Forum BMW3ER

Elektryka, Car Audio, Alarmy, CB Radio - [E36] Problem z czujnikiem airbag pod fotelem pasażera

OBOLUK - 25-01-18, 22:34
Temat postu: [E36] Problem z czujnikiem airbag pod fotelem pasażera
Witam!

Kilka miesięcy temu jeździłem bez siedzenia pasażera, z odłączoną wtyczką od czujnika poduszki pod fotelem rzecz jasna. Lampka na desce od airbagu świeciła się gdy go nie było i gasła kilka minut po włączeniu zapłonu lub wystartowania silnika, a gdy nadszedł czas wsadzenia fotela z powrotem i podłączenia okablowania to lampka nadal się świeciła ale wystarczyło wyczyścić problem w INPA i kontrolki nie widziałem już.

Ostatnio musiałem znowu wyciągnąć fotel do prac blacharskich i odpiąć kabel od czujnika a teraz gdy wszystko złożone już jest i podpięte to kontrolka nie chce zgasnąć. INPA wywala dokładnie ten sam błąd co wcześniej i za każdym wyczyszczeniem błąd wraca. Kontrolka jak już napisałem gaśnie po jakimś czasie od włączenia zapłonu/wystartowania silnika, może po dwóch minutach, może po trzech, a gdy tylko skasuje błąd to gaśnie od razu. Zauważyłem przypadłość, że jeżeli kompa podpiętego mam i jestem w menu czyszczenia/sprawdzania błędów i jestem cały czas podłączony przez oprogramowanie do modułu poduszek powietrznych to lampka nie zapala się z każdym przekręceniem kluczyka a jak tylko wyjdę z modułu airbagu to znowu zaczyna zapalać się za każdym przekręceniem kluczyka.

Przegląd mam w wtorek i głowie się co tu zrobić żeby działało to tak jak ma albo co tu wykombinować do wtorku żeby potem się głowić i to naprawić, tak, żeby nie jechać na przegląd z takim klopsem bo cofną od razu... nawet jak żarówkę na desce wyciągnę to przez kompa dojdą.

Ma ktoś pomysły co tu zrobić? Bezpieczniki dobre to po pierwsze. Czy na kablach ma być stałe napięcie 12V czy od wagi na fotelu jest to uzależnione? Jakieś pomysły? Błędem w INPA sypie "short circuit leake ++" czy coś w tę deseń (teraz nie sprawdzę już dokładnie brzmienia błędu, najwcześniej jutro) ale ten błąd na 100% jest taki sam co gdy fotel rozebrany był za pierwszym razem i musiałem kompa podpiąć żeby pozbyć się kontrolki.

NextCarJapanCar - 26-01-18, 12:13

Podepnij emulator maty. może ona padła.

Na przegląd możesz śmiało jechać, świecąca poduszka nie dyskwalifikuje auta z przeglądu.

OBOLUK - 26-01-18, 21:26

Auto zarejestrowane jest za granicą i tutaj niestety nawet kompa podłączają i sprawdzają bo triki z bezpiecznikami czy brakiem żarówek kontrolnych na desce nie są im obce i jest rygor trochę także z błędem airbagu na pewno nie przejdzie przeglądu. Emulator zamówiony. Co mi on da? Błąd zniknie czy po prostu dzięki niemu będę tylko wiedział czy problem leży w macie?
i_g - 26-01-18, 23:04

Jeżeli błąd jest w macie to błąd zniknie dzięki emulatorowi;) Można to też zrobić bez "emulatora", ale jak już zamówiłeś to :ok: Obstawiam, że problem będzie rozwiązany.
NextCarJapanCar - 27-01-18, 00:29

i_g napisał/a:
Można to też zrobić bez "emulatora", (...)

Bez czyli jak?

OBOLUK - 27-01-18, 08:07

Powiedz ja to zrobić proszę bo przegląd w wtorek a emulator nie zdąży dojść do wtorku.
i_g - 28-01-18, 23:47

Najprościej zamiast maty dajesz diodę prostowniczą np. 1n4007 pewnie za jakieś 50gr z elektronicznego;) Nie wiem dokładnie - dawno nie kupowałem. Z tego co pamiętam, a robiłem chyba wg. tego opisu to niebieskie przewód do paska na diodzie, biały przewód z drugiej strony. Ja bym ciął po stronie maty/fotela, bo szkoda by mi było instalacji od strony auta, ale w sumie to bez znaczenia. Już nie pamiętam, jak to jest na kompie, ale wg. opisu z neta fotel wtedy jest zawsze bez sygnału o zajętości. Kondensator ceramiczny 10nF podpięty równolegle (czyli tak samo jak dioda, strony nie mają znaczenia). Da informację do sterownika, że zawsze jest pasażer;) Zaizolować i efekt jak przy emulatorze, albo i lepszy;)
Hubi - 29-01-18, 08:03

Błąd na pewno sam nie zniknie i będziesz musiał podłączyć komputer żeby go usunąć.
OBOLUK - 29-01-18, 08:54

Wiem, że błąd trzeba wyczyścić przez kompa, a wnioskując po tym co napisałeś to jeżeli problem leży w macie to podłączając emulator po usunięciu błędu już go nie będzie? Generalnie to chodzi mi tylko o przegląd ale jeśli wszystko będzie dzięki temu emulatorowi tak jak ma być i poduszka pasażera wystrzeli kiedy powinna to nie widzę sensu zabawy z rozbieraniem fotela. Jak to jest? Czy to tylko chodzi o pozbycie się błędu?

