Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - BMW E36 Basen pod wykładziną

NextCarJapanCar - 29-09-17, 13:55
Temat postu: BMW E36 Basen pod wykładziną
Witam, jestem tu nowy. Mam BMW e36. Przed wymianą progów miałem bardzo dużo wody pod wykładziną. Przyczyną, jak mi się wydawało była dziura w wewnętrznym progu, tuż przed podstopnicą, po stronie kierowcy.
Progi wymienione. Ale teraz już nie mam wody, ja mam tam basen. Pewnie wcześniej też tak było ale połowa wody wyciekała na zewnątrz przez dziurę w progu.
Mniej więcej znalazłem miejsce, w którym woda cieknie. Aha, to woda, na 100%.
Więc wygląda to tak:
http://ifotos.pl/z/qrrxses

Tu gdzie na niebiesko to stąd cieknie.

A tu wg mnie przyczyna:

http://ifotos.pl/z/qrrxseq


To jest ramie wycieraczki od strony pasażera. Wg mnie tędy cieknie woda do kabiny. I co z tym zrobić? Co wymienić, co zakleić?

P.S. Nie wiem jak tu wstawić zdjęcia, zeby było widać je od razu.

Marsss - 29-09-17, 21:32

A masz szyberdach?
NextCarJapanCar - 30-09-17, 00:05

Marsss napisał/a:
A masz szyberdach?


Nie, nie mam.
Na zdjęciach jest miejsce przecieku. Co z tym zrobić?

kkkuba - 30-09-17, 15:30

A podszybie czyste itp?
Może po lince od maski cieknie?

NextCarJapanCar - 30-09-17, 17:04

kkkuba napisał/a:
A podszybie czyste itp?
Może po lince od maski cieknie?


Ech, czytajcie to co jest napisane. Gdzie linka a gdzie miejsce na zdjęciu?
Wpada to w okolicy mechanizmu wycieraczki pasażera czyli mniej więcej po środku auta. Cieknie po rurce mechanizmu wycieraczki. I w kabinie wylewa się też po środku. Tu gdzie jest tunel. I spływa na stronę kierowcy. Ale to nie jest lanie jak ciurkiem. Tylko krople, intensywne ale krople.
Nie jestem mechanikiem, nie wiem jak to jest skonstruowane. Ktoś mi napisze jak jest połączona karoseria z innymi elementami? (kable, nagrzewnica, inne rzeczy).
Podejrzewam, że to jakaś uszczelka przez którą coś wchodzi do auta.

Aha, jeszcze jedno. Woda, spływając z szyby wpada do tej kratki. Ale jak jest intensywny deszcz czy myjnia to te odpływy tej wody nie nadążą odprowadzić. Więc woda wpada pod szybę, że tak to ujmę. I ona gdzieś tam wylatuje słychać jak ocieka na doł, cześć na łączeniu drzwi i błotnika a część jakoś dołem.
Więc jedyna opcja to właśnie taka, że w miejscy gdzie coś wchodzi do kabiny to tam musi być jakaś szpara.

Uszczelka między nagrzewnicą a karoserią?
Jeśli tak to rzeczywiście jedyną opcją jest wyjęcie deski? Ile taka zabawa może kosztować? Nie mam ani weny, ani chęci do grzebania tam. Tak plus minus, żebym wiedział jakie koszty mnie czekają.

disu - 30-09-17, 18:32

więc tak:
połączenie gdzie rurki do nagrzewnicy przechodzą przed ściane grodziową (tutaj są 2 przypadki cieknięcia, 1 to płyn chłodniczy czyli oringi w rurkach do wymiany no i 2 przypadek to przeciekanie wody deszczowej wokół tych rurek

gąbkowa uszczelka wokół nagrzewnicy, do wymiany trzeba wyciągnąć deske i nagrzewnice

syf w podszybiu (przytkane rynienki odprowadzające wode i się przelewa)

uszczelki gumowe maska-podszybie no i samo podszybie plastikowe żeby ładnie dolegało do szyby

NextCarJapanCar - 30-09-17, 18:50

disu napisał/a:
więc tak:
połączenie gdzie rurki do nagrzewnicy przechodzą przed ściane grodziową (tutaj są 2 przypadki cieknięcia, 1 to płyn chłodniczy czyli oringi w rurkach do wymiany no i 2 przypadek to przeciekanie wody deszczowej wokół tych rurek

gąbkowa uszczelka wokół nagrzewnicy, do wymiany trzeba wyciągnąć deske i nagrzewnice

syf w podszybiu (przytkane rynienki odprowadzające wode i się przelewa)

uszczelki gumowe maska-podszybie no i samo podszybie plastikowe żeby ładnie dolegało do szyby


Płyn chłodniczy odpada bo musiałbym co chwilę dolewać a jeśli ubywa to ok. 100 ml na kilkadziesiąt tysięcy km. Więc to co ubywa to jedynie paruje.

