Forum BMW3ER

Blacharstwo, Lakiernictwo & Kosmetyka - Jak najlepiej zrobic konserwacje podwozia

Michal95 - 11-10-17, 15:37
Temat postu: Jak najlepiej zrobic konserwacje podwozia
Witam,
Wiem ze na internecie są setki takich tematów ale wiekszośc z nich jest kompletnie nie przydatna (wiekszosc opisuje konserwacje przy uzyciu komponentów BOLL etc)

Rzecz w tym ze ma byc to zrobione naprawdę dobrze, chce pozabezpieczać kilka miejsc w beemce , chciałbym zeby ktoś w miarę krok po kroku opisał mi jak to DOBRZE zrobić.
Wiem tyle, ze pierwszym krokiem jest umycie podwozia potem schnięcie, następnym etapem usunięcie starej konserwacji w danych miejscach, potem odtłuszczenie, następnie nałozony musi zostać podkład epoksydowy ( i tu nasuwa się pytanie, jaki podkład jakiej firmy itd, ma być zajebisty), po podkładowaniu odrazu mogę przystąpić do nakładania jakiejs masy czy po podkładowaniu jakis lakier połozyc ?

Które firmy ze środkami do zabezpieczenia blachy są najlepsze, na zabezpieczenie spodu mam calą zimę takze ma byc to zrobione powoli i solidnie.

Aha zima jak to zima, jest zimno wiec czy np taki podkład i reszta srodków będzie mogła byc nałozona w chłodniejszych temperaturach, w garazu mam piec wiec zawsze cos tam dogrzeje ale jednak to nadal nie jest lato wiec temperatura w garazu pewnie nie bedzie jakas mega ciepłą :)

Dav - 11-10-17, 16:48

Tak jak piszesz, wyczyścić z rdzy (polecam specjalne krążki takie jak ma w ofercie 3M a nie tam żadne drucianki, najlepsze było by w sumie piaskowanie ale to masa roboty), następnie na to epoksyd i konserwacje do podwozia. Jeśli chodzi o epoksyd nikt nie narzeka na Novola, z konwerwacji natomiast chwalony jest system Noxudol (rzekomo używany na pierwszy ogień przez Saaba i Volvo). Kluczem do sukcesu będzie tutaj dokładność i zaangażowanie. Zazdroszczę ci, że masz sam gdzie tym się zająć, ja musze się zdać na łaskę warsztatów blacharsko lakierniczych.
Michal95 - 11-10-17, 17:19

Czyli taki Protect 360 jako podkład epoksydowy by się nadał ?
Daytona78 - 11-10-17, 20:54

Ja dla odmiany do konserwacji podwozia używałem środków BOLLa.

Konserwację robiłem osobiście około 4 lat temu i jak do tej pory wszystko trzyma się jak należy.

Najważniejsze to przyłożyć się do oczyszczenia podwozia i nadkoli a potem dokładnie nanieść antykorozyjny i środek do konserwacji.

Konserwacji dokonywałem w garażu bez kanału.
Auto stało na kobyłkach.
Było ciężko i niewygodnie ale dałem radę ;-).

Dav - 11-10-17, 21:35

Dokładnie o tym Protect 360 myślałem. Daytona bez kanału niezły hardkor ;)
Daytona78 - 11-10-17, 21:48

Dav napisał/a:
Daytona bez kanału niezły hardkor


Żebyś wiedział :D .

Pomiędzy moim nosem a podwoziem auta miałem może z 10 centymetrów luzu :D .

Raw - 12-10-17, 12:14

Na YT jest masa konkretnych filmów na których ludzie robią dobrą pracę.

Jeśli jest ruda w łączaniach to przed rozwarstwianiem nie piaskuj bo nic to nie da, będzie trzeba rozwarstwiać blachy, czyścić i malować przed ponownym połączeniem.
Po tym zabiegu lej wosk lub inny specyfik w łączenia aż wycieknie. Wycierasz odtłuszczasz i można malować dalej.
Nie uzuwaj gęstego wosku do konserwacji łączeń.

Na koniec baranek jak najbardziej daje rade pomimo że wielu znawców go przekreśla, to zapominają przed czym ma chronić taki baranek.

Co z grubsza można dodać, warstwa powłoki ma duże znaczenie, nie może być za cienka.

W niskich temperaturach wszystko schnie dłużej więc pamiętaj o tym by nie pracować za szybko.

Co do materiałów, tu bardziej liczy się sumienność i dokładność.
Sam używam APP i Novol i nie widzę potrzeby po sięganie innych środków.

Michal95 - 12-10-17, 13:30

Rozwarstwiać blach nie trzeba, ta podłoga jest ogolnie bardzo zdrowa ale chce sobie popoprawiać miejsca gdzie są korki do podnoszenia aut i podłuznice które zostały obdarte przez glebe :D :hm:

W kazdym razie dzieki za wskazówki :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group