Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - Jaki wydech do e36 328

Warg - 19-03-17, 22:39
Temat postu: Jaki wydech do e36 328
Pytanie jak w temacie ... szykuje się swap, silnik już czeka potrzebuję tylko wydech i teraz pytanie czy szukać używanego oryginalnego wydechu (katy końcowy itp) o który jest ciężko ... coś się pojawia ale przeważnie to albo przerdzewiałe albo tylko odbiór osobisty na drugim końcu polski czy może wrzucić taki zamiennik jak na linkach poniżej (niestety wkład kata jest ceramiczny i brak przepustnicy w tłumiku końcowym)?
Środkowy i końcowy

Przemek23zip - 19-03-17, 23:15

Mimo wszystko szukałbym oryginalnego wydechu. Dobrze wygląda, ładnie brzmi. Fakt mało jest kompletnych układów w przyzwoitym stanie w dobrej cenie, ale warto uzbroić się w cierpliwość i poszukać.
U mnie dwa auta jeżdżą na tym seryjnym i jestem zadowolony.

Patryk7250 - 20-03-17, 08:14

A nie myślałeś, żeby wrzucić wydech od e 46 330i? Ceny są sporo bardziej mniejsze jak oryginalne od 2.8 e 36
Warg - 20-03-17, 08:35

Patryk7250, a pasuje czy trzeba go przerabiać? nie licząc okolicy kolektora wydechowego
Patryk7250 - 20-03-17, 08:38

Warg napisał/a:
Patryk7250, a pasuje czy trzeba go przerabiać? nie licząc okolicy kolektora wydechowego

kurna vmasher koledze ostatnio wrzucał i chyba tylko trzeba poprzerabiać tu przy kolektorze, ale dźwięk moim zdaniem jest sporo przyjemniejszy i pieniądz wiadomo też, podbij do niego na pw to Ci pewnie powie dokładniej :piwo:

vmasher - 20-03-17, 09:18

Pasuje pieknie. Trzeba tylko dospawacz przod do ori deururki z e36 i przespawac wieszaki srodkowego wydechu, oraz uciac uszy z koncowego i zamontowac na fabrycznych wieszakach e36

Na spokojnie niecala godzina roboty :ok:

Warg - 20-03-17, 10:28

vmasher, dzieki za info,
Akurat flansze do kolektorai tak będą odcinane. bo na silniku już siedza "chińskie barany"
Najważniejsze że mechanik nie będzie miał dużo roboty przy mocowaniu wydechu :D

lukiz3000 - 20-03-17, 18:49

Warg, jeszcze z tyłu przed tłumikiem trzeba rurki przekręcić odwrotnie,
za wydech z e36 krzyczą naprawdę sporo, a ja zapłaciłem 400 zł z M54b30.

C0rvette - 20-03-17, 19:13

vmasher, Patryk7250, A czy taki wydech z M52b20 w cabrio dobrze będzie współgrał? Nie zagłośny w okolicach 3k obrotów? Bo wyżej może drzeć mordę.
No i czy do b20 podpasuje tak jak w b28?



Sorry Warg, za off.

lukiz3000 - 20-03-17, 20:12

C0rvette, przy spokojniej jeździe, nie będzie uciążliwy, przy ostrym przyśpieszaniu jest fajny basowy dźwięk.
C0rvette - 20-03-17, 21:40

Nie powiem zaciekawilo mnie to.
Sonda pasuje l??

Warg - 20-03-17, 21:47

C0rvette, w każdym M52 kolektor jest ten sam a sondy są w kolektorze ... różnica jest dopiero dalej
C0rvette - 20-03-17, 22:00

Ale wstyd. Caly czas bylem pewny ze jest przed katem. :bluzni:
Patryk7250 - 20-03-17, 22:32

lukiz3000 napisał/a:
C0rvette, przy spokojniej jeździe, nie będzie uciążliwy, przy ostrym przyśpieszaniu jest fajny basowy dźwięk.

x2 tak jak mówię dźwięk jak na seryjny wydech jest na prawdę fajny, w porównaniu do serii 2.8 e 36 lepiej brzmi taki z e 46 330i

Warg - 21-03-17, 17:24

vmasher, Patryk7250, to jeszcze pytanie na szybko ... z tego co widzę jest kilka wersji wydechu do e46 330i ... w całości albo składane z sekcji składane łącznikami
oraz z dużym albo małym tłumikiem środkowym.
są jakieś różnica, warto na któryś bardziej polować?
poniżej przykładowa aukcja z jednym i drugim wydechem

http://allegro.pl/wydech-...51.html#thumb/1

Patryk7250 - 21-03-17, 18:13

Chodzi Ci o czym się różni ten środkowy od pozostałych dwóch? jeśli tak to zapewne tym, że ten środkowy jest od 3.0 diesla, bo na taki wygląda :P
Warg - 21-03-17, 18:25

Patryk7250, fakt nie dopatrzyłem że w środkowym jest jedno duże wejście czyli diesel :/
więc pytania nie było :wstyd:

Laweciorz - 30-03-17, 16:37

ja u siebie w cabrio po swapie z b20 na b28 mam wydech właśnie z b20 puki co, jest cicho i przyjemnie, auto dynamiczne. Jutro jadę na hamownię to przedstawie wydruk jak to współgra ze sobą.
OBOLUK - 24-09-18, 17:54

Pozwolę odświeżyć sobie ten temacik. Potrzebuje nowego wydechu końcowego do mojej E36 328 Coupe i zastanawiam się nad wydechem z E46 330 skoro panowie piszecie tu, że auto lepiej brzmi na nim. Czy dwururka tam gdzie się dołącza ~na wysokości tylnych kół będzie do siebie pasować pług&play z tymi z 328? Czy idealnie w dyfuzor z M zderzaka wchodzą końcówki wydechu? Ktoś pisał tu coś o obracaniu i nie za bardzo rozumiem o co chodzi... do góry nogami muszę całość zamontować niżeli w 330?