Więc zostaje opcja nr 2.
Nie wiem czy to przez syf bo po wyjęciu tej osłony plastikowej na szybie, nic tam nie było. Owszem, jakiś kurz, pyłki ale nie sądzę, żeby to było przyczyną. Bo takie same osady mam z tyłu, pod klapą bagażnika.

Te uszczelki co są wokół maski są w dobrym stanie. Widać, że były wymieniane bo w porównaniu z tymi co mam z tyłu pod klapą to mam wrażenie, że były wymieniane przez poprzedniego właściciela.

Ok, dzięki za info.
A ktoś wie ile to może kosztować?

michal15qaz - 04-10-17, 20:34

progi wymienione a odpływy w nowych progach porobione ? Fabryczne progi maja odpływy od spodu. Jak blacharz Ci tego nie zrobił to takie są efekty. Albo odpływy byly tylko blacharz ja zamalował podkładem i zalał zabezpieczeniem. Pozatykało sie wszystko i woda wychodzi. E36 jest tak zrobione ze woda nie wiem skąd ( wiem ze napewno z szyberdachu ale ty go nie masz) leci do progów a z progów na ziemie. Jeśli nie masz odpływów od spodu progów to wierć dziury z przodu progu i z tyłu, niewielkie aby woda odpływała. Basen robi Ci sie jak jest deszczowa pogoda czy obojętne ?
Miro600V - 05-10-17, 09:55

W e36/5 miałem mokrą podłogę od strony pasażera właśnie jak pozatykały mi się odpływy. Zrzuciłem fotel, materiał, poczyściłem i spokój.
NextCarJapanCar - 05-10-17, 12:17

michal15qaz napisał/a:
progi wymienione a odpływy w nowych progach porobione ? Fabryczne progi maja odpływy od spodu. Jak blacharz Ci tego nie zrobił to takie są efekty. Albo odpływy byly tylko blacharz ja zamalował podkładem i zalał zabezpieczeniem. Pozatykało sie wszystko i woda wychodzi. E36 jest tak zrobione ze woda nie wiem skąd ( wiem ze napewno z szyberdachu ale ty go nie masz) leci do progów a z progów na ziemie. Jeśli nie masz odpływów od spodu progów to wierć dziury z przodu progu i z tyłu, niewielkie aby woda odpływała. Basen robi Ci sie jak jest deszczowa pogoda czy obojętne ?


Nie wiem jak jest w innych modelach. Ale w sedanie to jakie odpływy? Gdzie? W oryginalnych progach były dziury na plastikowe korki pod lewar. W zamiennikach tego nie ma.
Ale nawet gdyby były to skoro korki są szczelnie wciśnięte w dziurę to gdzie są te odpływy?
Poza tym, wodę to ja mam pod wykładziną, na podłodze. A nie w podłodze.
Nawet jakby były zatkane jakieś odpływy to którędy by woda wchodziła? Skoro na zdjęciu pokazałem miejsce przecieku. Jest to środek auta, pod szybą, na wysokości mechanizmu wycieraczki od pasażera. Więc gdzie próg a gdzie przeciek....

No i najważniejsze, po wyjęciu zaślepek z wewnętrznych progów, te za pod wykładziną, jest sucho.
Nie wiem, wiele osób pisze o jakichś kanałach w progach ale weźcie to na logikę. Gdzie niby ten odpływ miałby mieć ujście? W podłodze? W progu? Mało logiczne, nawet jak na lata 90.

Jedyny odpływ jaki jest to zaraz za nadkolem, są dwie małe dziurki. Ale one są dodatkowo przykryte plastikowym nadkolem z uszczelką. Więc może o tym większość myśli mówiąc o odpływach w progu. W samym progu, od drzwi do drugich drzwi nie ma prawa być żadnej dziury. Dziury w progu by woda wyleciała.
A jak mi nie wierzycie to mi pokażcie fotki bo może ja jakoś inaczej pojmuję rolę blachy progowej.

michal15qaz - 05-10-17, 17:54

sory faktycznie to będzie wina wycieraczki, wcześniej nie spojrzałem na zdjęcia. Zobacz w ten link http://www.realoem.com/bm...diagId=61_0071. Elementy 5 i 6 to jakies gumowe elementy mozliwe ze uczelkki, sprawdź czy to nie ich wina.

