Forum BMW3ER

Rozmowy Motoryzacyjne - E36 Turbo 316

Goldensv32 - 03-12-17, 11:18
Temat postu: E36 Turbo 316
Witam piszę w 100% poważnie
Posiadam e36 m40b16 i myslałem tam zamontować turbo z Citroena Xanti 2.0HDI
Teraz tak:
czy turbo zdąży się wgl rozkręcić :coo: ??
Jakie doładowanie przyjmie ten silnik bez ruszania głowicy przekładek itp.
Wszystko będzie robione niskim budżetem czyli z tego co jest w garażu
nie zależy mi na mocy żeby nagle z tego Wściekłego 1.6 wyciągnąć 200koni tylko zrobić to dla samego siebie i żeby silnik trochę odżył
Pozdrawiam

Qczy - 03-12-17, 13:08

Ojeja :hm:
A nie lepiej by
Goldensv32 napisał/a:
silnik trochę odżył
wymienić go ? :hm:
Dla mnie to totalna abstrakcje - z szacunkiem dla pomysłu.
Dasz doładowanie 0,4 i wykrzesasz z niego wciskające w fotel... 160 ?
Goldensv32 napisał/a:
Wszystko będzie robione niskim budżetem czyli z tego co jest w garażu

To bym jednak proponował swapa, niż takie eksperymenty. Wyjdzie znacznie taniej :hm:

Goldensv32 - 03-12-17, 14:31

Tak jak pisałem nawet te doładowanie 0.4 już wystarczy nie potrzebuje jakiejś dużej mocy a wszystko jestem w stanie zrobić w domu od kolektora do przewodów olejowych i tak dalej
Tylko czy silnik zniesie te choć by 0.4 i czy ta turbina będzie się w stanie napędzić przy tak małym silniku
Bardziej niż o moc chodzi mi o doświadczenie i zrobienie tego o tak dla siebie :24:
Pozdrawiam Cieplutko :)

The Polak - 03-12-17, 17:09

Zrób pierwsze swapa na isa i dopiero się baw. Będziesz chociaż miał dobrą bazę do zabawy.
DjStar - 03-12-17, 20:18

Ale czemu? Chce chłopak zrobić coś innego, sam, nauczyć się, poeksperymentować, a wy każecie mu robić to samo co wszyscy inni. Jeżeli wszyscy robiliby to samo, to świat byłby nudny. Nawet jeśli to strata czasu i pieniędzy, to jeśli chce, niech turbi 1.6 i zobaczy co z tego będzie.
Szczurek - 03-12-17, 21:20

Nietuzinkowe projekty też są fajne :)


Jak dla Mnie pomysł fajny a że nie oplacalny względem kosztów do osiągnietych rezultatów to nie jesy najwyazniejsze :P

The Polak - 04-12-17, 09:16

na turbobmw.pl ktoś uturbił m43 w compakcie i z tego co kojarzę to dosyć ciekawe wyniki osiągał.
yogi7456 - 05-12-17, 18:16

gdzieś tu czy na sporcie z tego co pamietam był kiedyś ktoś kto chcial turbic jakies stare 1.8l z E30 czy cos takiego,ale nie wiem czy projekt dotrwał do konca,w każdym razie taki był plan
Szczurek - 06-12-17, 00:01

Ma chęci ma troszkę umiejętności niech działa :ok:
Goldensv32 - 06-12-17, 09:17

To że jest to nie opłacalne na ta moc to wiem ale nie zależy mi na tej mocy tak bardzo a teraz co z tym turbo będzie ono się w stanie rozkręcić I jakie doładowanie będzie bezpieczne dla tego silnika ?
ksx9 - 06-12-17, 09:31

