Forum BMW3ER

Elektryka, Car Audio, Alarmy, CB Radio - Elektrycznie uchylane szyby e36 coupe

mati0618 - 28-09-17, 10:00
Temat postu: Elektrycznie uchylane szyby e36 coupe
Witam, ostatnio trafiłem na ciekawą rzecz, mianowicie wszyscy wiemy jak ciężko jest z dostępnością takiego rarytasu na rynku wtórnym. Natrafiłem na bardzo podobne silniczki jak te z bmw, były one stosowane w mercedesie vito
http://allegro.pl/vito-63...6942242939.html

Różnią się tym, że te ori bmw mają wtyczki dwupinowe a z mercedesa 3 pinowe. Korzystąjac ze schematów można jakoś ogarnąć sterowanie nimi. Próbował ktoś już takiej przeróbki?

dyziux666x - 28-09-17, 18:47

Najprościej jest włożyć zestaw e 46 compact
mati0618 - 28-09-17, 20:19

Oglądałem te zestawy z compacta e46 ale jakoś nie mam na nie pomysłu. Te silniki z mercedesa wyglądają do złudzenia podobnie jak te z e36. Pewnie są wykonywane przez tę samą firmę. Już zamówiłem części, czekam aż dojdą i bedę próbował je zaadaptować.
Przemek23zip - 28-09-17, 23:13

Na 90 % sterowanie silniczka odbywa sie tak: staly minus i tutaj obstawiam przewod brązowy, dwa pozostale to plusy do zmiany kierunku obrotow silnika....
mati0618 - 28-09-17, 23:30

To w takim razie będzie proste do podłączenia, trzeba zastosować tylko odpowiednie przyciski, które będą tak sterować silnikiem.
plemniczek - 05-10-17, 12:35

A jak rozwiążesz problem otwierania/zamykania samej szyby? Uchwyty do elektrycznych szyb są inne niż w manualnych.
Mistrzu/// - 06-10-17, 06:35

Interesujący patent, ale tak jak wspomina plemniczek Same silniczki to nie wszystko.
mati0618 - 06-10-17, 09:09

Kucin przerobił w compacie uchwyty szyb z manualnych na elektryczne. Mam te uchwyty od mercedesa, wszystko działa na tej samej zasadzie.
Właśnie przyszedł do mnie zestaw z mercedesa, 2x silniczek, 2x uchwyt, 2x cięgna. Za całość zapłaciłem 60zł także warto poeksperymentować.


plemniczek - 06-10-17, 10:32

Zmierz proszę długość linek. Podaj długość całkowitą, długość kwadratowego boku zakończenia linki, oraz długość wystającego z otuliny zakończenia linki. Kolega ma niezamontowany zestaw to porówna się z oryginałem.
mati0618 - 06-10-17, 11:43

Długość całkowita cięgna 43cm



lukiz3000 - 11-10-17, 19:17

całkowi długość linki z e36 coupe to 50 cm


mati0618 - 13-10-17, 09:41

Czyli trochę przeróbek będzie potrzebne, ważne że zasada działania jest bardzo podobna
Gover - 30-10-17, 16:24

Silniki z e36 też mają 3 piny, a używane są dwa. Może z mercedesa też będą działać w ten sposób
Momo11 - 31-10-17, 10:54

I dało radę to zmontować z tego mercedesa ?

Dużo roboty jest żeby wrzucić do z compacta e46 ?

dyziux666x - 31-10-17, 17:42

Momo11, pw
OBOLUK - 31-10-17, 21:13

Super, że natrafiłem na ten temat. Widzę panowie macie wymontowany silniczek. Jak to cudostwo wyciągnąć stamtąd? Są trzy nity i wiercę kilkoma wiertłami różnej grubości i normalnie nie idzie wióry lecą w bardzo małej ilości ile bym nie dociskał tak to ja się zaj**** z robotą przy wyciąganiu tego. Jest jakiś łatwiejszy sposób? Próbowałem moimi wiertłami a potem ziomek podrzucił mi złote. Złote trochę lepsze ale dupy nie urywa. Co to za dziadstwo jest?
Momo11 - 31-10-17, 23:05

dyziux666x, Poszło pw :)
mati0618 - 01-11-17, 10:13

Panowie z compacta e46 też da radę założyć?
Gover - 01-11-17, 15:40

Te mercedesy to raczej jako zamiennik oryginału, bo w dalszym ciągu trzeba by było mieć wiązke, przyciski i przekaźnik z coupe
OBOLUK - 03-11-17, 23:19

