|
Forum BMW3ER
|
|
Blacharstwo, Lakiernictwo & Kosmetyka - Koszty odbudowy E30
Patryk12 - 10-11-17, 10:51 Temat postu: Koszty odbudowy E30 Cześć.
Tak ostatnio się zastanawiam nad kasą jaką będę musiał wyłożyć żeby odbudować moją E30. Głównie chodzi mi o blacharkę bo z roku na rok jest coraz gorzej.
1) Czy są jacyś magicy co potrafią to zrobić na lata? Na zasadzie, że podstawiam im gołą karoserię i odbieram już wyspawaną?
2) Czy bardziej opłaci się naprawiać moje auto (do wymiany progi, podstawa akumulatora, wspornik przód - nad pasem przednim, reperaturki tylnych nadkoli, tylne kwadraty - nie ma dziur, ale ktoś już cos z nimi robił) czy może lepiej szukać zdrowej budy? (pewnie takich już nie ma, albo kosztują worek pieniędzy)
3) Duża jest różnica w lakierowaniu na aktualny kolor, a na jakiś inny wybrany przeze mnie? Bez kosztów samego lakieru, bo wiadomo, że może być droższy i pójdzie go więcej.
Z góry dzięki za odpowiedzi. Chciałbym mniej więcej przekalkulować ile mnie to wszystko wyjdzie żeby nie było przykrej niespodzianki
Chris850 - 10-11-17, 18:06
Temat rzeka.Da się odbudować tak ,żeby za parę lat nie poprawiać,ale to będzie kosztowało bo blachy z ASO nie są tanie. O reparaturkach zapomnij-wymienia się całe elementy.Jak najmniej spawania.
Ja w mojej ostatniej e30 3 lata temu robiłem sobie kosztorys blacharki-przy 7k zł dałem sobie spokój i sprzedałem ją
Jeśli chcesz to na BMWstore masz ładne rysunki i polskie ceny...wybierasz co potrzebujesz i liczysz ile Ciebie to wyniesie. Przypuszczam ,że 20-30k spokojnie wydasz.
Patryk12 - 11-11-17, 12:59
Ok gotowe elementy... Ale złapało mi same nadkola dosłownie to znaczy, że mam już wstawiać gotowe poszycie czyli całą "ćwiare" ?
Elementy w ASO właśnie niektóre nie są jakoś tragicznie drogie. Np. Podstawa pod akumulator wychodzi ok 240zł.
Chris850 - 11-11-17, 17:34
Tak ,ale skoro zżarło Ci progi ,podstawę i ranty nadkoli to masz też rdzę w innych miejscach.Dopiero po totalnym rozebraniu zobaczysz co kryje się w zakamarkach.
A co do nadkoli to miałem na myśli poszycie błotnika ,a nie całą ćwiartkę-skoro masz tylko rdze na rancie i nie ma dziur to tylko szlifowanie do zdrowego i porządnie zabezpieczyć.
Masters - 11-11-17, 20:15
Tu nie chodzi o kasę, ale raczej o czas, przelicz na godziny, ba lata ile Ci to zajmie i zadaj sobie pytanie, czy na pewno masz na to czas i miejsce.
Patryk12 - 12-11-17, 09:11
Masters, Nie robiłbym tego sam tak jak wspomniałem. Wyjęcie silnika, całego środka, zdjęcie zderzaków, błotników i lamp - myślę, że w 2-3 dni bym to zrobił i w drugą stronę może troszkę więcej.
Dlatego pytam w tym przypadku o sam koszt
ksx9 - 12-11-17, 10:04
Jest taki warsztat który warto polecić, w trawnikach koło Lublina, koleżanka oddawała tam auto już z 3-4 lata temu, w aucie była MASAKRA kupa rdzy, właściwie nie było już do czego spawać, szyberdach wstawiany przez kogoś czyli dziura w dachu wycięta na pałę i szyba wstawiona z golfa
Wymienili powstawiali jej nadkola tylne, nowe błotniki z przodu, progi, bagażnik był spawany od nowa no i lakier po całości.
Ale ogarnęli jej tak pięknie że patrząc na to auto nikt nie jest w stanie się domyślić, no kawał dobrej roboty
Teraz minęło już parę lat i nic się nie zmieniło, był swap, a poza nim dziewczyna tylko dba i jeździ
Nie pamiętam jaki był koszt tego (auto postawiła i po 2 miesiącach odebrała nic więcej)
Patryk12 - 12-11-17, 13:15
ksx9, Mógłbyś się dowiedzieć czegoś więcej? Jaki koszt, jak to wyglądało, czy miała np wgląd do wykonywanych prac?
Byłbym mega wdzięczny. Tym bardziej że tymczasowo mieszkam w Lublinie a i z samych Siedlec nie mam jakoś mega daleko
ksx9 - 12-11-17, 19:44
Na dniach się dowiem i dam znać
Masters - 12-11-17, 22:31
Znajomy oddał poldka do renowacji do jednej z firm.
