Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - swap m52b20 na b28 lub b25 kto zrobi??

mgdz99 - 09-04-17, 14:32
Temat postu: swap m52b20 na b28 lub b25 kto zrobi??
Witam wszystkich .Autko zdrowe e36 ostatni wypust w turingu z 99 roku tak że szkoda oddawać ,ale brakuje trochę mocy .Szukam kogoś z 3 miasta lub okolic kto dobrze ogarnia temat przekładki i chciałby się jej podjąć ;)
disu - 09-04-17, 14:51

każdy ci to zrobi, wyciągasz słupek, wsadzasz drugi i chodzi :P
mgdz99 - 09-04-17, 15:24

ok mam do wyboru silniki m54 b25 , m52b28 i na podwojnym wanosie m52b28tu, wszystkie mają porównywalną moc i prawie ten sam moment (m54 ciut niższy) .Czy kierować się tym ze m54 ma przepustnicę elektroniczną? a reszta silnikow jest kierowana linką? Który z nich jest najlepszy biorąc pod uwagę całokształt czyli awaryjność ,radość z jazdy,Może jeszcze jakieś inne wady i zalety ?
Black Dynamite - 13-04-17, 15:35

mgdz99 napisał/a:
Który z nich jest najlepszy biorąc pod uwagę całokształt czyli awaryjność


Wszystkie można polecić jednak w moim odczuciu , bazując na doświadczeniu posiadaniu różnych silników jestem skłonny stwierdzić że tzw Mityczny m52b28 jako całokształt jest najlepszy .

Kultura pracy osiągi podatność na tiuning , awaryjność we wszystkich tych silnikach będą podobne , plusem silników m52tub.. i M54 będzie lepszy dół z racji posiadania 2 vanosów . Plusem m52b28 jest podatność na zwiększenie mocy z 193 na 200-10-20-30-a nawet 40

mgdz99 - 14-04-17, 15:00

ok dzięki, czyli rozumiem że np w przyszłości do m52b28 będę mógł założyć dolot od m50 b25 a jesli wezmę m52tub28 to takiej modyfikacji nie zrobię.Słyszałem też że m54b.. biorą sporo oleju a ile w tym prawdy?
disu - 14-04-17, 15:42

wybierz m52b28, tak jak Ci już napisałem wystaczy zamienić słupki silnika i swap gotowy, wszystkie wtyczki i cała reszta pasuje od b20, odpinasz i wpinasz nowy b28

m52tub28 (2x vanos) objedzie starsze b28 na jednym vanosie, ale do roboty jest elektronika, wiązka silnika, czujnik przy pedale gazu (el. przepustnica) więc to nie takie hop siup

m52tub to prawie m54 i też można je modyfikować (wałki rozrządu i kolektor ssący od m54b30)

branie oleju i spadki mocy tyczą się głównie silnika m54b30, które nie mają lekkiego życia

mgdz99 - 14-04-17, 18:11

disu alez tym wsadził wyjął to nie jest jak mówisz bo zgłebiam temat już od paru dni,Mówią ze ten swap to nie tylko silnik -który musi być z całym osprzetem a nie słupek,ale skrzynia ,wał, dyfer ,półosie , i hamulce tak że to nie jest temat na 5 min :oczy:
dzordz - 14-04-17, 18:19

Kupuj M52b28 .będziesz zadowolony .motorem na super osiągi .
Sam nam takie .robilem sobie swapa z diesla .kostki po wpinalem i odpalil za pierwszym .oczywiscie zmienilem wszystko .caly dol .konczac na tylnim wozku.do tego mam heble z e46 330 .jest bajka

Przemek23zip - 14-04-17, 19:07

Masz już M52 pod maską i swap na M52b28 będzie najprostszym i najtańszy do wykonania. Cała instalacja elektryczna pasuje plug & play. Do takiej przekładki możesz śmiało zostawić swoją skrzynię biegów. Zmieć musisz tylko sprzęgło na 240mm. Twój osprzęt praktycznie pasuje w całości. Wraz z silnikiem musisz zmienić tylko wtryskiwacze, filtr powietrza i przepływomierz.
Początkowo także śmiało możesz zostawić dyfer + półosie na małej głowie. W każdej chwili możesz zmienić na dużą głowę. EWS oraz DME mogą także zostać Twoje. Sterownik silnika można bez problemu przeprogramować wgrywając mapy od 2.8. Warto zmienić układ wydechowy na oryginalny, na ten od 2.8.