No i jak Panowie? Jest mi któryś z Was w stanie odpowiedzieć na pytanie?
plemniczek - 05-11-17, 15:54

Nie wiem jakie są nity w coupe z tyłu, ale generalnie oryginalne nity w zwykłych siłownikach nieuchylnych są mega twarde. Ja gdy rozbierałem touringa używałem szlifierki. Gdzie się dało szlifowałem nit, gdzie nie podszedłem używałem multiszlifierki z małą tarczką cierną. Jak nie mogłem tym podejść- wtedy używałem wiertła i rzeczywiście szło jak krew z nosa.
PoliniSpeed - 05-11-17, 21:33

Nie wiem jakie macie wiertła, ale mi zarówno przy normalnych silownikach w sedanie oraz przy uchylnych poszlo bez najmniejszego problemu. Dremlem z mała tarcza była ostateczność i schodziło o wiele dłużej. Dobre wiertło, niskie obroty, dobrze sie przyłozyć i idzie ;)
OBOLUK - 07-11-17, 22:43

No w Coupe wyglądają one tak jak na zdjęciach poniżej. Jutro jadę po wiertła HSS kobaltowe i w weekend będę to dziadostwo rozwiercać.

https://m.imgur.com/a/SrGCS

mati0618 - 11-11-17, 15:36

Dzisiaj dopasowałem do silniczka mercedesa kostkę i do działania potrzebne są dwa piny 1 i 2. Podpinając pin 1 do plusa i pin 2 do masy silnik kręci się i powiedzmy otwiera, zamieniając bieguny na tych pinach silniczek kręci się w drugą stronę. Wydaje mi się, że gdyby zmontował instalację wg pomysły Kucina mogłoby wszystko działać tak jak ori.
Q-bak - 19-11-17, 19:54

mati0618, chcesz mi powiedzieć że dałem dupy i kupiłem to za 900zł gdy można było silniczki kupić za takie grosze ? ...

Od razu mówię tak - potrzebujesz przekaźników który będzie potrafił odwrócić plus z minusem, przełączników do szyb - nie żółtych, jakichś innych chyba z zieloną wtyczką jeśli dobrze pamiętam, ramek i uchwytów + ten wyginalny "szaft" który kręci uchwytem

Teraz tak - ja mam przygotowane zdjęcie na konkretnych przekaźnikach, ale jakiś mały grosz za coś takiego bym chciał, bo razem z elektrykiem siedzieliśmy nad tym bite trzy dni. Pomimo tego że chłopak znał się na temacie nie podłączyliśmy się na ori żółtych przyciskach do modułu komfortu, bo to już naprawdę karkołomne zadanie. Jak masz już instalację która odwraca Ci plus z minusem jest łatwo, podpinasz wiązkę pod silniczki, pod guziki, łapiesz prąd i wszystko śmiga. Powiem Ci że jesli rzeczywiście znalazłeś silniczki które mają takie same punkty mocowania to szacun

Sylwo - 19-11-17, 20:10

Ma ktoś foty lub schemat instalacji elektrycznej potrzebnej do zamontowania oryginalnych uchylnych mechanizmów do e36 coupe. Najlepiej schemat jak są oryginalnie podpięte ale może być i schemat nie ori instalacji
Przemek23zip - 19-11-17, 23:39

Trzymaj schemat:

Gover - 20-11-17, 01:20

Żółte przyciski zmieniają polaryzację na silniki ;) A przekaźnik jest od odlaczenia prądu np w czasie pracy szyberdachu. Ja zrobiłem inaczej, w swoim coupe podłączyłem te silniczki pod moduł komfortu. Dzięki temu działa domykanie tylnych szyb jednym kliknięciem, jeden klawisz od wszystkich szyb itp itd ;)
Q-bak - 20-11-17, 12:30

Ja nie dałem rady tego podłaczyć. No i mój elektryk stwierdził że żółte wtyczki same z siebie nie potrafią obrócić polaryzacji, potrzebny przekaźnik którego nie miałem w zestawie - dlatego kombinowałem
Gover - 20-11-17, 15:39

Przemek wrzucił schemat elektryczny wyżej. Zobacz jak wygląda rysunek przycisków. Widać wyraźnie, że zmieniają polaryzacje :)
mati0618 - 20-11-17, 19:22

Jak narazie, zostało rozwiązać problem krótszego cięgna, jak ktoś wyżej mierzył ori cięgno ma 50cm a to od mercedesa ma 43cm, trzeba po prostu wyżej zamocować silniczki, chyba że też od czegoś można dobrać podobne.
No i uchwyty szyb, mam te od mercedesa, postaram się jakoś dopasować je do uchwytów bmw.
Gover, wg jakiego schematu masz podłączone u siebie?