Koszt od 30-50tyś zł w zależności co się po drodze "urodzi".
Szczurek - 13-11-17, 12:58
Tanio na pewno nie będzie a jeszcze przy tym żeby zapału nie stracić jak to bywa przy 99% próbach takich projectów
Patryk12 - 13-11-17, 14:11
Właśnie nie rozumiem waszego myślenia. Każdy tutaj pisze jakby to auto to był jeden wielki ser.
Ludzie rozbierają, spawają, malują i jeżdżą latami. Piszecie tak jakby jedynym racjonalnym wyjściem dla youngtimera, którego trochę zaczęła podjadać ruda było wsadzenie go w prasę
ksx9 - 13-11-17, 14:55
Patryk12 napisał/a: | wielki ser |
Nie widzieliśmy także ciężko ocenić, pamiętaj ile rzeczy byś nie zapisał na liste do zrobienia to spokojnie znajdzie się jeszcze drugie tyle rzeczy podczas prac
Patryk12 napisał/a: | Piszecie tak jakby jedynym racjonalnym wyjściem dla youngtimera, którego trochę zaczęła podjadać ruda było wsadzenie go w prasę |
Źle zrozumiałeś kolegę jak najbardziej takie projekty są OK
Chodziło bardziej o to że było na tym forum już bardzo dużo ludzi z ambicjami i ogromnymi planami, swapy turbo odnowy itp. a w rzeczywistości udaje się tylko osobie jednej na tysiąc
Masters - 13-11-17, 15:24
Mam E30 i robię je od "zera", w mojej były do zrobienia kwadraty, bo rdza zaczęła powoli atakować, tak samo kieszenie z tyłu - strona kierowcy, reszta w bdb stanie. Po rozebraniu całości od spodu jeszcze trzeba było spędzić paręnaście godzin, żeby pozbyć się rdzy w miejscach, gdzie jej nie było widać. Więc możesz sobie wyobraźić jak to będzie wyglądac u Ciebie i pewnie nie skończy się na tym co wymieniłeś
Nie mniej jednak warto ratować E30, bo zdrowej raczej nie kupisz, zawsze coś się znajdzie do zrobienia. Te auta nie były mega udane pod względem karoserii i jej zabezpieczenia. Jak zrobisz karoserię to zaczniesz działaś z resztą (zawieszenie, układ hamulcowy, wydechowy itp. itd.), więc koszta będą rosły i rosły. Po prostu musisz się zastanowić, czy jesteś w stanie to zrobić pod względem finansowym i czasowym (bez garażu i auta na co dzień ani rusz). Na forum nikt Ci nie powie jakie będą koszta, bo to wszystko zależy od blacharza, ceny częsci możesz sobie sprawdzić na necie (allegro,olx,ASO). I warto się też zastanowić, czy wkładając dużą sumę pieniężną po wykonanej pracy będziesz zadowolony z efektu końcowego, czy lepiej byłoby zrobić coś innego, może dla Ciebie lepszego
Powodzenia !
Bawię się już 2 lata i jeszcze nie skończyłem, może w przyszłym roku będzie finał
4Navig8 - 13-11-17, 23:17
Grubo lecisz z kanciastą
Patryk12 - 14-11-17, 12:38
ksx9, Czekam jeszcze na twoją odpowiedź i temat zamykamy
Wiem, że będzie to kosztowało dużo pieniędzy, ale wydaje mi się, że raczej warto. Mam samochód o, którym marzyłem od dziecka tylko stan się nie zgadza z tym wymarzonym, ale będziemy nad tym pracować
Szczurek - 14-11-17, 12:48
Odrestaurujesz następnie dasz ogłoszenie na przewozy ślubne i Ci się zwróci
ksx9 - 14-11-17, 14:02
Jeszcze dziś podesle na pw cale info co udalo mi sie zdobyc
Na szybkosci zdradze ze ta firma ma konto na FB -> lakiernictwo pro
Szczurek - 14-11-17, 22:56
a czemu na priv ? lepiej tutaj napisać to będę i formacje dla kolejnych zainteresowanych
ksx9 - 15-11-17, 09:44
Szczurek napisał/a: | a czemu na priv ? lepiej tutaj napisać to będę i formacje dla kolejnych zainteresowanych |
Bo wszystko jest zależne od konkretnego auta no i już minęło parę lat dlatego najlepiej dzwonić i się dowiadywać samemu
Kontakt jest na FB: https://www.facebook.com/lakiernictwopro/
Szczurek - 15-11-17, 10:01
Przykładowa wycena przyda się tutaj
Niech chodź troszkę ten temat ma wartości
4Navig8 - 17-11-17, 09:53
Masters#Duża piona za cierpliwość i zaciętość. A wartość rośnie
Szczurek - 17-11-17, 14:15
Tylko nieliczne projekty dobiegają końca a szkoda...
shajah - 24-11-17, 11:52
Szczurek napisał/a: | Tylko nieliczne projekty dobiegają końca a szkoda... |
Bądźmy dobrej myśli heeh ;p
|
|