Jak nie zależy ci na mocy to po co chcesz to wkładać :hyhy:

co jak co ale w m40 to całkiem nie ma sensu ;) rozsądniejsze byłoby m43 m42 m44 i właściwie wszystkie inne silniki ;)

ale jak się upierasz to bez dłubania 0,4 jest bezpieczne

Goldensv32 - 06-12-17, 16:45

Sztuka dla sztuki żeby zrobić coś innego niż wszyscy a jak mam wszystko w domu to nie będzie mnie to nic kosztować
krzysiu134 - 06-12-17, 18:06

Goldensv32 napisał/a:
Sztuka dla sztuki żeby zrobić coś innego niż wszyscy a jak mam wszystko w domu to nie będzie mnie to nic kosztować


Zawsze od czegoś trzeba zacząć ;) zrób fotorelację . Tylko czy te turbo nie jest ze zmienną geometrią ?

W linku masz m40 turbo LINK

raffikki - 07-12-17, 10:45

Compressor dawaj na pw koszt 2 tys be robocizny o ile silnik zdrowy będę miał. Czym sie bawić w wolnych chwilach przy montażu
Szczurek - 07-12-17, 12:28

Wkładaj :)

Masz chęci i trochę umiejetności to zabawa na okres zimowy jak znalazł :)


Nie będzie to turbo-killer ale ucieszy mordkę :D

chudy - 08-12-17, 12:20

ja tez jestem ZA :ok:

zawsze jakiegos doswiadczenia mozna nabrac i radosc ze zrobi sie cos samemu ;)

Goldensv32 - 16-12-17, 10:20

Teraz mnie pewnie większość zje ale trudno, widziałem na forum że są projekty na samym gazie bez benzyny czy idzie coś takiego wykonać? Wiadomo koszty sterownika i strojenia idą w dół A jest to projekt na niski budżet
Qczy - 16-12-17, 19:11

Goldensv32, A może te turbo wsadź do fiata - będzie jeszcze taniej !
Goldensv32 - 17-12-17, 14:26

Qczy napisał/a:
Goldensv32, A może te turbo wsadź do fiata - będzie jeszcze taniej !

I co wnosi twój post do tematu ?

Qczy - 17-12-17, 15:08

Goldensv32, Tyle Kolego, że można oszczędzać ale kurde zaraz zobaczę Twój post : czy kolanka muszą być silikonowe czy mogę je ze szwagrem wystrugać z kawałka choinki
DjStar - 17-12-17, 15:50

Wciąż nie rozumiem z czym masz problem. Chce tanio uturbić 1.6, dla zabawy, dla nauki, dla ciekawości, więc nic dziwnego, że chce to robić po taniości. Nie widzę w tym nic złego. Rozumiem, gdyby budował showcar'a, mógłbyś się wtedy czepiać.
Qczy - 17-12-17, 17:13

DjStar, Ależ niech sobie robi - mało tego - kibicuje. No ale szanujmy się
Goldensv32 napisał/a:
na samym gazie

Goldensv32 - 17-12-17, 19:50

Nie będzie tu 300hp czy więcej ma to być tani project który da mi trochę doświadczenia i zabawy, nie ukrywam że za samochód dałem grosze i nawet gdy by ten się rozleciał to nie będzie mi go tak strasznie szkoda a w razie czego potem tylko swap^^
Nie wiem czy słyszałeś ale ktoś kiedyś powiedział "Kto pyta nie błądzi" dlatego jeśli ktoś miał z tym jakieś doświadczenie to ja nie będę się musiał męczyć z tym sam tylko skorzystam z czyjegoś doświadczenia
Pozdrawiam :)

C0rvette - 17-12-17, 20:41

Łap treść z innego forum Gdzie chłopak sam turbi e36 i wypowiedział się na temat kosztów.


Cytat:
"Hmm, to są trochę takie dywagacje w tym momencie, ale spróbujmy.
Po pierwsze - nie jest ważne czy zrobisz 300, 350, 400, 450 czy 500. Koszty będą mniej więcej te same.