Gover - 20-11-17, 21:59

mati0618 napisał/a:
Jak narazie, zostało rozwiązać problem krótszego cięgna, jak ktoś wyżej mierzył ori cięgno ma 50cm a to od mercedesa ma 43cm, trzeba po prostu wyżej zamocować silniczki, chyba że też od czegoś można dobrać podobne.
No i uchwyty szyb, mam te od mercedesa, postaram się jakoś dopasować je do uchwytów bmw.
Gover, wg jakiego schematu masz podłączone u siebie?


Daj spokój i zawias z linką kup już aso, kosztują kilka stowek A będziesz miał ładnie i oryginalnie. Schemat wziąłem z cabrio, ale sedan ma to samo

Sylwo - 26-11-17, 20:05

Panowie dziś podłączałem swoje uchylne szybki i wszystko działa na ori żółtych przełącznikach od uchylnych szyb bez przekaźnika DRM 4. Zastanawia mnie tylko jaką funkcje pełni ten przekaźnik skoro bez niego silniczki działają otwierają i zamykają, czy bez niego wszystko będzie działało bezproblemowo.
Q-bak - 26-11-17, 21:19

Sylwo, a czy do tych przełączników na żółtej podstawce nie potrzebowałeś jeszcze jakichś przekaźników ? Czy normalnie zasilanie do przełączników, kabelki do silniczków i działa ?
Sylwo - 26-11-17, 21:39

Działa bez przekaźników ponieważ te żółte wyłączniki są tak zbudowane .
Gover - 27-11-17, 01:39

Przekaźnik ma za zadanie odłączyć silniki tylnych szyb w momencie pracy szyberdachu, chyba także podczas rozruchu silnika. Jak ktoś czegoś jeszcze nie wie to śmiało pisać, temat tylnych szyb w coupe mam już opanowany :P
Q-bak - 27-11-17, 14:08

Podesle potem zdjecia bo nie rozumiem jak to moze dzialac. Mam oryginalne guziki, oryginalne wtyczki i otwieralo mi tylko w jedna strone, a nie zamykalo. Na zoltej wtyczce
Sylwo - 28-11-17, 00:44

Gover a możesz mi powiedzieć czy jak silniczki będą podłączone bez tego przekaźnika tylko zasilanie prosto na przełączniki to gdy zawias szyby się otworzy lub zamknie do końca to silniczki same się zatrzymają czy trzeba uważać jak dojdą do końca czy mają w sobie jakiś modół przeciążeniowy.
Gover - 28-11-17, 15:08

Wydaje mi się, że mechanizm silników ma coś w rodzaju sprzęgła, odlacza napęd przy zbyt dużym obciążeniu. Sam przekaźnik nie ma z tym nic wspólnego, tak samo przyciski. Pozdro
OBOLUK - 16-12-17, 19:57

Te nity musiałem szlifierką kątową ciąć. Jakie wiertło by nie było to nie dawały rady, 4 złamałem. Teraz silniczek jest już luźny ale połączony jest z cięgnem. Idzie to jakoś w środku odłączyć żeby sam silniczek wyciągnąć do naprawy czy muszę od szyby odkręcać cały mechanizm i razem jako jedność wyciągnąć?
Sylwo - 16-12-17, 22:54

Jak już masz luźny silniczek to wyciągasz sam silniczek z tą blachą co była przynitowana linka nie jest na stałe tylko ma kwadratową końcówkę która lekko wchodzi do silniczka. Możesz odkręcić opaskę tą co przytrzymuje linkę i wyciągać z linką bo przy montażu i tak najpierw lepiej linkę wsadzić przy silniczku.
Gover - 18-12-17, 00:22

Dokładnie, szarpnij mechanizmem w stronę przednich drzwi. Te cięgna sa wciskane :ok:
OBOLUK - 29-12-17, 09:17

Dzięki za pomoc. Cięgno wyciągnąłem dopiero jak tylny zaczep odkręciłem. I tak rozbieram kokpit i tak.

