|
Forum BMW3ER
|
|
Blacharstwo, Lakiernictwo & Kosmetyka - Wgięte podłużnice - co dalej ?
MethooD - 17-02-17, 17:32 Temat postu: Wgięte podłużnice - co dalej ? Siemka, planuje mały projekt jeśli chodzi o moje e36 QP.
Jest to seryjne 1.6 z 97r, z wyposażenia klimatronik i to chyba wszystko w najbliższym czasie chciałem wrzucić przede wszystkim mocniejszy motor itp. Jest jednak pewna kwestia przez którą poważnie zastanawiam się nad tą inwestycją.
Chodzi o stan podłużnic, kupując ją wiedziałem że była lekko trącona w przód ale nie planowałem w tym momencie konkretnych inwestycji.
Wrzucam zdjęcia jak wyglądają podłużnice, tak jak zaznaczyłem widać wyraźnie przegięcia zarówno na lewej jak i prawej:
http://zapodaj.net/ab90e60701220.jpg.html
http://zapodaj.net/6f01ed66547ff.jpg.html
I teraz proszę o wasze opinie, czy jest to duży defekt ? Czy trzeba coś z tym zrobić czy lepiej poszukać innej bazy pod tuningi ?
JOHNY - 17-02-17, 17:41
To jest mały pryszcz w jakim stanie jest buda?
MethooD - 17-02-17, 17:50
to 97r buda całkiem fajna więc szkoda było by mi zmieniać. Rdzy trochę na dole drzwi kierowcy, podłoga zdrowa, progi były poprawiane ale zrobione konkretnie. Oprócz tego była trącona w okolice tylnej lewej lampy ale to minimalnie, prawie bez szpachli.
Q-bak - 19-02-17, 01:49
Nie wiem, czytasz to co piszesz ? Masz walone 1.6 bez zadnego wyposażenia, z uszkodzonym elementem konstrukcji pojazdu i pytasz się na forum co z tym zrobić ? Sprzedać do żyda i kupić dobrą bazę.
Maro328i - 19-02-17, 10:47 Temat postu: podłużnice witaj , te przetłoczenia są w fabryczne po to aby lepiej się "składały" przy czołowym zderzeniu , masz tam małą fałdę od uderzenia ale czy to wpływa na prędkość jazdy ?
MethooD - 19-02-17, 18:22
Q-bak napisał/a: | Nie wiem, czytasz to co piszesz ? Masz walone 1.6 bez zadnego wyposażenia, z uszkodzonym elementem konstrukcji pojazdu i pytasz się na forum co z tym zrobić ? Sprzedać do żyda i kupić dobrą bazę. |
Akurat "walone 1.6" nie ma tu dużego znaczenia skoro i tak chce wrzucać cos większego, dokładniej czaje sie na zadbane m54b30. Z wyposażenia to w e36 raptem kontrola trakcji no i grzane dupy jej brakuje - resztę mozna łatwo dołożyć. A co do elementu konstrukcji to właśnie próbuję sie czegoś dowiedzieć na ten temat. Teraz nie ma juz tak lekko i zadbane e36 w rozsądnej cenie.
MethooD - 19-02-17, 18:24 Temat postu: Re: podłużnice
Maro328i napisał/a: | witaj , te przetłoczenia są w fabryczne po to aby lepiej się "składały" przy czołowym zderzeniu , masz tam małą fałdę od uderzenia ale czy to wpływa na prędkość jazdy ? |
Czyli to na pierwszym zdjęciu nic nie jest ruszone?
Q-bak - 19-02-17, 18:43
No to mówię. Dowiadujesz się tutaj że nie warto ratować trupiarskiej 1.6, bo włożyć musisz kupę pieniędzy, inwestować w hamulce, zawieszenie i milion innych rzeczy, a dalej będziesz mieć w głowie że łatałeś podłużnice
i_g - 19-02-17, 21:36
Q-bak, ręce opadają... "Walone", "trupiarskie 1.6".
MethooD, jak generalnie ze spasowaniem przodu? Wyczyściłbym tamte miejsca i obejrzał lakierm, może nawet jakimś dobrm miernikiem sprawdził jak możliwość. Jak nie było nic pacykowane to bym się nie przejmował
MethooD - 20-02-17, 00:04
i_g napisał/a: | Q-bak, ręce opadają... "Walone", "trupiarskie 1.6".
MethooD, jak generalnie ze spasowaniem przodu? Wyczyściłbym tamte miejsca i obejrzał lakierm, może nawet jakimś dobrm miernikiem sprawdził jak możliwość. Jak nie było nic pacykowane to bym się nie przejmował |
Przód wygląda bez zarzutów ale zastanawia mnie jedna rzecz. Otóż wycieraczka kierowcy, w miejscu gdzie "przechodzi" pod maską jest lekko wytarta, tak jakby lekko ocierala o maskę podczas pracy.
i_g - 20-02-17, 11:16
Sprawdź czy rzeczywiście haczy (ciężko mi sobie to wyobrazić). Jeżeli tak to może samo ramie wycieraczki jest np. krzywe albo źle zamontowane? Kiedyś np. kupiłem sedana i ramiona były na odwrót;)
Beti36m50 - 20-02-17, 19:23
Z malucha nie zrobisz Mercedesa.
Sprzedaj to redło i kup już po swapie m54b30. A po drugie weź kartkę, długopis i kalkulator i sobie policz ile Cię wszystko wyjdzie. Pamiętaj że musisz zmienić WSZYSTKO oprócz ukł. kierowniczego
MethooD - 21-02-17, 08:30
Beti36m50 napisał/a: | Z malucha nie zrobisz Mercedesa.
Sprzedaj to redło i kup już po swapie m54b30. A po drugie weź kartkę, długopis i kalkulator i sobie policz ile Cię wszystko wyjdzie. Pamiętaj że musisz zmienić WSZYSTKO oprócz ukł. kierowniczego |
Z malucha moze i ciężko ale z Mercedesa da sie zrobić zadbanego Mercedesa Wychodzę z założenia ze e36 juz nie przybywa, a tak jak mowisz po podliczeniu wychodzi mi okolo 10k - z nowym zawiasem, hamulcami od e46 330i no i swapem. Za tyle raczej nie kupie gotowej
Generalnie chciałem zbadać temat tych podluznic.
JOHNY - 21-02-17, 13:31
MethooD, Stary nie męcz już. Nie słuchaj pierdół. To co pokazałeś na fotach nie jest niczym poważnym jak masz zdrową budę to jest progi, podłoga, podłużnice, mocowanie elementów zawieszenia to swapuj i kombinuj. Najlepiej to by było jakbyś to auto komuś kto się zna pokazał, bo jak zadajesz takie pytania to śmiem wątpić czy pozostałe rzeczy potrafisz realnie ocenić.
|
|