Uszy nowe i tak muszę zamówić a zatem te od E36 pasują wg. Was. Nic tylko kupować? Typ nadwozia ma znaczenie?

Slowik_328 - 24-09-18, 19:25

kup używke e36 328/325 i go otworz, wytnij przegrode od strony koncowek i bedzie malina
OBOLUK - 25-09-18, 08:41

Nie rozumiem. Można jaśniej? Co otworzyć? Po co to robić? Starego wydechu nie ma od tylnego łączenia rur gdzie są klamry do samego końca i zastanawiam się co kupić, co będzie pasować na dwururke.
Slowik_328 - 25-09-18, 21:16

szukasz wydechu do e36, ja ci proponuje kupic uzywke i go lekko zmodyfikowac zeby byl ladniejszy dzwiek ;)
Warg - 25-09-18, 21:23

ja dodam od siebie że miało byś pięknie ale ogólnie wydech od e46 330 nie mieści się tak pięknie, kąty gięcia są inne tylna pucha jest większa niż ta z e36 więc da się upchnąć ale niestety wisi ... ale ... podobno dzwięk jest fajny moim zdaniem (z kabiny) d**y nie urywa ale podobno z zewnątrz dobrze podaje pod obciążeniem (opinia ludzi na zewnątrz)
OBOLUK - 14-11-18, 06:04

Stworzyłem już nowy temat odnośnie tego postu ale skoro udzielałem się i tutaj to i opiszę i tu. Mogę kupić tłumik końcowy z zdjęcia poniżej ale pochodzi on z E36 325 a ja mam 328.
Podejdzie razem plug & play przy łączeniach czy trzeba adaptery?

Przemek23zip - 14-11-18, 08:20

To i ja napisze jeszcze raz ;) tak wydech pasuje, nie bedzie tylko wyjscia na przepustnice w tlumiku.
OBOLUK - 14-11-18, 18:28

W moim aucie końcowy był nie oryginał ale pordzewiał i też nie było klapek w wydechu, a auto jeździ i nie narzekam na moc także nie wiem po co komu te klapki. Ma ryczeć jak lew a nie klapki otwierać :D bierę. Zobaczymy co z tego wyjdzie :) Dziękuję.
Warg - 14-11-18, 19:32

Klapka ma lekko wyciszyć silnik na niskich obrotach i poprawić trochę moment na niskich obrotach
OBOLUK - 15-11-18, 20:15

Na kilka latek planuję taki zakup bo potem mam plany w turbienie i dedykowany wydech po całości a zmienić muszę bo dziury w tylnym były dwie a i przy 70-90km/h na 5 nie dało się jechać taka głośna była odkąd ją kupiłem, jak czołgistka. Musiałem redukować bo wstyd był, nie mówiąc już pod górkę przy tej prędkości na tym biegu :| 2,93 przełożenie dyfra także to nie w obroty.

Co do tego tłumika z góry to jednak nie biorę dziada. Ostatnie moje pytanie padło czy to oryginał BMW i wyszło, że chińczyk także za 650PLN podziękuje Panu skośnookiemu i poczekam na coś bardziej seryjnego. Polecicie jakąś markę? Coś konkretnego. Coś aby wyciągnąć ryczący dźwięk silnika, przede wszystkim przy redukcji bo często to robię, coś ala M50B25, bez wycinania katów. Niezbyt basowo ma być ale nie ma tego brakować, może lekko strzelać, przede wszystkim przy redukcji w dół na bieg 4500-5000rpm. Czy tylko w dedykowane końcowe tłumiki marek typu Supersprint, Meisterschaft, Magnaflow itd. itp. trzeba się ładować żey coś konkretnego wyciągnąć, miłego dla uszu, czy może są jakiejś godnej jakości konkretne zestawy. 800zł mam na to, tak na początek.

OBOLUK - 17-11-18, 17:41

Panowie, a z M3 podejdzie do 328 p&p czy trzeba rzeźbić?
PietrasMontreal - 17-11-18, 23:10

Scorpion ..... tak gada u mnie w 328 https://www.youtube.com/watch?v=nFOVEWClAFE
OBOLUK - 23-11-18, 05:45

PietrasMontreal napisał/a:
Scorpion ..... tak gada u mnie w 328 https://www.youtube.com/watch?v=nFOVEWClAFE


Zastanawiam się nad tym skorpionem i najbardziej mi pasuje jego dźwięk ale troszeczku ceny zaporowe są bo nówkę najtaniej znalazłem na brytyjskim eBayu za 376 funtów + KW. Czy te Cabrio ma jakieś nne modyfikacje przy silniku czy tylko końcowy skorpiona?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group