Silniczek ma problem. Działa zamykanie szyby (rozmawiamy o tylnych w Coupe) ale nie otwieranie. Przejście na kablach z tunelu z przycisków jest 12V ale silniczek kręci tylko w jedną jak zamykam. Podpięty na krótko pod aku kręci się cały czas. Gdzie szukać problemu? Ma ktoś pomysł co tu zrobić?

Sylwo - 29-12-17, 10:02

Podmień przyciski włączniki bo może nie stykać w środku miałem tak u siebie otwierało ale nie chciało zamykać. Bo te przyciski zmieniają plus z minusem tak aby silniczek zamykał lub otwierał i może w środku coś nie łączyć i będzie działał tylko w jedną stronę
OBOLUK - 29-12-17, 13:57

Dziękuję za pomoc jeszcze raz.

Podłączyłem silniczek pod prawą stronę bo tam działa tak jak ma działać i kręciło silniczkiem tak jak powinno w obie strony. Następnie zamontowałem z lewej przy maksymalnie wyciągniętym zaczepie przy szybie i zamykało szybę ale nie kręciło żeby ją otworzyć. Gdy wyciągnąłem cięgno z zaczepu i otwierałem/zamykałem przyciskiem to cięgno kręciło się w obie strony. Trzeba będzie zaczep i końcówkę cięgna poczyścić i nasmarować bo kręci tylko w jedną stronę jak jest zmontowane.

Misiowaty44 - 29-12-17, 21:02

Niee myślę że to nie jest wina nasmarowania cięgna czy zawiasu. U siebie w coupecie miałem problem zwęglonych szczotek, czasami silnik po prostu stawał jakby nie dochodził do niego prąd. Trzeba by było go rozebrać i przeczyścić (lub lub tak jak ja- przetoczyć komutator silnika) oraz wymienić/zeszlifować szczotki ;)
OBOLUK - 29-12-17, 21:16

Hmmm no ale jak wytłumaczyć to, że gdy końcówka cięgna przy zaczepie przy szybie jest wyciągnięta to kręci cięgnem w obie strony bez zająknięcia? Może zaczep jest walnięty i coś w nim ułamane jest chociaż nie wiem do końca bo nawet odgłosu silniczka nie ma jakby coś w zaczepie blokowało w drugą stronę. Bliżej się temu przyjrzę z czasem. Wiem bynajmniej, że silniczek jest sprawny i przełączniki też. Pobawię się tym jak będę miał więcej czasu.
Misiowaty44 - 30-12-17, 17:01

Hmm dziwne,bo przy zawiasie szyby nie ma co się ułamać, mechanizm prosty i solidnie wykonany także dziwne według mnie ;p Jakbyś coś potrzebował to pisz,mam cały zestaw szyb tylnych oem bmw do coupe na części ;)
OBOLUK - 19-01-18, 19:00

Problem leży prawdopodobnie w przycisku. Zamykać zamyka zawsze bez względu jak mocno przycisnę zaś jak chcę otworzyć to czasami działa a czasami nie albo bardzo mocno muszę go wcisnąć. Teraz kolejny problem bo nie mogę znaleźć na alledrogo takiego samego przycisku. Przetrzepałem całe i podejrzewam, że jeżeli mam żółty spód przycisku to muszę szukać z żółtym z tym, że u mnie jest przycisk tak zbudowany, że 4 kabelki wchodzą do przycisku i mała pokrywka przykrywa je także z zewnątrz widać tylko izolację kabelków a te wszystkie na alledrogo są z wtyczką 4 pinową odczepiane. Wystarczy kupić taki z wtyczką i kabelkami jak na zdjęciu i po prostu spiąć w kostkę/polutować całość czy może jest tam jakiś mechanizm sterujący?

Tak wyglądają te wszystkie na alledrogo:


A tak wygląda mój (kliknąć żeby powiększyć)

Sylwo - 19-01-18, 19:29

Tylko ori będzie pasował dostępne w ASO około 150 zł miałem ten sam problem. Na allegro nie ma używek.
Przemek23zip - 20-01-18, 00:11

A szukałeś przedliftowe przełączniki szyb, ew szyberdachu ?
mati0618 - 20-01-18, 17:16

Mam dokładniejsze zdjęcia tych przycisków


Czy tylko te się nadają do sterowania tymi silniczkami?

