Ci wszystko, chyba, że masz około 1000-1200 zł na konkretny sprzęt.

Morfeusz - 18-01-17, 18:47

bam87 napisał/a:
tak jest lipa bez tego portu, od bmw 2000 r do 2004 mogą oszukać przeznaczenie i twierdzić, że każdy moduł kablem za 50 zł z plasteliny przeprowadzić diagnozę i ok. Niestety modele wcześniej i później potrzebują już bardziej wymagającego sprzętu.
Na twoim miejscu bym poszukał osoby, która dysponuje takim sprzętem ADS i wytłumaczy Ci wszystko, chyba, że masz około 1000-1200 zł na konkretny sprzęt.


Kurcze no to kiepsko :no:

Kupiłem laptop od kumpla za flaszkę :P
Chyba że poszukam jakiegoś laptopa za mała kase z tym portem i wtedy będę mógł przeprowadzać diagnozy ?

A co to za sprzęt za tysiaka mógł byś napisać ?

Chyba że spróbuje na razie z kompa stacjonarnego mam starego gdzieś i raczej ten port tam jest
I jak kupie do niego to
http://allegro.pl/bmw-87-...232170945.html#
To powinno wszystko chulać ??

bam87 - 19-01-17, 13:43

taki: http://allegro.pl/cdp-aut...6678948651.html
lub taki z jakiego korzystam:
http://allegro.pl/zestaw-...5025784206.html

Morfeusz - 19-01-17, 20:11

bam87 napisał/a:
taki: http://allegro.pl/cdp-aut...6678948651.html
lub taki z jakiego korzystam:
http://allegro.pl/zestaw-...5025784206.html


No sprzęt to ty masz konkret :hyhy:

Ja bym coś chciał ze tak powiem na pierwszy raz :P może ten stacjonarny i to http://allegro.pl/bmw-87-...6232170945.html
I dla takiego laika jak ja wystarczy na początek a jak bym sobie ogarnął trochę inpe pomyślał bym o czymś lepszym :)

bam87 - 20-01-17, 08:55

wygląda sensownie ale jak z działaniem to nie wiem, przerabiałem takie tanie kable i nic z tego
Morfeusz - 20-01-17, 10:32

bam87 napisał/a:
wygląda sensownie ale jak z działaniem to nie wiem, przerabiałem takie tanie kable i nic z tego


Kurcze może spróbuję go zamówić i będzie ok bo na razie nie chce wywalić zbyt dużo kasy na to :P
Chyha że możesz coś polecić taniego tak ja wiem do 300 zł

Morfeusz - 22-01-17, 19:55

A z ciekawości co myślicie o takim czymś :P
http://allegro.pl/diagnos...4984537180.html

bam87 - 23-01-17, 08:38

zczytanie błędów, ale na 100% nie od 1996r... z tą serią F to też bym raczej nie wierzył
Morfeusz - 23-01-17, 19:47

bam87 napisał/a:
zczytanie błędów, ale na 100% nie od 1996r... z tą serią F to też bym raczej nie wierzył


To warte jest to tej kasy czy lepiej szukać kabla i inpa?

bam87 - 24-01-17, 08:24

to jest tester/skaner pokaże błąd nic więcej, a do e36 może wcale nie wykryć, ja kiedyś do znajomego podjechałem i podłączył mi bmw pod taki skaner i niestety brak połączenia.
Morfeusz - 25-01-17, 23:03

bam87 napisał/a:
to jest tester/skaner pokaże błąd nic więcej, a do e36 może wcale nie wykryć, ja kiedyś do znajomego podjechałem i podłączył mi bmw pod taki skaner i niestety brak połączenia.


Aha to chyba zdecyduje sie na to i może bedzie ok :hyhy:
http://allegro.pl/bmw-87-...45.html#thumb/2

Morfeusz - 15-03-17, 17:36

Panowie mam zakupiony takie oto urządzenie http://allegro.pl/bmw-87-...45.html#thumb/2

i nie łączy mi się z autem w ogóle inpa jest OFF i OFF i nie wiem czy to jest cos z moim portem 232 czy z tym interfejsem ?

Płyta głowna w nim to asus p5ld2-vm

Chyba że nie mam zainstalowanych jakiś sterowników to tej płyty ?

kkkkamil26 - 18-03-17, 20:08

Wystarczyło kupić ADSa, do tego komputer z fizycznym RS232 i Xpkiem 32bitowy.
Ważne Port COM musi być 1 z konkretnymi zakresami.

Carsoft to zabawka.

A tak poza tym ten kabel na USB co masz i łączysz się tylko z silnikiem to nie ma zworki 7-8.
Zrobisz zworkę a diagnostyka reszty modułów ruszy.

Morfeusz - 18-03-17, 23:04

kkkkamil26 napisał/a:
Wystarczyło kupić ADSa, do tego komputer z fizycznym RS232 i Xpkiem 32bitowy.
Ważne Port COM musi być 1 z konkretnymi zakresami.

Carsoft to zabawka.

A tak poza tym ten kabel na USB co masz i łączysz się tylko z silnikiem to nie ma zworki 7-8.
Zrobisz zworkę a diagnostyka reszty modułów ruszy.


A jakie ma mieć ustawione zakresy ten port com 1?
Miałem wcześniej sam kabel USB ale nie działa teraz kupiłem tej szajs i też coś nie działa masakra :cisza: może w końcu coś ruszy :P

kkkkamil26 - 19-03-17, 00:42

Dotyczy kabla ADS pod pakiet INPY i DISa. Port musi być COM 1.



Dopiero teraz dojrzałem, że masz M54B30 w budzie E36.
ADS to podstawa przy E36.

Morfeusz - 19-03-17, 00:57

kkkkamil26 napisał/a:
Dotyczy kabla ADS pod pakiet INPY i DISa. Port musi być COM 1.

Obrazek

Dopiero teraz dojrzałem, że masz M54B30 w budzie E36.
ADS to podstawa przy E36.


Sprawdziłem i mam takie same wartości jak u ciebie :(
I jak podłączam sie do auta to jak by w ogóle ten interfejs nie połączał sie z moim kompem :no:
co jeszcze mogę sprawdzić żeby to hulało ?

Morfeusz - 23-03-17, 22:16

kkkkamil26,
Dasz jakieś wskazówki żeby to ogarnąć ? :P

Morfeusz - 04-05-17, 13:23

Pomoże ktoś ogarnąć inpe ? :O

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group