Forum BMW3ER

Blacharstwo, Lakiernictwo & Kosmetyka - Koszty odbudowy E30

Patryk12 - 10-11-17, 10:51
Temat postu: Koszty odbudowy E30
Cześć.
Tak ostatnio się zastanawiam nad kasą jaką będę musiał wyłożyć żeby odbudować moją E30. Głównie chodzi mi o blacharkę bo z roku na rok jest coraz gorzej.

1) Czy są jacyś magicy co potrafią to zrobić na lata? Na zasadzie, że podstawiam im gołą karoserię i odbieram już wyspawaną?

2) Czy bardziej opłaci się naprawiać moje auto (do wymiany progi, podstawa akumulatora, wspornik przód - nad pasem przednim, reperaturki tylnych nadkoli, tylne kwadraty - nie ma dziur, ale ktoś już cos z nimi robił) czy może lepiej szukać zdrowej budy? (pewnie takich już nie ma, albo kosztują worek pieniędzy)

3) Duża jest różnica w lakierowaniu na aktualny kolor, a na jakiś inny wybrany przeze mnie? Bez kosztów samego lakieru, bo wiadomo, że może być droższy i pójdzie go więcej.

Z góry dzięki za odpowiedzi. Chciałbym mniej więcej przekalkulować ile mnie to wszystko wyjdzie żeby nie było przykrej niespodzianki :4:

Chris850 - 10-11-17, 18:06

Temat rzeka.Da się odbudować tak ,żeby za parę lat nie poprawiać,ale to będzie kosztowało bo blachy z ASO nie są tanie. O reparaturkach zapomnij-wymienia się całe elementy.Jak najmniej spawania.
Ja w mojej ostatniej e30 3 lata temu robiłem sobie kosztorys blacharki-przy 7k zł dałem sobie spokój i sprzedałem ją :)

Jeśli chcesz to na BMWstore masz ładne rysunki i polskie ceny...wybierasz co potrzebujesz i liczysz ile Ciebie to wyniesie. Przypuszczam ,że 20-30k spokojnie wydasz.

Patryk12 - 11-11-17, 12:59

Ok gotowe elementy... Ale złapało mi same nadkola dosłownie to znaczy, że mam już wstawiać gotowe poszycie czyli całą "ćwiare" ?
Elementy w ASO właśnie niektóre nie są jakoś tragicznie drogie. Np. Podstawa pod akumulator wychodzi ok 240zł.

Chris850 - 11-11-17, 17:34

Tak ,ale skoro zżarło Ci progi ,podstawę i ranty nadkoli to masz też rdzę w innych miejscach.Dopiero po totalnym rozebraniu zobaczysz co kryje się w zakamarkach.
A co do nadkoli to miałem na myśli poszycie błotnika ,a nie całą ćwiartkę-skoro masz tylko rdze na rancie i nie ma dziur to tylko szlifowanie do zdrowego i porządnie zabezpieczyć.

Masters - 11-11-17, 20:15

Tu nie chodzi o kasę, ale raczej o czas, przelicz na godziny, ba lata ile Ci to zajmie i zadaj sobie pytanie, czy na pewno masz na to czas i miejsce.
Patryk12 - 12-11-17, 09:11

Masters, Nie robiłbym tego sam tak jak wspomniałem. Wyjęcie silnika, całego środka, zdjęcie zderzaków, błotników i lamp - myślę, że w 2-3 dni bym to zrobił i w drugą stronę może troszkę więcej.

Dlatego pytam w tym przypadku o sam koszt

ksx9 - 12-11-17, 10:04

Jest taki warsztat który warto polecić, w trawnikach koło Lublina, koleżanka oddawała tam auto już z 3-4 lata temu, w aucie była MASAKRA kupa rdzy, właściwie nie było już do czego spawać, szyberdach wstawiany przez kogoś czyli dziura w dachu wycięta na pałę i szyba wstawiona z golfa :haha:
Wymienili powstawiali jej nadkola tylne, nowe błotniki z przodu, progi, bagażnik był spawany od nowa no i lakier po całości.
Ale ogarnęli jej tak pięknie że patrząc na to auto nikt nie jest w stanie się domyślić, no kawał dobrej roboty ;)

Teraz minęło już parę lat i nic się nie zmieniło, był swap, a poza nim dziewczyna tylko dba i jeździ

Nie pamiętam jaki był koszt tego (auto postawiła i po 2 miesiącach odebrała nic więcej)

Patryk12 - 12-11-17, 13:15

ksx9, Mógłbyś się dowiedzieć czegoś więcej? Jaki koszt, jak to wyglądało, czy miała np wgląd do wykonywanych prac?

Byłbym mega wdzięczny. Tym bardziej że tymczasowo mieszkam w Lublinie a i z samych Siedlec nie mam jakoś mega daleko :)

ksx9 - 12-11-17, 19:44

Na dniach się dowiem i dam znać ;)
Masters - 12-11-17, 22:31

Znajomy oddał poldka do renowacji do jednej z firm.
Koszt od 30-50tyś zł w zależności co się po drodze "urodzi".

