Forum BMW3ER

Blacharstwo, Lakiernictwo & Kosmetyka - Wgięte podłużnice - co dalej ?

MethooD - 17-02-17, 17:32
Temat postu: Wgięte podłużnice - co dalej ?
Siemka, planuje mały projekt jeśli chodzi o moje e36 QP.
Jest to seryjne 1.6 z 97r, z wyposażenia klimatronik i to chyba wszystko :piwo: w najbliższym czasie chciałem wrzucić przede wszystkim mocniejszy motor itp. Jest jednak pewna kwestia przez którą poważnie zastanawiam się nad tą inwestycją.
Chodzi o stan podłużnic, kupując ją wiedziałem że była lekko trącona w przód ale nie planowałem w tym momencie konkretnych inwestycji.
Wrzucam zdjęcia jak wyglądają podłużnice, tak jak zaznaczyłem widać wyraźnie przegięcia zarówno na lewej jak i prawej:
http://zapodaj.net/ab90e60701220.jpg.html
http://zapodaj.net/6f01ed66547ff.jpg.html
I teraz proszę o wasze opinie, czy jest to duży defekt ? Czy trzeba coś z tym zrobić czy lepiej poszukać innej bazy pod tuningi :( ?

JOHNY - 17-02-17, 17:41

To jest mały pryszcz w jakim stanie jest buda?
MethooD - 17-02-17, 17:50

to 97r buda całkiem fajna więc szkoda było by mi zmieniać. Rdzy trochę na dole drzwi kierowcy, podłoga zdrowa, progi były poprawiane ale zrobione konkretnie. Oprócz tego była trącona w okolice tylnej lewej lampy ale to minimalnie, prawie bez szpachli.
Q-bak - 19-02-17, 01:49

Nie wiem, czytasz to co piszesz ? Masz walone 1.6 bez zadnego wyposażenia, z uszkodzonym elementem konstrukcji pojazdu i pytasz się na forum co z tym zrobić ? Sprzedać do żyda i kupić dobrą bazę.
Maro328i - 19-02-17, 10:47
Temat postu: podłużnice
witaj , te przetłoczenia są w fabryczne po to aby lepiej się "składały" przy czołowym zderzeniu , masz tam małą fałdę od uderzenia ale czy to wpływa na prędkość jazdy ?? ?
MethooD - 19-02-17, 18:22

Q-bak napisał/a:
Nie wiem, czytasz to co piszesz ? Masz walone 1.6 bez zadnego wyposażenia, z uszkodzonym elementem konstrukcji pojazdu i pytasz się na forum co z tym zrobić ? Sprzedać do żyda i kupić dobrą bazę.

Akurat "walone 1.6" nie ma tu dużego znaczenia skoro i tak chce wrzucać cos większego, dokładniej czaje sie na zadbane m54b30. Z wyposażenia to w e36 raptem kontrola trakcji no i grzane dupy jej brakuje - resztę mozna łatwo dołożyć. A co do elementu konstrukcji to właśnie próbuję sie czegoś dowiedzieć na ten temat. Teraz nie ma juz tak lekko i zadbane e36 w rozsądnej cenie.

MethooD - 19-02-17, 18:24
Temat postu: Re: podłużnice
Maro328i napisał/a:
witaj , te przetłoczenia są w fabryczne po to aby lepiej się "składały" przy czołowym zderzeniu , masz tam małą fałdę od uderzenia ale czy to wpływa na prędkość jazdy ?? ?

Czyli to na pierwszym zdjęciu nic nie jest ruszone?

Q-bak - 19-02-17, 18:43

No to mówię. Dowiadujesz się tutaj że nie warto ratować trupiarskiej 1.6, bo włożyć musisz kupę pieniędzy, inwestować w hamulce, zawieszenie i milion innych rzeczy, a dalej będziesz mieć w głowie że łatałeś podłużnice
i_g - 19-02-17, 21:36

Q-bak, ręce opadają... "Walone", "trupiarskie 1.6".
MethooD, jak generalnie ze spasowaniem przodu? Wyczyściłbym tamte miejsca i obejrzał lakierm, może nawet jakimś dobrm miernikiem sprawdził jak możliwość. Jak nie było nic pacykowane to bym się nie przejmował :ok:

MethooD - 20-02-17, 00:04

i_g napisał/a:
Q-bak, ręce opadają... "Walone", "trupiarskie 1.6".
MethooD, jak generalnie ze spasowaniem przodu? Wyczyściłbym tamte miejsca i obejrzał lakierm, może nawet jakimś dobrm miernikiem sprawdził jak możliwość. Jak nie było nic pacykowane to bym się nie przejmował :ok:

Przód wygląda bez zarzutów ale zastanawia mnie jedna rzecz. Otóż wycieraczka kierowcy, w miejscu gdzie "przechodzi" pod maską jest lekko wytarta, tak jakby lekko ocierala o maskę podczas pracy.

i_g - 20-02-17, 11:16

Sprawdź czy rzeczywiście haczy (ciężko mi sobie to wyobrazić). Jeżeli tak to może samo ramie wycieraczki jest np. krzywe albo źle zamontowane? Kiedyś np. kupiłem sedana i ramiona były na odwrót;)
Beti36m50 - 20-02-17, 19:23

Z malucha nie zrobisz Mercedesa.

Sprzedaj to redło i kup już po swapie m54b30. A po drugie weź kartkę, długopis i kalkulator i sobie policz ile Cię wszystko wyjdzie. Pamiętaj że musisz zmienić WSZYSTKO oprócz ukł. kierowniczego ;)

MethooD - 21-02-17, 08:30

Beti36m50 napisał/a:
Z malucha nie zrobisz Mercedesa.

Sprzedaj to redło i kup już po swapie m54b30. A po drugie weź kartkę, długopis i kalkulator i sobie policz ile Cię wszystko wyjdzie. Pamiętaj że musisz zmienić WSZYSTKO oprócz ukł. kierowniczego ;)

Z malucha moze i ciężko ale z Mercedesa da sie zrobić zadbanego Mercedesa :D Wychodzę z założenia ze e36 juz nie przybywa, a tak jak mowisz po podliczeniu wychodzi mi okolo 10k - z nowym zawiasem, hamulcami od e46 330i no i swapem. Za tyle raczej nie kupie gotowej :foch:
Generalnie chciałem zbadać temat tych podluznic.

JOHNY - 21-02-17, 13:31

MethooD, Stary nie męcz już. Nie słuchaj pierdół. To co pokazałeś na fotach nie jest niczym poważnym jak masz zdrową budę to jest progi, podłoga, podłużnice, mocowanie elementów zawieszenia to swapuj i kombinuj. Najlepiej to by było jakbyś to auto komuś kto się zna pokazał, bo jak zadajesz takie pytania to śmiem wątpić czy pozostałe rzeczy potrafisz realnie ocenić.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group