Szczurek - 14-04-17, 22:15

Małe zmiany wal w coś nietuzinkowego :D
disu - 14-04-17, 22:25

mgdz99 napisał/a:
disu alez tym wsadził wyjął to nie jest jak mówisz bo zgłebiam temat już od paru dni,Mówią ze ten swap to nie tylko silnik -który musi być z całym osprzetem a nie słupek,ale skrzynia ,wał, dyfer ,półosie , i hamulce tak że to nie jest temat na 5 min :oczy:


Zależy co czytałeś :P masz 320i z silnikiem M52
wyciągasz słupek b20, wsadzasz słupek b28. Alternatory rozruszniki wszystko pasuje od b20 Wiązka i komputer zostaje z b20. Wpinasz wszystkie wtyczki i silnik chodzi. Oczywiście wtryskiwacze różowe od b28. ECU sam poustawia dawki paliwa na podstawie sond lambda i silnik będzie chodził prawidłowo. Czego jednak nie zalecam, tylko w komputerze wgrać mape b28.

hamulce przednie są takie same, b28 ma z tyłu wentylowane, tylko taka różnica

nie mieszaj do swapa silnika tematu typu dyfer i półosie, bo to twoj wybór co założysz, możliwość w BMW jest nieskończona, możesz nawet założyć dyfer duża głowa i półosie z małej, i odwrotnie. Wiadomo że komplet na dużej głowie jest lepszy. Ale nie ukręcisz małej głowy w dobrym stanie ani przy 1 jeździe ani przy 10.
W 1 poście pisałeś zwiększeniu mocy, a nie robieniu oryginalnego 328 z 320, bo tego nie zrobisz

Black Dynamite - 15-04-17, 00:40

mgdz99 napisał/a:
ok dzięki, czyli rozumiem że np w przyszłości do m52b28 będę mógł założyć dolot od m50 b25 a jesli wezmę m52tub28 to takiej modyfikacji nie zrobię.Słyszałem też że m54b.. biorą sporo oleju a ile w tym prawdy?

1-m54 biorą olej jesli silnik nie byl serwisowany ( i byl palowany ) temat rzeka
2-tak do m52b28 założysz kol z m50b25 i uzyskasz moc 205-210km zależy od silnika
3-w silniku m52tub28 możesz założyć kol z m54b30 ale ledwo uzyskasz 205km ciężej i drożej uzyskać z niego np 220km

dzordz - 16-04-17, 07:13

Black Dynamite napisał/a:

mgdz99 napisał/a:
ok dzięki, czyli rozumiem że np w przyszłości do m52b28 będę mógł założyć dolot od m50 b25 a jesli wezmę m52tub28 to takiej modyfikacji nie zrobię.Słyszałem też że m54b.. biorą sporo oleju a ile w tym prawdy?

1-m54 biorą olej jesli silnik nie byl serwisowany ( i byl palowany ) temat rzeka
2-tak do m52b28 założysz kol z m50b25 i uzyskasz moc 205-210km zależy od silnika
3-w silniku m52tub28 możesz założyć kol z m54b30 ale ledwo uzyskasz 205km ciężej i drożej uzyskać z niego np 220km


Więc jednak najlepszy M52b28 ,do tego jeszcze kolektory wydechowe ,cały wydech z nierdzewki ,końcowy tłumnik firmowy Bastuck,Scorpion,Eisenmann ,itp i juz momentów przybywa :)

Szczurek - 16-04-17, 13:03

Zawsze mitycznie jest najlepiej :piwo: :piwo:
Black Dynamite - 16-04-17, 13:31

mgdz99,

tu masz Mój wykres M52b28 robione na spokojnie z dużym zapasem - a śmiało można uzyskać 240km


Warg - 16-04-17, 16:25

Black Dynamite, a pochwalisz się do było w nim robione? dolot zm50b25 to na 100% ale co jeszcze? wydech ruszany? może wałek ssący z m54b30?
Black Dynamite - 17-04-17, 00:06

Warg napisał/a:
Black Dynamite, a pochwalisz się do było w nim robione? dolot zm50b25 to na 100% ale co jeszcze? wydech ruszany? może wałek ssący z m54b30?


Primo Zdrowy silnik :hyhy:

-kolektor M50b25
-ustawiony rozrząd
-regeneracja Vanosa
-usunięte sondy lambda ( odpięte i usunięte z kompa )
- świece irydowe
-wkładka K&N
-wtryski od M3 3,0 ( ale równie dobrze mogą być z 2,8 )
-nie ma kata tylko wstawiony tłumik a końcowy z e46 3.0
- i najważniejsze robione i strojone w RACEMODE w Zduńskiej Woli

efekt 227km i289nm to tak na spokojnie wyszło

można jeszcze :
-wałek ssący z m54b30
-dolot K&N lub ITG
-Barany i wydech

i pęknie lub będzie około 240km i 320nm
do pełni szczęścia w paździerzu jeśli chcemy używać auta do szybszej jazdy to dyfer 2,93 niestety jest zamulony , warto wstawić 3,07-3,15 wtedy auto robi się żwawsze ja u Michała w Strykowie składałem sobie z przełożeniem 3,23.

mgdz99 - 17-04-17, 00:51

Dzięki wreszci sie posypała lawina info o którą mi chodziło. Reasumując:

1- Po włożeniu silnika m52 b28 wraz z jego kompem , obowiązkowo wymieniam:

a- sprzęgło na 240 mm
b-przepływka
c-filtr powietrza
d-wydech

.Ewentualnie mój stary komp zostaje i zmieniam w nim mapy pod b28

Reszta częsci ,czyli skrzynia ,wał ,dyfer i hamulce mogą być wymienione póżniej w czasie
eksploatacji.