Zakładając, że jedynie odprężamy silnik kanapką (bez remontu) to na sam początek (ceny orientacyjne, mniej więcej):
- przekładka z 200zł
- dwie uszczelki pod głowicę 300zł
- śruby głowicy 150
- głowica do planowania, sprawdzenia i tak dalej, powiedzmy 500

Czyli, już mamy powiedzmy te 1200zł. Silnik gotowy na dmuchanko, załóżmy tego 1.0b i 400km, które nas interesują.
Teraz ta ciekawsza część, turbo:
- kolektor wydechowy - tu opcja od tani żeliwniak 500zł po wydumane rurowce za 3000zł. wybierzym opcję pośrednią i niech nas kosztuje 1500zł
- turbo - tu jest od groma, od używek za powiedzmy 1000zł po markowe produkty za 8000zł. wybieramy standardowo GT30/GT35. 1500zł
- wastegate - od chińczyków po ori Tial czy Turbosmart - 350 - 2000zł. Bierzemy chinola za 350zł.
- blow-off - 200zł
- intercooler - 300zł

Tu z grubsza mamy nasz turbokit. Czyli kolejne 3850zł + poprzednie 1200zł. Upraszczamy do równego, wydaliśmy 5000zł. A tak na dobrą sprawę nic jeszcze nie mamy.

Dokupujemy kolejne pierdoły, trochę rurek, trochę silikonów. Tu ciężko policzyć bo koszt rury czy kolanka z nierdzewki jest różny od dostawcy. Wezmę ceny ze standardowej tuningowni (czyli drogo):
- metr rury 2.5" - 50zł
- kolanko silikonowe 2.5" - 50zł
Mniej więcej wychodzi, że potrzebujemy w idealnym przypadku 4 kolanka (turbo, ic, ic, przepustnica). Kupujemy 2m rury + 4 kolanka. 300zł. Zaokrąglam cała sumę w górę (potrzebujemy jeszcze obejmy), wydaliśmy 5500zł.

Mamy już mniej więcej nasz setup. Ale to nie koniec. Z droższych rzeczy potrzebujemy wtryski, 630/850cc to powiedzmy 1500zł. No i mamy 7000zł. Do szczęścia brakuje nam pompy paliwa (seria z trudem do 300koni dojedzie), DW200 500zł. Wydaliśmy 7500zł. No i w tym momencie niby już jest wszystko fajnie. Mamy prawie wszystko. I booom, nie mamy.

Brakuje nam wydechu. Najlepiej 3 cale. Pi razy okno 2000zł. Suma: 9500zł.
Kolejny punkt na liście to sprzęgło. Też trzeba liczyć te 1500zł-3000zł. 11000zł daje nam tańsza opcja.

I zostaje nam elektronika. Czymś to trzeba spiąć. Opcja tańsza:
- DET3 700zł, sonda AFR z kontrolerem 1000zł, egt 250zł. Razem 2000zł
- EMU + AFR + EGT + Bluetooth + Mac = 3500zł

Przy tańszej opcji mamy 13000zł.
Problem w tym, że to ceny praktycznie za materiał. Ktoś to musi jeszcze poskładać, podpiąć i wystroić. Robocizny nie wyceniam, bo się nie znam. Natomiast za strojenie biorą 2000+.

Ja zawsze mówię, że bez 15000zł nie ma co podchodzić do tematu. Turbo jest taką zabawą, że nie zrobisz na raty. Większość elementów trzeba włożyć od razu żeby to działało i można było jeździć. Ja obecnie robię trochę na raty, bo turbo na seryjnym silniku i z seryjną instalacją. Ale ja wiem, że tego nie można chłostać i posłuży tylko na dojazdy w miejsca na kolejne roboty. Co jest ważne, licząc koszty, należy uwzględnić kilka tysięcy zł poślizgu. Coś może nie działać wyciągnięte wprost z pudełka (wastegate, turbo). Coś może nie wytrzymać montażu, możemy popełnić błędy przy montażu i trzeba będzie coś dokupić.