Szczurek - 13-11-17, 12:58

Tanio na pewno nie będzie a jeszcze przy tym żeby zapału nie stracić jak to bywa przy 99% próbach takich projectów :P
Patryk12 - 13-11-17, 14:11

Właśnie nie rozumiem waszego myślenia. Każdy tutaj pisze jakby to auto to był jeden wielki ser.
Ludzie rozbierają, spawają, malują i jeżdżą latami. Piszecie tak jakby jedynym racjonalnym wyjściem dla youngtimera, którego trochę zaczęła podjadać ruda było wsadzenie go w prasę :14:

ksx9 - 13-11-17, 14:55

Patryk12 napisał/a:
wielki ser


Nie widzieliśmy także ciężko ocenić, pamiętaj ile rzeczy byś nie zapisał na liste do zrobienia to spokojnie znajdzie się jeszcze drugie tyle rzeczy podczas prac :P

Patryk12 napisał/a:
Piszecie tak jakby jedynym racjonalnym wyjściem dla youngtimera, którego trochę zaczęła podjadać ruda było wsadzenie go w prasę :14:


Źle zrozumiałeś kolegę ;) jak najbardziej takie projekty są OK :ok:
Chodziło bardziej o to że było na tym forum już bardzo dużo ludzi z ambicjami i ogromnymi planami, swapy turbo odnowy itp. a w rzeczywistości udaje się tylko osobie jednej na tysiąc :piwo:

Masters - 13-11-17, 15:24

Mam E30 i robię je od "zera", w mojej były do zrobienia kwadraty, bo rdza zaczęła powoli atakować, tak samo kieszenie z tyłu - strona kierowcy, reszta w bdb stanie. Po rozebraniu całości od spodu jeszcze trzeba było spędzić paręnaście godzin, żeby pozbyć się rdzy w miejscach, gdzie jej nie było widać. Więc możesz sobie wyobraźić jak to będzie wyglądac u Ciebie i pewnie nie skończy się na tym co wymieniłeś ;)
Nie mniej jednak warto ratować E30, bo zdrowej raczej nie kupisz, zawsze coś się znajdzie do zrobienia. Te auta nie były mega udane pod względem karoserii i jej zabezpieczenia. Jak zrobisz karoserię to zaczniesz działaś z resztą (zawieszenie, układ hamulcowy, wydechowy itp. itd.), więc koszta będą rosły i rosły. Po prostu musisz się zastanowić, czy jesteś w stanie to zrobić pod względem finansowym i czasowym (bez garażu i auta na co dzień ani rusz). Na forum nikt Ci nie powie jakie będą koszta, bo to wszystko zależy od blacharza, ceny częsci możesz sobie sprawdzić na necie (allegro,olx,ASO). I warto się też zastanowić, czy wkładając dużą sumę pieniężną po wykonanej pracy będziesz zadowolony z efektu końcowego, czy lepiej byłoby zrobić coś innego, może dla Ciebie lepszego ;)

Powodzenia !

Bawię się już 2 lata i jeszcze nie skończyłem, może w przyszłym roku będzie finał :)


4Navig8 - 13-11-17, 23:17

Grubo lecisz z kanciastą :hyhy:
Patryk12 - 14-11-17, 12:38

ksx9, Czekam jeszcze na twoją odpowiedź i temat zamykamy :)

Wiem, że będzie to kosztowało dużo pieniędzy, ale wydaje mi się, że raczej warto. Mam samochód o, którym marzyłem od dziecka tylko stan się nie zgadza z tym wymarzonym, ale będziemy nad tym pracować ;)

Szczurek - 14-11-17, 12:48

Odrestaurujesz następnie dasz ogłoszenie na przewozy ślubne i Ci się zwróci :)
ksx9 - 14-11-17, 14:02

Jeszcze dziś podesle na pw cale info co udalo mi sie zdobyc ;)
Na szybkosci zdradze ze ta firma ma konto na FB -> lakiernictwo pro :)

Szczurek - 14-11-17, 22:56

a czemu na priv ? lepiej tutaj napisać to będę i formacje dla kolejnych zainteresowanych :)
ksx9 - 15-11-17, 09:44

Szczurek napisał/a:
a czemu na priv ? lepiej tutaj napisać to będę i formacje dla kolejnych zainteresowanych :)


Bo wszystko jest zależne od konkretnego auta no i już minęło parę lat dlatego najlepiej dzwonić i się dowiadywać samemu

Kontakt jest na FB: https://www.facebook.com/lakiernictwopro/

Szczurek - 15-11-17, 10:01

Przykładowa wycena przyda się tutaj ;)

Niech chodź troszkę ten temat ma wartości :P

4Navig8 - 17-11-17, 09:53

Masters#Duża piona za cierpliwość i zaciętość. A wartość rośnie :hyhy:
Szczurek - 17-11-17, 14:15

Tylko nieliczne projekty dobiegają końca ;) ;) a szkoda...
shajah - 24-11-17, 11:52

Szczurek napisał/a:
Tylko nieliczne projekty dobiegają końca ;) ;) a szkoda...



Bądźmy dobrej myśli heeh ;p


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group