co do progu. Napisałem tego wczesniejszego posta z moich doświadczeń. Wiem ze to niby nie mozliwe i nie realne aby wody w progu nie bylo ale ona skads tam się zbiera. Do poki nie zrobilem odpływów z progów to mialem basen w aucie. Mowa tez o nowych progach, całkowite bez żadnych korków ani odpływów. Jednolita blacha. A jak wyglądają seryjne odpływy zaraz moze znajde cos w Google :)

3 minuty szukania. Masz. http://prentki-blog.pl/wp...gi-bmw-e361.jpg Odpływ to ta niewielka dziurka nad otworem pod korek lewarka. Czyli jakby patrzeć na spód progu od góry to z przodu odpływ a za nim otwór na gumowy korek pod lewarek :)

NextCarJapanCar - 06-10-17, 12:06

michal15qaz napisał/a:
http://www.realoem.com/bm...diagId=61_0071. Elementy 5 i 6 to jakies gumowe elementy mozliwe ze uczelkki, sprawdź czy to nie ich wina.


Wrzuć jeszcze raz link bo ten pokazuje główną stronę z wyborem zagadnienia.


michal15qaz napisał/a:
3 minuty szukania. Masz. http://prentki-blog.pl/wp...gi-bmw-e361.jpg Odpływ to ta niewielka dziurka nad otworem pod korek lewarka. Czyli jakby patrzeć na spód progu od góry to z przodu odpływ a za nim otwór na gumowy korek pod lewarek :)


Ja swoje wymieniałem na początku roku. Te progi czarne ze zdjęcia są firmy Klokkerholm. Zamawiałem je 2 razy od 2 innych sprzedawców i blacha już nie ma 1 mm tylko 0,8, do tego były źle zrobione. Dziury na lewary były źle powycinane i przód ciężko było spasować. Więc odesałałem i wziąłem zwykłe stalowe 0.8 mm takie jak te drugie na zdjęciu.
Nie wiem jak było w oryginale bo już nie pamiętam ale te zwykłe stalowe takich dziurek nie mają.
Ale nadal nie rozumiem sensu tych dziurek. W zimę, jak jest błoto pośniegowe wymieszane z chlorkiem wapnia i solą oblepia dolną część progu, własnie w tym miejscu to przecież te kwasy z chlorków i soli przedostają się tam. Ja po jeździe w mieście zawsze mam w tym miejscy pełno tego błota.
Poza tym to jest próg zewnętrzny. On ma tylko zadanie estetyczne. Do niczego nie służy. Równie dobrze można by tam wspawać zwykłą blachę (gorzej z wytłoczeniem tego kształtu. Ale sam się zastanawiałem nad kupnem porzadnej blachy i wspawania tam, i przykrycia tego nakładkami na próg. Jeśli te zardzewieją to tak właśnie zrobię)
Ważniejszą rolę odgrywa próg wewnętrzny, który spina podłogę z karoserią.
Więc tam nie ma żadnych odpływów w tym progu zewnętrznym. Bo gdyby były to woda przez to by się nie wydostała w całości i szybko by to rdzewiało.
Zobacz, że w drzwiach masz porzadne otwory ale i z przodu i z tyłu. Zalezy pod jakim kątem stoi auto, to z tej strony woda wycieka.

Napisz któredy ta woda Ci się przedostawała. Bo zobacz, że na wewnętrzym progu, od środka masz zaślepki dość wysoko. Więc żeby ta woda się przelała pod wykładzinę to musiałbyś mieć cały próg wody. U mnie jest sucho.

michal15qaz - 06-10-17, 16:47

http://www.realoem.com/bm...&diagId=61_0071 dziala ?
NextCarJapanCar - 06-10-17, 17:19

michal15qaz napisał/a:
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=CA71-EUR-12-1995-E36-BMW-316i&diagId=61_0071 dziala ?


Działa, dzięki :-)

Poszukam na necie, jak wymienię to dam znać czy nadal cieknie.

michal15qaz - 06-10-17, 20:04

najlepiej jedz do ASO jak masz w okolicy. Drogo nie wezmą
NextCarJapanCar - 28-12-17, 09:48

Hej. Wymiana podkładek nie pomogła. Myślę, że to w innym miejscu cieknie. Więc zostaje opcja, że to przez nagrzewnicę cieknie.

I teraz pytanie: jak się zabrać za wyjęcie deski rozdzielczej w tym aucie? Skomplikowane to jest? Śruby łatwo dostępne? Bo po rozbieraniu tunelu twierdzę, że szwaby niektóre śrubki włożyli tak by skomplikować sprawę ;)
Może ktoś ma gdzieś fotki albo filmik ze zdejmowania deski.

No i ktoś coś w tym temacie mi poradzi? Podpowie?