OBOLUK - 20-01-18, 17:40

No tak, o taki przycisk mi chodzi :D

Nic z żółtym spodem takiego nie ma na alledrogo, są różnego koloru ale same z wtyczkami. Będę obserwować aukcje, może z czasem wpadnie. Nie jest to priorytet i "must be" żebym 150 zyla albo i więcej za przycisk wywalił, którego zresztą używam tylko w dłuższych trasach dwa razy w miesiącu, więc albo zadziała albo prawą otworzę albo będę mocniej cisnął aż rozwalę i wtedy kupię nowy.

A tak w ogóle to nie wydaje mi się, że to ma coś w związku z przed czy po liftem tylko od rodzaju otwierania szyby. Te z wtyczkami wydaje mi się są do Sedana, Touring a te nasze w Coupe są właśnie takie zamknięte bez wtyczki tak jak opisałem i wydaje mi się, że nie ma ich z prostego powodu; bo jak sprzedają cały mechanizm uchylania tylnych szyb to sprzedają razem z całym okablowaniem, wtyczkami itd. itp. bo wiadomo ile warty ten rarytasik :)

mati0618 - 21-01-18, 01:30

Kucin miał to podłączone na zwykłych przyciskach z żółtym spodem
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=46287

OBOLUK - 03-03-18, 22:31



Zlokalizowała gdzie nie styka i mam. Po dociśnięciu kciukiem tych blaszek wszystko cacy a jak puszczę to nie, rzadko zadziała. Może kiedyś ktoś podobny problem będzie miał albo już miał może.

OBOLUK - 24-09-18, 18:15

Panowie jak to jest z elektryką tych tylnich silniczków? + i - idzie z nich tylko? Bezpiecznik jest, sprawny. Jest jeszcze gdzieś przekaźnik? Prawa strona działała wcześniej zawsze zaś lewą nie a po dojściu okazało się, że kable w środku przycisku nie stykają no i rozebrałem przycisk i sprawdzam co i jak. Pogubiłem blaszki z środka pod pod fotel i nie chciało mi się jej szukać i zostawiłem tak na jakiś czas. Kilka dni temu wróciłem do tego i otwieram prawy przycisk, sprawdzam jak tam to siedziało i ok, składam z powrotem (otwieranie i zamykanie szyby po złożeniu działało bo sprawdzałem) i zabieram się za lewy przycisk a tu po złożeniu ani lewy ani prawy nie działa. Prawy silniczek zawsze cykał jak chciałem np. zamknąć okno a było już zamknięte a teraz już nie chce. Co może by tak przyczyną?
OBOLUK - 11-11-18, 09:33

Nikt nic? Czy 12v idzie bezpośrednio z silniczków po kablu do przycisku czy jest jeszcze coś po drodze pod deską? Dodatkowy bezpiecznik, przekaźnik etc. ? Przyciski nie reagują a jak już napisałem to jedna strona działała cały czas.

Miałem rozebrany lewy przycisk bo nie działało otwieranie szyby (tylko zamykanie) i znalazłem ją w stykach od spodu przycisku, są luźne. Mała blaszka z tego przycisku pod podłogę mi wleciała i na 2 miesiące odpuściłem sobie a po tym czasie zapomniałem jak to złożyć i rozebrałem drugi przycisk od sprawnej szyby, przed rozebraniem sprawdzałem działanie szyby i działało. Rozebrałem go i podpatrzyłem co i jak, złożyłem z powrotem tak jak było i zabrałem się za składanie tego od niedziałającej szyby a tu pikus bo już ani jedna ani druga nie cyka. Bezpieczniki pod maską sprawne.

Przemek23zip - 11-11-18, 11:47

Do silników jest doprowadzony tylko + oraz minus. Przyciski zmieniają polaryzację tak, aby móc zamykać/ otwierać szybę. W układ jest wpięty także tzw przekaźnik podwójny i to może on jest winowajcą. Spróbuj podłączyć zasilanie na krótko do silniczków, sprawdź dokąd dochodzi zasilanie. Dla ułatwienia wrzucę jeszcze raz schemacik:

mati0618 - 03-03-19, 10:23

Witam, mam oryginalny zestaw uchylnych szybek jednak brakuje mi tego niebieskiego przekaźnika. Czy jest on konieczny do montażu zestawu? Podłączając z jego pominięciem silniczki pracują w obie strony bez zarzutów. Zaznaczyłem na schemacie jak to miałoby wyglądać, przewody bezpośrednio z przycisków szłyby prosto do silniczków.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group