Takim błędem sypie INPA:


i_g - 29-01-18, 08:56

Z pierwszego posta wynika, że kolega jest świadomy jak się kasuję błąd, ale najpierw trzeba obejść przyczynę...
i_g - 29-01-18, 09:06

Podobno nawet z kontrolką poduszki wystrzelą, ale jak to się zachowa nikt Ci na 100% zagwarantuje. Dla świetego spokoju po wpięciu emulatora i skasowaniu błędu sprawdziłbym jeszcze w inpie czy widać zajętość fotela, bo może być tak że będzie cały czas pusty i jest ryzyko, że poduszka pasażera nie zadziała. Jak lutowałem kumplowi diodę z kondenstaorem to fotel był cały czas zajęty :ok:
OBOLUK - 29-01-18, 09:18

No właśnie... "podobno" mnie nie zadowala bo poduszka w razie czego może uratować komuś życie a to czy wystrzeli kiedy powinna lub nie to mi to rybka, najważniejsze żeby wystrzeliła kiedy powinna. Nie wiedziałem nawet, że istnieje taka opcja sprawdzenia w INPA. Czy wystarczy wejść w odpowiednie menu i usiąść na fotelu pasażera czy obędzie się bez ciężaru? Zasada emulatora taka sama jak diody prostowniczej?
i_g - 29-01-18, 10:55

Tak, w INPA jest ta opcja - po wejściu w sterownik airbag, szukaj w read status. U mnie przy sprawnej macie jak nikt nie siedzi na fotelu pasażera jest biała kropka, jak usiądzie to się zapala, po zejściu pali się cały czas aż do wyłączenia zapłonu. Emulator to nic innego jak dioda i być może ten kondensator w obudowie z gotową wtyczką. Po obejściu maty, z dwóch opcji lepiej mieć cały czas sygnał o zajętości fotela, choć w 20 letnim E36 nikt nie da gwarancji na 100% działanie poduszek. Chyba sam producent przewidyje poduszki na 10 lat...
OBOLUK - 30-01-18, 14:35

Tak to u mnie wygląda w INPA. Nie ma znaczenia czy fotel jest zajęty czy nie. Tyczy się to fotela kierowcy jak i pasażera, cały czas pali się na czarno i pisze ok od samego włączenia zapłonu + ten kod błędu z góry.



Dodam, że odpiąłem tą wtyczkę i kompletnie nic się nie zmieniło z kodem błędu.


Hubi - 30-01-18, 16:48

Tylko tam są dwie wtyczki w module fotela i musisz podpiąć też drugą
Co do wystrzelenia poduszki to rozpierdzieliłem kiedyś auto a poduszka wystrzeliła na koniec gdzie praktycznie auto stało pionowo bokiem a głowę miałem na szybie. Uśmiałem się z działania poduszki. Jednemu wystrzeli przy niewielki uderzeniu innemu nie wystrzeli po dużym dzwonie

OBOLUK - 30-01-18, 17:22

Nie czytasz tego co piszę. Wtyczkę odpiąłem specjalnie do testu by sprawdzić czy dodatkowy błąd w sekcji "error" wyskoczy.
NextCarJapanCar - 30-01-18, 20:35

OBOLUK, no ale co się miało zmienić po wypięciu tego? Skoro masz błąd poduszki i pisałem Ci, że na 99% to jest błąd maty to jak myślisz - co da odpięcie tego czujnika skoro komputer go nie widzi?
Weź to na logikę.

i_g - 30-01-18, 20:54

OBOLUK, to info o zajętości to nie jest to co wkleiłeś na zdjęciu... Musisz jeszcze przewinąć ekran na dół, strzałką na klawiaturze i niżej będzie stosowna kontrolka :cwaniak2:

Tak jak kolega wspomniał, odpinanie wtyczki niewiele z błędem Ci zmieni, musisz dać emulator lub diodę (ewentualnie z kondensatorem). Nie dziękuj, kliknij pomógł ;)