NextCarJapanCar - 05-01-18, 11:40

Niech mi ktoś podpowie jak to jest zrobione: mianowicie, woda spada na szybę, płynie do rynienki i powinna wypływać po rynience wokół maski i spływać w okolicy kierunkowskazów i świateł, tak? (przynajmniej tak prowadzi rynienka)
A co się dzieje z wodą, której jest za dużo - jest ulewa i rynienka nie nadąży z odprowadzeniem tej wody. Z tego co widzę u siebie to woda leci mi w dół, tak jak zaznaczyłem na fotce w pierwszym poście.


No ale z tego co widzę to woda zbiera mi się tu:


I tu w tym miejscu woda stoi, część spływa mi do środka pewnie przez połączenie karoseria - nagrzewnica. a część od strony pasażera spływa gdzieś dołem ale baaardzo powoli.
Jak myślicie, którędy ta woda powinna spływać? Bo pewnie coś mam zapchane... tylko co i gdzie?
Może ktoś wymieniał silnik i wie dokłądnie jak to jest tam zrobione.

Szczurek - 05-01-18, 12:57

wpuszczacie bez czepka ? ;)
NextCarJapanCar - 05-01-18, 13:02

Tak ale klapki weź ze sobą.
NextCarJapanCar - 06-01-18, 20:14

Dobra, ma ktoś jakieś pomysły czemu mam wodę w tym miejscu? Zdjąłem dziś błotniki, żadna dziura nie jest zaślepiona. Więc skąd ta woda tam jest?
NextCarJapanCar - 15-01-18, 17:47

Ma ktoś jakieś ciekawe pomysły? Bo widzę, że użytkowników sporo a żeby się czegoś dowiedzieć to nie ma chętnych.
wpisy typu ten szczurka mnie nie interesują.

C0rvette - 15-01-18, 18:18

A co mamy ci napisac. Rozbierasz auto i szukasz. Gdzies musi byc dzira lub jakas uszczelka zakonczyla żywot. A tak to wrozenie z kuli....
NextCarJapanCar - 15-01-18, 18:43

No dzięki. Nawet nie chciało Ci się zapoznać z tematem tylko odp na ostatni post. Co mam rozebrać? Zdjęty zderzak, maska, błotniki. Jak się dostać do dziury w grodzi? Nie da się. A wszystkie dziury dookoła jakie były takie są. Nic się nie zapchało, nie zakleiło.

Nie ma to jak germańska technologia.

sigo - 15-01-18, 22:31



Ja też się głowiłem i kombinowałem, skąd woda w aucie.
Ostatecznie wyciąłem szybę, a tam rzeźnia :hm:

NextCarJapanCar - 15-01-18, 22:49

sigo, dzięki za fotkę, przyda się dla innych ;)
Wiem, którędy mi przecieka - przez uszczelkę nagrzewnicy. Ale uszczelka jest z jakiegoś materiału, który nie izoluje wody i to połączenie nie jest szczelne. A woda, która mi spływa po szybie gromadzi się w grodzi, w tych wnękach pod szybą. I nie spływa. Tu jest problem. Bo tej wody tam być nie powinno.
Na zdj zaznaczone na niebiesko.

vhs - 01-07-18, 18:37

NextCarJapanCar napisał/a:
sigo, dzięki za fotkę, przyda się dla innych ;)
Wiem, którędy mi przecieka - przez uszczelkę nagrzewnicy. Ale uszczelka jest z jakiegoś materiału, który nie izoluje wody i to połączenie nie jest szczelne. A woda, która mi spływa po szybie gromadzi się w grodzi, w tych wnękach pod szybą. I nie spływa. Tu jest problem. Bo tej wody tam być nie powinno.
Na zdj zaznaczone na niebiesko.


Masz może numer tej uszczelki od nagrzewnicy?
Szukam szukam i nie mogę znaleźć.

arkosw - 27-07-18, 23:15

Ja jeszcze napisze, może komuś to pomoże.
Jeśli macie powódź w samochodzie upewnijcie sie, że macie osłone termiczną wydechu ( na swoim miejscu),
ja tyle szukałem to uszczelka, to dach ( cabrio) i w koncu znalazł się winowajca. Ściągamy obc, schowek i patrzymy na odpływ skroplonej wody czy cały czy wszystko szczelne nic nie wycieka, bo u mnie wyglądało to tak:
https://zapodaj.net/images/73f9964fc39ea.jpg
https://zapodaj.net/images/f61d343cc51bc.jpg
https://zapodaj.net/images/22cd19fbe9594.jpg

Odpływ był stopiony i zatkany ( cały plastik się zlał ) dodatkowo w nagrzewnicy od strony pasażera była dziurka i tamtedy woda lała mi sie prosto w nogi pasażera.

Kolejny raz bardzo dziękuje za pomoc panu Bavaria Swap Garage :) i serdecznie go polecam ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group