Da się zrobić taniej oczywiście, na używkach, czekając na okazje i tak dalej. Drogi są różne, a podane wyżej koszty to zwykle ceny z popularnych sklepów tuningowych."

Goldensv32 - 18-12-17, 15:42

Dzięki wielkie za wstawienie, z wszystkim sobie poradzę tylko z tym strojeniem może być problem bo będzie mnie to kosztować więcej niż cały samochód z turbo :/
Goldensv32 - 18-12-17, 15:43

Nie ma na to jakiejś tańszej alternatywy?
krzysiu134 - 18-12-17, 20:53

Goldensv32 napisał/a:
Nie ma na to jakiejś tańszej alternatywy?


Jest te ceny które masz podane to do profesjonalnego uturbienia auta .
Zrób sobie listę części które musisz kupić a co zrobisz we własnym zakresie .
Np. - Intercooler nie musi być z FMIC tylko jakaś używka do 100zł np Mondeo
- Wtryski też możesz kupić z saaba lub volwo to koszt 100-150zł za komplet
- Kolektor wydechowy potrafisz pospawać to masz tylko koszt flanszy u mnie chcą około 12zł
za otwór bez materiału .
- Wydech do twojego 1,6 turbo - dobrą opcja jest z 2,5tds pełen przelot bez kombinowania
pasuje .
- itd..
Są rzeczy które kupił bym nowe jak Det3 oraz kwestia strojenia to koszta zależne od firmy od 1,5tyś w górę .

Szczurek - 18-12-17, 21:08

zaoszczędzisz na strojenie poprzez to że będziesz składać wszystko sam więc odchodzi Ci koszt robocizny który jest niemały :)
Goldensv32 - 18-12-17, 22:17

Dzięki za odzew do kupienia będę miał jedynie wtryski złączki i flansze(chyba że ktoś ma rysunek techniczny flanszy pod kolektor do m40)
Z tego co widzę posłucham bardziej doświadczonych i zakupie det3 może znajdę coś nowego od kogoś.
Duży jest problem z wystrojeniem tego samemu czy łatwiej niż wystroić jest coś wysadzić?

maderaz - 19-12-17, 21:22

Goldensv32, Tak przeglądnąłem cały temat i się zastanawiam, czy nie lepiej wrzucić jakiegoś m50, nawet i 2.0 i wtedy zacząć mody? Bo jak tak patrzę na koszta uturbienia to taki silnik będzie stanowił "tylko" dodatkowe 20-30% kosztów całkowitych. M50 daje już więcej możliwości i nie powinno się tak szybko rozpaść. Kiedyś widziałem temat biturbo B20 majstra z Biłgoraja.
Przemyśl sobie sprawę dokładnie, żeby się nie okazało, że wydasz masę siana, a finalnie okaże się, że silnik zdechnie, albo nie będzie to fajnie hulać..
Ewentualnie 1.8is i kompresor.
Do obydwu tematów będziesz miał więcej info, co, gdzie, jak, z czym, co z czego podejdzie itd itp, a i używanych części będzie więcej;)
Hurr*a, ale mi epopeja wyszła;d

Goldensv32 - 19-12-17, 23:18

Wiem i rozumiem że to się nie opłaca ale do kupienIa będę miał jedynie wtryski kilka złączek i deta w porównaniu do kupienia całego zestawu są to grosze, A det zostanie na przyszłość w razie w
Pawel4freak - 19-12-17, 23:44

Jak padnie mu silnik to kupi słupek 1,6 za wartość dobrego 4paku piwa :piwo:

Zacznij od tego co sam możesz zrobić i wyjdzie cię małym kosztem, potem kup wtryski i kompa jeżeli wcześniej Cię to nie przerośnie albo nie zmienią się plany.

Szczurek - 24-07-18, 14:05

Jak się sprawy mają ? ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group