OBOLUK - 02-02-18, 09:54

Przewinąłem ekrany na dół i przy każdej jednej pozycji jest czarna kropa i nie zmienia się jeżeli usiądę na siedzenie. No nic, czekam na emulator, wpinam i zobaczę co wtedy będzie :ok: Mam nadzieję, że to jest to.
OBOLUK - 18-02-18, 00:38

Witam ponownie. Emulator został zamontowany i po wyczyszczeniu błędu w INPA sprawdzałem kilka razy i było ok. Po kilku dniach ponownie włączyłem zapłon i było też ok. Dzisiaj idę i znowu lampka się jara i ten sam błąd. Możliwe, że ten emulator padł? Zdarzają się? Auto było nieruchome przez tydzień czasu od zamontowania jego.
NextCarJapanCar - 18-02-18, 19:05

Możliwe. To tylko chińskie badziewie jest. Zareklamuj.
Misiowaty44 - 18-02-18, 21:16

A nie lepiej samemu zrobić ten emulator? Wystarczy dioda i rezystor,ot cała filozofia
Szczurek - 18-02-18, 22:18

Misiowaty44 napisał/a:
A nie lepiej samemu zrobić ten emulator? Wystarczy dioda i rezystor,ot cała filozofia




Dokładnie tak :)

OBOLUK - 18-02-18, 23:02

Jaka to dioda i jaki rezystor?
i_g - 19-02-18, 14:08

Dioda i kondensator, pisałem Ci już w tym temacie :cwaniak2:
OBOLUK - 20-02-18, 18:27

Zamówiłem już cały ten czarny moduł pod siedzeniem wraz z własnoręcznie zbudowanym emulatorem. Jeżeli to nie pomoże albo pomoże na chwilkę to musi być spinol na kablach, tymbardziej, że nie wiem jak mam rozumieć w błędzie "short circuit to batt++" .
Mam nadzieję tylko, że tego modułu nie trzeba programować. Numery takie same. Tylko SW/HW się różni.

OBOLUK - 22-02-18, 23:00

W sumie to nie wiem czy to ten emulator padł bo lampka w nim mruga a to oznaka, że wszystko w porządku raczej.
OBOLUK - 25-02-18, 21:12

Wydaje mi się, że to styki modułu z wtyczką maty są powodem całego zamieszania. Cały moduł odczepiony mam i na tylnej gumie podłogi leży. Odpiąłem emulator, wpiąłem oryginał, czyszczę błąd i nie wrócił, raz. Wpiąłem zaraz po tej próbie emulator i znowu wrócił. Kombinowałem aż wkońcu wyczyściłem błąd, wpiąłem oryginał czujnik maty w moduł, włączyłem zapłon i błąd nie wracał kilkanaście razy włączając zapłon. Ruszyłem moduł i przełożyłem bardziej w środek i błąd znowu wrócił, od razu. Wydaje mi się, że jeżeli błąd zniknął i przez chwilę było dobrze to winy gdzie indziej nie ma po drodze, np. na kablach? Dobrze myślę?

Pytanie czy ten moduł trzeba programować żeby działało? Numery takie same ale HW się różni jedną cyfrą. Leci już do mnie cały moduł z własnoręcznym emulatorem także zmienił bym całość.

OBOLUK - 11-03-18, 15:40

Panowie poradźcie, co dalej... wymieniłem cały moduł wraz z kolejnym emulatorem i nadal jest błąd poduszki... ten sam co wcześniej.
OBOLUK - 14-03-18, 18:11

Na prawdę nikt nic nie wie? :( Mógłby ktoś sprawdzić jakie macie napięcia na białej kostce co do modułu pod siedzeniem idzie? Nie mam pojęcia już co to może być i chciałbym uniknąć ponownego rozkręcania i wywalania podłogi żeby sprawdzić kable... nie mam zbytno możliwości na to teraz i tak a auto już półtora miecha bez przeglądu stoi :(

Sprawdziłem napięcia u siebie z włączonym zapłonem i między kabelkami...
- zielono fioletowym a biało czerwonym jest 9.95V ale spada co kilka pomiarów o 0.01V. Przy pierwszym pomiarze było 9.95V a po kilku kolejnych 9.93V. Skończyłem pomiary na 9.90V po okołoch 5 minutach.
- zielono fioletowym a brązowo pomarańczowym napięcie wynosi 0.02V i się nie rusza.
- brązowo pomarańczowym a biało czerwonym jest również stałe, 10.93V

Napięcie akumulatora w chwili testów było 11.88V, o ile to ważne.

OBOLUK - 09-05-18, 09:40

Problem rozwiązany. Działający emulator po 3 dniach działania wywalił bezpiecznik dlatego problem pojawiał się na 3 różnych emulatorach. Sprawdzałem bezpieczniki zanim zacząłem się bawić z tym a tu taki pikuś prosty, że przez 2 tygodnie nie mogłem rozkminić, nie spodziewałem się tego ale już wszystko hula jak talala od tamtego czasu :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group