Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - BMW e36 m52b25 zmiana zacisków na 2 tłoczkowe

CoTyChcesz - 24-05-17, 18:39
Temat postu: BMW e36 m52b25 zmiana zacisków na 2 tłoczkowe
Siemanko, zastanawiam się nad zmianą zacisków w mojej e36, są jakieś zaciski które by pasowały na zasadzie plug&play 2 tłoczkowe(4tłoczkowe) bez przeróbek? Jeśli z przeróbkami to jakimi i z jakiego modelu itp. Z góry dzięki za pomoc. :)
disu - 24-05-17, 18:44

fabrycznie masz tarcze 286mm

możesz założyć bez żadnych problemów
komplet tarcze 300mm + zaciski jedno tłoczkowe z e46 328
albo
komplet tarcze 325mm + zaciski jedno tłoczkowe z e46 330

CoTyChcesz - 25-05-17, 00:09

I nie trzeba będzie przerabiać jarzma?
Przemek23zip - 25-05-17, 00:20

Jeśli założysz cały komplet to wszystko pasuje plug&play. Te 300 mm tarcze pasują także od poliftowego 325 E46 oraz od 2.0 diesel. Tam także montowano tarcze 300 mm.
Drobna uwaga: przy tarczach od 330i/d felgi jakie założysz to co najmniej 17 ".

Marsss - 25-05-17, 02:52

Warto dodać, że ładując na przód tarcze 325mm (E46 330) na tył lepiej dać od E46 325/328.
Lepiej wtedy rozkłada się siła hamowania przód / tył.
Mam właśnie taki zestaw u siebie.
Faktycznie mniej niż 17 na takie hamulce nie wejdzie.

Burza954 - 25-05-17, 06:26

A jaka minimum felga na 300mm?
Chodzi mi o założenie samego przodu z e46 328.

Twissterrr - 25-05-17, 07:51

16 najlepiej ;) chociaz w 15 pewnie tez sie wcisnie ale nie w kazda
CoTyChcesz - 25-05-17, 12:27

Akurat na zimę wolę na 16stkach śmigać bo już kupiłem komplet nowych opon. ;p Tak więc wybór padnie na komplet od 325/328. Macie może wymiary tylnych tarcz oraz wiecie może z jakim momentem dokręcać zaciski? Wymiary mi potrzebne bo będę brał części od znajomego który ma 3 pełne stodoły i jeden plac w częściach do bmw to pasowało by to jakoś znaleźć, a widzę że ma średnio porządek w częściach. :D
Burza954 - 25-05-17, 12:40

Twissterrr, ok. A stal 15" wejdzie bez problemu? Bo mam zimówki dobre na 15tkach i nie chce zmieniać jak coś.
Oraz ile zaciski gdzieś powinny maxymalnie kosztować te od 325/328 z e46? Cały czas mowa o przodzie tylko.
Bo jak przyjdzie mi zmieniać w niedługim czasie tarcze to może lepiej zainwestować pare złoty więcej i założyć jakieś większe niż 286mm.

Pawel4freak - 25-05-17, 18:17

Burza954, Nie wejdzie 15' przy zaciskach z 320d 150KM/328i 193KM.
Marsss napisał/a:
Warto dodać, że ładując na przód tarcze 325mm (E46 330) na tył lepiej dać od E46 325/328.
Lepiej wtedy rozkłada się siła hamowania przód / tył.

ABS/korektor tego nie niweluje? Co się wtedy dzieje jak mam przód i tył od 330i/d? Przednie się szybciej zużywają?

Twissterrr - 25-05-17, 18:57

Zestaw przod e46 330i/d i tyl od e46 325/328 daje rozkład sily hamowania 66%-34% wiec niepowinno byc problemu z szybszym zdzieraniem przodu . Z tego co sie orientuje rozklad sily chamowania powinien wybosic 70%-30% . Wiec zestaw z e46 niepowinien aprawiac problemu . :ok:

Pawel4freak moze cos z korektorem siły hamowania ? Chociaz z reguły przednie powinny sie szybciej zuzywac.

Twissterrr - 25-05-17, 18:58

Dubel do kosza :wstyd:
Pawel4freak - 25-05-17, 19:15

Twissterrr, jeszcze nie mam, walczę ze sobą żeby nie wydawać wszystkie i zaraz nie sprzedawać nerki xD
Po prostu jestem ciekawy czemu do E36 lepiej z przodu z 330 a z tyłu 328 (po za bezproblemowym zamontowanie hamulca ręcznego) skoro w E46 daje to radę a jest tylko trochę cięższa, rozkład masy też ~50/50.