2- Mogę wstawić silnik m52 tub28 i ?? ? Co w tym wypadku oprócz historii którą wypisałem wyżej jeszcze muszę zrobić? Wiem ze przepustnica jest elektroniczna a nie na linkę. Co z kontrolą trakcji? Co ewentualnie jeszcze będzie do przeróbek?

Czy jest jakaś różnica poza mocowiem-(łapami )i długością wiązki wynikająća z faktu że silnik pochodzi z e46 czy z e39?
Jak coś pomieszałem to mnie wyprostujci :ok:

mati0618 - 17-04-17, 11:35

mgdz99 napisał/a:
Wiem ze przepustnica jest elektroniczna a nie na linkę.


W m52tub28 przepustnica też jest na linkę przecież.

mgdz99 - 16-05-17, 19:49

Pomózcie prosze bo mam silnik do odebrania za parę dni i nie wiem co robić??
Jak wiecie moje auto to e36 m52 b20 w manualu. Znalazłem silnik m52b28 z wiązką ews ,pestka i pętlą. ale od e39 w automacie. Ja na razie chciałem zachować moją skrzynie biegów.wał,półosie,dyfer (do wymiany będzie pózniej)
Z tego co wiem muszę wymienić sprzęgło na 240mm .I teraz mam pytanie .Czy muszę kupić komplet tj: docisk tarcza i dwumasa od b28? czy bedzie wszystko jedno czy bedzie to pochodziło z e36 ,e39 czy z 7er? byle z manuala? Na czym będzie polegala przróbka wiązki?

Przemek23zip - 16-05-17, 20:32

Całą wiązkę zostaw swoją, wgraj mapy od 2.8 i temat elektryki masz załatwiony. Co do sprzęgła pasuje od 528 oraz 728. Musi być 240 mm.
mgdz99 - 17-05-17, 22:35

czyli rozumiem ze jak zostawie moją skrzynię manualną ode36 b20 w zestawieniu z kupionym silnikiem b28 z e39 to sprzęgło będzie tylko pasowało od 528 lub728 ? a od e36 b28 już nie?
Przemek23zip - 18-05-17, 00:21

Naturalnie że będzie pasowało od E36 328. W ostateczności mógłbyś nawet zostawić swoje kompletne sprzęgło, ale do tego silnika jest ono trochę za słabe.
Szczurek - 18-05-17, 06:53

Tak między wierszami pomyślałbym jeszcze o lepszych heblach :)
mgdz99 - 18-05-17, 16:46

ok dzięki Z tego co wiem to heble przód są identyczne,tył różni się tym że są wentylowane. A jest ktos na forum kto ogarnia zmianę mapy w kompie? To rozumiem że jeśli zostawię mojego kompa od b20 ze" starą "mapą i podepnę go pod zmieniony silnik b28 to autko też bedzie smigało tylko że mniej efektywnie? Czy dobrze rozumiem?
Warg - 18-05-17, 22:30

mgdz99, Tutaj masz instrukcję co do zmiany map

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=56910

Przemek23zip - 18-05-17, 23:46

Tak silnik odpali, będzie pracował. Jeśli posiadasz interfejs sam bez problemów zmienisz mapki. Hamulce tak jak pisałeś przód identyczny. 325 miało także taki sam jak u Ciebie układ hamulcowy. Tył był w 323 oraz 328 wentylowany.
Z powodzeniem możesz zostawić swoje hamulce. Moim zdaniem nie ma najmniejszego sensu zmiana na praktycznie te same. Jeśli chcesz na siłę coś modzić z układem hamulcowym to poszedłbym prędzej w kierunku zmiany: przód od E46 330 lub E46 325/328/320d poliftowe, a tył jeśli bez przeróbek ręcznego to 325/328/320d poliftowe lub 330 jeśli chcesz bawić się w modzenie ręcznego.

mgdz99 - 02-06-17, 20:33

a czy jak zmienię sprzęgło na 240 to moja stara dwumasa będzie pasowała? czy też musi być inna? a jeśli tak to jaka? czy może założyć jednomas?
disu - 02-06-17, 23:29

no jeśli chesz założyć sprzęgło 240mm od 2.8 to musisz też założyć koło zamachowe (Dwumas) 240mm od 2.8
mgdz99 - 11-11-17, 16:05

No będzie się działo . ;) Kupiłem e39 2.8 i , zdrowe ładne za fajne € i jestem w totalnej rozterce.Czy je pruć i wrzucać motorownię 2.8 do mojej trójeczki czy ją sprzedać i wrzucać kasę w piątkę:(( tzn- robić ją na cacy :yeah: Sam nie wiem co robić wystawiłem na razie trójeczkę na sprzedaż i zobaczymy ,ale szczerze powiem, że strasznie mi jej szkoda bo zdrowiutka jest.jak się znajdzie kupiec to zadecyduje za mnie :P
mgdz99 - 11-11-17, 16:07

A co ewentualnie z piątki oprócz silnika ,skrzyni ,sprzęgła by mi podeszło ?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group