Forum BMW3ER

Na każdy temat.. - Kompresor ciężki rozruch

BMWe361.8IS - 03-11-17, 20:09
Temat postu: Kompresor ciężki rozruch
Witam chciałem się was poradzić bo nie wiem od czego zacząć, zakupiłem kompresor 3kw jednofazowy 1 tłok i ciężko startuje a jak jest choć trochę powietrza w butli to muszę spuszczać bo jak jest zimny to wogole nie chodzi i wyskakuje bezpiecznik mam taki rozdzielacz w garażu
https://www.bricoman.pl/e...do-silowe-16a-5

spawarka i inne urządzenia chodzą bez zarzutu a kompresor niestety nie co sprawdzić i od czego zacząć?

Przemek23zip - 03-11-17, 22:23

Prąd rozruchowy pobierany przez silnik elektryczny może być nawet kilkukrotnie większy od tego przy jakim pracuje. Jakiej klasy masz bezpieczniki? Na tym co podałeś nie ma informacji. Powinieneś zastosować bezpiecznik o opóźnionym czasie zadziałania zabezpieczenia. Są to bezpieczniki typu C. Swoją drogą 3 KW dla silnika jednofazowego trochę sporo ;)
BMWe361.8IS - 04-11-17, 07:16

TZN. bezpiecznik na kompresorze to zwykły termik i po jakiś 3 sek przewalania silnikiem on wyskakuje ale to chyba tak ma być do rozdzielacza dochodzi gruby kabel siłowy tak wiec nie wiem czy w tym problem czy raczej szukać przy sprężarce usterki która jest niby nowa ale chińska tak więc wszystko możliwe
C0rvette - 04-11-17, 15:13

Silnik ma ciezko ruszyc. Rez tak kiedys mialem w sprezarkach 3kw na 230v. Teraz mam kompresor 4kw na 400v i tego problemu nie mam. Mysle ze to mlze byc przez to.ze.230v na 3kw przy jednym cylindrze ma ciezko ruszyc.
Ale ja sie na tym nie znam ale popisac moge.

Przemek23zip - 04-11-17, 16:56

Nie wiemy czy silnik posiada jakieś kondensatory rozruchowe, czy zastosowany wyzwalacz termiczny jest odpowiednio dobrany do danego silnika oraz czy jest sprawny. Może sama sprężarka wytwarza nadmierny opór podczas pracy, ale to tylko gdybania. Moim zdaniem silnik o mocy 3 KW to troszkę za dużo jak na 230V. Tutaj widziałbym mimo wszystko 3 fazowy silniczek.
Czy ten symptom występuje odkąd posiadasz kompresor?

BMWe361.8IS - 06-11-17, 09:38

tak od nowości tak ma a tam gdzie w garażu mam zwykłe gniazdka to nawet nie ma szans go ruszyć to od razu światła w garażu gasną i się boje spalić instalacji może da się dołożyć taki kondensator do kompresora który ułatwił by mu start?
13matt13 - 09-11-17, 09:22

Stare Polskie kompresory maja tak że jak kompresor przestaje pompować to zawór odcina powietrze wychodzące z butli i dzięki temu silnik z jednostką tłoczącą wypuszcza resztki ciśnienia z układu i może na "luzie" łatwo się uruchomić i z rozpędu spokojnie dalej pompować... zobacz czy nie masz czegoś zepsutego w tym kompresorze ... (czytałem temat po łebkach)
BMWe361.8IS - 09-11-17, 10:58

Tak w sumie przemyślałem to wszystko i chyba spróbuje na początek zmienić olej, kupowałem w hurtowni kompresor i przypomniałem sobie że nie spodobało mi się to że do butelek na olej do kompresora nalewali na moich oczach minerał z lotosa. Może to jest główny problem czyli zbyt gęsty olej bo w sumie po rozgrzaniu startuje normalnie nawet z ciśnieniem w butli.
yampik - 10-11-17, 15:05

hah. widze profesjonalna obsługa :)

do sprężarek jest specjalny olej :) podjedz do jakiegos specjalistycznego sklepu z narzędziami - zazwyczj tam rozlewają to z większych ilości żeby było taniej.

jak pracujesz z penumatyką - nie zapomnij o smarowaniu

BMWe361.8IS - 14-11-17, 07:44

Niestety wymiana oleju pomogła ale w małym stopniu szukamy dalej

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group