Twissterrr - 25-05-17, 19:40

330i/d ma najwieksze cywilne hamulce gdzie przy zmianie niepotrzeba wiekszego nakladu pracy , a w polaczeniu z tylem z e46 ktory tez jest bezproblemowy w zmianie daje dobry rozklad sily . Idzie przerobic full breaki z 330 do e36 (zajrzyj do galerii vmashera) ale z tym jest wiecej kombinacji a co za tym idzie rosna koszta .
Pawel4freak - 25-05-17, 19:55

Twissterrr, Wiem o tym że da się, tylko ciekawi mnie stwierdzenie o tym lepszym rozkładzie hamowania i dlatego powinno się stosować z tyłu mniejsze tarcze z 328. Wydawało mi się że steruje tym elektronika niezależnie jak wielkie tarcze dasz z przodu i z tyłu.
Twissterrr - 25-05-17, 20:07

Sila hamowania steruje regulator a to bardziej hydraulika niz elektronika .
disu - 25-05-17, 20:23

nie ma żadnej elektroniki, tylko regulator siły hamowania
hamulce tył z e46 330i mają 320mm a z 328 mają 294mm
e36 jest lżejsza i z zakładając przód 325mm i tył 320mm, na mokrym za mocno nam będzie tył łapał,
chyba że kupisz tuningowy regulator siły hamowania i to ustawisz

Pawel4freak - 26-05-17, 00:07

Twissterrr napisał/a:
Sila hamowania steruje regulator a to bardziej hydraulika niz elektronika .
disu napisał/a:
nie ma żadnej elektroniki, tylko regulator siły hamowania

Z tego co mi wiadomo korektor występował w autach bez abs, potem jego zadanie przejął abs. Nie ważne, nie takie było moje pytanie, ale dostałem odpowiedź że układ trzeba ręcznie ustawiać, a nie robi tego automatycznie :) Przynajmniej problem ręcznego już mi odpada xD

K3m0T1989 - 27-05-17, 15:20

bzdury jakieś z tymi siłami hamowania na różne tarcze, wieksze tarcze to wieksza pojemność cieplna, wieksze tarcie, są bardziej odporne na przegrzanie z racji wiekszej powierzchni, hamują lepiej z racji wiekszej powierzchni tarcia. Czyli trudniej jest je zmęczyć.

Co za różnica czy tarcze z tyłu bedą poniżej 300 czy 320, siła wywierana z pedału hamulca przez pompę bedzie dokładnie taka sama na mniejszą czy wieksza tarcze. Różnica że im masz wieksze tarcze tym ciezej jest je ugotować i wytrzymają wiecej ostrego hamowania.

Zaciski tylne z taką samą siłą złapią tylną tarcze małą czy wiekszą, a ABS i tak nie pozwoli na zablokowanie koła.

Przednie hamulce są wieksze i dostają wiecej siły ponieważ w momencie hamowania silnik i cały przód nam nurkuje i dociąza się przednia oś co pozwala lepiej hamować, tył odwrotnie unosi się do góry i nawet jakbyśmy tam dali 90% siły hamowania to nie bedzie skuteczności bo koła słabiej są dociązone, szczególnie w momencie hamowania czyli wtedy kiedy jest nam to potrzebne.

jak autor ma ochotę może pchać 325mm i 320 na tył :) ogólnie spory plus za podejście do hamulców, tak to tylko kolektory, lotki, zderzaki z laminatu i gwint z chin a wreszcie ktoś poszedł po rozum i chce też poprawić hamulce ;)

piwo dla ciebie :piwo:

CoTyChcesz - 08-06-17, 19:53

Dzięki, póki co chce ogarnąć idealnie stan techniczny, później wizualke. Jedynie co to teraz jak robiłem podłogę w aucie to dokupilem kilka dupereli żeby później nie pchać elektryki na chama gdzieś po bokach tylko puszczę ją pod dywanem. Hamulce zawieszenie oraz zdrowa konstrukcja to dla mnie podstawa. Akurat u mnie zawieszenie i silnik elegancko tylko ruda. No i czas ją był przegonić. Hamulce stwierdziłem usprawnić. Moim zdaniem zanim się zacznie modyfikacje to należy przywrócić auto dostanu conajmniej bardzo dobrego, aby myśleć coś więcej o tuningu. ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group